Whatsapp irritatie

07-09-2015 15:03 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben 1 van de vele Whatsapp gebruikers, maar de laatste tijd ga ik me steeds vaker irriteren aan deze app.



Het is al een stuk verbeterd sinds de leesbevestigingen uitgezet kunnen worden én dat je 'de laatst gezien'optie uit kunt zetten.

Maar dan nog. Sommige mensen die verwachten dat je meteen reageert op berichten, terwijl ik helemaal geen zin heb om de hele dag met mijn telefoon bezig te zijn. Er zijn zoveel andere leuke dingen te doen! Nu weten mijn vrienden wel dat ik niet meteen antwoord en dat daar wel eens een paar dagen overheen kunnen gaan, maar ze accepteren dat van mij en andersom ook.

Maar je hebt er altijd mensen tussen zitten die een bericht sturen en als ze na een uur niets gehoord hebben een bericht sturen met: Heb je het druk? En dan de volgende dag: Wat ben je stil.

Moet ik dan iedereen maar van te voren waarschuwen dat ik bijvoorbeeld een 'telefoonloze zondag' heb genomen? Blijkbaar moet je jezelf verantwoorden om niet te antwoorden. Misschien moet ik bij iedere nieuwe persoon van te voren maar aangeven dat ik niet een 'elke dag apper ' ben?



Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt? Hoe gaan jullie hiermee om? Misschien moet ik maar teruggaan naar alleen bellen of smsen. :-) Ik denk dat het misschien beter is om de hele app te wissen. Probleem opgelost. :-)
Wees goed voor anderen maar vergeet jezelf niet
quote:Dolfijntjee schreef op 10 september 2015 @ 19:18:

Ik verplicht je nergens toe.



Vind het alleen vreemd dat je een chat op je telefoon zet terwijl je niet zo een chatter bent en mensen dus steeds in het ongewisse laat die wel de tijd nemen om jou een berichtje te sturen



Dat leg ik toch net uit? Het is in sommige gevallen handig. Net zoals SMS handig was maar nu achterhaald dankzij WA.

En ik heb die mensen toch niet met het mes op de keel verplicht de tijd te nemen om mij te appen? Dat doen ze zelf. Meestal uit eigenbelang omdat zij zich vervelen overigens.
quote:Orangetree schreef op 10 september 2015 @ 19:31:

[...]





Heel makkelijk. Er zijn mensen voor wie ik 24/7 te bereiken ben. Familie (die van mij woont in het buitenland) en mijn kinderen. De rest kan echt gewoon wachten als ik geen zin heb in whats app. Als het ding afgaat kijk ik dus wie het is. Is het onbelangrijk (geen familie, kinderen of andere echte noodzaak) dan doe ik daar verder niets mee op dat moment. Zelfs niet melden dat ik geen zin heb. Ik ben bereikbaar op het moment dat ik bereikbaar ben.



En ja, als mijn telefoon gaat en ik heb geen zin wegens goede film thuis of mijn kop staat er niet naar dan neem (en nam ik vroeger) ook echt niet op. De telefoon gaat over. Dat verplicht me nimmer tot antwoorden. Ik doe echt niet mee aan de 24 uurs bereikbaarheidsdienst. Niet met de app en niet met de telefoon.



Ik zit ook niet altijd met mijn mobiel in de hand.



Vind wel, als je het berichtje gelezen hebt en de ander ook kan zien dat je online bent, dan is het een kleine moeite om even een zinnetje terug te typen. En niet pas de volgende dag alsof die persoon er niet toedoet.



Tuurlijk kan het enkele keren voorkomen maar als iemand dat elke keer bij mij deed had ik die persoon allang niet meer op de chat gehad.



Simpel zat.
Dat vind jij. Ik niet. Terugtypen op dat moment vind ik echt storend voor de mensen met wie ik op dat moment ben. En voor mezelf ook trouwens. Gelukkig geen pusherige fanatieke appers in mijn omgeving
quote:Orangetree schreef op 10 september 2015 @ 19:56:

Dat vind jij. Ik niet. Terugtypen op dat moment vind ik echt storend voor de mensen met wie ik op dat moment ben. En voor mezelf ook trouwens. Gelukkig geen pusherige fanatieke appers in mijn omgeving



Waarom lees je het dan?



Dat is toch minstens net zo storend.
Word jij er zo onzeker van dan, als je niet dezelfde dag een appje terug krijgt, Dolfijntje?
quote:Bambi schreef op 10 september 2015 @ 20:07:

Word jij er zo onzeker van dan, als je niet dezelfde dag een appje terug krijgt, Dolfijntje?



Vind t vooral onbeschoft als mensen pas de volgende dag reageren, terwijl ze in de tussentijd wel online zijn geweest of je berichtje hebben gelezen.

Dat je niet eens even 1 zinnetje naar iemand kan typen terwijl je wel met anderen continu in gesprek bent is natuurlijk flauwekul. En ja als dit vaker voorkomt ga ik natuurlijk wel mijn conclusies trekken.

Dat die persoon mij bv niet leuk of boeiend genoeg vind en daar ga ik dan dus ook geen energie meer insteken.



Hoef geen dode vogeltjes op de chat.
Ik vind het dan weer raar dat je kennelijk checkt of je blauwe vinkjes ziet en iemand je bericht wel/niet gelezen hebt.

En dat je bijhoudt of diegene wel online is.

Lijkt me heel onrustig allemaal. Het is maar whatsapp, he.
quote:Bambi schreef op 10 september 2015 @ 21:06:

Ik vind het dan weer raar dat je kennelijk checkt of je blauwe vinkjes ziet en iemand je bericht wel/niet gelezen hebt.

En dat je bijhoudt of diegene wel online is.

Lijkt me heel onrustig allemaal. Het is maar whatsapp, he.



Tja.



Dat doe je bij een chat, wachten totdat de ander wat terugstuurt dusja dan check ik even waarom het zolang duurt
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Bambi.

Als ik iemand iets vraag of doorgeef, zie ik vanzelf wel een bericht terugkomen (of niet).

Ik kijk werkelijk nooit of iemand mijn bericht al heeft gelezen of wanneer die persoon nog online is geweest.

Als het iets dringends is, bel ik.



Zal de generatiekloof wel zijn; dochter begint ook gelijk te miepen als het te lang duurt voordat ze iets terug krijgt.
quote:Dolfijntjee schreef op 10 september 2015 @ 20:18:

[...]





Vind t vooral onbeschoft als mensen pas de volgende dag reageren, terwijl ze in de tussentijd wel online zijn geweest of je berichtje hebben gelezen.

Dat je niet eens even 1 zinnetje naar iemand kan typen terwijl je wel met anderen continu in gesprek bent is natuurlijk flauwekul. En ja als dit vaker voorkomt ga ik natuurlijk wel mijn conclusies trekken.

Dat die persoon mij bv niet leuk of boeiend genoeg vind en daar ga ik dan dus ook geen energie meer insteken.



Hoef geen dode vogeltjes op de chat.

Soms ben je met wat anders bezig. En typ je dat ene zinnetje wel dan ziet de ander dat weer als uitnodiging en blijf je bezig. Als een vriendin een relatiecrisis heeft dan wil ik best wel antwoorden maar als ik tegelijk ook iets aan het doen ben dan ga ik niet met nog tig berichtjes bezig houden. Of als ik tussen de bedrijven door mijn man aan het verleiden ben via de app dan hoef ik ook niet tegelijk met tig anderen te ouwehoeren.



Ik voel me vereerd om dan een dood vogeltje te zijn je komt redelijk vermoeiend over als je zo bezig bent met whatsapp en hele dagen chatten.
quote:Dolfijntjee schreef op 10 september 2015 @ 20:18:

[...]





Vind t vooral onbeschoft als mensen pas de volgende dag reageren, terwijl ze in de tussentijd wel online zijn geweest of je berichtje hebben gelezen.

Dat je niet eens even 1 zinnetje naar iemand kan typen terwijl je wel met anderen continu in gesprek bent is natuurlijk flauwekul. En ja als dit vaker voorkomt ga ik natuurlijk wel mijn conclusies trekken.

Dat die persoon mij bv niet leuk of boeiend genoeg vind en daar ga ik dan dus ook geen energie meer insteken.



Hoef geen dode vogeltjes op de chat.



Zal de leeftijd wel zijn. Whatsapp gebruik ik enkel voor een korte boodschap. Geen gesprek. Daarvoor ontmoet ik iemand in het echt. Hele gesprekken voer ik dus niet via whatsapp. Heeft niets met al dan niet iemand boeiend te vinden. En als ik een gesprek wil dan bel ik. Het lijkt me strontvervelend om continu met iedereen in contact te moeten staan. Helemaal met mensen die op die manier mijn tijd voor zichzelf afdwingen. Ik bepaal zelf met wie ik wanneer tijd doorbreng. Iemand 'valt' me lastig op een moment dat het me niet uitkomt. Die persoon heeft echt geen 'rechten' daarmee alszijnde dat ik moet laten weten dat ik even geen zin/tijd heb.



Als 20 mensen whatsappen moet ik dan twintig keer mijn bezigheid of een gesprek tijdelijk stilleggen? Dacht het toch echt niet. Ronduit onbeleefd en ongeinteresseerd naar de persoon met wie ik op dat moment ben en die op dat moment toch echt belangrijker is. Mijn sociale leven speelt zich niet op een scherm af.
Ik heb gelukkig de reputatie dat ik nooit direct reageer en daar gemakkelijk een paar dagen overheen laat gaan. Lekker rustig. Ik heb 1 'kletser' op WA en daar maak ik dan het gesprek mee af en dan is het weer even stil. De rest weet dat ik WA en SMS om afspraken te maken en dat ik voor de rest liever in RL praat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dolfijntjee schreef op 10 september 2015 @ 15:50:

[...]





Heeft gewoon te maken met fatsoen.



Waarom heb je dan whatsapp als je toch mensen hun berichten negeert wanneer het je uitkomt.Daarom. Als iemand er niet tegen kan hoe ik WhatsApp, dan appen ze me lekker niet. Ik ga me door jou niet laten aanpraten dat ik onfatsoenlijk ben. Ik ben juist een heerlijke WA partner. ik heb 0 verwachtigen van een ander en zal nooit claimerige "Ben je druk" berichtjes sturen. Is de positieve kant van dat chatgebeuren niet te serieus nemen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 11 september 2015 @ 18:17:

[...]





Daarom. Als iemand er niet tegen kan hoe ik WhatsApp, dan appen ze me lekker niet. Ik ga me door jou niet laten aanpraten dat ik onfatsoenlijk ben. Ik ben juist een heerlijke WA partner. ik heb 0 verwachtigen van een ander en zal nooit claimerige "Ben je druk" berichtjes sturen. Is de positieve kant van dat chatgebeuren niet te serieus nemen.+1!!!!
quote:Orangetree schreef op 10 september 2015 @ 22:22:

[...]





Zal de leeftijd wel zijn. Whatsapp gebruik ik enkel voor een korte boodschap. Geen gesprek. Daarvoor ontmoet ik iemand in het echt. Hele gesprekken voer ik dus niet via whatsapp. Heeft niets met al dan niet iemand boeiend te vinden. En als ik een gesprek wil dan bel ik. Het lijkt me strontvervelend om continu met iedereen in contact te moeten staan. Helemaal met mensen die op die manier mijn tijd voor zichzelf afdwingen. Ik bepaal zelf met wie ik wanneer tijd doorbreng. Iemand 'valt' me lastig op een moment dat het me niet uitkomt. Die persoon heeft echt geen 'rechten' daarmee alszijnde dat ik moet laten weten dat ik even geen zin/tijd heb.



Als 20 mensen whatsappen moet ik dan twintig keer mijn bezigheid of een gesprek tijdelijk stilleggen? Dacht het toch echt niet. Ronduit onbeleefd en ongeinteresseerd naar de persoon met wie ik op dat moment ben en die op dat moment toch echt belangrijker is. Mijn sociale leven speelt zich niet op een scherm af.



Denk niet dat het de leeftijd is.



Heb ook oudere mensen in mijn app(familieleden bv) en die geven ook gewoon altijd netjes antwoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dolfijntjee schreef op 11 september 2015 @ 19:55:

[...]





Denk niet dat het de leeftijd is.



Heb ook oudere mensen in mijn app(familieleden bv) en die geven ook gewoon altijd netjes antwoord.



Als mensen een crisis hebben en ze appen kunnen ze heus op me rekenen. Een bericht van een vriendin die in de put zit negeer ik niet. Maar als ik op prietpraat niet meteen antwoordt ga ik er van uit dat mijn vrienden en familie zo snappen dat ik druk ben met iets anders. Die vertrouw ik daar wel mee en zij mij kennelijk ook, want ik heb nog nooit een Whatsapp fittie gehad.



Een vriendin van me neemt ook altijd de tijd en dat is prima. Ik weet dat ik op haar kan rekenen als ik écht eens een beroep op haar moet doen. Maar dan bel ik ook gewoon, net zo leuk en fijn.



Sorry, maar ik heb gewoon niet mijn onderbroek in een twist als iemand mij niet 'netjes' antwoord dat ze even geen tijd hebben. Ik voel me namelijk niet genegeerd of fout behandeld als iemand even de tijd neemt. Is het even stil dan ga ik gewoon uit van de goede bedoelingen van een ander.



Geloof me, ik heb hele fijne vriendschappen en relaties met mijn familie. En gelukkig niemand in mijn leven die pushy berichten met "Ben je druk????" of "Waarom antwoord je niet???" stuurt. Heerlijk.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Hoef je niet eens uit te leggen, Boebezoebe, je bent nog altijd baas over je eigen leven en telefoon gelukkig... Pfieuwww, wat 'n opluchting! Arme mensen die constant de druk voelen terug te appen, moet toch wat onrustig zijn in die koppies.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dolfijntjee schreef op 10 september 2015 @ 20:18:

[...]





Vind t vooral onbeschoft als mensen pas de volgende dag reageren, terwijl ze in de tussentijd wel online zijn geweest of je berichtje hebben gelezen.

Dat je niet eens even 1 zinnetje naar iemand kan typen terwijl je wel met anderen continu in gesprek bent is natuurlijk flauwekul. En ja als dit vaker voorkomt ga ik natuurlijk wel mijn conclusies trekken.

Dat die persoon mij bv niet leuk of boeiend genoeg vind en daar ga ik dan dus ook geen energie meer insteken.



Hoef geen dode vogeltjes op de chat.



Wat maakt het nu uit als mensen een dag later reageren? Meestal gaat het toch over simpele en niet dringende zaken die echt wel kunnen wachten. Ik houd helemaal niet van dat claimerige gepush en zou dus de conclusie trekken dat ik jou niet in mijn lijst wil



Ik reageer soms ook dagen niet op berichten en soms wel meer dan een week, omdat ik het dan vergeet. Er is gelukkig niemand die me dat kwalijk neemt en eigenlijk gebeurt dat door beide partijen. Ik beslis zelf wanneer ik bereikbaar ben en mijn telefoon staat ook vaak op stil. Een mobiel is handig, maar ik gebruik dat ding op mijn manier en niet om voor iedereen altijd maar bereikbaar te zijn.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
First World problems
Alle reacties Link kopieren
Oh, er zullen in de tweede en derde wereld ook mensen zijn die zich storen aan vrienden of familie die te pushy zijn op WhatsApp, of in hun ogen niet snel genoeg antwoorden.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Dolfijntjee schreef op 10 september 2015 @ 16:15:

[...]





Ja ok maar je kiest er dan ook zelf voor om te blijven reageren. En als je whatsapp alleen gebruikt om heel af en toe een berichtje te sturen zou ik een andere applicatie daarvoor gebruiken. Waarbij niet iedereen jou gelijk in zijn/haar contacten lijst heeft staan zegmaar, want whatsapp is ook een chat voor de mensen die het nog niet door hadden. ??? Nou ja zeg!
quote:Dolfijntjee schreef op 10 september 2015 @ 19:18:

Ik verplicht je nergens toe.



Vind het alleen vreemd dat je een chat op je telefoon zet terwijl je niet zo een chatter bent en mensen dus steeds in het ongewisse laat die wel de tijd nemen om jou een berichtje te sturen Wat een rare manier van denken heb jij. Whatsapp betekent gewoon dat je berichten kan sturen, niet dat je verplicht bent om te chatten ! Het moet niet gekker worden zeg.
Ik heb geen whatsapp. Heerlijk rustig.

En mocht iemand mij echt nodig hebben, dan kan die persoon altijd nog ouderwets bellen.

Ik word dus niet lastig gevallen met onzinnige berichten, filmpjes, foto's enz.
Alle reacties Link kopieren
Oef Dolfijntjee, jij maakt het jezelf wel heel erg moeilijk! Waarom verwacht jij van mensen dat ze binnen een dag antwoord geven? Als jij iemand een appje stuurt met de vraag: "hee x, hoe gaat het met je? Is je examen nog gelukt van de week? gr. Dolfijntjee", vind jij het dan echt aso als iemand pas een dag later reageert? Vind jij echt dat iemand jou dan moet appen dat hij/zij het druk heeft en later reageert? Sorrie hoor, maar whats app is gewoon een gratis sms dienst. Daar is het ook uit ontstaan. Sms'en is namelijk een vorm van chatten. Wat ik soms het voordeel van appen tov bellen vind, is dat je iets tegen iemand kunt 'zeggen' zonder dat je iemand meteen lastig valt en/of verwacht dat iemand meteen antwoord geeft. Als ik wil dat iemand meteen antwoord geeft, dan bel ik wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven