Hoeveel tablets hebben jullie?

06-04-2015 10:44 145 berichten
Decadente vraag.

Wij hebben er eentje maar man wil er graag een bij voor werk/vergaderingen enzovoorts. Maar dat voelt wel heel decadent.



Hoeveel tablets hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
Waarom steeds zo specifiek over ipads? Er staat toch duidelijk tablet in de titel of mis ik iets.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 06 april 2015 @ 11:47:

[...]





Ik heb zo'n toetsenbord waar je de iPad gewoon in een sleuf kunt klikken. Dan heb je een lichtgewicht versie van een notebook maar met veel meer opties. Ik vond de iPad echt een verlichting, vroeger sjouwde ik ieder lesuur zo'n laptop mee in een tas en daarnaast ook nog mijn gewone werktas met proefwerken en andere zooi.



Met zo'n toetsenbord lijkt het me inderdaad wel een handig apparaat. Vooral als je een flinke laptop hebt van een paar kg.

Ik heb een ultrabook en neem deze regelmatig mee naar het werk, maar deze is dan ook heel dun en licht.

Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 06 april 2015 @ 14:39:

Waarom steeds zo specifiek over ipads? Er staat toch duidelijk tablet in de titel of mis ik iets.Eerst stond er in de titel iPads en in de post werd gevraagd naar Tablets. Later is de titel aangepast.

Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 06 april 2015 @ 14:39:

Waarom steeds zo specifiek over ipads? Er staat toch duidelijk tablet in de titel of mis ik iets.

Dat vroeg ik me ook al af.

Heb zelfs gekeken of de OP misschien halverwege is aangepast ofzo.



Hier 2 laptops en 1 smartphone (android).

Plus tablet van het werk maar die gebruik ik inderdaad alleen om te werken.

Man wil niet aan de smartphone. Geen kinderen die 't spul kunnen inpikken.

Voor ons ruim voldoende. Sleep de laptop achter me aan door het huis.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
@SuzyQ, als ik een tablet zou hebben dan zou het idd een iPad zijn, hier komt geen ander spul dan Apple in huis zeg maar . Ik zie de toegevoegde waarde van tablets in het algemeen niet in. Voor mezelf dan, want ik snap dat anderen dat wel zien omdat ze een tablet voor andere doeleinden gebruiken.
Geen tablets hier, ook geen smartphone. Ik heb geen van beide nodig, ik kan er niet genoeg mee, dus dan koop ik liever iets wat ik graag wil hebben.

Ik heb alleen een oude laptop. Binnenkort een nieuwe, want ik gebruik veel redelijk zware programma's en dan het liefst allemaal tegelijk.
Ik heb een laptop en een tablet. Op mijn werk heb ik ook een laptop en een tablet liggen. Ik hou niet van gesleep. Dus ik werk met usb-sticks en opslagruimtes in de cloud. De tablet ligt te verstoffen op mijn werk, omdat ik daar eigenlijk alleen maar werk met de laptop. Alle medewerkers hebben 2 of 3 jaar geleden een tablet gekregen, naast hun werklaptop. Zowel werklaptop als werktablet mogen ook voor privedoeleinden gebruikt worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1!
You only live once, if you do it right: once is enough..
Alle reacties Link kopieren
quote:HelgaV schreef op 06 april 2015 @ 16:17:

Ik heb een laptop en een tablet. Op mijn werk heb ik ook een laptop en een tablet liggen. Ik hou niet van gesleep. Dus ik werk met usb-sticks en opslagruimtes in de cloud. De tablet ligt te verstoffen op mijn werk, omdat ik daar eigenlijk alleen maar werk met de laptop. Alle medewerkers hebben 2 of 3 jaar geleden een tablet gekregen, naast hun werklaptop. Zowel werklaptop als werktablet mogen ook voor privedoeleinden gebruikt worden.Weet je dat zeker? Belastingdienst ziet een tablet als verkapt loo bij prive gebruik
Herstel: we hebben een werktablet die ook privé gebruikt mag worden. Bij einde dienstverband moet de laptop en tablet weer terug naar de werkgever.
Hij moet voor 80% voor werk gebruikt worden. Maar niemand die dat controleert.
Alle reacties Link kopieren
0. En komt er ook niet.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 Ipad mini's kids (wel in ons beheer 😁),1 samsung tablet van man, 2 gewone ipads van mijzelf waarvan er eentje van mijn werk is.



Dus 5 totaal. Idd decadente vraag 😉😉.
Alle reacties Link kopieren
Geen. We zijn hier in huis met 5 mensen (drie kindere, twee volwassenen) Ik denk er wel eens over na om er een aan te schaffen maar ik zie er op dit moment het nut niet van in. Ik heb een prima laptop en op werk gebruik ik een PC. Daarnaast heb ik een smartphone dus onderweg kan ik ook mijn mail checken en dergelijke. Ik heb eigenlijk nooit een moment dat ik denk dat een tablet nu wel heel handig of leuk zou zijn. Misschien als we een keer op een lange vakantie gaan. Hoewel we dan tot nog toe meestal een laptop meenemen. Mijn man heeft een goede kleine laptop die goed voor dit soort doeleinden is. Maar ik denk wel dat een tablet dan handiger is (batterij gaat langer mee, is wat kleiner) dus dan zou het wel een idee zijn als we weer een keer ver/lang weggaan. Verder zie ik niet in wat handig/leuk is aan een tablet wat ik nu niet heb met de combinatie laptop/smartphone.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zie ik het niet als decadent of zo om er wel een te hebben. Ik denk dat het prima is om 1 of 2 van die dingen te hebben, mits je ze ook gebruikt. Ik vind dat het meest belangrijke argument om iets wel/niet aan te schaffen: ga je het ook echt gebruiken & is het nuttig en/of heel leuk.
Ik heb geen tablet. De enige reden die ik kan bedenken om er eentje aan te schaffen is dat ik dan Netflix kan kijken in bed Maar ik weet vrij zeker dat ik al snel het gevoel zou hebben niet zonder te kunnen als ik er eentje koop. Zo ging dat met m'n smartphone ook.
Alle reacties Link kopieren
2 personen 3 tablets.
Alle reacties Link kopieren
Geen tablet hier. Wel een Iphone, maar dat is een 4S dus alweer een beetje verouderd. Verder een laptop.



Ik had wel via mijn werk een Ipad kunnen krijgen, maar ik vond dat de ICT-ondersteuning dramatisch was en ik zag collega's het ding toch vooral prive gebruiken. Dus heb hem niet genomen en ook nooit gemist. Ik werk bij de overheid en vond het echt geldverspilling. Maar iedereen aan wie ik dat vertelde, keek me vervolgens nogal scheef aan. Want je kreeg een Ipad, hoe gaaf was dat?
Alle reacties Link kopieren
Twee.

Ik heb een iPad en vriend heeft een tablet.

In Augustus krijg ik een nieuwe iPad van mijn werk, die ik nu heb is dan afgeschreven.

Dan hebben we er dus drie, maar die nieuwe gebruik ik dan echt alleen voor mijn werk.
4. Twee voor ons en twee voor de kinderen.
0
Ik een iPad, man een ipad mini, en de kinderen een tablet van Samsung.



4 stuks dus.
quote:selah01 schreef op 06 april 2015 @ 19:21:

Ik vind dat het meest belangrijke argument om iets wel/niet aan te schaffen: ga je het ook echt gebruiken & is het nuttig en/of heel leuk.Een tablet is voor mij totaal niet-nuttig. Wel leuk, maar ik zou er ook prima zonder kunnen.
Ik heb er een en dochters van 9 en 7 hebben er 1, alle drie Samsung. Geen Apple hier. Met 5 personen 3 tablets, ik vermoed dat mijn jongste voor haar volgende verjaardag ook een tablet wil.
Alle reacties Link kopieren
Één tablet en een grote smartphone die men door zijn grootte bijna als een tablet kan zien.



Ik heb geen behoefte aan nog een tablet. Een tablet, een smartphone en twee computers zijn voor mij voldoende.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven