Hoeveel tablets hebben jullie?

06-04-2015 10:44 145 berichten
Decadente vraag.

Wij hebben er eentje maar man wil er graag een bij voor werk/vergaderingen enzovoorts. Maar dat voelt wel heel decadent.



Hoeveel tablets hebben jullie?
Nadat de iPad van de kinderen stuk ging, hebben we er nog drie: vrouw en ik beiden een iPad mini, voor werk en thuis, en we hebben een iPad met een wallmount in de keuken hangen. Totaal ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met zn 2en en we hebben:



2x tablet Google Nexus

2x tablet Asus

2x laptop met Windows

1x Macbook

1x ipad Air

2x vaste pc's

3 servers

2 android telefoons

1x iphone



Partner zit jn de ict en moet nieuwe producten op verschillende devices testen. Dus de helft is werktechnisch aangeschaft.
Wij hebben allebei onze eigen tablet.

Is ook wel zo makkelijk, want ze zijn gesynchroniseerd met onze telefoons en TV (allemaal van Samsung)

Ook op vakantie en onderweg is het ideaal.
Gezin van vijf,



Vijf tablets, vijf smartphones, drie desktops en één laptop!



Tablet vind ik net als telefoon nogal persoonlijk, wil ik niet delen met de kinderen. PC hebben de kinderen gewoon altijd tegelijk nodig voor hun huiswerk, dus dan is delen ook lastig.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vraag ik me wel af of iedere werkgever BYOD (bring you own device) goed keurt. Op die manier komen bedrijfsgevoelige documenten op prive toestellen en apparatuur te staan. Bij mijn werkgever is het een no-go dat je stukken naar je priveadres mailt of in je persoonlijke dropbox of google docs opslaat. Bedrijfsstukken moeten binnen de organisatie workspace blijven en daar wordt ook op gecontroleert. Mocht je een tablet nodig hebben voor je werk dan krijg je die van de baas. Zodat ICT controle houdt en evt je account kan deleten wanneer een device gestolen wordt oid.
Tabletten? Een hele medicijnkast vol



Nee, geen tablet hier. Weet niet eens wat voor ding dat is!!
Alle reacties Link kopieren
laptop, ipad, pc, windows phone en 2 android mobieltjes
2 volw, 3 kind;

2 Ipad

1 tablet

1 laptop

1 pc
Een tijdje gerug zag ik een programma waarin mensen op straat commentaar gaven op mobiele telefoons. Die waren toen net in opkomst.



Het patroon is altijd hetzelfde en altijd weer even komisch. De onverholen trots van mensen die hun technofobie zien als een pluspunt.
Wederhelft heeft een iPad, een laptop en een iPhone. Ik heb een Asus Transformer tablet en een phablet (heule grote telefoon). Ik heb geen laptop of iets dergelijks.
1 werkipad in bruikleen, 1 ipad privé
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 iPhones, 2 macbooks (een kleine voor mij en een grote voor vriend) en een iMac. Ik zie de toegevoegde waarde van een iPad niet zo, ik kan alles doen op mijn telefoon of laptop. Ik zou er wel een willen hebben hoor, ben erg van de gadgets, maar ik ben wat de iPad betreft, een keer verstandig geweest omdat ik de toegevoegde waarde echt niet zie.
Alle reacties Link kopieren
1. Maar die gebruik ik alleen als ereader eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
1x ipad mini en 1x ipad air in 2-persoonshuishouden. En gare laptop en 1x iPhone en 1x samsung galaxy s5
Alle reacties Link kopieren
Ninon, ik was altijd een beetje anti-apple (omdat je dan alleen maar spul van i-store kan gebruiken en alleen maar dure aanhangsels als laders en hoesjes enz had) maar ipad (ios) is wel een heel stuk stabieler dan android. We hebben nog nooit iets raars met de ipad gehad en wel met de androids. Batterijduur is nog steeds niet merkbaar minder geworden Bijvoorbeeld. En tegenwoordig is word en excel ook gratis voor.ipad.



Dus dat is wel een voordeel, en ach tegenwoordig zijn de accessoires normaal geprijsd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Partner en ik; 2 iPhones en 3 iPads.

Wij zijn 2 zelfstandige die deze ook zakelijk gebruiken.



Wordt jullie tablet ook overdag gebruikt thuis? Zo ja, dan is het niet strikt noodzakelijk om nog een tablet te kopen. Wanneer je man deze voor zijn werk nodig heeft, is dit dan ook niet via het werk te regelen?



Realiseer je dat een tablet enkele honderden Euro kost. Heb je dit er voor over of ga je liever een weekendje weg, je hypotheek verder aflossen of heb je een nieuwe wasmachine nodig. Of te wel, hebben jullie hier het geld voor. Zo ja, wil je dit ook daaraan besteden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Allebei een eigen iPad. Zoon gebruikt beide iPads voor spelletjes, meestal de mijne.
Alle reacties Link kopieren
Noem je een tablet decadent?



Wat een Spartaans gedoe.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Zoon: Ipad (die is van school, kunnen geen spelletjes meer op, school heeft expres de appstore verwijderd)

Dochter: Ipad mini (die is ook van school, kunnen spelletjes op met onze apple id)

Een samsung tablet, maar die gebruikt mijn zoon omdat daar wel spelletjes opkunnen. ( ik vind t een rotding;-))

Ik gebruik mijn iphone 4s voor hayday en wordfeut en mijn man ook zijn mobiele telefoon.

Willen we iets snel opzoeken pakken we snel een ipad.



Als je man er eentje wil voor werk-vergaderingen, kan hij er dan niet een via zijn werk aanschaffen?
Alle reacties Link kopieren
quote:TheHorseWithNoName schreef op 06 april 2015 @ 13:10:

Een tijdje gerug zag ik een programma waarin mensen op straat commentaar gaven op mobiele telefoons. Die waren toen net in opkomst.



Het patroon is altijd hetzelfde en altijd weer even komisch. De onverholen trots van mensen die hun technofobie zien als een pluspunt.



Daar kan ik anders best jaloers op zijn. Soms.

Toegegeven, ik heb veel schik met m'n technische snufjes. Maar met vakantie laten we alle gadgets thuis. Dat vind ik echt genieten. Bevrijdend zelfs.
Leuk om te lezen, het lijkt inderdaad helemaal niet zo decadent te zijn. Of jullie zijn allemaal decadent
Asus tablet

iPad (de 1)

Google Chromebook



De iPad is hier als verrassing in huis gekomen. In het bedrijf van mijn vader is er een werknemer ontslagen en de iPad was overbodig en heb ik deze gekregen. Maar, ik gebruik hem zelden. Alleen als de Chromebook leeg is eigenlijk. Het typt veel onhandiger (ondanks zo'n hoes waarmee je het omhoog kan zetten) en ligt niet zo fijn in de hand en op schoot als mijn Chromebookje.
Overigens, je kunt met de iPad 1 nog maar zo weinig apps installeren, dus daarvoor hoef ik die ook niet te hebben. Ik gebruik nauwelijks apps overigens, dus een nieuwe is ook overbodig. Als ik de 1 niet gekregen had was er geen tweede tablet geweest. Ik vind ze gewoon onhandig.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheHorseWithNoName schreef op 06 april 2015 @ 13:10:

Een tijdje gerug zag ik een programma waarin mensen op straat commentaar gaven op mobiele telefoons. Die waren toen net in opkomst.



Het patroon is altijd hetzelfde en altijd weer even komisch. De onverholen trots van mensen die hun technofobie zien als een pluspunt.Mijn moeder is zo, ik vind het hilarisch. Ik weet nog hoe ze op een verjaardag zat te vertellen dat ze nooit een auto zou nemen met ontgrendeling op afstand . En een TomTom was ook flauwekul, dat zou ze nooooit gebruiken en die dingen waren achterlijk en stuurden je alleen maar de verkeerde kant op. Nu heeft ze beiden natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we 1 tablet die ik gebruik als ik een lange tijd reis. Heerlijk om spelletjes te spelen en series te kijken in het vliegtuig. Verder gebruik ik het niet zoveel (tablet was een gift).



1 Macbook Pro van mijn werk die ik ook prive mag gebruiken, dat ding is echt een beest. 1 Macbook Air. 1 Iphone 5 en 1 Samsung Note 3. En een Kobo eReader.



We hebben ook een aantal consoles .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven