Entertainment alle pijlers

Pauw zonder Witteman, knudde.

17-09-2014 23:22 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
P&W was toch al niet helemaal mijn smaak maar bij gebrek aan iets anders keek ik regelmatig, ik ben geen Vara klant, maar die met zichzelf ingenomen Pauw in z'n eentje vind ik echt een afgang. Gaat het om Pauw of gaat het om actualiteiten en de gasten?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 18 september 2014 @ 10:00:

Ik heb gisteren naar Pauw gekeken.



Het gesprek met de Haagse politiechef vond ik wat ongemakkelijk.

Het ging over een uit de hand gelopen arrestatie in de Schilderswijk waarbij een jongen van 13 door agenten tegen de grond werd gewerkt waarna die agenten door een grote menigte werden belaagd. Pauw zat duidelijk op de hand van die zielige 13 jarige knul die 'daar maar gewoon stond' en ging teveel af op de beelden.



Pauw kan te duidelijk - met een zelfingenomen kop - laten merken dat hij geïrriteerd is. Af en toe met cynisch lachje. Die politiechef hield zich goed staande in het gesprek. Bleef bij zijn punt dat er aan die beelden dingen vooraf zijn gegaan en dat het in de hele context gezien moet worden. En dat het eerst onderzocht moet worden.

+1

Het was duidelijk dat Pauw absoluut niet luisterde naar wat de politiechef naar voren bracht, en maar door bleef drammen op zijn eigen standpunt. Een goede interviewer laat een ander aan het woord en stelt de juiste (kritische) vragen. Dat kan Pauw niet. Pauw was altijd de zwakste van de twee, liet Witteman de kastanjes uit het vuur halen en kon zelf achterover leunen. Nu hij zelf het programma moet 'dragen' valt hij ernstig door de mand.
Zo'n twee keer in de week kijk ik naar Umberto Tan, omdat ik op dat uur van de avond helemaal geen zin heb in zware politieke en maatschappelijk kost, dat vind ik net zoiets als stamppot boerenkool eten voordat je gaat slapen, daar word ik winderig van en krijg onrustige dromen.

De lichte entertainment bij Tan vind ik leuk en gezellig. In tegenstelling tot Pauw heeft hij er wel echt zin in en maakt er altijd iets leuks van, dat bevalt me wel.



Als er echt iets interessants te kijken valt op dat tijdstip, dan wil ik daar best wat tijd aan geven, maar dat is dus niet zo. Op mij komt het voornamelijk over als een grote dosis gebakken lucht van mensen die graag hun kop op tv willen en graag belangrijk gevonden willen worden en op dat soort informatie zit ik niet te wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 september 2014 @ 23:39:

[...]





Deze woorden zeggen genoeg over jou .Och, ik ben het er behoorlijk mee eens. Behalve de laatste zin misschien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 17 september 2014 @ 23:48:

Ow..... dus mijn keuze in televisieprogramma's bepaalt hier wat mijn intellectuele niveau zou zijn? Aha, nou dan maar het volgende: Ik heb net de Teletubbies gekeken en één ervan leek best op Paul.



* wacht rustig de analyse af*
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 17 september 2014 @ 23:52:

Jeroen is een slechte interviewer, dacht ik. Maar is niet waar want de 1:1 gesprekken over 5 jaar geleden waren goed vond ik.



Hij heeft niet de kennis van paul witteman maar nodigt wel dezelfde gasten uit.

Te hoog gegrepen denk ikHij kan best iets, alleen is hij veel te veel in zichzelf gaan geloven en overschat hij zichzelf nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 18 september 2014 @ 09:25:

[...]





Met tig keer reclame er tussendoor zeker. Nee, dank je. Bovendien snap ik niet waarom dat programma een Engelse titel moet hebben. Is toch op Nederlands publiek gericht, of niet?

Hoezo, tig keer reclame? Genoeg uitzendingen gezien zonder reclameblok en anders gewoon 1 blok.

Over die titel, dat vind ik zo'n kul argument.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 18 september 2014 @ 09:01:

Begrijp deze discussie überhaupt niet zo, op rtl 5 is Barbie!
Alle reacties Link kopieren
Late night vind ik vreselijk saai, veel te kabbelend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 18 september 2014 @ 10:00:

Ik heb gisteren naar Pauw gekeken.



Het gesprek met de Haagse politiechef vond ik wat ongemakkelijk.

Het ging over een uit de hand gelopen arrestatie in de Schilderswijk waarbij een jongen van 13 door agenten tegen de grond werd gewerkt waarna die agenten door een grote menigte werden belaagd. Pauw zat duidelijk op de hand van die zielige 13 jarige knul die 'daar maar gewoon stond' en ging teveel af op de beelden.



Pauw kan te duidelijk - met een zelfingenomen kop - laten merken dat hij geïrriteerd is. Af en toe met cynisch lachje. Die politiechef hield zich goed staande in het gesprek. Bleef bij zijn punt dat er aan die beelden dingen vooraf zijn gegaan en dat het in de hele context gezien moet worden. En dat het eerst onderzocht moet worden.Dat opkomen voor de, in dit geval zogenaamde, "underdog" is hem op het lijf geschreven, of hij er net zo over denkt is natuurlijk maar de vraag, waarschijnlijk hoort hij ook tot het groepje "goedmensen". Wat mij betreft mag Sven Kockelmann het stokje van hem overnemen, niet dat ik Sven nou zo vreselijk sympathiek vind maar hij weet wel hoe hij (strik)vragen moet stellen en hoe je een gesprek, ook als dat stroef verloopt, in goede banen leidt.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 18 september 2014 @ 10:25:

[...]





Dat opkomen voor de, in dit geval zogenaamde, "underdog" is hem op het lijf geschreven, of hij er net zo over denkt is natuurlijk maar de vraag, waarschijnlijk hoort hij ook tot het groepje "goedmensen". Wat mij betreft mag Sven Kockelmann het stokje van hem overnemen, niet dat ik Sven nou zo vreselijk sympathiek vind maar hij weet wel hoe hij (strik)vragen moet stellen en hoe je een gesprek, ook als dat stroef verloopt, in goede banen leidt.Nee, Pauw is geen goedmensch, hij meent het wel degelijk, hij kan er alleen zo vreselijk weinig mee. Hij acht zichzelf een intellectueel die van alle markten thuis is en misschien is hij dat ook wel, hij kan er alleen geen handen en voeten aan geven, dat is zijn makke.
Alle reacties Link kopieren
Ieder zijn smaak toch? Ik snap dat hautaine 'kijk mij eens alleen de publieke omroepen en BBC kijken en dan alleen maar de documentaires en nieuwsprogramma's natuurlijk' nooit zo.

Of de behoefte om je GTST uurtje te moeten verdedigen met 'ik weet ook wel dat het hersenloos vermaak is'. Er zal maar van je gedacht worden dat jeeen gemiddelde RTL kijker bent zeg!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:

dubiootje schreef op 18 september 2014 @ 09:51:

Ik vind het een onsympathieke misogyne man (ben die "pochende" uitspraak over seks met meer dan 200 vrouwen niet vergeten, plus dat hij vrouwen niet interessant vindt). Ik keek P&W al niet omdat er amper vrouwen aan tafel zaten, dat is bij Pauw blijkbaar niet beter.



Ik erger me er ook aan dat hij nooit de vragen stelt die erom schreeuwen gesteld te worden, hij werkt waarschijnlijk meer vanuit een script. En hij heeft onvoldoende dossierkennis om zijn gasten het vuur aan de schenen te leggen. Ik denk dat politici en anderen met een agenda graag bij hem komen omdat ze zonder gefundeerd weerwoord hun punt kunnen maken.

Eens. Bij gebrek aan goede programma's kijk ik helemaal maar geen TV meer, op Nick Jr. na. Ik vind de publieke zenders en ook de NOS nogal gebrekkig in hun objectiviteit waar het de journalistiek betreft. Het zal vloeken in de kerk zijn maar dat doet RTL nieuws wel een klein beetje beter en in elk geval sneller, maar ook daar kijk ik zelden meer naar.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 september 2014 @ 10:30:

[...]



Nee, Pauw is geen goedmensch, hij meent het wel degelijk, hij kan er alleen zo vreselijk weinig mee. Hij acht zichzelf een intellectueel die van alle markten thuis is en misschien is hij dat ook wel, hij kan er alleen geen handen en voeten aan geven, dat is zijn makke.Knap om jezelf intellectueel te achten als je geen enkele opleiding hebt afgemaakt. Een zelfbenoemde intellectueel? Kamergeleerde?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 18 september 2014 @ 10:32:

Ieder zijn smaak toch? Ik snap dat hautaine 'kijk mij eens alleen de publieke omroepen en BBC kijken en dan alleen maar de documentaires en nieuwsprogramma's natuurlijk' nooit zo.

Of de behoefte om je GTST uurtje te moeten verdedigen met 'ik weet ook wel dat het hersenloos vermaak is'. Er zal maar van je gedacht worden dat jeeen gemiddelde RTL kijker bent zeg!Niet iedereen heeft dezelfde belangstelling. Ik amuseer me vandaag weer kostelijk en erger me tegelijkertijd een ongeluk bij de Algemene Beschouwingen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats, 4 minuten geleden

Ieder zijn smaak toch? Ik snap dat hautaine 'kijk mij eens alleen de publieke omroepen en BBC kijken en dan alleen maar de documentaires en nieuwsprogramma's natuurlijk' nooit zo.

Of de behoefte om je GTST uurtje te moeten verdedigen met 'ik weet ook wel dat het hersenloos vermaak is'. Er zal maar van je gedacht worden dat jeeen gemiddelde RTL kijker bent zeg!Ik snap dat hautaine gedoe ook niet. Maar het zegt wel wat over mensen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MarianneDavids schreef op 18 september 2014 @ 10:33:

[...]





Knap om jezelf intellectueel te achten als je geen enkele opleiding hebt afgemaakt. Een zelfbenoemde intellectueel? Kamergeleerde?

Je hoeft geen opleiding afgemaakt te hebben om veel te weten. Hij zit al sinds jaar en dag overal bovenop en doet veel kennis op. Ook weet ik niet hoe groot zijn boekenkast is en waar hij zich mee laaft om zichzelf zo te zien.

Kijk, mijn persoon is het ook niet, maar met afbranden hou ik me verder liever niet bezig, dat is niet mijn stijl.
Alle reacties Link kopieren
Wat Splinter zegt over het verschil tussen Mathijs en Humberto klopt. Mathijs leest de auto que voor, Humberto gaat echt in gesprek.

Bij Mathijs draait het om Mathijs, bij Tan om de gasten. Gisteravond mooi voorbeeld met dat verstandelojk beperkte meisje. Mathijs zakt bij wijze van door de knieën en gaat een beetje kinderachtig zitten praten in zo'n geval. Humberto benaderde dat meisje op een volwassen, gelijkwaardige manier.

En Ja Babette van Veen zat haar boek te promoten. En zong een stom liedje. Maar er was wel een mooi gesprek tussen haar en Sanne Hans.

Niveau zal me een zorg wezen, als die tv aanstaat dan wil ik iets zien dat ik leuk vind. Niet iets kijken wat 'intellectueel verantwoord' is en ik geen reet aan vind.

Dat gezegd hebbende: Sonja moet terug!! En iemand als Ischa of Theo missen we ook!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Pauw doet zijn naam erg veel eer aan, verwaande overgewaardeerde kwast.

Ik dacht bij P&W altijd op het PvdA partij bureau te hebben afgestemd,

En daar ik geen ambtenaar ben,kan ik daar weinig van verwachten.

Ik laat me dan liever door iets anders naaien.

quote:roeleboel schreef op 18 september 2014 @ 10:42:

Pauw doet zijn naam erg veel eer aan, verwaande overgewaardeerde kwast.

Ik dacht bij P&W altijd op het PvdA partij bureau te hebben afgestemd,

En daar ik geen ambtenaar ben,kan ik daar weinig van verwachten.

Ik laat me dan liever door iets anders naaien.

Dan zal je het vast nog erger vinden als je weet dat Pauw al sinds jaar en dag lid is van de SP.
Om eerlijk te zijn heb ik nog niet gekeken naar Pauw dus ik heb er nog geen oordeel over..

Ga ik vanavond maar eens doen.
Alle reacties Link kopieren
Als kiespijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 september 2014 @ 23:31:

Umberto!!!



Jaaaaa,



Pauw zonder Witteman is niks

Maar Pauw mèt Witteman was ook niks.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Het hele VARA gebeuren is niks, wie kijkt daar nog naar? serieus
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 18 september 2014 @ 10:36:

[...]





Niet iedereen heeft dezelfde belangstelling. Ik amuseer me vandaag weer kostelijk en erger me tegelijkertijd een ongeluk bij de Algemene Beschouwingen.Dat zeg ik. Het gaat me ook niet om het verschil in belangstelling maar om de hautaine houding. En je behoefte om het kijken naar GTST te verdedigen. Want owee.....
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik vond vaak de onderwerpen en gasten bij Pauw en Witteman wel interessant daarom keek ik er regelmatig naar.

Dat neemt niet weg dat ik zowel Pauw als Witteman arrogante (linkse) kwasten vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven