Hello fresh, is het het geld waard?

23-09-2015 15:59 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie steeds aanbiedingen voorbij komen van hellofresh, ik vind het best prijzig, is dat het waard?

Lijkt me erg handig, we werken allebei 36 uur en hebben een dochtertje, het lijkt wel alsof we altijd tijd tekort komen.

Niet nadenken over wat je moet koken EN de boodschappen niet hoeven te doen, klinkt ideaal.

Maar 40 euro voor 3 maaltijden voor 2 personen..ik vind het nogal wat....
Weten jullie, ik vind het een vreemde discussie. Dat er mensen zijn die het geld ervoor over hebben snap ik. Dat er mensen zijn die het te duur vinden en het geld er niet voor over hebben snap ik ook. Maar termen als bedonderen, waanzin, genept worden, die snap ik niet. Het is een dure doos met kwalitatief goed vers spul die voor het gemak wordt thuisbezorgd met recepten erbij in en voor die service betaal je (fors) extra. De een vindt dat handig, de ander weet zelf heus wel een recept en weer een ander doet meteen de boodschappen ook even zelf. Maar wat heeft dat nou met bedonderen of neppen te maken? Ik weet ook wel dat ik de weken dat ik zelf shop veel goedkoper uit ben.



Weet je wat ik zonde van mijn geld vind? Uit eten gaan. Een auto. Merkkleren. Maar dat maakt het toch nog geen waanzin dat een ander graag een keertje gaat uit eten, of het lekker vindt om als het regent de auto te pakken ipv de fiets?
Mooi geschreven appeltjesgroen!
Alle reacties Link kopieren
quote:hiephiephoeraindegloria schreef op 06 oktober 2015 @ 21:54:

Ik heb HF overigens weleens overwogen want het leek me best handig, maar ik viel over het abonnement waar je aan vast zit. Wanneer je opzegt ben je verplicht nog minstens 1 box af te nemen. Daar had ik geen zin in. Ik wilde gewoon een keertje proefdraaien, maar dat kan dus niet.



Dit dus!

En verder ben in ik van potentiële liefhebber in anti omgeslagen. De agressieve manier waarop ze HF aan het promoten zijn staat me steeds meer tegen. In het winkelcentrum, bij alle tijdschriften die ik ontvang en tot overmaat van ramp zelfs bij mij aan de deur.
quote:hiephiephoeraindegloria schreef op 07 oktober 2015 @ 10:03:

Bovendien waren het 3 volwaardige maaltijden en dus geen soepen of salades. Want daar besparen ze bij hello fresh ook op, door in iedere box een salade te doen.



In de boxen die ik gehad heb, zaten geen salades.





Iemand anders klaagde over de kwaliteit van vlees en vis in de doos. Nu haal ik mijn vlees en vis normaal gesproken uit de koelvitrine in de supermarkt, dus misschien stel ik mijn eisen laag, maar ik vind vlees en vis in de doos juist prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiephiephoeraindegloria schreef op 07 oktober 2015 @ 08:43:

[...]





Het scheelt echt meer dan 3 euro per 2 maaltijden meid, maar als jij je graag laat bedonderen moet je dat helemaal zelf weten natuurlijk. Nou zeg. Als er nu mensen zijn die die luxe zich kunnen veroorloven. Ik vind HF een uitgekiend concept. Heel slim bedacht en er zal vast een markt voor zijn. HF koop je niet omdat het goedkoper is, HF schaf je aan vanwege het gemak.
quote:appeltjesgroen schreef op 07 oktober 2015 @ 10:07:

Weten jullie, ik vind het een vreemde discussie. Dat er mensen zijn die het geld ervoor over hebben snap ik. Dat er mensen zijn die het te duur vinden en het geld er niet voor over hebben snap ik ook. Maar termen als bedonderen, waanzin, genept worden, die snap ik niet. Het is een dure doos met kwalitatief goed vers spul die voor het gemak wordt thuisbezorgd met recepten erbij in en voor die service betaal je (fors) extra. Niks vreemds aan hoor, aan deze discussie. Inderdaad betaal je fors extra, maar sommige mensen hier leven in de veronderstelling dat ze slechts 3 euro per maaltijd meer kwijt zijn. Ik vind het juist wel goed dat er duidelijkheid wordt gegeven over hoeveel zo'n maaltijd nou eigenlijk precies kost.
Je kunt wel degelijk 1x bestellen. Als je voor het eerst bestelt moet je kiezen of je een eenmalige proefbox wil of een abonnement. Bij een abonnement moet je tenminste twee boxen afnemen voor je weer kunt opzeggen (en dat hoeft niet twee weken achter elkaar, je kunt maanden pauzeren tussendoor). En je zit er dus geen eeuwigheid aan vast.



Als je nog niet zeker weet of je het wat vindt kun je het met de proefbox eenmalig uitproberen. Als je dan toch kiest voor de optie abonnement moet je niet achteraf zeuren dat je niet na 1 box mocht stoppen
Bij mij kon dat niet hoor, slechts 1 proefbox bestellen. Want dan had ik het graag uitgeprobeerd. En ja, ik heb echt wel goed gelezen.
quote:hiephiephoeraindegloria schreef op 07 oktober 2015 @ 10:03:

Bovendien waren het 3 volwaardige maaltijden en dus geen soepen of salades. Want daar besparen ze bij hello fresh ook op, door in iedere box een salade te doen.Lang niet elke week zit er soep of salade in. Overigens kan een salade aan ingrediënten net zo duur zijn als een warm gerecht, maar goed. En als het weekmenu je niet aan staat kun je hem overslaan.
De optie proefbox is er al tenminste anderhalf jaar. Langer geleden weet ik niet. Als je daarna besteld hebt vrees ik toch dat je niet alle opties op de site hebt gelezen/gevonden (en dat kan ook iets zeggen over de website hoor, ik bedoel het niet als beschuldiging naar jou toe).
Ik denk dat het om de proefbox met korting gaat, dat je bij die verplicht nog een "normale" box moet bestellen.

Je zal vast wel een eenmalig een box voor 40 euro kunnen bestellen, maar dat is voor mij alvast niet aantrekkelijk. Omdat ik dat dus veel te duur vind.
Alle reacties Link kopieren
Het mannetje dat ik aan de deur had gaf aan dat ik de proefbox met korting kon bestellen én dat ik daarna, heel simpel mevrouw, slechts nog éénmaal een gewone box moest bestellen. Daarna na kon ik alles gewoon stop zetten. Oftewel: minimale afname van twee boxen.



Eén box kon niet, heb ik nog expliciet gevraagd, omdat ik 'm heel graag zou willen uitproberen maar niet tegen elke prijs.
Inderdaad, de boxen met korting kun je niet eenmalig bestellen. Best sneaky.
quote:hiephiephoeraindegloria schreef op 07 oktober 2015 @ 10:33:

Ik denk dat het om de proefbox met korting gaat, dat je bij die verplicht nog een "normale" box moet bestellen.

Je zal vast wel een eenmalig een box voor 40 euro kunnen bestellen, maar dat is voor mij alvast niet aantrekkelijk. Omdat ik dat dus veel te duur vind.Maar als je dat te duur vindt, ben je voor HF ook helemaal niet aantrekkelijk als klant, want dan ga je toch nooit met ze in zee.
Daar gaat het toch niet om? Ze lokken klanten met die kortingsboxen, maar als puntje bij paaltje komt kun je die niet eenmalig bestellen maar zit je vast aan een abonnement. Ik hou zelf helemaal niet van dat soort praktijken dus dan haak ik inderdaad af. En koop ik de ingrediënten lekker zelf en eet ik lekker + ik ben veel goedkoper uit + ik zit nergens aan vast + ik kan lekker zelf kiezen wat ik kook
Op de proefbox mag je inderdaad geen kortingscode inleveren. Dat kan alleen als je een abonnement aangaat (dus minstens twee boxen afnemen).
Alle reacties Link kopieren
quote:hiephiephoeraindegloria schreef op 07 oktober 2015 @ 10:39:

Inderdaad, de boxen met korting kun je niet eenmalig bestellen. Best sneaky.



Best wel!



En om nog even op Miffy te reageren: ik ben tuk op dingen gratis of met korting uitproberen. Maar dan wil ik ook echt uitproberen en niet gelijk een systeem ingezogen worden. Van de dingen die ik echt vrijblijvend heb kunnen uitproberen heb ik een aantal zaken langere tijd (tot zelfs nu nog) daadwerkelijk gekocht én tegen de reguliere prijs. Kortom, die bedrijven hebben een goede en trouwe klant aan me.

Zoals ik al eerder schreef, het is het agressieve marketingbeleid van HF dat me steeds meer tegen begint te staan.
quote:hiephiephoeraindegloria schreef op 07 oktober 2015 @ 10:43:

Daar gaat het toch niet om? Ze lokken klanten met die kortingsboxen, maar als puntje bij paaltje komt kun je die niet eenmalig bestellen maar zit je vast aan een abonnement. Ik hou zelf helemaal niet van dat soort praktijken dus dan haak ik inderdaad af. En koop ik de ingrediënten lekker zelf en eet ik lekker + ik ben veel goedkoper uit + ik zit nergens aan vast + ik kan lekker zelf kiezen wat ik kook

Op zich vind ik van die constructies waarbij je meteen een abonnement hebt ook niet prettig, maar in dit geval viel het mij juist wel mee. Je neemt minimaal twee dozen af, op een moment dat het jou uitkomt, met korting. En daarna kun je ook meteen weer van het abonnement af.

Je kunt dus één keer proberen voor de volle prijs of twee keer met korting.
Op zich vind ik het qua prijs voor mijn gezin als ik het vijf dagen in de week zou doen niet eens zo gek duur voor het avond eten. Maar een groot nadeel vind ik dat er niet makkelijk even iemand kan aanschuiven.



Het is natuurlijk een luxe product. Je betaald vooral voor het gemak. Natuurlijk is zelfs bedenken en boodschappen halen veel goedkoper en kost het heus geen uren maar als je daar nou geen zin in hebt en het er voor over hebt moet je het zeker doen. Als je wil berekenen wat het verschil is moet je in de winkel ook omrekenen naar de hoeveelheid die je gebruikt. Het is natuurlijk onzin om voor een gerecht een hele zak rijst en een zak noten te rekenen omdat je die moet kopen, dat gebruik je niet allemaal en kun je later gewoon weer eten. De manier van verkopen staat me wel behoorlijk tegen, je wordt er al weet ik het hoelang mee doodgegooid.
quote:Fraulein_Maria schreef op 07 oktober 2015 @ 10:49:

[...]





Best wel!



En om nog even op Miffy te reageren: ik ben tuk op dingen gratis of met korting uitproberen. Maar dan wil ik ook echt uitproberen en niet gelijk een systeem ingezogen worden. Van de dingen die ik echt vrijblijvend heb kunnen uitproberen heb ik een aantal zaken langere tijd (tot zelfs nu nog) daadwerkelijk gekocht én tegen de reguliere prijs. Kortom, die bedrijven hebben een goede en trouwe klant aan me.

Zoals ik al eerder schreef, het is het agressieve marketingbeleid van HF dat me steeds meer tegen begint te staan.Oh, dat herken ik wel. Ben ik ook wel gevoelig voor. Maar dat is wat anders dan Hiephiep... schrijft: zij zegt dat ze zo'n doos hoe dan ook te duur vindt. Dat HF de strategie niet afstemt op consumenten die hun product gewoon te duur vinden, verbaast me dan weer niet zo
Toendertijd heb ik het serieus overwogen, het leek me eigenlijk best ideaal. Maar eenmalig proberen zat er dus niet in, dus laat dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Proefbox kan inderdaad via de website gewoon aangevraagd worden. Dan heeft de persoon van Hello Fresh dat aan de deur kennelijk niet juist verteld. Dat is natuurlijk jammer.

Ik vind het ideaal. Ik vind bovendien de porties echt enorm, ik eet met 1 volwassene en 3 kinderen van de box voor 2 personen. Ik doe de 5 maaltijdenoptie voor 49 euro. Soms nog over voor lunch de volgende dag. Voor een heel gezin voor die prijs 5 maaltijden eten vind ik niet exorbitant duur. Het gemak is voor mij doorslaggevend. Ben echt van de kookboeken en uitgebreid koken, maar door grote drukte kom ik daar zelden aan toe. Dan is Hello Fresh een fijn en gemakkelijk alternatief. Maar dat moet iedereen inderdaad voor zich weten. De mensen die het waanzin vinden en dat je je laat bedonderen etc, ga ik met mijn relaas toch niet overtuigen
quote:Mamasu schreef op 07 oktober 2015 @ 11:51:



Ik vind het ideaal. Ik vind bovendien de porties echt enorm, ik eet met 1 volwassene en 3 kinderen van de box voor 2 personen. Ik doe de 5 maaltijdenoptie voor 49 euro. Soms nog over voor lunch de volgende dag. ik had ook de box voor 2 personen (de 3 maaltijdenoptie) maar vond het net aan genoeg, alles ging schoon op (vriend en ik).

Ik vond het persoonlijk te duur voor wat je ervoor krijgt. Ik heb het 5x geprobeerd of zo en toen weer gecanceld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond de viscurry nog een keer maken en zelf de produkten kopen. Zal eens kijken wat ik dan kwijt ben.

Orzo en pompoen ga ik niet nog een keer proberen. Was er niet weg van. Maar ik weet nu tenminste hoe het smaakt en hoe ik het lekkerder kan maken.
quote:Miffy schreef op 07 oktober 2015 @ 10:53:

[...]



Op zich vind ik van die constructies waarbij je meteen een abonnement hebt ook niet prettig, maar in dit geval viel het mij juist wel mee. Je neemt minimaal twee dozen af, op een moment dat het jou uitkomt, met korting. En daarna kun je ook meteen weer van het abonnement af.

Je kunt dus één keer proberen voor de volle prijs of twee keer met korting.Nee, je kunt 1 keer proberen met korting en daarna moet je een box voor de normale prijs bestellen. Pas daarna kun je je abonnement stopzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven