Entertainment alle pijlers

Nieuwe buren (RTL4)

14-09-2014 20:17 592 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond om 21:00 de eerste aflevering van Nieuwe Buren op RTL4



Gebaseerd op het boek van Saskia Noort





Site met info



Wie gaat er kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook de moeite waard. Vind Thijs ook in het echt geen plezierige man, maar zijn irritante personage zette hij perfect neer
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het redelijk.

Bij de bevalling/overlijden van Lieve tranen met tuiten gejankt.... Ik ben zelf moeder van een prematuur en dat kan echt zo snel gaan! Heel onwerkelijk.

Thijs Römer vind ik stom, maar hij speelt ook een vreselijke man dus dat komt goed uit Katja vind ik mooi en mag ik wel.

Ik geef het het voordeel van de twijfel volgende week.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 14 september 2014 @ 22:02:

Janken! Bracha acteerde dat zeer realistisch. .Zelfs mijn man zei " zoo, das niet leuk om naar te kijken.."

Ja, dat vond ik ook. Was ook alleen die scene die heel goed gedaan was. Katje en Thijs vind ik altijd al heel slecht acteren. Doet me deugd dat ik niet de enige ben die dat vind.

Vind die oudere buurvrouw, die bij Sinterklaas echtgenoot hoort wel een prima actrice.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik kan het gesproken woord zo slecht verstaan in Ned. films.

Als de acteurs zachter gaan praten, gaat die volumeknop van de muziek weer wagenwijd open.

Rete irritant.

Ik had het opgenomen dus geen TT.

Wel een leuke serie denk ik, ben weg van Bracha.

Thijs is 3 x niks.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik heb het niet gezien, maar Thijs Römer heeft weinig vriendinnen hier, lees ik!
quote:Eindeloos schreef op 16 september 2014 @ 12:17:

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik kan het gesproken woord zo slecht verstaan in Ned. films.

Als de acteurs zachter gaan praten, gaat die volumeknop van de muziek weer wagenwijd open.

Rete irritant.

Ik had het opgenomen dus geen TT.

Wel een leuke serie denk ik, ben weg van Bracha.

Thijs is 3 x niks.Nee Eindje, het ligt niet aan jou, ik kan het ook vaak niet verstaan. Standaard Teletekst aan bij Nederlandse films en series. Behalve Flikken Maastricht, dat kan ik wel verstaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 16 september 2014 @ 18:17:

[...]





Nee Eindje, het ligt niet aan jou, ik kan het ook vaak niet verstaan. Standaard Teletekst aan bij Nederlandse films en series. Behalve Flikken Maastricht, dat kan ik wel verstaan.



Red



Gelukkig, dat het niet aan mij ligt.

Laatst heb ik Mannenharten gezien, mijn got, de tv stond op volume 99 ( met praten) gingen ze inenen keiharde muziek draaien, en mijn AB was natuurlijk weer eens pleite in bed.

GRRRR.

Bijna boze buren en dat was terecht geweest.



Een penetentie de Nederlandse film, en drama...............
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Wat zo irritant is bij veel Nederlandse series en films is de keiharde muziek die er nog eens onder gezet wordt. Om sfeer en spanning te suggereren die in het scenario vaak totaal ontbreekt. Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Iemand enig idee of er een herhaling komt?
Alle reacties Link kopieren
Daarom zal Nederland altijd in de schaduw blijven staan vergeleken met de buitenlandse (VS) series.



We hebben wel goede actrices, zoals Carice van Houten, Anna Drijver. Maar Katja... een leuke dame maar echt goed acteren? Vind Daan Schuurmans wel echt goed en Thijs Römer vond ik echt slecht. Waarom ze nou Katja en Thijs uitgezocht hebben?
Alle reacties Link kopieren
Carice kan maar één type, vind ik. Een tikkeltje verveelde dame van prima afkomst. Zij had wat mij betreft prima de rol van Bracha kunnen spelen, maar echt niet die van Katja.



Anna Drijver, dat had wel gekund geloof ik.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 17 september 2014 @ 16:20:

Iemand enig idee of er een herhaling komt?Ja, op zaterdagavond RTL4 om 23.00 is de herhaling
Alle reacties Link kopieren
quote:luca schreef op 17 september 2014 @ 18:40:

[...]





Ja, op zaterdagavond RTL4 om 23.00 is de herhalingBedankt!!!
Alle reacties Link kopieren
Nederland heeft heus goede acteurs en actrices, kijk maar eens naar de vloer op, de meesten kunnen daar echt wel wat. Maar die gaan niet in een verfilming van Saskia Noort zitten. Wat dat betreft zitten de acteurs die er nu in spelen wel op hun niveau. Het matched lekker, zal ik maar zeggen. Matig verhaal, matige acteurs. Katja is bijvoorbeeld een leuk soapsterretje, maar moet niet denken dat ze meer aan kan dan dat.



Carice van Houten vind ik ook niet zo goed. In welke film ze ook speelt, ik zie nooit haar personage, maar altijd diezelfde Carice met d'r pruillipje.
Alle reacties Link kopieren
Precies. Nederland heeft een heleboel geweldige acteurs. Er komt weer een Nederlandse serie. Hollands Hoop met Marcel Hensema, Kim van Kooten, Martijn Lakemeijer en Peter Paul Muller. Schijnt wat weg te hebben van "Breaking Bad".Minder hap-slik-weg-voorspelbaar dan Nieuwe Buren .



Fokke Augustinus (Marcel Hensema), forensisch psychiater met een burn-out, staat op een kruispunt in zijn leven. Als hij het boerenbedrijf van zijn vader erft, verhuist hij met zijn vrouw (Kim van Kooten) en kinderen naar het Groningse platteland. Daar blijkt de boerderij een dekmantel voor een criminele organisatie. Langzaam rolt Fokke in een carrière als drugshandelaar. Zijn kennis van het criminele brein in combinatie met een afbrokkelend ethisch besef, brengt hem meer succes dan hij aan kan.



Vanaf 27 september 21:05 NPO 2
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 16 september 2014 @ 12:17:

Ik had het opgenomen dus geen TT.

Neem je op met een digitale ontvanger?

Dan kun je namelijk gewoon terugkijken met TT.



Ik ben ook fan van de boeken van Saskia Noort.

Het is wel een tijd geleden dat ik 'Nieuwe buren' las, dat vind ik nu wel prettig. Ik blijf het zeker volgen.



En Daan vind ik typisch zo'n voorbeeld van: 'Sommige mannen worden aantrekkelijker naarmate ze ouder worden'. Leuke vent.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Altijd weer dezelfde acteurs, jammer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zeker weer kijken, had er niet teveel van verwacht dat scheelt ;)



Alleen die Thijs... Wat een dom hoofd zit erop, en dan speelt ie een stoere man. Het lijkt of hij elk moment kan uitbarsten in dom gegiechel ofzo. Slechte casting :D
Alle reacties Link kopieren
quote:babajaga schreef op 20 september 2014 @ 13:51:

Ik ga zeker weer kijken, had er niet teveel van verwacht dat scheelt ;)



Alleen die Thijs... Wat een dom hoofd zit erop, en dan speelt ie een stoere man. Het lijkt of hij elk moment kan uitbarsten in dom gegiechel ofzo. Slechte casting :D

Vind je? Ik vind de casting van Thijs eigenlijk wel perfect



Engerd/onbetrouwbaar/corrupt
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 20 september 2014 @ 17:12:

Vind je? Ik vind de casting van Thijs eigenlijk wel perfect



Engerd/onbetrouwbaar/corrupt

Mee eens!

Perfect voor de rol van gladjakker.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 20 september 2014 @ 13:42:

Altijd weer dezelfde acteurs, jammer.Eens, echt van die ons kent ons kliekjes. Thijs en Daan vind ik allebei gladjakkers. Prima gecast dus voor deze serie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de eerste aflevering wel boeiend.

Vanavond de tweede!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit wel een geestige samenvatting van de eerste aflevering



Ik heb de eerste aflevering gezien en ik vond het allemaal al zo duidelijk welke kant het op gaat (boek niet gelezen) Nederlandse scenario's laten wel heel weinig over aan de fantasie.
Alle reacties Link kopieren
quote:zandlopertje schreef op 21 september 2014 @ 19:45:

Ik vond dit wel een geestige samenvatting van de eerste aflevering



Ik heb de eerste aflevering gezien en ik vond het allemaal al zo duidelijk welke kant het op gaat (boek niet gelezen) Nederlandse scenario's laten wel heel weinig over aan de fantasie.Ha geweldig!
Alle reacties Link kopieren
3500 gram en 48 cm voor een 30 weken oude baby? Hoe kan dat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven