Oude spelletjes

11-03-2015 19:33 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als twee bejaarden zaten we net met de kinderen te kletsen over oude computerspelletjes. We hebben ze ook filmpjes laten zien van oude spellen. Lemmings, Space invader. Heerlijk om zo eens te graven in die oude spellen. Help dit oude mens met deze mooie herinneringen, wat hebben jullie vroeger gespeeld op de computer? En weten jullie nog welke oude online spellen het nog steeds doen, er schijnen sommige oudjes nog steeds te draaien.
Alle reacties Link kopieren
Gossie, ik dacht, lat ik eens googlen of ik er iets over kan vinden. Meteen de eerste hit is raak. Het is zelfs een Nintendo, haha.

Tamagotchi.
Alle reacties Link kopieren
The legend of Zelda, van Nintendo.

Zat een hele plattegrond bij, maar ik snapte er alsnog geen donder van.
You don't have to fit into the format
quote:thistle schreef op 11 maart 2015 @ 19:54:

We zitten hier heerlijk te googlen wat jullie allemaal posten.

Mijn man is nog een ergere nerd dan ik dacht, hij herkent ze allemaal!!

Pong heb ik ook gespeeld, vond ik echt een vreselijk spel, ik kon er ook niks van.

Is Lotus een spel? Ik ken het alleen van Lotus-123, de voorganger van Excel.Ja een spel. De volledige naam is blijkbaar Lotus the ultimate challenge, zag ik op Google.
Alle reacties Link kopieren
Lazy Larry.
verba volant, scripta manent.
quote:Lotte35 schreef op 11 maart 2015 @ 21:33:

[...]



Oh, daar ben ik dagen, wéken mee zoet geweest.

Was echt een gaaf spel.

Soms gingen die puppekes na een attractie over hun nek. Als je dan niet genoeg personeel in dienst had, werd het park één gore bende Ik speel het nu nog steeds als ik vakantie heb.
Heb hem nog niet voorbij zien komen: the Lion King. Helemaal kapot gespeeld.



Zo ook commander Keen, Day of the Tentacle, Prince of Persia, Doom... En nog hele veel meer!
Ik ben eigenlijk al jaren op zoek naar een spel dat ik vaak bij een vriendinnetje heb gespeeld op de computer met windows 98. Het spel heette Sheep en stond op een cd-rom met allerlei verschillende spellen. Het ging over schapen die je door een soort parkoers moest loodsen met obstakels als wildroosters en hooibalen. Naast de wildroosters stonden bakken met verf en als je schapen daar door heen gingen werden ze gekleurd. Was een heel leuk spel, maar ik heb het helaas nooit meer terug kunnen vinden....
Alle reacties Link kopieren
Voor wie het leuk vindt om de oude spelletjes nog eens te spelen via dos-box:

dosbox
Ik zoek de naam van een spel. Ik speelde het rond 1995. Het is een puzzelspel. Je moet met een poppetje de weg vinden door een soort doolhof. Het poppetje kan schaatsen aandoen om over ijs te kunnen lopen. Rode laarzen om door vuur heen te gaan. Meer weet ik helaas niet meer
Nog een geniaal spel: Panic Restaurant (op de NES). Het is een platformspel waar in je een kok speelt wiens restaurant behekst is. De woedende worstjes vliegen je aan en die moet je dan met een pan of lepel wegslaan, hilarisch!



Ik ben dol op dit topic!
Quinpl

Pineapplin

Athletic Land

Circus Charlie

Comic Bakery

Keystone

Hero

Hyperolympics 1, 2 en 3

Yie Ar Kung Fu

Sky Jaguar

Aleste

Undeadline

Qbert

Bubble Bobble

Pacman

Valley



Uhmm... Er waren er nog veeeel meer. Ik was op mijn 9e geloof ik al verslaafd...
Alle reacties Link kopieren
Oeeeh nostalgieee... Wij speelden hier altijd;

Legoraces

Crash Bandicoot

Worms

Commander Keen

Al die tycoon dingen

Rayman

Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 11 maart 2015 @ 21:45:

The legend of Zelda, van Nintendo.

Zat een hele plattegrond bij, maar ik snapte er alsnog geen donder van.Niet? Ik geloof dat ik hem inmiddels 20 x heb uitgespeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:pritzels102 schreef op 11 maart 2015 @ 22:12:

Niet? Ik geloof dat ik hem inmiddels 20 x heb uitgespeeld.

Ik ben niet zo goed met plattegronden.

Of ik ben gewoon te dom.

Ik gok zelf op dat laatste.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik heb The Incredible Machine nog niet voorbij zien komen. Uuuren met mijn broer zitten spelen. En als we alle puzzels hadden opgelost gingen we een eigen baan bouwen, die gek genoeg altijd eindigde met de raket die de kat opblies (of door dynamiet of pistool...)
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke spellen allemaal! Het spel dat je hebt gespeeld verraad ook gelijk een beetje je leeftijd

Worms is hier ook nog steeds favoriet, kan nu ook op de telefoon. Toen hier iemand te lang op de toilet zat werd er dus geroepen: Zit je nu nog steeds met je wormpjes te spelen!

Rollercoaster Tycoon heb ik ook nog gespeeld op de playstation. Volgens mij ligt die nu ergens nog te verstoffen, toch eens opzoeken! En ik ga zeker die dosbox proberen, leuk
Oooh kent iemand Bumpy? Vroegah had ik het op een floppy (ja, zo oud) en nooit meer ergens kunnen vinden. Een doodsimpel spelletje waarin je een bal door een parcours moest 'bumpen'.

Zwaar verslaafd aan geweest!
En ook nog:



Galaga

Break in

Magical tree

Roadfighter

Ikari warriors

Penguin Adventure
Alle reacties Link kopieren
De aller aller oudste die ik me kan herinneren speelden we op de Commadore 64. En het was een figuurtje uit allemaal streepjes opgezet geloof ik en die liep dan door een soort grot. Heeeel erg basic. Weet iemand nog hoe die heet?



Edit: het spel was nog niet in kleur. Echt alleen maar in streepjes of stipjes ofzo opgezet. Zo simpel als je maar kan bedenken.
Kennen jullie ook Baby Jo en Sokoban?



Verder speelde ik ook wolfenstein 3D, Doom, Commander Keen en Cosmo
Oja Commander Keen dat heb ik ook nog een tijd gespeeld en nu bedenk ik mij ineens dat ik me ook uren heb vermaakt met Paper Boy, Final Fantasy, Ecco the dolphin, blob, bomberman en magic kingdom van disney. En uhh hoe heet dat spel nou, het was iets met machine geloof ik en daarbij kreeg je een opdracht en een paar dingen en die dingen moest je op een bepaalde manier aansluiten om het level te halen.



Door dit topic heb ik meteen zin om de NES weer eens te zoeken op zolder om te kijken of ie het echt niet heeft begeven inmiddels.
Supaplex! En Lemmings inderdaad.En Breakout.
Frogger!



Ik zie hier allemaal gave oude spellen voorbij komen
Alle reacties Link kopieren
Raar dat age of empires nog niet genoemt is. Abe is nog steeds leuk trouwens.

En die hedgehog heette sonic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven