Sommige Facebookberichten deel 2

16-09-2014 11:24 3081 berichten
Het vorige deel is gesloten wegens vol.

Sommige Facebook berichten grrr



Hier kun je verder met ergernissen spuien en mooie spuuglelijke en wanstaltige plaatjes plakken die je tegenkomt op FB.



Posters die komen verkondigen dat ze zó gelukkig zijn zonder fb en dat íedereen dat zou moeten doen zijn overbodig hier. Dat maken we zelf wel uit



Male, als je toch het nummer gaat opzoeken kan je dan ook even het nummer van de Kindertelefoon opzoeken ?

Daar zal ze ook wel om gaan vragen als ze uit school komt vanmiddag
quote:Monti schreef op 02 april 2015 @ 12:25:

Die 'Hallo maandag, welkom dinsdag' plaatjes worden ook steeds erger.

Zie nu ook vaak 'ik kom je even een fijne middag wensen, Hallo avond, hoi morgen' en dat op een dezelfde dag.



Mijn moeder heeft er ook een handje van. Nu heeft ze de collages ontdekt en deelt ze tig dezelfde foto's van mij en/of mijn kinderen met verschillende collages met hartjes, bloemetjes, beertjes of duifjes



Ja collages, die zie ik ook steeds. Maar dan zijn ze heel klein, zodat je de foto's niet eens kunt zien.



Ik heb iemand die nu de hele dag door like en win acties deelt. De hele dag door. Mijn hele tijdlijn staat vol met schuttingen en banken en andere zooi, met zo'n zielig verhaaltje erbij waarom zij het moet winnen. Ik ga haar verbergen, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Het is een jaar geleden dat mijn vriendin overleed. Ze liet een zoon van 15 achter (geen vader aanwezig). Die jongen heeft de facebookpagina van zijn moeder altijd aangehouden. Ze was redelijk fanatiek, maar leuk facebooker, dus ergens begrijp ik het wel. Alle reizen die ze samen nog hebben gemaakt staan er op. Zijzelf heeft tijdens haar terminale fase van een half jaar via facebook iedereen op de hoogte gehouden. Ze wilde niet meer iedereen langs hebben en een heel rijk sociaal leven. Ook logisch.



Ze was jarig even terug. Minstens 10 berichten op haar facebook met dikke felicitaties en " maak wat van je 41ste verjaardag lieffie!! Snel weer eens bijbeppen!"



Ze heeft zelfs nooit 40 mogen worden en zelfs de overlijdens annonce staat op haar facebook en heeft dus in ieders timeline gestaan. Zo genant...



Overigens heb ik dan weer moeite met niet reageren met een 'met dat bijbeppen ben je een jaar te laat. Je 'lieffie' is al een jaar dood'



Maar dat doe ik natuurlijk niet
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Wow dat is wel ernstig! Zo zie je maar hoe oppervlakkig sommige FB vriendschappen zijn.

Hoe kan je zoiets nou over het hoofd zien...
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Audrey-Parker schreef op 02 april 2015 @ 15:38:

Wow dat is wel ernstig! Zo zie je maar hoe oppervlakkig sommige FB vriendschappen zijn.

Hoe kan je zoiets nou over het hoofd zien...En hoe 'geïnteresseerd' ben je dan echt in iemand? Mijn antwoord? 'voor geen meter'.... En wat sta je dan en masse voor lul met je 'lieffie'
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Oh wat erg zeg!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Zo dat vind ik echt heel erg ernstig adorabull,ik had er wel wat van gezegd.Meer in de trant van,als ik jou was zou ik de rest van de pagina ook eens goed doorlezen.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Kijk op zich kan het voorkomen dat je weleens een notificatie van iemand mist.

Ik zit niet hele dagen aan FB gekluisterd.

Maar als je het hele ziekteverloop inclusief overlijden van iemand totaal hebt gemist,

en dus in dat jaar tijd NOOIT even hebt doorgeklikt naar iemands tijdlijn.

En dan klakkeloos zoiets plaatst, ja dan ben je in mijn ogen dus echt echt niet geïnteresseerd in die persoon en lul je maar wat politiek correct uit je nek als zijnde verjaardags felicitatie.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Audrey-Parker schreef op 02 april 2015 @ 15:43:

Kijk op zich kan het voorkomen dat je weleens een notificatie van iemand mist.

Ik zit niet hele dagen aan FB gekluisterd.

Maar als je het hele ziekteverloop inclusief overlijden van iemand totaal hebt gemist,

en dus in dat jaar tijd NOOIT even hebt doorgeklikt naar iemands tijdlijn.

En dan klakkeloos zoiets plaatst, ja dan ben je in mijn ogen dus echt echt niet geïnteresseerd in die persoon en lul je maar wat politiek correct uit je nek als zijnde verjaardags felicitatie.Dat dus.. Zelfs tijdens haar terminale fase bleef ze een paar keer per week iedereen op de hoogte houden. Nou kan het zijn dat iemand je op 'onzichtbaar' heeft staan en het dus nooit heeft gezien die hele tijd. Maar kom dan niet met een super schijnheilig 'lieffie' aan.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
En ik snap de 'grote mensen' hier ook die zouden zeggen ; djeez, haal die facebook dan off line. Maar vanuit hem, nu 16, snap ik het prima dat hij dat niet heeft gedaan.



Mijn vriends vader is al 11 jaar terug overleden. Vriend blijft het mobiele abonnement van zijn pa betalen. En soms belt hij naar het nummer. Om de stem van zijn vader te horen op diens voicemail. En dat is eigenlijk hetzelfde. Als hij het abo opzegt, hoort hij hem nooit meer...
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Je kan de pagina omzetten naar een 'In Memoriam' trouwens. Misschien een tip voor de jongen?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 02 april 2015 @ 15:46:

[...]





Dat dus.. Zelfs tijdens haar terminale fase bleef ze een paar keer per week iedereen op de hoogte houden. Nou kan het zijn dat iemand je op 'onzichtbaar' heeft staan en het dus nooit heeft gezien die hele tijd. Maar kom dan niet met een super schijnheilig 'lieffie' aan.Precies. Dit dus! Bah sommige mensen....
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 02 april 2015 @ 15:48:

Je kan de pagina omzetten naar een 'In Memoriam' trouwens. Misschien een tip voor de jongen?Echt??? Daar ga ik eens naar kijken!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Dat kan inderdaad. Linkje, misschien heeft die jongen er iets aan?

https://www.facebook.com/help/103897939701143



Dat mensen een overlijden missen en het zich nog steeds niet realiseren na al die tijd. Ik kan me heel goed voorstellen dat je boos was en had het niet gek gevonden als je zo'n reactie geplaatst had.

Die arme jongen ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 02 april 2015 @ 15:50:

[...]





Echt??? Daar ga ik eens naar kijken!Is pas sinds kort. Ik zou het ook wel voor mijn vader willen (drie jaar terug overleden en nog steeds op FB) maar mijn moeder en broertje willen het niet.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik heb van mijn vrouw haar pagina inderdaad een in memoriam laten maken. Dan kunnen er geen nieuwe mensen 'vriend' worden en wordt ze niet meer gevonden door de zoekmachine als je niet al bevriend bent. Staat er ook boven dan: in dierbare herinnering aan...

Soms plaatsen mensen er nog tekstjes, als ze aan haar hebben gedacht of als ze een leuke foto tegenkwamen of weet ik wat. Ik krijg er altijd een heel warm gevoel bij als ik zo een tekstje zie verschijnen op haar pagina. Weet je dat er nog door veel mensen aan wordt gedacht, vaak in kleine dingen.

En de verjaardag verschijnt dan natuurlijk niet meer.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 02 april 2015 @ 15:59:

[...]





Is pas sinds kort. Ik zou het ook wel voor mijn vader willen (drie jaar terug overleden en nog steeds op FB) maar mijn moeder en broertje willen het niet.



Het kan al jaren. In Amerika, dan. Misschien pas sinds kort in Nederland.



Trouwens, even een
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat je je pagina op Engels moet zetten dan krijg je veel meer opties.

In nederland kan je bijvoorbeeld niet instellen dat iemand je stiefvader is ofzo,

Maar zet je je pagina op engels dan heb je die optie wel.

Raar dat deze uitgebreide opties er in Nederlands niet opzitten.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
voor GDLT en aspirientje en Adorabull

Ik wilde even komen melden dat ik voor het eerst een hengelbericht had in mijn overige mailbox

Helaas van een Duitser en 15 jaar te jong maar ik voel me gevleid als ouwe doos
Ik had onlangs een hengelbericht van een knappe Fransman die 'mijn foto had gezien'.

Ik heb Grumpy Cat als profielfoto
Waarom??



Ik vraag mij af of je ook voor vrienden in kan stellen dat zij niet zomaar alle foto's van je kunnen delen?



Nu ook 1 Een plaatje met de tekst: mijn vriendelijkst opschonen want voor sommige mensen is het te veel werk om een like te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 02 april 2015 @ 20:20:

Waarom??



[img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... b74c4c2691[/img]Prachtig toch? Aan de ene kant aandacht vragen "Vind je me wel lief?" en tegelijk ook die "Wees jezelf" boodschap. Gewoon mooi zo lelijk dat het is.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 02 april 2015 @ 20:20:

Waarom??



[afbeelding]Deze zie ik gelukkig alleen bij basisschoolmeisjes.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven