Entertainment alle pijlers

Live optredens/concerten-Topic

31-03-2012 13:43 477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén van de leukste dingen om te doen vind ik het bezoeken/ervaren van live muziek. Praten/lezen erover doe ik ook graag. En ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen, dus hier een paar vragen.



1. Welke artiest/band heb je het laatst bezocht?

2. Hoe was het?

3. Had je deze artiest/band al eerder live gezien?

Zo ja, was het beter/slechter dan de vorige keer?

4. Wat is je volgende concert (en wat verwacht je ervan)?
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage_ schreef op 25 juli 2012 @ 12:59:

[...]



Ik wilde wel, maar ik was bang dat de mensen achter me er last van zouden hebben... Maar stilzitten? No way, stoeldansen tot een kunst verheven.

Had ik trouwens met het reünie-concert van The Police (toen ben ik wel gaan staan), 2 jongens naast mij die niet verblikten of verbloosden (zeg je dat zo?). Geen beweging, geen genietende gezichten, niets. Dat soort mensen verdenk ik ervan de kaartjes gekregen te hebben ofzo.



Ja Watervrouw, leeftijd was heel gemeleerd, viel me ook op. Ik met midden veertig zat denk ik niet heel ver van het gemiddelde af!



Wij hebben het geprobeerd, maar 1 of ander jong broekie (jaartje of 25) achter ons vond dat niet leuk en bleef maar vragen of wij wilden gaan zitten. Nou ja, dat hebben we dan maar gedaan. Inderdaad ook het op een stoeldansen tot een kunst verheven. Zeg nou zelf, je kunt toch niet stilzitten hierbij.



Wat mij opviel was inderdaad het groot aantal jonge mensen die pas loskwamen toen het 'Graceland' gedeelte begon. Alsof dat zijn enige werk is. Die man is al zo'n 50 jaar bezig heeft 10tallen cd's gemaakt net zoveel hits gehad. Ik vond dat een beetje jammer. Neemt niet weg dat ik de tijd van mijn leven heb gehad.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
@poisongirl: wow, jij hebt haar al 4 keer gezien dus. Ik 'ken' haar pas sinds haar een na laatste cd. Maar ben echt heel benieuwd, duurt alleen nog zo lang! Pas is november...
Alle reacties Link kopieren
Volgende week naar Spinvis (voor de zoveelste keer). Zin in.
Alle reacties Link kopieren
Het Spinvisconcert gisteravond was erg goed in een prachtige omgeving. Het openluchttheater. Geweldig, tussen de bomen, met een prachtige lucht, vogels die overvliegen, water. Het geluid was ook nog eens perfect.

Het was een heel sfeervol, bijzonder optreden en we hebben van de eerste tot de laatste noot genoten.
Alle reacties Link kopieren
Oh Mocy, dat klinkt heel mooi, leuk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Lowlands.. Op 3
Dinsdag naar Leonard Cohen geweest, in het OS. Was een erg mooi concert maar ik vond het concert in het Westerpark destijds veel en veel sfeervoller. Dit was me toch iets te massaal.
Alle reacties Link kopieren
Morgen naar Brabant Open Air, met oa Racoon, Milow, Kaiserchiefs en Simple Minds. Zin in!!!!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier rara. Klinkt goed.

Schijfvan5: Leonard Cohen is ook meer een artiest voor een kleine zaal of park.
Alle reacties Link kopieren
1. Welke artiest/band heb je het laatst bezocht?

Ufomammut

2. Hoe was het?

gaaf!

3. Had je deze artiest/band al eerder live gezien?

nee

4. Wat is je volgende concert (en wat verwacht je ervan)?

Volgende concert voor zo ver ik nu weet is Alcest en Katatonia in december. Het gaat zooooo gaaf worden. Ik ben groot fan van Alcest en heb ze al 5 keer eerder gezien, en kan niet wachten om ze weer te zien,

Misschien ga ik ook nog naar een concert van Anathema of Sigur Ros.
Alle reacties Link kopieren
quote:mocy schreef op 18 augustus 2012 @ 22:46:

Het Spinvisconcert gisteravond was erg goed in een prachtige omgeving. Het openluchttheater. Geweldig, tussen de bomen, met een prachtige lucht, vogels die overvliegen, water. Het geluid was ook nog eens perfect.

Het was een heel sfeervol, bijzonder optreden en we hebben van de eerste tot de laatste noot genoten.Spinvis op Lowlands gezien. Heerlijk genoten! Het drijft wel vriendengroep in tweeën...je vind het of geweldig, of vreselijk...
Alle reacties Link kopieren
1, 2 en 3: Laatste concert festival was Werchter. Heb 4 dagen intens genoten. Verwachte hoogtepunten waren Elbow, Mumford&Sons en mijn geliefde Snow Patrol (voor de 4e keer gezien, kan er geen genoeg van krijgen). Allemaal al eerder gezien en weer fantastisch. Onverwachte hoogtepunten waren the Temper Trap (ZO goed), Regina Spektor en het was ook echt wel heel tof om Pearl Jam live te zien.



Laatste concert (in paradiso) was van the Manic Street Preachers. Alweer de 4e keer, love them



Op de agenda voor de komende maanden: Coldplay, Radiohead, Keane en in december ga ik ein-de-lijk MUSE zien. Kan echt niet wachten!!
Sunlight over me no matter what I do
Alle reacties Link kopieren
Ha, dit topic doorscrollend zie ik allemaal bands en concerten staan die ik ook nog heb gezien en ook zo tof waren (en die ik al bijna weer vergeten was). De RHCP natuurlijk, en zo genoten van Florence en the Machine en the Editors en en en...!



Moet geloof ik wat minder geld gaan uitgeven aan concertkaartjes
Sunlight over me no matter what I do
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiet schreef op 25 augustus 2012 @ 11:30:

1, 2 en 3: Laatste concert festival was Werchter. Heb 4 dagen intens genoten. Verwachte hoogtepunten waren Elbow, Mumford&Sons en mijn geliefde Snow Patrol (voor de 4e keer gezien, kan er geen genoeg van krijgen). Allemaal al eerder gezien en weer fantastisch. Onverwachte hoogtepunten waren the Temper Trap (ZO goed), Regina Spektor en het was ook echt wel heel tof om Pearl Jam live te zien.



Laatste concert (in paradiso) was van the Manic Street Preachers. Alweer de 4e keer, love them



Op de agenda voor de komende maanden: Coldplay, Radiohead, Keane en in december ga ik ein-de-lijk MUSE zien. Kan echt niet wachten!!



Oei, wat noem je een boel leuke bands! Ik ga Muse ook zien in december (yey!) en ze zijn zo super live!



Deze week voor mij: Black Keys en Noel Gallagher. Allebei errug goed maar ik vond Noel toch wel fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
quote:noamski schreef op 25 augustus 2012 @ 11:43:

[...]





Oei, wat noem je een boel leuke bands! Ik ga Muse ook zien in december (yey!) en ze zijn zo super live!



Deze week voor mij: Black Keys en Noel Gallagher. Allebei errug goed maar ik vond Noel toch wel fantastisch! Jaaaa! Ik heb Noel ook op Werchter gezien,heel erg te gek! Vooral omdat hij zijn set eindigde met Don't look back in anger (echt mijn lievelingsnummer van Oasis!), yeah! Wat tof dat je naar de Black Keys bent geweest, staan ook nog op mijn verlanglijst. Hoe was het?
Sunlight over me no matter what I do
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiet schreef op 25 augustus 2012 @ 23:04:

[...]





Jaaaa! Ik heb Noel ook op Werchter gezien,heel erg te gek! Vooral omdat hij zijn set eindigde met Don't look back in anger (echt mijn lievelingsnummer van Oasis!), yeah! Wat tof dat je naar de Black Keys bent geweest, staan ook nog op mijn verlanglijst. Hoe was het?

Haha, dat was ook mijn highlight! Don't look back in anger is zo'n fantastisch nummer en ik vond hem sowieso al fantastisch dus dat was ultiem! Goede stem heeft ie live he? Vond hem stiekem kei-sexy haha!



Black Keys zijn errug goed! Ik moet zeggen, ik kende ze niet zo goed maar was een super concert, erg naar mn zin gehad!



Wat is je favo concert ooit? Je mag er 3 noemen ;)
Over twee weekjes Coldplay. Hopelijk mèt droog weer!
Alle reacties Link kopieren
quote:noamski schreef op 25 augustus 2012 @ 23:11:

[...]



Wat is je favo concert ooit? Je mag er 3 noemen ;)



Ooh dat vind ik heel moeilijk! Ik denk in elk geval de allereerste keer dat ik de Manics zag. In de Melkweg was dat. De hele zaal op zijn kop, Design for Life klonk nog nooit zo goed. Maaarrrr, ik heb ze ook gezien in Londen, op hun superkerstconcert, waar ze alle 36 singles hebben gespeeld. Dat was echt magisch. Echt ongelooflijk te gek. (Maar dat waren ze eigenlijk alle keren dat ik ze zag )



En dan Snow Patrol. Waar moet ik beginnen. Heb ze begin dit jaar in Dublin gezien, dat was denk ik gelijk met de Manics in Londen het tofste concert waar ik ooit ben geweest. En ik ben echt eigenlijk stiekem verliefd op Gary



En dan heb ik er nog eentje he? Hmmmm. Dan ga ik denk ik voor Saybia. Niet perse omdat het zo goed was, maar omdat hun muziek mij gewoon al jaren zo gelukkig maakt. De eerste en enige keer dat ik ze live zag, hoop echt dat ze snel weer eens komen.



En nu jij! Tofste concert ooit? En vooruit, je mag er 3 noemen
Sunlight over me no matter what I do
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiet schreef op 26 augustus 2012 @ 19:17:

[...]





Ooh dat vind ik heel moeilijk! Ik denk in elk geval de allereerste keer dat ik de Manics zag. In de Melkweg was dat. De hele zaal op zijn kop, Design for Life klonk nog nooit zo goed. Maaarrrr, ik heb ze ook gezien in Londen, op hun superkerstconcert, waar ze alle 36 singles hebben gespeeld. Dat was echt magisch. Echt ongelooflijk te gek. (Maar dat waren ze eigenlijk alle keren dat ik ze zag )



En dan Snow Patrol. Waar moet ik beginnen. Heb ze begin dit jaar in Dublin gezien, dat was denk ik gelijk met de Manics in Londen het tofste concert waar ik ooit ben geweest. En ik ben echt eigenlijk stiekem verliefd op Gary



En dan heb ik er nog eentje he? Hmmmm. Dan ga ik denk ik voor Saybia. Niet perse omdat het zo goed was, maar omdat hun muziek mij gewoon al jaren zo gelukkig maakt. De eerste en enige keer dat ik ze live zag, hoop echt dat ze snel weer eens komen.



En nu jij! Tofste concert ooit? En vooruit, je mag er 3 noemen

Oeh leuk, jij reist ook voor concerten - mag ik ook graag doen (en ik woon in Dublin dus wat vond je van mijn dorp? )



En ik heb Manic Street Preachers ooit eens gezien op een festival. Inderdaad erg prima!!



Mijn 3... hmmmmm...



Op 1 staat alles van Kasabian. Ik was geen groot fan totdat ik ze ooit eens live zag en toen was ik verliefd! Nooit meer goedgekomen dus nu stalk ik!



Op 2... Arcade Fire. Toen ik ze zag in de HMH. Wat fantastisch. De eerste tonen van 'Lies' waren bijna teveel voor me haha.



Op 3... Muse/Sigur Ros. Ja, dat is best valsspelen maar wat een bands. Enorm verschillend maar allebei zo super! Muse ga ik (net als jou toch?) in December zien, in DLD.



Oh, en iedereen is stiekem verliefd op Gary. Feit.
Alle reacties Link kopieren
quote:noamski schreef op 27 augustus 2012 @ 12:29:

[...]



Oeh leuk, jij reist ook voor concerten - mag ik ook graag doen (en ik woon in Dublin dus wat vond je van mijn dorp? )



En ik heb Manic Street Preachers ooit eens gezien op een festival. Inderdaad erg prima!!



Mijn 3... hmmmmm...



Op 1 staat alles van Kasabian. Ik was geen groot fan totdat ik ze ooit eens live zag en toen was ik verliefd! Nooit meer goedgekomen dus nu stalk ik!



Op 2... Arcade Fire. Toen ik ze zag in de HMH. Wat fantastisch. De eerste tonen van 'Lies' waren bijna teveel voor me haha.



Op 3... Muse/Sigur Ros. Ja, dat is best valsspelen maar wat een bands. Enorm verschillend maar allebei zo super! Muse ga ik (net als jou toch?) in December zien, in DLD.



Oh, en iedereen is stiekem verliefd op Gary. Feit.



Haha, valt niet mee he, kiezen!



Maar mooi lijstje! Arcade Fire staat ook zeker nog op mijn wishlist! Zoals zoveel trouwens. En ja, een concert is voor mij regelmatig een aanleiding om er een fijn tripje van te maken. Vond Dublin ook enig, wat tof dat je daar woont! Ooh wat was dat toch te gek. Het was de opening van de tour voor SP, dus al hun familie zat in de zaal. Gary droeg een liedje op aan zijn vader, je kon me opvegen . Best knus trouwens, de O2 arena (in elk geval in vergelijking met de O2 in Londen)!



Muse ga ik inderdaad in december zien, in Amsterdam. Heb ze dus nog nooit gezien (laatste keer dat ze in NL waren had ik een huwelijk, grrr), kan ik echt niet wachten! Hoor van iedereen dat ze er een geweldige show van maken. Briljante nieuwe single ook trouwens, Madness!



Maar eerst Coldplay volgende week, over show gesproken! Zag ze vorig jaar op Pinkpop. Stond behoorlijk vooraan, en terwijl de zon langzaam onder ging, de lucht roze kleurde, speelde CP Lost, terwijl er allemaal hele grote gekleurde ballen/ballonnen over het publiek vlogen. Magisch, ik kan geen beter woord bedenken!
Sunlight over me no matter what I do
quote:mocy schreef op 25 augustus 2012 @ 09:48:

Veel plezier rara. Klinkt goed.

Schijfvan5: Leonard Cohen is ook meer een artiest voor een kleine zaal of park.



Ja helemaal mee eens. Hoopte toch dat het legendarische van het OS een soort toegevoegde waarde zou hebben, maar voor mij dus niet. De mensen met wie ik was vonden het wel geweldig hoor maar zij waren dan ook niet in het Westerpark geweest.



Hoe mooi en sfeervol jij het Spinvisconcert omschrijft, dat gevoel had ik dus destijds in het W'park. Zo gelukzalig
Alle reacties Link kopieren
Brabant Open Air was te gek! Kippenvel bij Racoon, en helemaal terug in de tijd met The Simple Minds. Ik had oude knarren met krassende stemmetjes verwacht, maar wow; ze waren echt nog goed! De Kaiserchiefs vond ik tegenvallen; we hebben ze afgelopen jaar in de HMH gezien en dat was wel top. Maar op 1 of andere manier was de sfeer heel anders afgelopen zaterdag. Jammer!



Het was mijn zoon (12) zijn eerste festival en die heeft genoten!



9 September staat Nickelback op het programma, en net ook nog maar even kaarten gekocht voor Will and the People in Tivoli. Zoon heeft de smaak te pakken!

Met de net genoemde concerten erbij, staat zijn teller al op 10 :-)
Alle reacties Link kopieren
Wow, ik hoorde een stukje Coldplay op de radio. Zo leuk voor die Hagenezen!! Ik zou daar ook wel eens heen willen.



Ik houd dit topic in de gaten want ik wil m'n m'n vriend dit jaar nog naar een goed concert maar ik weet nog niet wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:noamski schreef op 27 augustus 2012 @ 12:29:





Op 1 staat alles van Kasabian. Ik was geen groot fan totdat ik ze ooit eens live zag en toen was ik verliefd! Nooit meer goedgekomen dus nu stalk ik!







Goed om te lezen dat ik hier niet de enige fan ben

24 november komen ze weer naar Brussel (voorverkoop start 12/09 om 09:00 uur).



Mijn laatste concert waar ik ben geweest was gisteren Jack White in Antwerpen (lotto arena).

Concert zelf was goed, alleen het geluid was niet zo best (maar dat mocht de pret niet drukken)..



Verder deze zomer nog 1 dagje rock werchter gedaan, de zaterdag.

Gezien: Hof van Commerce, Black Box revelation, wolfmother, Kasabian, Mumford and Sons.

Een zeer geslaagde dag (zomer weer en goede muziek, wat wil een mens nog meer).

Vergeet bijna nog een optreden van Triggerfinger op een ander festival.

Deze mannnen nu meerdere keren gezien inmiddels (en tevens het volgede optreden waar ik naartoe ga).
Rock and Roll, Sent Us Insane
Alle reacties Link kopieren
Zo, op naar Amsterdam nu en vanavond naar Nickelback!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven