Inspiratie: taartjes! (fototopic)

01-04-2011 23:49 1039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fototopic voor eigengemaakte baksels (lees:taartjes) ter inspiratie voor anderen! Wie vind het leuk om te posten? Zowel goed gelukte kunststukken als misluke misbaksels (ok, minder inspirerend) zijn welkom!





Alle reacties Link kopieren
test
Nieuwe nick sha?



Wat een prachtige cupcakes weer!
Alle reacties Link kopieren
@PP: ben vandaag bij ons in de Jamin geweest, maar daar hadden ze geen taartspullen Misschien bij een groter filiaal...



@Sha: té schattig die cupcakes! Hoe vond je zusje ze?



@FF en Koekkie: ik heb nog geen foto's gezien!



Ik heb na m'n vakantie (dinsdag vertrekken we naar het Zuiden, jippie!!) twee gelegenheidstaartjes te maken: 1 voor m'n buurvrouw als bedankje omdat ze op onze kat past en 1 voor een vriend van mij die binnenkort een dochtertje krijgt. Vanavond wil ik alvast wat gaan fröbelen met marsepein.
Aaaahw wat jammer Karel.. Het was juist zo handig geweest als de Jamin het overal had!



Ik mag dinsdag weer aan de bak! Nichtjelief helpen met een 2laagse stapeltaart voor haar jarige vriendin. Hij wordt wit met allerlei bloemen :-) ..
Alle reacties Link kopieren
Leuk Pers, een project voor twee, gezellig! Wel errug warm om binnen te staan bakken morgen trouwens... Jij bent toch zo'n zonaanbidder? (ondanks je allergie (als ik het goed onthouden heb))



Ik baalde ook van de Jamin; ik had m'n vriend onder valse voorwenselen mee naar binnen gelokt ("even nog wat lekkers halen voor onderweg als we op vakantie gaan") en toen hadden ze het niet!



Vannacht vertrekken vriend en ik met dochtertje naar France, zin in!
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Kareltje! Geniet ervan!!!!

En, ik ben harstikke benieuwd naar de foto's die je vast na je vakantie hier gaat posten van je bakprojecten. Persephone, jij bent de volgende dus!!!



Ik heb mijn andere nick geanonimiseerd. Vanaf nu dus een nieuwe start, maar uiteraard luister is nog gewoon naar mijn eigen oude naam!



Trouwens, ik zit nu (weer) in een hotel (voor mijn werk) en dit hotel heeft een schuin dakraam. Geweldig, met die regen en onweer!!
Vandaag voor het eerst een taart gemaakt die ik niet zelf zal proeven.



Mijn nichtje wilde een leuk cadeau voor haar vriendinnetje. Zij heeft dus ook alles betaald.. Ze wilde het alleen doen, maar het was errrug fijn dat ik in de buurt was.. Ik heb toch ietsiepietsie meer ervaring .. Uiteindelijk heeft zij de bloemekes en de naam gemaakt.



quote:kareltje79 schreef op 27 juni 2011 @ 15:44:

Leuk Pers, een project voor twee, gezellig! Wel errug warm om binnen te staan bakken morgen trouwens... Jij bent toch zo'n zonaanbidder? (ondanks je allergie (als ik het goed onthouden heb))



Ik baalde ook van de Jamin; ik had m'n vriend onder valse voorwenselen mee naar binnen gelokt ("even nog wat lekkers halen voor onderweg als we op vakantie gaan") en toen hadden ze het niet!



Vannacht vertrekken vriend en ik met dochtertje naar France, zin in!



Pfff fondant en botercreme is idd geen pretje met dit weer .. Ik wil later een aparte taartbak kamer met grote oven waar ik van boven naar beneden kan kijken om te zien of de taart rijst.. Een keukeneiland. Een megakoelkast. Allemaal laden voor mn prullies.. En AIRCO!



Uiteindelijk ben ik wel semi tevreden met het resultaat.. Alleen brak mijn botercremedijkje en heb ik de bovenste 2x moeten bekleden met witte fondant..



Stomme Jamin.. Ik kwam er vandaag achter dat Groningen een Pipoos heeft! Wel jammer dat ze daar RegalIce fondant verkopen. Funcakes is mijn favoriet..



Veel plezier op vakantie! Ik verw8 van jullie allemaal vakantiefoto's de 31e ..
quote:xinsha schreef op 28 juni 2011 @ 22:01:

Fijne vakantie Kareltje! Geniet ervan!!!!

En, ik ben harstikke benieuwd naar de foto's die je vast na je vakantie hier gaat posten van je bakprojecten. Persephone, jij bent de volgende dus!!!



Ik heb mijn andere nick geanonimiseerd. Vanaf nu dus een nieuwe start, maar uiteraard luister is nog gewoon naar mijn eigen oude naam!



Trouwens, ik zit nu (weer) in een hotel (voor mijn werk) en dit hotel heeft een schuin dakraam. Geweldig, met die regen en onweer!!



Yes! Ik was idd de volgende .. Héérlijk om weer letterlijk aan de "bak" te zijn! Twas al weer een tijdje geleden..



Heb je liever dat we een nieuw topic openen? Dat je geanonimiseerde nummer niet aan jou te linken is?



Ik heb hier ook fantastisch mooi onweer. Van links naar rechts en weer terug.... Maar ook verticaal.. Het flitst alle kanten op! Ik zit dus voor het raam want dat is MEUIIII ..
Alle reacties Link kopieren
Mooie foto's weer (en ze zijn vast ook lekker )



31 juli 31 juli 31 juli
Alle reacties Link kopieren
Persephone, iemand die mij "zoekt" zal toch wel vinden, dus eigenlijk vind ik het wel goed zo hoor. Wat een mooie taart! Goed gedaan zeg! Waarmee is de taart gevuld dat je een dijkje hebt moeten bouwen? En twee keer fondant, is dat niet reuze machtig?



Ik heb zin om een idiote taart te bakken. Iets wat vreselijk-niet-nodig is ofzo. Zoiets als de cakebaas doet. Alleen hier hetzelfde probleem: geen megavriezer, geen kookeiland, geen eindeloos gereedschap, noem maar op.....



Ik krijg trouwens mijn notificaties niet meer van viva in mijn mail. Al dat geklus en gerommel aan het forum, het gaat gewoon ten koste van de kwaliteit! Pffff
Klote he die aanpassingen!

Tjah, de fondant wordt toch niet altijd opgegeten ..

Ik had er chocolademousse in, maar door het weer smolt dat een beetje! En het dijkje dus ook!



Anders bewaar je de idiote taart voor de 31e ..

Gaan we de taarten eigenlijk nog verkopen voor het goede doel?
Alle reacties Link kopieren
Hmmm.. nog steeds geen notificaties, dus ik ben telkens een beetje laat met reageren.....



Ik wil de taart best verkopen aan een goed doel, maar aan wie dan!?



Chocomousse in de taart... yummie!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga aankomende dagen nog een keer op vakantie, ditmaal een paar daagjes. NOG EEN KEER?! Ja, nog een keer *lekker decadent*. Bedacht me op het laatste moment dat ik sinds mijn vorige vakantie 2 weken geleden nog geen tijd had gehad om even langs oma te gaan. Daarom nog even een taartje voor haar gemaakt... een lekkere goedmaker!

Gevuld met aardbei en room. Heel simpel, maar wel een leuke binnenkomer!!



Aaaahw wat een cutie sha!

Heerlijk dat je nog een keer op vakantie gaat .. Luxerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer terug van vakantie! Even ons topic weer uppen... we stonden helemaal op de tweede pagina!



Zag ik daar Yellow even om een hoekje kijken? Heb je nog wat gebakken onlangs? 31 juli komt al wat dichter bij!



Mooie taarten weer Sha & Pers! Zo strak ook! Heb je de roosjes met de hand gemaakt Sha? Die droom over een gigantische keuken, van alle gemakken voorzien, die deel ik met je Pers! Mijn botercrème smolt vandaag ook waar ik bij stond. Steeds maar alles tussendoor even in de koelkast/vriezer gezet.



Ik heb er toevallig ook één met witte marsepein gemaakt:

[IMG]



Voor de buurvrouw als bedankje dat ze op de poes heeft gepast. (ze zei: "oh, bedankt" en ging verder op een ander onderwerp... Ze beseft zich vast niet hoeveel tijd ik er in heb gestoken...)



Nu is het voor m'n volgende projectje wachten op de baby van een vriend van mij, en ik denk dat ik voor de verjaardag van m'n broer (half juli) ook een taartje ga maken. Ik weet alleen nog geen thema...
anoniem_123430 wijzigde dit bericht op 02-08-2011 23:04
Reden: Foto verwijderd ivm herkenbaarheid
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee ik bak niet tot 31 juli, mijn enige probeersel was zo'n mislukking, ik heb pro's nodig hahaha. Jullie dus
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug Kareltje! Heb je het leuk gehad?





Gave taart, een retro-poezen-taart. Wat een stomme reactie van je buuf! Er gaat inderdaad veel werk inzitten. En trouwens, al was dat niet zo.... dan was het nog een heul lief gebaar van je waaraan ze best wat meer aandacht had mogen besteden toch?



Hahaha YL, dat klinkt zo triest! Ik zal je wel helpen op de 31E! Is er al helemaal rond wie er komen? Kwam Flowerfield nu wel of niet?
Hahaha yellow de mijne waren ook niet direct top hoor ..

Maareh, ik heb er zin in! Nog maar 21 daagjes :-) ..





Wie gaan er nou allemaal mee?

Wat dien je mee te nemen? Al je taart en bakspulletjes natuurlijk + een gebakken biscuit,

maar ik bedoel aan fondant en alles..
quote:kareltje79 schreef op 08 juli 2011 @ 17:58:

Ik ben weer terug van vakantie! Even ons topic weer uppen... we stonden helemaal op de tweede pagina!



Zag ik daar Yellow even om een hoekje kijken? Heb je nog wat gebakken onlangs? 31 juli komt al wat dichter bij!



Mooie taarten weer Sha & Pers! Zo strak ook! Heb je de roosjes met de hand gemaakt Sha? Die droom over een gigantische keuken, van alle gemakken voorzien, die deel ik met je Pers! Mijn botercrème smolt vandaag ook waar ik bij stond. Steeds maar alles tussendoor even in de koelkast/vriezer gezet.



Ik heb er toevallig ook één met witte marsepein gemaakt:



[afbeelding]



Voor de buurvrouw als bedankje dat ze op de poes heeft gepast. (ze zei: "oh, bedankt" en ging verder op een ander onderwerp... Ze beseft zich vast niet hoeveel tijd ik er in heb gestoken...)



Nu is het voor m'n volgende projectje wachten op de baby van een vriend van mij, en ik denk dat ik voor de verjaardag van m'n broer (half juli) ook een taartje ga maken. Ik weet alleen nog geen thema...Wat een leuke taart! Daar had de buuf idd wel even beter naar mogen kijken zeg :-\ .. Ze zal zich idd wel niet realiseren hoeveel uren en geld zoiets kost.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dit topic! Heb heel wat mooie creaties gezien.

Ik heb via Groupon een voucher voor een taartworkshop gekocht en hoop dan voldoende geleerd te hebben om zelf aan de slag te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig al die creaties met marsepein en zo... Petje af voor het geduld en de energie die je erin stopt.



Hier een baksel van mezelf (heel wat eenvoudiger)

pavlova met aardbeien.

Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk Jojanneke! Door alle marsepein zijn de niet-marsepeinen taarten wat in de vergetelheid geraakt, maar die zijn juist zo lekker om te zien! Ziet er supergoed uit! Ik heb een boek gekregen met daarin een recept van een chili-choco taart. Iemand interesse in het recept?



Layla, wat leuk! Show je hier je resultaat? Kijk uit hoor, voor je het weet heb je er echt een leuke hobby bij en kost het je klauwen vol met geld!



Perse, ik las laatst op het forum waar jij ook wel eens komt dat daar ook opdrachten van hand tot hand gaan. Heb jij ooit een opdracht gehad via die site?



Wat ik meeneem? Ik denk dat aangezien het een zondag is, ik alles meeneem wat ik heb. We kunnen het namelijk niet meer kopen. Ik denk aan: alle spullen die ik heb, en een biscuit/cake. En kleurtjes fondant en marsepein. Heb tegen die tijd nog wat aangebroken pakjes liggen die nog gewoon goed zijn. En dan nog wat extra erbij. Ik vind het geen probleem om mijn kleurtjes te delen en ze "gemeengoed" te maken. Maar ik denk dat het handig is als iedereen wel even een eigen "basislaag" meeneemt, want zoveel heb ik natuurlijk niet.



Is er iemand die heel goed kan boetseren? Die verhoudingen van poppetjes goed weet?
Alle reacties Link kopieren
quote:xinsha schreef op 10 juli 2011 @ 12:57:

Oh wat leuk Jojanneke! Door alle marsepein zijn de niet-marsepeinen taarten wat in de vergetelheid geraakt, maar die zijn juist zo lekker om te zien! Ziet er supergoed uit! Ik heb een boek gekregen met daarin een recept van een chili-choco taart. Iemand interesse in het recept?





Xinsha: Dank je wel voor het compliment. Zo'n pavlova is geweldig als dessert, en ergens is het heel simpel werk.



de taarten hier zijn geweldig, maar ik hou me meestal bezig met brood en gebak wat relatief weinig kost, en waar ik de ingrediënten meestal wel in huis heb.



Meestal bak ik brood en broodjes, soesjes en soezen, en puddingbroodjes enzo...
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Alle reacties Link kopieren
Klinkt ook bijzonder lekker JoJanneke! Zeker de puddingbroodjes. Het is dat ik mezelf op puddingbroodjes dieet heb gezet, maar daar kan ik dus zo enorm van smullen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven