wat wel een a-merk?

17-10-2014 23:24 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik kom veel bij de Lidl,koop er bijna alles....super winkel is het!! goeie produkten, echt geen klagen hier

maar er zijn ook produkten die wil ik alleen van een a-merk.

bij mij is dat



rexona deo

becel light boter

heinz ketchup

robijn wasmiddel

douwe egberts koffie



nu jullie......
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo merkentrouw, ik ga steeds naar andere winkels en ik koop dan gewoon wat er ter plekke in de aanbieding is, of wat het goedkoopste is.

Soms koop ik wel eens iets van een A-merk omdat ik dat lekker vind, maar het is eigenlijk niet zo dat ik dat dan elke keer per se van dat merk moet hebben.

Het enige waar ik echt aan vasthou is deoleen deodorant omdat ik van andere merken uitslag krijg.

En ik ben ook vrij merkvast met kattenvoer, want mijn kat raakt snel aan de schijt van gewoon supermarkt voer (ze kan eigenlijk alleen tegen brokjes met rijst, als er andere granen inzitten gaat het mis)
Alle reacties Link kopieren
Calve pindakaas

Fanta

OB tampons

voor de rest maakt het me niet zoveel uit, uit welke winkel het komt
"If by my life or death I can protect you, I will."
Fanta

Kaas (beemster exclusief van de kaasboer)

Carvan cevitam

Hooghoud reine claude siroop (de goedkopere bevatten allemaal aspartaam)



Voor de rest kom ik nooit bij de lidl, is niet mijn winkel. ALdi heel soms, voor koekjes en chocola. Verder alles bij de AH en drinken bij de Jumbo
Alle reacties Link kopieren
Als we 'grote' boodschappen doen kopen we eerst alles bij de Lidl en daarna gaan we nog naar de Jumbo voor de merkartikelen. Vandaar dat ik ook precies weet wat ik aan A-merken koop. Verder kom ik ook wel tussendoor bij de appie en de coop. Das meer luiigheid, omdat ik niet altijd zin heb om groot in te kopen op zaterdag.



Producten die ik A-merk koop zijn:

Coca Cola

DE koffie

Chips (lays, kettle en croky bolognese)

Coconut Dream kokosrijstmelk (drink geen melk en heb soya-allergie)

Heinz ketchup

Bouillon van maggi of Knorr

Becel light margarine

Roomboter (grasboter)van Campina of biologisch

Melba sesamtoastjes

Chocomel (heel soms als ik er zin in heb)

Robijn of lenor wasverzachter

Witte reus of Ariël wasmiddel



Verder koop ik drogisterijartikelen ook vaak merk, maar daarin ben ik niet echt merkvast, behalve nivea deo voor mijn vriend.

En ik koop juist geen OB tampons, want die pluizen enorm. Die van de Hema vind ik t fijnst, maar anders eigen merk van welke winkel dan ook. Maandverband gebruik ik niet, maar toen ik dat nog wel deed, wel altijd merk.
-Calve Pindakaas (alhoewel de biologische van AH ook lekker is)

-Sojamelk, ik kan niet zo goed tegen melkproducten dus neem dat veel. De huismerken zijn echt niet de zuipen, Alpro Soya (vooral die fresh, in het koelvak) vind ik veel lekkerder

-al genoemd, maar idd. chips

-koffiecups (die zijn er van mijn koffieapparaat niet van een huismerk)
Alle reacties Link kopieren
quote:

Quinty, 1 week geleden

Hier gaan er vooral veel verse produkten en basis grondstoffen doorheen (maak heel veel zelf), dus dan maakt het niet zoveel uit. B.v. Bleekselderij smaakt van iedere supermarkt hetzelfde. Idem voor boekweitmeel. En veel basis artikelen koop ik in grootverpakkingen online (kokosschaafsel, kokosolie, dadels, rauwe cacao-poeder, zaden, pitten, noten). Het zijn met name de drogisterij artikelen die bij mij van een vast merk moeten zijn. Alhoewel ik ook daarmee al aan het experimenteren ben om veel zaken met natuurlijke grondstoffen te maken. Heb nu al zelfgemaakte tandpasta (met o.a. natriumbicarbonaat en kokosolie) en deodorant wordt het volgende experiment. Azijn gebruik ik veelal als schoonmaakmiddel. Wat ik wel blijf kopen:

Nespresso cups

Ob tampons

Dreft vaatwastabletten



Ik bestel ook veel producten online zoals notenmelen, kokosolie, cacaoproducten, stevia, gedroogd fruit, zaden, pitten, bakproducten, etc. Noten haal ik vaak wel bij de Lidl, ook veel fruit en groenten die ik zelf niet heb in de moestuin. Zuivel, vlees en eieren haal ik bij de boerderijwinkel hier in de buurt. Ik haal ook regelmatig wat bij toko's, meestal norisnacks, zeewier, plantains, verse kokos en kokosmelk of cream, kruiden en currypasta's en gula kelapa.





Ik zit echt hard te denken, maar volgens mij heb ik op OB-tampons geen A-merken meer op sterke drank en diervoeding na. Oja, Witte Reus. Volgens mij verdient Unilever niks meer aan mij.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Hela ketchup, côte d'or chocolade en nutella choco.



Dat is het enige, volgens mij. Voor de rest maakt het mij niet uit of het huismerk is of A-merk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Remia fritessaus

Coca Cola

Lays/Smiths chips
Alle reacties Link kopieren
Wacht, ik vergeet Honig aardappelzetmeel!



https://melchiormeijer.wo ... l-de-paleo-hack-van-2013/
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ariel, senseo en honigpakketjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven