Entertainment alle pijlers

Live optredens/concerten-Topic

31-03-2012 13:43 477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén van de leukste dingen om te doen vind ik het bezoeken/ervaren van live muziek. Praten/lezen erover doe ik ook graag. En ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen, dus hier een paar vragen.



1. Welke artiest/band heb je het laatst bezocht?

2. Hoe was het?

3. Had je deze artiest/band al eerder live gezien?

Zo ja, was het beter/slechter dan de vorige keer?

4. Wat is je volgende concert (en wat verwacht je ervan)?
Alle reacties Link kopieren
Ik was er ook, bij Paul Simon dus.

Geweldig!

De eerste nummers die hij speelde kende ik niet zo goed (behalve 50 ways to leave your lover) dus het duurde even voor ik er in kwam, maar daarna was het ook goed. Erg genoten van alle gracelandnummers, maar hoogtepunten voor mij waren vooral: Hugh Masekela met coal train, en Thandiswa Mazwai (wat een wereldwijf) én inderdaad Sound of Silence.

Ik zat in vak 110, iemand die bij me in de buurt zat?

Hebben jullie op youtube ook de filmpjes ontdekt? Vind het erg leuk om sommige dingen terug te zien.
Leuke topic!

Helaas is mijn laatste concert alweer 2 jaar geleden: dEUS op Bruis in Maastricht. Geweldig concert! Maar ja, het is dan ook mijn favoriete band. Voor Muse in Ziggo ben ik alweer te laat, zo gaat dat telkens de laatste tijd: hoor of zie 't te laat. Daarom ga ik dit topic volgen!
vak 109 (rij 11). Had wel youtube van deze tour* gevonden maar (nog) niet van ziggo.

*Sound of silence Hyde Park, Paul in zelfde pak als in Ziggo
Alle reacties Link kopieren
Ik was er ook. Vak 111, 3e rij. Ben een grote Simon & (Garfunkel) fan, kende dus alle nummers. Hij was erg goed, gelukkig niet zo broos als in 2004 tijdens de "Old Friend"-tour. Hij stond te swingen op het podium. Ladysmith Black Mambazo was ook goed. Hugh Masekela geweldig. Bij Coal Train zat ik met kippenvel.



Thandiswa Mazwai, ik kende haar niet maar vond haar wel goed.



Ik was er de 1e keer ook bij, in het Goffert Park, het sfeertje daar was heel goed, herinner ik me. Wat ik nu zo jammer vond was dat iedereen bleef zitten. Ik wilde wel gaan staan maar iedereen bleef echt zitten. Sommige mensen bewogen niet eens op de muziek, ik kon niet stil zitten.



Maar goed, Paul was geweldig, het geluid was even wennen (wat doffig) maar dat ging al snel beter. Al met al een goed concert.



Op naar George Michael op 14 september, ook in de Ziggo Dome.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Prima plaatsen op die eerste ring in ZiggoDome.



Roodpaars, ik heb dEUS al vaak gezien door de jaren heen. Blijven ook mijn hoogtepunten, nog nooit een slecht of minder concert meegemaakt.
Iemand recente ervaring met Gelredome? Twijfel over DoeMaar symphonicodinges, er zijn alleen nog plaatsen halverwege vak 22.



Vond het bij Paul SImon leuk dat het publiek echt varieerde van tiener tot 60+. Mijn buren hadden willen blijven staan tijdens de eerste toegift, maar als de rest weer is gaan zitten gaat dat niet... Niemand die niet meedeed met de muziek volgens mij, snap het ook niet als iemand stokstijf blijft zitten, waarom ga je dan niet thuis gratis genieten?
Alle reacties Link kopieren
16 mei in Heineken Music Hall: James Taylor.

Mijn eerste concert van JT.

Goed concert, veel "gouwe ouwe".

Het heette "an intimate evening with James Taylor". En dat was het ook. Met z'n vieren gaven JT en zijn band de indruk dat we bij hen op visite waren. Eni n de pauze en na afloop bleef hij op het podium zitten om handtekeningen uit te delen en om voor foto's te pauzeren. Met een vriendelijke knipoog van James kreeg ik ook een handtekening op mijn kaartje.

Jammer dat het publiek wat tam was, pas bij het laatste halfuurtje kwam er wat leven in de brouwerij en werd er meegeblerd met de hits. Dat lag echt niet aan de vrij hoge gemiddelde leeftijd van band én publiek, want die ligt bij alle concerten van 60's/70's artiesten hoog en meestal swingt het de pan uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:tbl1966 schreef op 22 juli 2012 @ 20:03:



Wat ik nu zo jammer vond was dat iedereen bleef zitten. Ik wilde wel gaan staan maar iedereen bleef echt zitten. Sommige mensen bewogen niet eens op de muziek, ik kon niet stil zitten.

Ik wilde wel, maar ik was bang dat de mensen achter me er last van zouden hebben... Maar stilzitten? No way, stoeldansen tot een kunst verheven.

Had ik trouwens met het reünie-concert van The Police (toen ben ik wel gaan staan), 2 jongens naast mij die niet verblikten of verbloosden (zeg je dat zo?). Geen beweging, geen genietende gezichten, niets. Dat soort mensen verdenk ik ervan de kaartjes gekregen te hebben ofzo.



Ja Watervrouw, leeftijd was heel gemeleerd, viel me ook op. Ik met midden veertig zat denk ik niet heel ver van het gemiddelde af!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier even komen vertellen hoe gaaf Eddie Vedder gisteravond in Carré was? Bij deze..

Het was zo bijzonder!!!
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk Missc!

Als iets echt leuk was, wil je het daarna liefst iedereen erover vertellen. Wat was er zo bijzonder aan?
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen de sfeer, zo intiem terwijl je daar met 700 mensen zit. De muziek, afwisselend Pearl Jam songs (in een ander jasje), en muziek van Into the wild, covers en van Ukelele Songs. Hij vertelde anekdotes, had er zichtbaar plezier in.

De ene keer 'rockte' het, dan was het weer heel ingetogen.



Op nu.nl staat een treffende recensie.
Alle reacties Link kopieren
quote:missc schreef op 26 juli 2012 @ 09:32:

Mag ik hier even komen vertellen hoe gaaf Eddie Vedder gisteravond in Carré was? Bij deze..

Het was zo bijzonder!!!Het schijnt echt fantastisch geweest te zijn, zo ontzettend jammer dat ik er niet bij kon zijn Eddie is geweldig!
Aaahhh ik moet hier eigenlijk niet lezen, want ik had daar ZO graag heen gewild..

Maar fijn dat het zo tof was hoor, missc!



Vertel nog eens wat
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, even denken Lotteke.. Dat ie op een gegeven moment de tekst even kwijt was van een nummer.. "uhhh, i sang that already" tokkelde wat verder en pikte de draad weer op.



Dat ie bij het laatste nummer "Hard Sun" helemaal los ging (het hele concert zat 'ie op een krukje) en iedereen in de zaal stond mee te zingen en swingen en de lichten aan waren..



Maar dat soort leuke dingen wil je niet horen als je er niet bij was
Alle reacties Link kopieren
Oh, en dat ie 'Betterman' speelde met een ander arrangement.. bijzonder!
quote:missc schreef op 26 juli 2012 @ 12:54:

Hmmm, even denken Lotteke.. Dat ie op een gegeven moment de tekst even kwijt was van een nummer.. "uhhh, i sang that already" tokkelde wat verder en pikte de draad weer op.



Dat ie bij het laatste nummer "Hard Sun" helemaal los ging (het hele concert zat 'ie op een krukje) en iedereen in de zaal stond mee te zingen en swingen en de lichten aan waren..



Maar dat soort leuke dingen wil je niet horen als je er niet bij was



Nee leuk juist, vertel meer vertel meer haha

Ik had ook al zitten smullen van de recensies online hoor. Ik doe het mezelf aan



En dan te bedenken dat ik op nog geen vijf minuten van Carré af woon *zucht*



Ik greep net naast kaartjes, heel dom, had het zelfs in mijn agenda gezet. Was gelukkig wel naar Pearl Jam in de ZIggo Dome, absoluut geen schrale troost.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat de zeldzame kaartjes die voor het concert vanavond worden aangeboden wel 200 euro kosten. Mijn vriend verklaart me voor gek (hij was mee gister en vond het als niet-PJ fan ook echt gaaf), maar ik zou het zo neertellen (maar doe het niet hoor )
Alle reacties Link kopieren
ohhhh Lotteke, dat is helemaal zuur, woon je zo dichtbij!



Ja, het concert in de Ziggo Dome was ook gaaf. Het 'vervelende' van een PJ-concert vind ik altijd dat je daarna alleen maar meer wilt.. Ik wil Eddie vanavond gewoon weer zien en horen! Maar dat klinkt wel heel erg sneu hahahaha...
Op zich zou ik het er wel voor overhebben, maar uit principe doe ik het niet. Ik verkoop zelfs wel eens kaartjes door (wegens te enthousiast gekocht, niet kunnen etc.), maar vraag daar nooit meer geld voor dan de oorspronkelijke prijs. Dus weiger het ook dat ervoor te betalen.
Alle reacties Link kopieren
je hebt groot gelijk, daarom doe ik het ook niet.
Nou, dank je in ieder geval voor het delen van de mooie details En fijn om een medeziel te treffen, qua muziek maar ja, wie houdt er nu niet van eddie?
Alle reacties Link kopieren
graag gedaan Lotteke! Laten we duimen dat ze binnen een paar jaar weer deze kant op komen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Mijn laatste concert was van Snow Patrol een maand of 3 terug en ik vond het heel tof. Had ze in 2006 ook gezien maar toen kende ik de band eigenlijk helemaal niet (was toen een half jaartje bij mn vriend en hij vond ze geweldig dus toen voor zijn verjaardag cadeau gedaan en sindsdien 'volg' ik ze dus ook). Toen vond ik het ook erg leuk maar nu waren ze toch veel beter. Goede sfeer, leuk contact met publiek.

De komende maanden staan Coldplay op het programma (Malieveld), Florence and the Machine (HMH geloof ik) en Waylon (plaatselijk theater). Coldplay heb ik al 3x eerder live gezien, blijft fantastisch! Florence wordt de eerste keer, ben ik dan ook reuzebenieuwd naar.



Eddy Vedder had me echt fan-tás-tisch geleken maar ook ik weiger het 3 dubbele te betalen via Marktplaats. Ik hoop op een dvd die uitkomt...
Alle reacties Link kopieren
quote:veliene schreef op donderdag 26 juli 2012 13:22 Leuk topic!

Mijn laatste concert was van Snow Patrol een maand of 3 terug en ik vond het heel tof. Had ze in 2006 ook gezien maar toen kende ik de band eigenlijk helemaal niet (was toen een half jaartje bij mn vriend en hij vond ze geweldig dus toen voor zijn verjaardag cadeau gedaan en sindsdien 'volg' ik ze dus ook). Toen vond ik het ook erg leuk maar nu waren ze toch veel beter. Goede sfeer, leuk contact met publiek.

De komende maanden staan Coldplay op het programma (Malieveld), Florence and the Machine (HMH geloof ik) en Waylon (plaatselijk theater). Coldplay heb ik al 3x eerder live gezien, blijft fantastisch! Florence wordt de eerste keer, ben ik dan ook reuzebenieuwd naar.



Eddy Vedder had me echt fan-tás-tisch geleken maar ook ik weiger het 3 dubbele te betalen via Marktplaats. Ik hoop op een dvd die uitkomt... " Eddy Vedder"



Correctie: Eddie Vedder
Alle reacties Link kopieren
quote:veliene schreef op 26 juli 2012 @ 13:22:



De komende maanden staan Coldplay op het programma (Malieveld), Florence and the Machine (HMH geloof ik) en Waylon (plaatselijk theater). Coldplay heb ik al 3x eerder live gezien, blijft fantastisch! Florence wordt de eerste keer, ben ik dan ook reuzebenieuwd naar.



Oooh jij gaat zooo weggeblazen worden door Florence! Ik heb haar nu 4 keer gezien en elke keer weer zwaar onder de indruk (en verliefd ) . Hoewel er 'iets' bij haar is veranderd sinds ze (eindelijk!!) is doorgebroken, ze lijkt iets minder spontaan geworden, maar wat een stem heeft ze toch!



Ik had ook kaartjes voor Coldplay maar die heb ik helaas vanwege vakantie moeten verkopen. Ahoy vorig jaar was echt geweldig!! (terwijl ik ze vroeger echt haatte..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven