Simpele eenpersoonrecepten met groente

26-05-2016 20:10 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al.

Wat is jullie favo eenpersoonsrecept met groente?

Ik kom even niet verder dan aubergine, paprika, tomaatjes, knoflook in een pan bakken.

Penne erbij en geraspte parmezaanse kaas erbij.

kip kan erbij, voor de rest eet ik momenteel, als ik alleen eet dan, vegetarisch
Alle reacties Link kopieren
Helemaal vegetarisch bedoel je? Of gewoon een recept met groenten?
Alle reacties Link kopieren
Deze vind ik makkelijk en lekker.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriet: tuinbonensalade met spekjes, citroensap, avocado, koriander en basilicum. Kan nog vanalles bij maar dit is de basis.
Alle reacties Link kopieren
Linzensoep
Alle reacties Link kopieren
omelette
Alle reacties Link kopieren
Waarom staat dit topic niet onder pijler eten?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 26 mei 2016 @ 20:23:

Waarom staat dit topic niet onder pijler eten?





Nu wel



Juun
quote:lionlily schreef op 26 mei 2016 @ 20:15:

Mijn favoriet: tuinbonensalade met spekjes, citroensap, avocado, koriander en basilicum. Kan nog vanalles bij maar dit is de basis.Dit klinkt lekker zeg ! Tuinbonen uit een potje gewoon laten uitlekken? Of eerst (verse) koken en dan laten afkoelen?
Alle reacties Link kopieren
Rijst koken, vlees bakken (hamblokjes, spekblokjes, gehakt, kippeblokjes), groentjes bakken (als t snel moet gaan gebruiken we vaak diepvriesgroentenmix), ev extra's toevoegen (rozijntjes (ja warme rozijntjes, super lekker!), maïs, ananas, etc), rijst afgieten en erbij doen, kruiden met provencaalse kruiden en klaar.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Viswokmix koken (niet helemaal gaar want moet nog even in de oven), groentjes bakken (wij gebruiken vaak juliennediepvriesmix), vis afgieten en kookvocht houden, roomsaus maken (boter, bloem, kookvocht, room en kruiden), alles in ovenschotel doen, geraspte kaas erover, 20 min in oven op 180°.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lumos schreef op 26 mei 2016 @ 20:29:

[...]





Dit klinkt lekker zeg ! Tuinbonen uit een potje gewoon laten uitlekken? Of eerst (verse) koken en dan laten afkoelen?Ik neem meestal diepvries. Als ik echt zin heb, dubbeldop ik ze zelfs, maar meestal eet ik ze gewoon gekookt met schilletje
Klinkt super lekker lionlily.
Alle reacties Link kopieren
Bakvel, boontjes erop, scampi erop, kruiden, kruidenboter erop, bakvel dichtmaken. 20 min in oven op 180°. Lekker met stokbrood om in de saus te doppen die je krijgt doordat de kruidenboter smelt. Mmm!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Ik lees mee
Bloemkool en pasta koken, een avocado pureren en door de pasta roeren. Beetje peper erover.

Lekker met (gerookte) zalm.
Mijn go-to eenpansgerecht vega gerecht is Pad Thai: omelet bakken en in reepjes snijden, in dezelfde pan zo'n klein bakje taugé en een paar sprieten in schijfjes gesneden bosui kort aanbakken, dan een schepje sambal, kneepje knoflookpulp (zo'n tube: ideaal), wat soja-saus, wat vissaus, handje pinda's en woknoedels meebakken. Omeletreepjes weer toevoegen, halve limoen over uitknijpen en optioneel nog wat van die crunchy gebakken uitjes en/of koriander toevoegen.



Kost me nog geen 15 minuten in totaal en is heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 26 mei 2016 @ 20:43:

Mijn go-to eenpansgerecht vega gerecht is Pad Thai: omelet bakken en in reepjes snijden, in dezelfde pan zo'n klein bakje taugé en een paar sprieten in schijfjes gesneden bosui kort aanbakken, dan een schepje sambal, kneepje knoflookpulp (zo'n tube: ideaal), wat soja-saus, wat vissaus, handje pinda's en woknoedels meebakken. Alleen is vissaus natuurlijk niet vegetarisch.
Favo in de zin van makkelijk: gestoomde brocoli, evt met geb. aardappelen en/of een tartaartje. En natuurlijk een kloddertje kerriesaus, gewoon van calve.



Voor het stomen heb ik destijds een magnetron stomer gekocht voor <4,- bij de Xenos. Gezond, lekker, makkelijk en snel.



Sorry, geen eenpans.
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 26 mei 2016 @ 20:43:

Mijn go-to eenpansgerecht vega gerecht is Pad Thai: omelet bakken en in reepjes snijden, in dezelfde pan zo'n klein bakje taugé en een paar sprieten in schijfjes gesneden bosui kort aanbakken, dan een schepje sambal, kneepje knoflookpulp (zo'n tube: ideaal), wat soja-saus, wat vissaus, handje pinda's en woknoedels meebakken. Omeletreepjes weer toevoegen, halve limoen over uitknijpen en optioneel nog wat van die crunchy gebakken uitjes en/of koriander toevoegen.



Kost me nog geen 15 minuten in totaal en is heerlijk! klinkt goed, ga ik ook proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 26 mei 2016 @ 20:48:

[...]



Alleen is vissaus natuurlijk niet vegetarisch.nee, maar vis en kip eet ik wel als ik alleen eet
Laatst wel een vega eenpans ontdekt: zoete aardappel met boontjes en kokosmelk. Via google een filmpje met de bereiding. Was Surinaams geloof ik en heerlijk.
Couscous, tomaat, ui, munt, koriander, knoflook, komkommer rozijntjes. Wat over is kun je de volgende dag als lunch eten. (Je kunt natuurlijk eindeloos variëren)
Wat ook lekker is, bamisoep ( van de toko) wat lente ui, koriander en gebakken ui etc erbij en een paar Dumplings stomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 26 mei 2016 @ 20:50:

[...]

nee, maar vis en kip eet ik wel als ik alleen eetDan eet je dus niet vegetarisch
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven