Entertainment alle pijlers

Overleden in showbizzland - deel 2

12-01-2016 07:12 3214 berichten
Hier weer verder, aangezien het oude topic vol zat.



De discussie over wel/niet bekend genoeg voor dit topic graag achterwege laten. Die kennen we nu wel
Alle reacties Link kopieren
quote:simbalabimba schreef op 15 juni 2016 @ 17:46:

[...]



Nee, ze l*lt niet zo stom over jullie ( ja jij o.a.) als jij over haar.



Ik lul niet over haar, want ze kan het gewoon lezen.

Ik lul dus tegen haar
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:simbalabimba schreef op 15 juni 2016 @ 16:53:

Weet je wat ik zo prettig vind van @Pumps?



Dat ze niet zo stom l8lt over jullie.



Dit.

Dat gedram elke keer is behoorlijk off topic. Gebruik de negeerknop als je er zo ontzettend slecht tegen kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 15 juni 2016 @ 17:55:

[...]

Ik lul niet over haar, want ze kan het gewoon lezen.

Ik lul dus * tegen haar

* Stom.

Ja, en zij niet tegen jou en dat vind ik prettig aan haar.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
wow verkeerde topic.
Ik vond het wel grappig.
Ann Morgan Guilbert, oma Yetta uit The Nanny is overleden.



quote:nerdopviva schreef op 16 juni 2016 @ 16:34:

Ann Morgan Guilbert, oma Yetta uit The Nanny is overleden.



[afbeelding]



Ahh. RIP.



Ik vond haar geweldig in de rol van Yetta
ah nee, grandma Yetta
Anton Yelchin (Chekov in de nieuwe Star Trek films) overreden door zijn eigen auto
He bah wat naar
Getver, zo jong nog. Net aan het leven begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik las het ook net. :( 27 jaar pas.
Ach, die was wel leuk. Nou, in elk geval niet aan een overdosis op zijn 27e.

Het blijft intriest, maar heeft in elk geval wel genoten van dat jonge deel.



Hij deed ook de stem van Klungelsmurf van The Smurfs (1 en 2) (Het figuurtje lijkt op de stem in die animatiefilms. Hij is ook stem-acteur. Hij deed het heel goed en veel gedaan als acteur.)
Hoe weet je of hij genoten heeft, ken je hem?
wat jong, hoorde het op de radio net





Verzetsstrijdster Truus Menger overleden



HAARLEM - Oud-verzetsvrouw en kunstenares Truus Menger-Oversteegen is zaterdag in haar woonplaats Haarlem overleden. Dat heeft Jeroen Pliester, voorzitter van de stichting Nationale Hannie Schaftherdenking, zondagavond bevestigd. Hij is van haar overlijden door familieleden op de hoogte gesteld.



Truus Menger-Oversteegen en haar zus Freddie Dekker-Oversteegen werkten nauw samen met Hannie Schaft, het zogenoemde Meisje met het Rode Haar dat aan het einde van de oorlog werd gefusilleerd in de duinen van Bloemendaal.



Menger-Oversteegen, die werd geboren op 29 augustus 1923, was zestien toen de Tweede Wereldoorlog begon. Ze besloot om samen met haar jongere zusje Freddie in het Haarlemse verzet te gaan.



De zussen kregen in 2014 het Mobilisatie-Oorlogskruis uitgereikt voor hun jarenlange inzet bij het verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog.



Menger-Oversteegen zegt in haar boek 'Toen niet, nu niet, nooit' dat het verzet haar en haar zusje goed kon gebruiken, omdat zij als jonge meisjes weinig argwaan wekten bij de nazi's. Ze werden ingezet om NSB'ers en Duitsers uit de weg te ruimen. Ook pleegden ze sabotage.



Kunstenares

Na de oorlog werd Menger-Oversteegen kunstenares. Op veel plaatsen in het land staan kunstwerken van haar hand. Een bekend werk van haar is het standbeeld van Hannie Schaft in het Haarlemse Kenaupark. In Zaandam staat van haar een beeldengroep ter herinnering aan de Februaristaking van 1941. Bij Herinneringscentrum Kamp Westerbork staat het beeld Bevroren Tranen, dat Menger-Oversteegen maakte voor alle kinderen die zij in de oorlog niet heeft kunnen redden. Eén van de twee glazen tranen werd onlangs ontvreemd.





Menger-Oversteegen kwam uit een gezin met weinig geld. Direct vanaf 1945 begon zij op scholen gastlessen te geven over de oorlog, om te waarschuwen voor het gevaar van fascistoïde regimes. Ook trad ze geregeld op als spreker bij herdenkingen van de Tweede Wereldoorlog.



Menger-Oversteegen droeg ook de internationale vrouwenbeweging en de anti-apartheidsstrijd een warm hart toe. In Zuid-Afrika had zij onder meer contact met Nelson Mandela. Dat leidde ertoe dat ook in Soweto bij Johannesburg een kunstwerk van haar hand is neergezet.
quote:Star schreef op 19 juni 2016 @ 20:36:

Anton Yelchin (Chekov in de nieuwe Star Trek films) overreden door zijn eigen auto Wat ontzettend triest! :(
Afgelopen vrijdag is er nog een andere kandidaat aan een talentenjacht vermoord.

45 jaar en het was zijn verjaardag. Hij werd 3 keer door zijn hoofd geschoten in Chicago. De dag erna overleden.

Na zijn eigen feestje, details zijn niet volledig in het bericht. Fuentes (Mexicaan)

Ik geloof dat dat hier nog niet is gepost.
quote:Pumps_italiaans schreef op 19 juni 2016 @ 23:48:

Afgelopen vrijdag is er nog een andere kandidaat aan een talentenjacht vermoord.

45 jaar en het was zijn verjaardag. Hij werd 3 keer door zijn hoofd geschoten in Chicago. De dag erna overleden.

Na zijn eigen feestje, details zijn niet volledig in het bericht. Fuentes (Mexicaan)

Ik geloof dat dat hier nog niet is gepost.Ik heb dat ook gelezen ja. Ook weer een kandidaat van the Voice :(
Auteur Benoite Groult van "Zout op mijn huid" overleden. Ik heb een andere titel en kwam daar niet door heen. Daarin lag de nadruk op ongelukkige vrouwen, zelfmoord na overspel, oudere man met jonge minnares naast echtgenote. Veel verdriet en ongelukkig zijn. Als er een verfilming is dan wil ik die nog wel kijken. Maar weet niet of er een verfilming is. Iemand die dat weet?

https://www.bol.com/nl/p/zout-op-mijn-h ... 002605899/ Ik weet niet bij welk jaar de feestelijke kreet "dit jaar de 50e druk verschenen" hoort. Huidig, dan zou het gelijk zijn met het overlijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een erg mooi boek, andere titel ken ik niet.................
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Waarschijnlijk heb ik een verkeerde titel uit een verkeerde levensfase gehad.

Ze was wel aardig op leeftijd. Benoîte Groult (Parijs, 31 januari 1920 – Hyeres, 20 juni 2016) was een Frans feministisch schrijfster.



Bibliografie



1958 Dagboek voor vier handen (Journal à quatre mains)

1965 Le féminin pluriel

1967 Il était deux fois

1972 Het leven zoals het is (La part des choses)

1975 Ainsi soit-elle (niet vertaald in het Nederlands)

1977 Op de bres voor vrouwen (La feminisme au masculin)

1983 Een eigen gezicht (Les trois quarts du temps)

1988 Zout op mijn huid (Les vaisseaux du coeur)

1997 Mijn ontsnapping (Histoire d'une evasion)

2006 Uit liefde voor het leven (La touche étoile)



Noot:

Ondank de deels onbetrouwbare informatie van wiki toch die opsomming over genomen. Ik heb het boek uit 1972 cadeau gehad.

Zout op mijn huid is inderdaad van andere levensfase (leeftijd) 1988.
Hoe gek. De meest populaire zanger van Pakistan dood geschoten. http://www.independent.co.uk/topic/amjad-sabri

De man was 45 jaar. Alweer een vermoord.

http://www.independent.co ... chi-aged-45-a7095291.html
Alle reacties Link kopieren
Bor Verkroost is overleden



http://www.ad.nl/amsterda ... st-37-overleden~ae8b2574/



Wat heeft die man toch een triest leven geleden.
quote:Pumps_italiaans schreef op 22 juni 2016 @ 23:47:

Hoe gek. De meest populaire zanger van Pakistan dood geschoten. http://www.independent.co.uk/topic/amjad-sabri

De man was 45 jaar. Alweer een vermoord.

http://www.independent.co ... chi-aged-45-a7095291.html
quote:Pikkie22 schreef op 25 juni 2016 @ 16:34:

Bor Verkroost is overleden



http://www.ad.nl/amsterda ... st-37-overleden~ae8b2574/



Wat heeft die man toch een triest leven geleden.Wie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven