Sommige Facebookberichten deel 2

16-09-2014 11:24 3081 berichten
Het vorige deel is gesloten wegens vol.

Sommige Facebook berichten grrr



Hier kun je verder met ergernissen spuien en mooie spuuglelijke en wanstaltige plaatjes plakken die je tegenkomt op FB.



Posters die komen verkondigen dat ze zó gelukkig zijn zonder fb en dat íedereen dat zou moeten doen zijn overbodig hier. Dat maken we zelf wel uit



Alle reacties Link kopieren
oja, ik had diezelfde kettingbrief. En ik doe echt niet mee, trouwens ook niet aan al die foto's "om mijn leerlingen te laten zien hoe snel een bericht verspreid wordt, dus pas op wat je zegt"
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Oh ja die kettingbrief! Tenenkrommend!
Carpe Diem!
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 19 februari 2015 @ 19:56:

'Ok, laat me maar zien hoe dit gaat aflopen: Het valt mij op dat ik mijzelf betrap van iedereen in mijn vriendenlijst, te kijken naar foto's , het delen van grappen en nieuws , en ook ondersteuning bij goede en slechte tijden. Ik ben blij dat je onder mijn vrienden valt. We zullen zien wie de tijd neemt om dit bericht te lezen tot het eind. Ik ga in de gaten houden wie zorg draagt voor de vriendschap, net als ik. Dus als je dit leest, dan dank je wel dat je een deel van mijn leven bent. Dus laat Ѐѐn woord achter, hoe we elkaar ontmoet hebben. NIET DELEN. Zodra je reageert, zal ik dit bericht via pb naar je doorsturen, kopieer en plak vervolgens op je tijdlijn zodat ik één woord voor je kan achterlaten!'





en jahoor, al een heleboel reacties! ik doe niet mee aan onzin.



Jaaaa ik heb er 2 gezien vandaag

Van 1 iemand had ik niets anders verwacht maar de andere had ik toch hoger zitten...
Ik had niet eens op 'lees verder' geklikt, maar zag wel al die woorden eronder. Lekker boeiend inderdaad.

Als het nou eens voor de verandering in soepel Nederlands was geweest, had ik het misschien voor één keer overwogen ;-p
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ex collega van die ik nooit meer spreek maar alles van me op FB liked.

Misschien toch maar eens uit de vriendenlijst halen (ook als vind ik het niet eens vervelend, vooral apart).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
[...]



Ik kan nog geen plaatjes plakken dus dan maar zo Heerlijk hoe gevoelig zo'n plaatje kan zijn
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-02-2015 11:12
Reden: privacy
% gewijzigd
Jette89, je link leidt naar de naam van mevrouw S G, dat zal wel niet de bedoeling zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik zit zelf niet op Facebook, maar log wel eens in via bedrijfspagina van man, net ook nog even en dan bedenk ik me weer at ik het hele Facebookprincipe eigenlijk steeds vreemder begin te vinden.

Hoe raar is het eigenlijk dat iemand steeds foto's plaatst van zichzelf, ik bedoel, denk daar eens over na.

Je zit met een telefoon voor je neus, probeert een zo leuk mogelijk selfie te maken, betekent waarschijnlijk dat je een aantal pogingen moet doen. Dan is er 1 bij naar je tevredenheid en denkt dan: Ja! die ga ik plaatsen, die is leuk genoeg.

En ongeacht of die foto nou fantastisch is of niet, en soms is het echt een vreselijke foto, het gros reageert hoe dan ook met: Mooie foto! Beauty! Prachtige foto! Leuk hoor! enz. enz.

Doe je het dan daarvoor? De bevestiging? Kijk mij eens knap zijn ofzo? Waar komt die behoefte vandaan?

En dan de behoefte van mensen om bij alles wat ze doen dit te delen. Genieten mensen nog wel ter plaatse?

Filmpjes met vage beelden van concerten, wie klikt daar nou op om dat te bekijken. Ga lekker zelf genieten van het concert en val anderen daar niet mee lastig. (irritant die filmende mensen met de telefoon in de lucht die aan het opnemen zijn) Serieus, why?

Ben je lekker op vakantie of een weekend weg, en dan zie je dat diegene zowat 4 keer per dag een statusupdate doorgeeft met foto's. Hoe dan?? Wordt dat een vast onderdeel van je zijn ofzo? Dat het een automatisme wordt: Ohw, dit is leuk, dit zet ik op Facebook.

En het zijn veel mensen hoor die dat doen. Komt dat wel goed allemaal. Als je zo met jezelf bezig bent en zo een beeld neerzet dat iedereen vooral moet zien hoe leuk het allemaal is.

Zo nep allemaal.

En eigenlijk heel raar!

Ik zie het ook van een persoon die ik dan goed ken. Ze zit met zichzelf in de knoop, is ongelukkig, het zit haar allemaal niet mee, schulden enz. Maar op Facebook is het 1 groot feest.

Dat kan toch niet goed zijn.



En ja, dit is allemaal niet nieuw, maar zit me hier over op dit moment best wel te verwonderen.

Hoe raar het eigenlijk allemaal is.
Alle reacties Link kopieren
Baudolino, heel veel van de dingen zijn niet raar of nieuw omdat ze opeens op facebook gebeuren.

Als je vroeger naar een concert ging wilde je daarna toch ook graag foto's laten zien aan vrienden?

Of hoe vaak kwamen familie's niet samen nadat er een op reis was geweest om samen foto's, of zelfs dia's, te bekijken?

Alleen nu gaat het real-time in plaats van achteraf...



Alleen selfies ben ik het over eens :P



Edit: en in het dagelijks leven vertel je toch ook vooral de leuke dingen die je meemaakt aan collega's en kennissen? Alleen je echt goede vrienden en familie vertel je de mindere kanten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met AnApple eens.



Selfies zijn wel irritant, niet alleen op fb maar gewoon sowieso.

Ik kan een selfie alleen voorstellen indien je alleen op vakantie bent.



Vakantie foto's zetten mijn ouders er ook fanatiek op, vinden ze leuk om te laten zien. Waarom ook niet. Vroeger plakte je ze in en ging je een middagje foto's kijken. Nu is het digitaal ( we gaan nog steeds middagje foto's kijken omdat ze dat leuk vinden maar niet meer in albums).

Als je leuke dingen meemaakt vertel je dat graag. Dat doen mensen nu op fb.





Jett89, ik heb je bericht gestaft. Je link gaat naar iemands fb pagina. Ivm privacy lijkt me dat niet de bedoeling.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 24 februari 2015 @ 10:32:

Baudolino, heel veel van de dingen zijn niet raar of nieuw omdat ze opeens op facebook gebeuren.

Als je vroeger naar een concert ging wilde je daarna toch ook graag foto's laten zien aan vrienden?

Of hoe vaak kwamen familie's niet samen nadat er een op reis was geweest om samen foto's, of zelfs dia's, te bekijken?

Alleen nu gaat het real-time in plaats van achteraf...



Alleen selfies ben ik het over eens :P



Edit: en in het dagelijks leven vertel je toch ook vooral de leuke dingen die je meemaakt aan collega's en kennissen? Alleen je echt goede vrienden en familie vertel je de mindere kanten.



Ik vind dat toch wel een verschil. Ik heb sowieso nooit de behoeft gehad om foto's te maken tijdens een concert, maar als iemand dat wel had dan werd er een foto gemaakt, maar stond er niet iemand constant met een fototoestel voor je neus aan 1 stuk door foto's te knippen.

En als je foto's maakte op vakantie, werden ze achteraf ontwikkeld en ging je ze bekijken. Dan had je de vakantie al gehad.

Nu lijkt iedereen druk tijdens hun vakantie om zoveel mogelijk te willen laten zien hoe leuk alles wel niet is, met alle interactie die daar bij komt. En dat begrijp ik niet zo.

Dat je daar zo druk mee wil zijn tijdens vakantie.



Maar dat zal wel aan mij liggen hoor. Omdat ik dat zelf totaal niet heb is het moeilijk voor te stellen dat anderen die behoefte wel zo sterk lijken te hebben. Waar komt dat vandaan, dat gevoel om alles te willen delen met iedereen en dan de indruk wekken dat alles fantastisch goed gaat, terwijl insiders weten dat het helemaal niet goed gaat.

Vind het een opmerkelijk fenomeen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 24 februari 2015 @ 10:52:

[...]





Ik vind dat toch wel een verschil. Ik heb sowieso nooit de behoeft gehad om foto's te maken tijdens een concert, maar als iemand dat wel had dan werd er een foto gemaakt, maar stond er niet iemand constant met een fototoestel voor je neus aan 1 stuk door foto's te knippen.

En als je foto's maakte op vakantie, werden ze achteraf ontwikkeld en ging je ze bekijken. Dan had je de vakantie al gehad.

Nu lijkt iedereen druk tijdens hun vakantie om zoveel mogelijk te willen laten zien hoe leuk alles wel niet is, met alle interactie die daar bij komt. En dat begrijp ik niet zo.

Dat je daar zo druk mee wil zijn tijdens vakantie.



Maar dat zal wel aan mij liggen hoor. Omdat ik dat zelf totaal niet heb is het moeilijk voor te stellen dat anderen die behoefte wel zo sterk lijken te hebben. Waar komt dat vandaan, dat gevoel om alles te willen delen met iedereen en dan de indruk wekken dat alles fantastisch goed gaat, terwijl insiders weten dat het helemaal niet goed gaat.

Vind het een opmerkelijk fenomeen.



Eens. Heel veel mensen kijken alleen nog maar door een schermpje naar een concert of op hun vakantiebestemming. Heb het gevoel dat veel mensen het echt minder beleven en alleen maar bezig zijn met wat het mooiste plaatje is voor op Facebook. En bovendien is het irritant om achter al die schermpjes te staan als je gewoon van een concert wil genieten.



(Vroeger mocht je trouwens niet eens camera's meenemen naar een concert. Bewaking stond ook steeds in het publiek te kijken en als je betrapt werd, moest je je fototoestel inleveren en kreeg je hem niet meer terug. Dat hebben ze volgens mij alleen maar opgegeven omdat het niet te handhaven is, nu iedereen een camera in zijn telefoon heeft.)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Welkom in 2015! .



Het is in crisistijd gewoon een feit dat mensen graag willen laten zien aan anderen dat het met hen heus nog wel goed gaat. Kijk kijk nieuwe auto!! Of nieuwe telefoon.

Nu is er socoalmedia maar ook voor de komst van internet was dit al zo.



Foto's ontwikkelen doen we niet meer aan. Camera's zijn digitaal tegenwoordig en je kan ze dus ook direct bekijken. Groot verschil met vroeger toen moest je wachten tot fe fotoboer ze klaar had en maar hopen dat ze een beetje mooi geworden waren.



En ach, paar foto's tijdens de vakantie op fb zetten is niet iets waar je druk mee bent. Zo gebeurd. Ik vind het wel leuk om vrienden van bepaalde dingen mee te laten genieten.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Oh en foto's maak ik uiteraard voor mezelf en niet voor fb. Ik zet toevallig daar ook een paar op maar ga ze niet speciaal voor fb maken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger, toen je nog met rolletjes werkte, waren er ook mensen, die meer bezig waren met dé foto dan met genieten. Alleen zag je dat niet zo. Nu wel.



Voor mijzelf sprekend: Ik weet dat ik heel erg met fotograferen bezig kan zijn (niet voor facebook, maar om het fotograferen) voordeel is dat je (ik) veel meer om je heen kijkt en op details let. Nadeel kan zijn dat je vergeet er te 'zijn', op die plek dus. Vandaar dat ik op hele mooie plekken ook met het fototoestel in mijn tas, bewust een aantal minuten ga staan, geuren opsnuif, kleuren bekijken, mensen observeer, de zon voel. Natuurlijk is dat ook weer een manier om een mooi plaatje te vinden, die ik dan weer op de foto zet
Later is nu
quote:MadameQetesh schreef op 24 februari 2015 @ 10:43:

Jett89, ik heb je bericht gestaft. Je link gaat naar iemands fb pagina. Ivm privacy lijkt me dat niet de bedoeling.Ach ik dacht dat aangezien dat bericht toch zo'n 36.000x gedeeld was via die pagina, het geen probleem zou zijn Sorry dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jett89 schreef op 24 februari 2015 @ 13:46:

[...]





Ach ik dacht dat aangezien dat bericht toch zo'n 36.000x gedeeld was via die pagina, het geen probleem zou zijn Sorry dan.



Ik ken de pagina niet, ik zag alleen een naam. Leek mij op het eerste gezicht een prive pagina, vandaar. Ik heb er verder niet naar gekeken.

Had ook je eigen kunnen zijn bijv, neem aan dat je die hier niet wil haha.

Als er had gestaan: plaatjepagina had ik niet gestaft hoor.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ghehe, ach ik snap 't wel, de volgende keer zal ik het beter aangeven
Wat zijn sommige selfies mooi, alle rimpels en groeven die men van de persoon in kwestie kent zijn verdwenen op zo 'n selfie



Nu ook nog eens zoiets uitvinden voor de pasfoto voor in het paspoort want die steken realistisch lelijk af bij zo'n glamoureuze selfie
Ik maak op vakantie en tijdens uitjes ook foto's die ik ter plekke deel hoor. (niet constant, meestal 1 of 2 leuke)

Waarom? Om aan mijn vrienden en familie te laten zien waar we zijn. Ik doe het niet met het idee: kijk ons eens vet stoer in Artis lopen of kijk ons een cultureel-verantwoord naar het Rijksmuseum gaan. Ik deel het omdat ik verwacht dat anderen interesse in mij en mijn gezin hebben. Gewoon....jij vertelt toch ook aan vrienden dat je van het weekend ergens heen bent geweest? Met wel idee doe je dat dan?

Nu zal de ene fb-vriend het boeiender vinden dan de ander, maar dan scrollen ze er maar langs hoor, ik ben sowieso geen obsessieve veeldeler, dus irritant ben ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Als ik op vakantie ben, maak ook ik foto's. Nadat ik er zelf heel bewust van ben waar ik op dat moment ben.



Ik heb meestal wel wifi in de hotels. Ik kijk wel eens op FB tijdens mijn vakantie als ik s'avonds in bed dan lig. Maar foto's erop zetten TERWIJL ik nog niet thuis ben? Nope. Kan ik net zo goed erop zetten: "Inbrekers let op! Ik ben niet thuis!" Snap dat nooit zo goed dat mensen erop zetten dat ze op vakantie zijn. En dat zijn er best veel.



Ik ben nu bijvoorbeeld vorige week een aantal dagen in Madrid geweest.Ik heb foto's gemaakt (ook met mijn mobiel) maar ze staan nu nog steeds niet online :p. Ga er wel een albumpje voor aanmaken. Reizen is mijn passie en grootste hobby dus dat deel ik dan wel. Plus, veel van mijn FB vriendjes en vriendinnetjes, zijn ook verslaafd aan reizen en kunnen dan via mijn foto's misschien wat leuke ideeen op doen als ze ook een korte stedentrip willen maken. Heb al een persoon in mijn fb lijst die ook naar madrid gaat volgende maand en nu alvast wil zien hoe het daar is via mijn foto's.



Selfies doe ik niet aan. Ik zie er niet uit als ik dat doe. :p
Carpe Diem!
alleen maakte je toen geen foto's van je kop koffie, je lunch, je waxinelichtje, je 'beentjes omhoog' om die met al je vrienden te delen als ze op bezoek kwamen.
en inderdaad, zeker geen selfies (met duckface)
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 24 februari 2015 @ 17:58:

alleen maakte je toen geen foto's van je kop koffie, je lunch, je waxinelichtje, je 'beentjes omhoog' om die met al je vrienden te delen als ze op bezoek kwamen.



True. Doe ik overigens nog steeds niet.

Zo gek idee je kop koffie op de foto. Zo van: kijk in Italie is de koffie ook bruin.

All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven