Whatsapp irritatie

07-09-2015 15:03 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben 1 van de vele Whatsapp gebruikers, maar de laatste tijd ga ik me steeds vaker irriteren aan deze app.



Het is al een stuk verbeterd sinds de leesbevestigingen uitgezet kunnen worden én dat je 'de laatst gezien'optie uit kunt zetten.

Maar dan nog. Sommige mensen die verwachten dat je meteen reageert op berichten, terwijl ik helemaal geen zin heb om de hele dag met mijn telefoon bezig te zijn. Er zijn zoveel andere leuke dingen te doen! Nu weten mijn vrienden wel dat ik niet meteen antwoord en dat daar wel eens een paar dagen overheen kunnen gaan, maar ze accepteren dat van mij en andersom ook.

Maar je hebt er altijd mensen tussen zitten die een bericht sturen en als ze na een uur niets gehoord hebben een bericht sturen met: Heb je het druk? En dan de volgende dag: Wat ben je stil.

Moet ik dan iedereen maar van te voren waarschuwen dat ik bijvoorbeeld een 'telefoonloze zondag' heb genomen? Blijkbaar moet je jezelf verantwoorden om niet te antwoorden. Misschien moet ik bij iedere nieuwe persoon van te voren maar aangeven dat ik niet een 'elke dag apper ' ben?



Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt? Hoe gaan jullie hiermee om? Misschien moet ik maar teruggaan naar alleen bellen of smsen. :-) Ik denk dat het misschien beter is om de hele app te wissen. Probleem opgelost. :-)
Wees goed voor anderen maar vergeet jezelf niet
quote:pipootje schreef op 12 september 2015 @ 13:08:

[...]





Wat een rare manier van denken heb jij. Whatsapp betekent gewoon dat je berichten kan sturen, niet dat je verplicht bent om te chatten ! Het moet niet gekker worden zeg.Denk dat jij dan niet weet wat een chat inhoud. ( wat whatsapp ook is )
quote:Dolfijntjee schreef op 12 september 2015 @ 14:43:

[...]





Denk dat jij dan niet weet wat een chat inhoud. ( wat whatsapp ook is ) Jeetje wat doe jij betweterig en denigrerend. Een slowchat is ook een chat he. En het heet Whatsapp messenger en laat in SMS de M ook voor message staan. Ik heb nergens in de voorwaarden van whatsapp zien staan dat je acuut alles on hold moet zetten omdat je een appje krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:TardarSauce schreef op 12 september 2015 @ 15:32:

[...]

Ik heb nergens in de voorwaarden van whatsapp zien staan dat je acuut alles on hold moet zetten omdat je een appje krijgt.
Ja dat je telefoon ontploft als je langer dan een x tijd niet reageert of dat er dan een dinosaurus uit je pleepot komt om je op te eten of een komeet die je zal verpletteren of een kudde dolgedraaide zeekoeien die dan op je auto poept of heb ik de kleine lettertjes niet gelezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:TardarSauce schreef op 12 september 2015 @ 15:32:

[...]



Jeetje wat doe jij betweterig en denigrerend. Een slowchat is ook een chat he. En het heet Whatsapp messenger en laat in SMS de M ook voor message staan. Ik heb nergens in de voorwaarden van whatsapp zien staan dat je acuut alles on hold moet zetten omdat je een appje krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Als ik op elk WA-bericht moet reageren en dan ook nog zo snel mogelijk dan stop ik er vandaag nog mee. Dat zou wat zijn zeg.
[quote]Dolfijntjee schreef op 12 september 2015 @ 14:43:

[...]





Denk dat jij dan niet weet wat een chat inhoud. ( wat whatsapp ook is ) 8-P[/quote]





Ik zei niet dat het niet kan, maar het HOEFT niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:tantejo schreef op 07 september 2015 @ 15:56:

Ik ken werkelijk niemand die zo reageert en ben toch een frequent WA gebruiker. Dus ik zou zeggen, dat het ligt aan de mensen met wie jij omgaat.Hier hetzelfde. Ik ken ook niemand die reminderberichtjes ( had er zelfs nog nooit van gehoord, maar snap wel de betekenis) stuurt
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 12 september 2015 @ 10:28:







Waarom de facepalm? Ik vind de term 'first world problems' gewoon ontzettend stomme term, al snap ik best de relativiteit van WahtsApp ergernissen (kun je ook zien in mijn reacties). In de derde wereld hebben mensen ook mobiele telefoons hoor, en dingen als Facebook en WhatsApp of WeChat. Ik weet niet of je er wel eens komt (ik wel voor werk) en mensen hebben daar óók kleine ergernisjes, ook over communicatie. Zijn gewoon mensen.



Ik vind 'first world problems' vooral een wereldvreemde term.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
ik heb wel een whatsapp. Ik ben ook van de eerste die deze app had. Toen ik erover praatte, kende veel mensen het niet eens. Destijds was het "pingen" in. Nu moet ik helemaal niks van die app hebben, want ik typ niet graag en het duurt me allemaal veel te lang dat schrijven etc. Ik bel liever op, omdat ik onbeperkt bellen hebben. Ik reageer pas wanneer ik zin heb. Soms lees ik het gelijk als ik het ontvangen heb en reageer ik een paar dagen later op. Of ik vergeet het waardoor ik helemaal niet reageer. Mensen moeten me gewoon bellen en niet aankomen kakken met belangrijke dingen via de app.
quote:TardarSauce schreef op 12 september 2015 @ 15:32:

[...]



Jeetje wat doe jij betweterig en denigrerend. Een slowchat is ook een chat he. En het heet Whatsapp messenger en laat in SMS de M ook voor message staan. Ik heb nergens in de voorwaarden van whatsapp zien staan dat je acuut alles on hold moet zetten omdat je een appje krijgt.Wat is er betweterig en denigrerend aan een andere mening hebben?
quote:Dolfijntjee schreef op 12 september 2015 @ 17:55:

[...]





Wat is er betweterig en denigrerend aan een andere mening hebben?De manier waarop je met je ogen loopt te rollen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan mensen die gaan zitten pushen omdat je niet snel genoeg antwoord geeft. Als je graag een gesprek wil voeren ipv berichtjes wil sturen (want dat is appen: berichtjes sturen!), dan kun je me bellen. Of met me afspreken. Of als je het verschil tussen berichtjes en een gesprek niet snapt mag je ook gewoon niet bellen en langzaam uit mijn leven verdwijnen



Ik zou die pusherige berichtenstuurders dus gewoon negeren. En probeer om het je niet aan te trekken; hun gedrag is storend en opdringerig. Het jouwe is normaal.
quote:TardarSauce schreef op 12 september 2015 @ 18:57:

[...]





De manier waarop je met je ogen loopt te rollen.En ik vind het denigrerend om mensen te negeren
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij proberen meerdere mensen je al dagen uit te leggen, dat ze niet op elk berichtje direct reageren.



Jij vindt dat blijkbaar onbeleefd. Ik niet.

Als ik een foto krijg van een kamer die een puinhoop is en daarna een opgeruimde kamer, met een of ander nietszeggend tekstje erbij in de trant van 'zo, lekker bezig geweest' , neem ik dat voor kennisgeving aan.

Hetzelfde met flauwe grappen die ik doorgestuurd krijg.



Als iemand mij een berichtje stuurt met bijvoorbeeld een concrete vraag, dan reageer ik wel zsm.

Maar dat wil ook niet zeggen binnen 1 minuut; want heel vaak zit mijn telefoon in mijn tas of ligt ie ergens en zie ik een bericht pas later.
Volgens mij probeer ik ookal dagen uit te leggen dat je niet a la minute hoeft te reageren.



Ik vind het pas asociaal worden wanneer mensen dit vaker dan een enkele keer doen. Dus niet als het sporadisch gebeurt omdat je om wat voor reden dan ook pas de volgende dag kon reageren of uren later.
Maar wat app je dan? Een 'hoi hoe is het'? Want gesprekken voer ik niet op whats app. Als iemand wil weten hoe het gaat bellen ze over het algemeen. En net als anderen neem ik veel dingen ter kennisgeving aan.



Op een 'ik ben nu hier of daar' app ik hooguit terug 'leuk. Veel plezier' en dan is dat onderwerp ook wel afgehandeld en verwijder ik de berichtgeschiedenis wegens niet nuttig. En als jij continu irrelevante info stuurt zal ik dus veel vaker dan sporadisch niet reageren.
Alle reacties Link kopieren
Als een ander verveeld is en mij nietszeggende berichten stuurt, voel ik me niet verantwordelijk om die persoon te entertainen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven