Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Dank je. Ik ga meteen kijken.
ik zat me slap te lachen
Wat een rust hier de laatste tijd joh.... Ben zelf ook minder actief merk ik, ben druk met werk, kids, sociale dingen etc.



Vandaag even een rustige dag thuis en vanmiddag lekker stukje gefietst naar een speeltuin met de kids. Afgelopen weekend was weer druk. Gister heel goed geshopt, echt veel gekocht waaronder een nepleren rok!



O: boterham 30+ kaas

T: druiven

L: cracker met 30+ kaas en 3 lange vingers

T: zoute stokjes

D: beenham met honing-mosterdsaus, ovenfriet en wortels

T: mineola
Alle reacties Link kopieren
O: 2 boterhammen met houmous

L: een eggwrap met beenham van de AH to go

T: mini mars

D: broccolisoep, gebakken aardappels met varkenslapjes en als toetje vanille-yoghurt met zelfgemaakte bramensaus :D
Alle reacties Link kopieren
Ja rustig hier. Best druk hier. Met nog eens stage erbij. Nu vnl de mensen leren kennen. En veeeeeel nieuwe info.. En ben nog steeds niet fit. Zit iedere avond vroeg in bed.. Zal nog eens naar de dokter moeten denk ik..



O: chiapudding

T: zalm met granny smith

L: 3 bth met vleeskoek

T: 2 frangipannetjes

D: pastaschotel met wortel, prei en kalkoen

T: niets, straks gaan slapen si
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Zeker rustig ja. Leuk Momo, even lekker shoppen.



Finjie, al die nieuwe dingen zijn altijd erg vermoeiend. Zeker als je toch al niet fit was. Vroeg naar bed is slim van je.





De arts van mijn moeder heeft vandaag aangegeven morgen een familiegesprek te willen voeren. Dat kan geen goed nieuws zijn. Zucht....
Gatver Isa, het houdt ook niet op hè…. Ligt ze al die tijd nog steeds in het ziekenhuis?



Finjie logisch dat je moe bent, net weer met de studie begonnen, nieuwe stage, niet fit…
Alle reacties Link kopieren
Isabella, nee he . Hopelijk valt het mee!



Finjie, doe rustig aan! Al die nieuwe dingen vragen veel energie.



Dat van Lubach ga ik zo ook even terugkijken



Wij hebben vandaag definitief het nieuwbouw huis gekocht onder voorbehoud van financiering, nu kan het aftellen beginnen! Oplevering is naar alle waarschijnlijkheid in januari.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Friction, ik ben benieuwd wat jij van Lubach denkt Gefeliciteerd met je huis!! Leuk. Januari is al snel.



Momo, nee ze is soms een paar dagen thuis, maar nooit lang.
Spannend Friction!
Alle reacties Link kopieren
Friction wat leuk! Gefeliciteerd! Haha jullie krijgen dus bijna hetzelfde moordende tempo als wij hadden (begin september kopen, half december oplevering). Hopelijk een goede kopersbegeleider en ga maar vast denken over je keuken, stopcontacten en (lege) leidingen



Isa, succes morgen in het zkh! Ik hoop dat het vooral duidelijkheid gaat brengen, voor alle partijen.
Alle reacties Link kopieren
WOW Friction, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! wat spannend. De hypotheek moet nog rondkomen begrijp ik?



Isabella, nee, dat klinkt niet heel hoopgevend dat de arts een familiegesprek wil. Zie je er erg tegenop? wat naar zeg, al zo lang ziekenhuis in en ziekenhuis uit...



Finjie, rustig aan hoor, het is sowieso altijd spannend en veel, het begin van een nieuw studie- en schooljaar. Geef jezelf rustig de tijd om in een ritme te komen...



Momo, klinkt als een lekker dagje voor je.



Elko, is de griep alweer een beetje weggetrokken?



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: 2 rijstwafels met kaas, 1 rijstwafel met jam, yoghurt met pruim en frambozen

Tussendoor: meloen, druiven

Lunch: 2 boterhammen met vegetarische boterhamworst, worteltjes, halve paprika, tomaatjes, stuk komkommer

Tussendoor: paar volkoren spelt/vijgen/dadelkoekjes

Avondeten: minestronesoep en broodje kaas uit de oven
Ik hoop ook op duidelijkheid Elko, deze onzekerheid is ook niks. Ik drong al langer aan op een gesprek (mede door jouw tips), maar tot nu gebeurde er niks. We zullen zien morgen wat hij te vertellen heeft.

Ik zie er zeker tegenop Gember. Sommige dingen stop je graag maar liever weg.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!

Keuken gaan we bij de ikea doen, schijnen prima keukens te zijn en niet te duur. Vloer in woonkamer wordt absoluut keramisch ivm de hond (krast niet en is niet glad). Stopcontacten hoeven we volgens mij niet echt over na te denken, die zitten er allemaal op veel verschillende plekken in



Gember, hypotheek moet idd nog geregeld worden, maar we hebben al een orienterend gesprek gehad en de adviseur zei dat het zeker goed zou komen :-) !
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
En toch hebben wij nog extra stopcontacten geplaatst, en nog te weinig

- Op zolder stond er maar 1 op een aparte groep (wasmachine) , wij willen er 2 (ook voor een droger en zóveel makkelijker om dat al meteen te doen)

- Extra van die internetkabel stopcontacten op alle slaapkamers en de zolder, voor tv/pc

- Bij de achterdeur zat geen schakelaar voor de lampen binnen. Dat is wel verdomd onhandig als je in het donker met de fiets thuiskomt en dan in het donker de hele woonkamer door moet voor je het licht aan kan doen. Daar moest dus een schakelaar bij.

- in de badkamer zat geen stopcontact bij de wastafel. Geen idee waarom niet, want dat wil je toch hebben voor je föhn of elektrische tandenborstel?

- In onze slaapkamer hebben we ieder 2 stopcontacten maar hadden er, achteraf gezien, ieder 3 moeten hebben: lampje, telefoonoplader (altijd 's nachts opladen), wekker/babyfoonoplader



Bedenk je wat je "loop- en leefroute" door het huis zal zijn en waar je dus schakelaars en stopcontacten wil (zoals bij ons doe schakelaar bij de achterdeur, die zou ik echt missen).



En maak goede keuzes wat je de aannemer laat doen als meerwerk, en wat je zelf na oplevering gaat aanpassen. Meerwerk is heel duur, maar sommige dingen zijn toch wel handig om de aannemer te laten doen omdat het een pokkenkarwei is.
Friction een tip: wij hebben bij de Ikea een keuken ontworpen via hun programma en zijn toen toch eens bij een keukenwinkel binnengelopen. En na het afdingen liepen we daar de deur uit met een nieuwe keuken (op papier dan he haha) voor exact hetzelfde bedrag als de Ikea keuken, maar dan wel inclusief plaatsing! Vond ik best een goede deal!
Alle reacties Link kopieren
Momo, weet je nog welke winkel dat was ?



Elko, ja idd toch wel goed om even naar te kijken waar allemaal stopcontacten zitten. Idd op de badkamer wil je er echt een hebben!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Oei... Keukenkampioen volgens mij... Let ook op dat je geen Whirlpool apparatuur neemt, is echt mega slechte kwaliteit!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben whirlpool haha. Tot nu toe geen klachten....

Ga ook zeker langs bij de projectkeukenboer. Je kan altijd een tekening laten maken en meestal word je bij een keukenboer goed verwend met thee/koffie en hapjes uit de modelkeuken haha
Alle reacties Link kopieren
Isabella, sterkte met het gesprek!

Friction, gefeliciteerd! Leuk nieuws

Finjie, jij ook sterkte met alles druktes



Voor de rest van de dames



Ik ga zo even met mijn moeder en mini naar de markt, kijken of het lukt, anders ben ik gelukkig zo weer thuis.

Heb zin om er even uit te zijn
Alle reacties Link kopieren
ook geen Zanussi nemen Friction, daar heb ik niet zulke beste ervaringen mee



veel sterkte vandaag met het familiegesprek in het ziekenhuis Isabella, ik kan me levendig voorstellen dat je ertegenop ziet.



Fairfax, ben je er ook nog, en hoe gaat het nu?



Finjie, rustig aan vandaag hoor.



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: 2 rijstwafels met jam, rijstwafel met kaas, yoghurt met peer en kaneel

tussendoor: meloen en druiven

Lunch; 2 boterhammen met vegetarische boterhamworst, halve paprika, worteltjes, tomaatjes

Avondeten: broccoli-courgette-preisoep en een spelt-kaastwister
Alle reacties Link kopieren
Leuk Fairfax, even lekker naar de markt, ik hoop dat het je goed doet!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu ook een losstaande wihrlpool, ben ik ook niet heel tevreden over, de deur hangt schuin naar beneden waardoor ie bovenaan niet goed aansluit en ik echt t idee heb dat er kou 'lekt' zegmaar.

Iemand tips welk merk koelkast wel goed is ?
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
AEG, Siemens en Bosch zijn volgens mij heel behoorlijk Friction, in elk geval beter dan Whirlpool of Zanussi of Electrolux.

Echt goede merken (maar ook duur...) zijn Miele of SMEG
Smeg is mijn droom. Van die jaren 50 apparaten in allerlei (pastel)kleuren Ooit komt dat hier in huis.

Bosch is zeker ook goed.



Siemens is ook niet heel goed, is mijn ervaring. Maar misschien hadden we gewoon pech. Meestal lees je er wel goede dingen over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven