EN wat eten we vandaag?

18-03-2009 19:30 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren




Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!







Wegens succes is ons vorige topic gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!



En wat eten we vandaag?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
@Riz, serveer je taartjes in die bakjes, schep je ze er uit of wordt het evt. omgekeerd?

Ik heb niet van die lage 1 persoonsschaaltjes. Kan ik kopen maar kan het misschien ook maken in zo'n platte geribbelde vorm.



Vanavond hier verse worst, sperciebonen en aardappels en misschien maak ik vanavond vast de chili con carne voor morgen.
Ik heb al witlof in huis, weet alleen nog niet wat ik ermee ga maken. Normaal houd ik helemaal niet van witlof, maar de rest hier wel en aangezien ik grieperig ben proef ik toch bijna niets haha.
Thee, ik heb ze gewoon in de bakjes laten zitten. Ten eerste omdat mn vingers zowat aan die dingen vast bleven plakken met 200 graden , ten tweede omdat het onderin best een beetje nattig is (nog een tip, het preimengsel goed uit laten lekken en eventueel wat beschuitkruimels op t deeg, zodat het niet zo zompig word als je daar niet van houdt...ik vond het juist wel lekker zo ) en ten derde omdat het echt tapasschaaltjes zijn en dat vond ik er zo leuk uit zien :-) Heb ik bij de Xenos gekocht, geloof 3 euro stuk ofzo en superhandig!

Maar in een gewone quiche vorm moet het ook prima lukken hoor!



Vanavond nog aan t twijfelen. brocolli met verse kerriesaus, biefstukreepjes en aardappels of risotto met garnalen...voor de risotto moet ik de deur nog uit voor bosuitjes en champies....hmm zal dus wel de brocolli worden!

Oh wacht, ik heb nog porcini...weet iemand of dat lekker wordt in de risotto?
Dyaa, gewoon lekker in de oven met ham, katenspek of bacon en kaas...mjam!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag wordt het hier rul gebakken gekruid gehakt met prei en bloemkoolroosjes en rijst erdoor.

Heb het al gemaakt dan hoef ik het straks alleen maar op te warmen als ik uit mijn werk kom.
Alle reacties Link kopieren
maandag gezellig een aanschuiver erbij; ik had verse vissoep gemaakt met turksbrood erbij en gekookte mosselen met zelf gemaakte knoflooksaus van griekse yogurth.en als toetje ijs met slagroom.gisteren bordje inde plinggg met spinaziestamppot en chipolataworstje.

vandaag bloemkool met kaassaus,verse a-puree met tartaartje. en ik ga stoofpeertjes opzetten.....mmmmm
Stoofpeertjes!!!!!! Die ga ik morgen maken! Dan heb ik ook stoofvlees, lekker heel de middag het huis volzetten met lekkere luchtjes.

De risotto laat ik maar voor volgende week....was met mn zwangerschapsdementie even vergeten dat ik nog runderlappen had gehaald ook en die moeten op!
quote:Riz schreef op 14 oktober 2009 @ 12:43:

Dyaa, gewoon lekker in de oven met ham, katenspek of bacon en kaas...mjam!Het wordt inderdaad witlof met ham en kaas! Daarbij doe ik gewoon gekookte aardappelen en voor de liefhebbers een soort runderworstje
Alle reacties Link kopieren
Voor straks op het menu: sperzieboontjes, geroosterde aardappelen uit de oven en gehaktballetjes in mosterdsaus.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag op het menu:

Spinazie pasta met spekjes, erop geraspte kaas en tomaatjes
Alle reacties Link kopieren
ik ga duitse roesti maken,in het duits reibekuchen

voor 2 personen,ca 8 roestis:

4-5 grote aardappelen

3 uien

bakmeel

2 eieren

snufje nootmuskaat

zout en peper

zonnebloemolie



rasp de aardappels tot kleine/middelgrote sliertjes,

de ui ook,meng het met de eirern,bakmeel en kruiden,bak

het in een liefs oudere koekenpan in de olie op hoog vuur

pas in de pan doen als de olie bubbelt

let op :de roestis moeten zwemmen,anders worden het kleffe gevalletjes,dus niet zuinig met de olie

http://www.bavariankitche ... ipes/Kartoffelpuffer2.jpg
Alle reacties Link kopieren
zelfgemaakte ravioli met vulling van zachte geitenkaas, parmezaanse kaas,pijnboompitjes,citroenschil geserveerd met gegrilde courgette en tomaat.. verheug me er al weken op en nu eindelijk mag ik het eten!!
Alle reacties Link kopieren
Vanavond sjalottenstamppot met appel en rauwe ham, ben benieuwd!
Kaneelstok, volgens mij is stamppot met appel en ui Hete Bliksem



Ik eet zometeen: Thaise groene curry met Zalm, Broccoli, Paprika, Ui en Champignons. Lekker met citroenblaadjes erin en koriander. Heb net al even geproefd en het is hhhmmmmm. Met witte rijst erbij.
Ik had wel bedacht dat ik zou gaan koken, maar toen ik na het sporten en de supermarkt thuiskwam (na de werkdag) dacht ik toch maar dat brood ook wel prima was...
Alle reacties Link kopieren
Georgiebrown: klopt, dit was alleen een iets gepimpte versie uit het blaadje van de AH. Appel was niet door de stamppot verwerkt, maar lag er in vieren boven, gewikkeld in ham. Smaakte goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Hete Bliksem alleen met zoete appels/peren/aardappels, gekookt vlees en rookworst.



Onlang bij de nieuwe L&C met shoarmavlees, zoete aardappel en spruitjes.
Alle reacties Link kopieren
Maandag op m'n werk gegeten: Roti kip

Gisteren bij Wagamama gegeten: Yaki Soba

Vandaag op m'n werk gegeten: Tortellini met vette pesto (kreeg er buikkramp van ) en salade met geitenkaas

Morgen, weer op m'n werk eten.

Overmorgen: ook op m'n werk eten (wel voor een andere werkgever dus op een andere plek )



Mijn god... zal ik ooit nog eens gaan koken de komende tijd?
Alle reacties Link kopieren
Gister: stamppot boerenkool met worst en spekjes.

Vanavond: ik denk bloemkool met aardappelpuree en een hamburger.
Alle reacties Link kopieren
Dolma's, gegrilde lamsworstjes, salade, knoflooksaus.
Alle reacties Link kopieren
Pasta met spinazie a la crème, spekjes en zongedroogde tomaatjes.
Gekookte aardappelen, spruitjes met een stukje vlees (nog nader te bepalen)
Alle reacties Link kopieren
heb avond/nachtdienst;word op het werk een bakje chinees in de plinggg.
quote:Dyaa schreef op 15 oktober 2009 @ 11:27:

Gekookte aardappelen, spruitjes met een stukje vlees (nog nader te bepalen)Het worden gekookte aardappelen, spruitjes met uitgebakken magere spekreepjes (en misschien wat geraspte kaas en natuurlijk picallily) en een runderworstje (die stond gister eigenlijk al op het menu maar dat werd kipfilet)
quote:Ananya schreef op 14 oktober 2009 @ 17:08:

zelfgemaakte ravioli met vulling van zachte geitenkaas, parmezaanse kaas,pijnboompitjes,citroenschil geserveerd met gegrilde courgette en tomaat.. verheug me er al weken op en nu eindelijk mag ik het eten!!



Recept & foto please?!?!?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven