Hello fresh, is het het geld waard?

23-09-2015 15:59 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie steeds aanbiedingen voorbij komen van hellofresh, ik vind het best prijzig, is dat het waard?

Lijkt me erg handig, we werken allebei 36 uur en hebben een dochtertje, het lijkt wel alsof we altijd tijd tekort komen.

Niet nadenken over wat je moet koken EN de boodschappen niet hoeven te doen, klinkt ideaal.

Maar 40 euro voor 3 maaltijden voor 2 personen..ik vind het nogal wat....
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 05 oktober 2015 @ 16:18:

Niet iedereen is handig of creatief met koken.



Je moet het dan ook zien als betalen voor de service dat je nergens meer over na hoeft te denken, en niet gaan vergelijken op basis van producten in de supermarkt of je wel of niet waar voor je geld krijgt.Maar met zo'n box moet je het nog steeds allemaal zelf klaarmaken. Als je die moeite er al voor over hebt kun je net zo goed een recept googlen en daar de juiste ingredienten voor kopen.
Shoot first, ask questions later!
quote:Honeymoonquiz schreef op 06 oktober 2015 @ 10:01:

[...]



Dus we mogen alleen maar 'doen' roepen?



Ik kan het ook betalen maar heb het er niet voor over; ik vind het het geld niet waard en ik kies liever mijn eigen eten. Maar dat mag ik hier kennelijk niet zeggen want hier mag alleen maar gedweept worden met Hello Fresh.



Volgens mij kan iedereen het betalen, dat is een kwestie van online bankieren, je bankpas en een code. Maar iedereen mag voor zichzelf bepalen of hij/zij WIL betalen voor het gemak.



Ik betaal ook om de boodschappen aan huis te bezorgen en een schoonmaakster. Ja, voor het gemak omdat ik het wil en ik het ervoor over heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 05 oktober 2015 @ 16:27:

maar.....op die site van hellofresh staan gewoon de recepten.

Dus als het nou echt te moeilijk is om zelf iets te bedenken, kijk je toch op de site, download de recepten en koopt de ingrediënten als je toch in de supermarkt bent (want ook met box moet je toch naar de super voor andere boodschappen.) Of je bestelt ze bij Albert.



Ik zie echt nog steeds de toegevoegde waarde van een maaltijdbox niet.



Zelf recepten zoeken vind ik helemaal niet leuk. Ik zei altijd dat ik niet van koken houd, maar sinds HF weet ik dat ik koken wel ok vind, maar het haat om te moeten bedenken wát ik dan moet koken.

Er was laatst een week met een paar gerechten die ik niet zo vond, dus toen heb ik inderdaad wat oude recepten bij elkaar gehaald en daarvoor boodschappen gedaan. Toen was ik dus ongeveer net zo veel kwijt als de box zou kosten. Ik ben alleen, en heel veel dingen kun je niet in eenpersoons porties kopen. Ok, dan hou je dus wel dingen over, maar daar zit ik helemaal niet op te wachten. En wellicht was een andere supermarkt goedkoper geweest, maar die hebben dan allerlei ingrediënten niet, of het is minder lekker.

Dus nee, zo duur vind ik het eigenlijk niet. Het is best een hoop geld, dat wel ja. En je kunt voor minder geld eten. Maar dan eten veel mensen ook meer stabdaard en met minder verschillende ingredienten. Maar ik eet nu veel gevarieerder, vind het koken eigenlijk best leuk, en hoef niet meer te bedenken wat ik nou weer moet eten (want dat eindigt bij mij dus met 'doe dan maar pizza'). En dat ik niet weet of iets biologisch is, zal me een worst zijn. Ik koop in de supermarkt ook niet alles biologisch, en als ik zo om me heen kijk, geldt dat voor het gros van de mensen.



Voor mijn moeder is het een gruwel. Die is gek op recepten bedenken en uitvoeren. En heeft alle tijd van de wereld om daar aan te besteden. Dus ja, dan snap ik wel dat je er niet op zit te wachten dat iemand anders dat voor je regelt. Maar ze zegt zelf ook dat ze het best gewild zou hebben toen ze nog werkte en kleine kinderen had.



Ik denk dat het inderdaad valt in de categorie 'ik kán het ook wel zelf, maar ik wíl het niet zelf'. Net als een schoonmaakster.
Je hoeft helemaal geen recepten te zoeken. Op de site van HF staat de inhoud van de box voor de komende week en de recepten die erbij horen. Kwestie van even klikken op 'download recept'.

De ingrediënten kun je gewoon zelf in de winkel kopen als je toch heen moet voor je andere spullen of je bestelt het als je voor gemak gaat.

Dus: dan heb je je cadeaumomentje met een krat boodschappen, je krijgt originele recepten met verrassende ingrediënten. Zonder dat je zelf creatief hoeft te zijn of heel veel moet zoeken. Het kost je alleen minder.

Wat jullie doen is in feite een hoop geld betalen voor een bedrijf dat een recept voor je uitprint.



Maar vooral doen hoor. Het genereert weer banen zal ik maar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Goed om jullie ervaringen te lezen. Ik had het ook al eens willen vragen hier.

Ik vind het toch wel duur. Maar het gemak telt ook. Bovendien lusten we alles.
quote:Starshine schreef op 06 oktober 2015 @ 11:45:

Je hoeft helemaal geen recepten te zoeken. Op de site van HF staat de inhoud van de box voor de komende week en de recepten die erbij horen.Nog beter is recepten op de website van de AH zoeken en dan met 1 klik naar je boodschappenlijst en 5 klikken verder wordt het thuisbezorgd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 06 oktober 2015 @ 10:01:

[...]



Dus we mogen alleen maar 'doen' roepen?



Ik kan het ook betalen maar heb het er niet voor over; ik vind het het geld niet waard en ik kies liever mijn eigen eten. Maar dat mag ik hier kennelijk niet zeggen want hier mag alleen maar gedweept worden met Hello Fresh.



Dat bedoelde ik niet, een beetje nuance lezen is soms moeilijk.

Het is prima als jij het te duur vindt en daarom er niet aan begint, dat is toch ook een eigen afweging maken. TO kan na het lezen van dit topic zelf vast prima de voors en tegens afwegen en dan een keuze maken.
oh dus het topic moet een slotje eigenlijk?

Want de juichverhalen worden ook nog gepost.
quote:prinses30 schreef op 06 oktober 2015 @ 13:10:

[...]





Dat bedoelde ik niet, een beetje nuance lezen is soms moeilijk.

Het is prima als jij het te duur vindt en daarom er niet aan begint, dat is toch ook een eigen afweging maken. TO kan na het lezen van dit topic zelf vast prima de voors en tegens afwegen en dan een keuze maken.Tuurlijk, dat is het. Ik begrijp het gewoon niet
quote:redbuIIetje schreef op 06 oktober 2015 @ 10:04:

[...]Maar met zo'n box moet je het nog steeds allemaal zelf klaarmaken. Als je die moeite er al voor over hebt kun je net zo goed een recept googlen en daar de juiste ingredienten voor kopen.

Moet er wel een fatsoenlijke supermarkt in je woonplaats zitten! Als ik orzo, pastinaak of pompoen wil kopen, of andere verse vis dan zalm of kabeljauw, moet ik 10 km enkele reis fietsen. Mijn tijd is ook geld waard. We redden ons prima (en eten gezond) met de dorpswinkel, maar ik vind het echt een heerlijk stukje luxe om zo af en toe die box met minder alledaagse boodschapjes te krijgen. Bestel ook wel eens gewoon bij AH boodschappen aan huis maar dat doe ik meer voor de zware sjouw-boodschappen dan voor het verse spul.



Ik vind de vergelijking met een poetshulp wel goed. Natuurlijk kun je het zelf en natuurlijk is dat goedkoper, maar het is ook wel fijn als het voor je gedaan wordt. De een heeft het geld er voor over, de ander denkt voor dat geld doe ik het zelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Jullie gillen steeds dat het zo duur is, maar dat is dus niet zo. Per 2 maaltijden scheelt het 3 euro. Is dat nou zo veel?

Daarvoor wordt het thuisgebracht op een moment dat jij uitkiest, met echt alles wat je nodig hebt.



Als er in het recept cashewnoten moeten, zit in de HF doos een klein zakje. Als je het zelf moet gaan halen, moet je een grote zak kopen. Dat maakt het ook duurder. En zo is het met wel meer ingredienten.
Gillen?

TO vraagt gewoon of het het waard is. Sommigen vinden van wel, anderen van niet. Ik heb uitgelegd waarom ik het waanzin vind, maar dat mag niet gezegd worden.



Jullie doen maar lekker. Goh nou, je krijgt orzo (wat gewoon pasta in de vorm van een rijstkorrel is, boeiend) en kleine zakjes noten. En een velletje papier met een recept dat gratis op internet staat.

Dat jullie je met open ogen laten neppen moet je zelf weten, maar doe dan niet alsof wij raar zijn en vooral onze mond moeten houden want 'TO kan zelf wel aan de hand van alleen positieve verhalen bepalen dat HF een topidee is'.

Succes met koken, want ook dat moet je nog steeds zelf doen.
Gillen?!

Mens, doe niet zo hysterisch
quote:appeltjesgroen schreef op 06 oktober 2015 @ 15:29:

[...]



Moet er wel een fatsoenlijke supermarkt in je woonplaats zitten! Als ik orzo, pastinaak of pompoen wil kopen, of andere verse vis dan zalm of kabeljauw, moet ik 10 km enkele reis fietsen. Mijn tijd is ook geld waard. We redden ons prima (en eten gezond) met de dorpswinkel, maar ik vind het echt een heerlijk stukje luxe om zo af en toe die box met minder alledaagse boodschapjes te krijgen. Bestel ook wel eens gewoon bij AH boodschappen aan huis maar dat doe ik meer voor de zware sjouw-boodschappen dan voor het verse spul.



Ik vind de vergelijking met een poetshulp wel goed. Natuurlijk kun je het zelf en natuurlijk is dat goedkoper, maar het is ook wel fijn als het voor je gedaan wordt. De een heeft het geld er voor over, de ander denkt voor dat geld doe ik het zelf wel.Ik vind de vergelijking helemaal niet goed. Als de poetsvrouw geweest is, hoef je niet meer te poetsen. Als je een HF-box bestelt moet je toch nog steeds zelf boodschappen doen want ontbijt, lunch, snacks en drank zit er niet bij bijvoorbeeld. Verder moet je ook nog gewoon koken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jullie eerder hysterisch reageren. Waar maak je je druk om? Doe je het toch niet.

En waanzin, Starshine, vind ik ook ietwat overtrokken voor die paar euro meer.
Dat vind ik dus ook een beetje het probleem. Ik ben erg voor gemak. Ik houd niet van koken en gedoe en ik wil eigenlijk wél gezond eten.

Maar ik hoor dat het nog aardig wat werk is om de gerechten te maken.

Ik heb best geld over voor gemak. Alleen als ik voor dit bedrag nog drie kwartier (?) in de keuken moet staan vind ik het duur. Dan heb ik liever simpelere gerechten (misschien zijn de gerechten van Albert Heijn minder werk?) of ik haal voor deze prijs drie goede (!) en verse kant en klaar gerechten bij een traiteur.

Vergeleken daarmee vind ik het ook duur en zou ik het liever over hebben voor een goede traiteur die aan huis zou bezorgen (met dus wel écht verse en goede gerechten, niet van die zooi....).



Misschien wil ik de Albert Heijn box een keer proberen, maar ik ben niet zo'n fan van hun vlees.
En ach... Iedereen moet toch lekker zelf weten waar hij zijn geld aan uitgeeft.

Ik snap als je koken niet erg vindt en allebei een drukke baan hebt best dat je het lastig vindt om elke week/dag weer te moeten bedenken wat je moet gaan eten. Recepten zoeken, boodschappen doen enz.

Ik zou dan alleen de combinatie met de andere weekboodschappen (zoals bij AH) logischer en fijner vinden.
quote:Emma95 schreef op 06 oktober 2015 @ 16:16:

Ik vind jullie eerder hysterisch reageren. Waar maak je je druk om? Doe je het toch niet.

En waanzin, Starshine, vind ik ook ietwat overtrokken voor die paar euro meer.Waar reageer ik dan hysterisch? Ik maak me niet druk hoor schat maar we mogen hier toch nog wel een discussie voeren? En iedereen moet verder zelf weten waar ie zijn geld aan uitgeeft, of dat nu uit eten gaan, een HF box, kleding, dure auto of wat dan ook is.
Alle reacties Link kopieren
Iemand noemt het "waanzin". Iemand anders "zooi". maar jullie hebben nog nooit een doos gezien of een maaltijd gemaakt.

Maar goed, ik ben er klaar mee en ga nu lekker mijn pecannoten roosteren.
Veel plezier Emma.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt op de website altijd kijken of de gerechten je aanspreken, voordat je de box bestelt. Ik zelf vind het in elk geval ideaal, als ik eens zin heb in iets nieuws. Als het écht lekker is, bewaar ik het recept en maak het later nog eens (en doe dan de boodschappen zelf).
quote:Emma95 schreef op 06 oktober 2015 @ 16:40:

Iemand noemt het "waanzin". Iemand anders "zooi". maar jullie hebben nog nooit een doos gezien of een maaltijd gemaakt.

Maar goed, ik ben er klaar mee en ga nu lekker mijn pecannoten roosteren.



Sorry Emma, ik had het met 'zooi' niet over Hello Fresh, maar doelde op maaltijden van een traiteur. Echt goede maaltijden, niet van die 'zooi' die je bij supermarkten of sommige winkels kunt kopen. Nog maar enkele slagerijen/traiteurs gevonden waar ik woon. In de randstad is het aanbod wellicht groter.

Voor 40 euro kun je drie goede maaltijden kopen bij een traiteur.

Ik vind 40 euro en zelf nog 45 minuten (?) moeten koken in verhouding veel en het gemak dus te beperkt.

Zie verder mijn twee posts.

Ik hoor goede verhalen over Hello Fresh en als je koken niet erg vindt snap ik best dat het handig is.

Ik zou hetnalleen fijner vinden in combinatie met de grote (week)boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
Voor 38 euro heb je voor 3 dagen maaltijden.
Moest je geen noten roosteren?
Alle reacties Link kopieren
Noten roosteren is zo gebeurd hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven