EN wat eten we vandaag?

18-03-2009 19:30 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren




Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!







Wegens succes is ons vorige topic gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!



En wat eten we vandaag?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Thee, dat zou ik ook moeten doen eigenlijk. Helaas is de vriezer zo snel vol met andere dingen altijd
Alle reacties Link kopieren
Gister: aubergine met tomaat en mozzarella uit de oven, met tagliatelle en een simpele tomatensaus, daarbij nog een salade van botersla, komkommer, groene olijven en kappertjes.



Vandaag: zuurkoolschotel met rookworst. Zin in, vooral in die rookworst.
quote:mylenevalerie schreef op 12 oktober 2009 @ 16:01:

@Sartan, thanks ik heb vandaag je nigellazaad ontvangen. Ben er zo blij mee. Ik wil van de week weer vers brood maken en nu maak ik bijna bij alles een foto voor de site dus je zal het zeker terug zien. Jouw heerlijke broodrecept staat iig al op de site.



Morgen of woensdag ga ik er wat mee doen.



Lief dat je dat zo aan mij wilde sturen. Ik heb alleen geen rekening van je om alles te vergoeden. Wil je dat nog sturen?

x

Jaaaah hoor MV het kostte ook wel een hele euro

Ben jij nou gek nee hoor veel te leuk dat je er iets mee kan maken. Zoals in mijn briefje gezet probeer die gehaktbroodjes eens hiermee hmmmmmm!!!! Echt super. Veel plezier ermee hoor en "afiyet olsun" (eet smakelijk in 't Turks)

x Sartan



PS effe on topic, brood vandaag ben ik bang!
volkoren spaghetti met een tomaten/pesto saus en

pompoen, champignons, aubergine, quorn

en verse basilicum!
Roergebakken witlofblaadjes met honing, tijm, zachte geitenkaas en walnoten. Erbij nog wat runder-chipolataworstjes. Als toetje zelfgemaakte stoofpeertjes met een glas Merlot.
Nasi met alles erop en eraan.
Alle reacties Link kopieren
quote:sartan schreef op 12 oktober 2009 @ 17:34:

[...]



Jaaaah hoor MV het kostte ook wel een hele euro

Ben jij nou gek nee hoor veel te leuk dat je er iets mee kan maken. Zoals in mijn briefje gezet probeer die gehaktbroodjes eens hiermee hmmmmmm!!!! Echt super. Veel plezier ermee hoor en "afiyet olsun" (eet smakelijk in 't Turks)

x Sartan



PS effe on topic, brood vandaag ben ik bang!



Oke ga ik doen Sartan. Heb gister je nigella gebruikt bij kaasstengels voor bij de soep. Ik denk dat Roos dat recept vandaag op de site zet, dus ik heb het meteen al gebruikt. Zaanse mosterdsoep kan je het vanmiddag bij vinden.



Ik ben al dagen gerechten aan het maken en foto's voor op de site. Ik heb nog wel een honderdtal foto's en gerechten die erop moeten, maar nu heb ik even tijd om te koken. Dus dat moet ik aanpakken, dan kan ik erna alle andere recepten erop zetten.



Helaas van 1 recept ben ik op hele rare wijze de foto's kwijt die ik gister gemaakt heb. Dus gister al kampersteur gegeten, en ben het nu weer aan het maken om de foto's opnieuw te maken.



Dus na 3 dagen kampersteur eet ik morgen wat anders. Vandaag nog dus 1 keer.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren Munstiflette (aardappeltaart met een hele Munster stinkkaas erin ) en vandaag groentewokschotel met kip en rijst.
Alle reacties Link kopieren
Andijviestamp met spekjes erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Verse, zelfgemaakte bruine bonen/groentesoep met vleeskrabbetjes, rijst en veel sambal.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
MV compliment voor de site!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn weekmenu eet ik pannenkoeken, heb er nu al zin in
Haricoverts met gekookte aardappelen en een slavink
Alle reacties Link kopieren
Ik wil goulash maken. Er moeten wat dingen 'op', en als ik alles bij elkaar gooi heb ik al een mooie basis voor goulash.



Moet het met riblappen eigenlijk, of kan het ook met ander (goedkoper) vlees?

Heb niet zoveel met vlees, geen verstand van ook vooral.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Soort laksa... roergebakken tofu + flink groente. Erbij: flink knof, gember, chilipeper, santen, kerriepoeder en een portie eiernoodles. Dit alles samengeroerd en in een kom geschonken. Lekker!
Kipfilet in een jasje met mosterd honing saus, gegrilde courgette met kruidenkaas, preibacon taartjes en aardappel serrano koekjes....

op de tapas toer dus Heb er nou al zin in....sta alweer anderhalf uur in de keuken (met Viva tussendoor )
Alle reacties Link kopieren
Penne - Kip met room mosterdsaus - Geblancheerde groene groentes
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Moonlight82 schreef op 13 oktober 2009 @ 13:34:

Ik wil goulash maken. Er moeten wat dingen 'op', en als ik alles bij elkaar gooi heb ik al een mooie basis voor goulash.



Moet het met riblappen eigenlijk, of kan het ook met ander (goedkoper) vlees?

Heb niet zoveel met vlees, geen verstand van ook vooral.Beetje laat maar wat voor ander goedkoper vlees had je in gedachten dan? Riblappen zijn denk al bijna t goedkoopste rundvlees? Je hebt ook hacheevlees bij de meeste supers, maar of dat nou goedkoper is dan riblappen? Denk ik eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Voor goulash gebruik ik half rundvlees (riblappen of vergelijkbaar) en half varkensvlees (hamlappen of varkenslappen).
Alle reacties Link kopieren
quote:Riz schreef op 13 oktober 2009 @ 18:08:

Kipfilet in een jasje met mosterd honing saus, gegrilde courgette met kruidenkaas, preibacon taartjes en aardappel serrano koekjes....

op de tapas toer dus Heb er nou al zin in....sta alweer anderhalf uur in de keuken (met Viva tussendoor )Riz, ben erg benieuwd naar de preibacontaartjes en de aardappel serrano koekjes! Recept pls ?
Vanavond bij een vriendinnetje gegeten: vooraf champignonsoep, als hoofdgerecht kip met pesto en een ovenschotel van aardappeltjes, spruitjes en walnoten, en toe rum-rozijnen vla.
Thee, voor de prei bacon taartjes:



125 gr bloem, 70 gr boter, halve theelepel zout en 2 el water mengen tot een deegje, beetje paprikapoeder en chiliflinters erdoorheen. Half uurtje laten rusten.

Dan deeg verdelen over schaaltjes en bodem en rand ermee bedekken zeg maar, ik heb van die bruine tapasschaaltjes van 10 cm en die zijn er perfect voor.

Dan 100 gram in kleine stukjes gesneden katenspek uitbakken, 2 preien in ringen en die 10 min meebakken. Beetje peper erbij en evt andere kruiden.

Beetje kaas onderin de bakjes op t deeg, preimengsel eroverheen en dan in stukjes gesneden mozzarella eroverheen verdelen. 20 min in de oven op 200 graden met een lage grillfunctie.



De aardappelkoekjes waren lastig om koekjes van te maken maar het is redelijk gelukt en echt heel simpel: hoeveelheden ligt eraan voor hoeveel personen uiteraard, maar dit was voor 2:



2 grote aardappels met schil raspen, zout, peper en 2 tenen geraspte knof erdoorheen, 100 gr serrano in kleine stukjes en alles mengen.

olie heet laten worden, met je handen platte koekjes maken van het mengsel en bakken.

Het viel bij mij een beetje uit elkaar, maar was wel heel lekker. volgende keer doe ik er alleen een ei doorheen voor de binding.
Overigens lijken die aardappeldingen gewoon een beetje op rosti...maar door de serrano wordt t toch nog een beetje spaans
Alle reacties Link kopieren
Riz, thnx, ga ze zeker beide keer uitproberen!



Nog wel wat vragen, maar nu te moe, komt morgen wel
Gisteren zuurkoolstamppot met blauwe kaas, champignons en paprika. Heb nog genoeg ingrediënten om het nog een x te maken, dus dat eet ik morgen.



Voor vandaag moet ik nog even iets verzinnen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven