Mode & Beauty alle pijlers

Waarom dragen veel bejaarden vaak Beige kleding?

16-09-2013 17:03 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben het hier over de bloemen kinderen uit de jaren 60, mensen die volop in het leven stonden in de kleurrijke jaren 70...



Ik kan me van de bejaarden uit de jaren 70 en 80 nog de vrolijk gekleurde bloemetjes jurk herinneren, ook geen pan maar dat zat nog kleur in!!



En nu.. Beige Beige..



Het viel me op en ik vroeg het me af..



Ik heb zelf geen grootouders meer aan wie ik het kan vragen.. Jullie enig idee??
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft dat bepaald: dat je haar afknippen en rood verven pittig is??
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je je een generatie 'verrekend'.

Ik ken wel 'beige' bejaarden, maar dat waren geen bloemen kinderen in de jaren 60. De (jongere) broers en zussen van mijn oma (nu 90plus en hartstikke hip en kleurrijk) zijn van de jaren '20. Dus opgegroeid in de jaren '30, jong tijdens de oorlog en daarna altijd hard gewerkt op de boerderij. Die zullen nooit voorop hebben gelopen op modegebied.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik vragen ons ook ziets af. Waarom altijd dezelfde soort kleding en kapsels en schoenen?

Hier in de UK is het Marks and Spencers wat de klok slaat.



We waren eens op zoek naar zijn moeder, in de stad, zij is 84 jaar oud en elke keer dat we haar gespot hadden, bleek het een andere oude dame te zijn
Alle reacties Link kopieren
@ Mevrouw75



Moet je op Facebook eens zoeken naar: henk's fashion blog oid..



T stikt ervan, heus echt waar!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 16 september 2013 @ 17:21:

@ Mevrouw75



Bijvoorbeeld in de trein zie ik ze..



Schoolplein is ook n goed voorbeeld!!



In de trein zie ik ze ook al niet. En op het schoolplein (basisschool neem ik aan) kom ik niet, maar ik geloof niet dat alle roodgeverfde haren zich op het schoolplein verzamelen. Op mijn middelbare school zie ik in ieder geval geen een rood kapsel. Ook niet van al mijn collega's tussen de 35 en 66. Beige kleding ook niet trouwens.



Nu moet ik toegeven dat ik tussen 2 kakgemeentes pendel waar en grote hippe stad tussen zit. Dat zal het verschil zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Beige zie ik alleen in het bejaardenhuis waar mijn oma zit. Grijs, beige en heel soms hier en daar wat fleurigs ertussen, lichtroze of lavendel.

De generatie die jij bedoelt zie ik nog immer in best leuke kleding, maar misschien kom jij uit een andere stad/dorp.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 16 september 2013 @ 17:24:

@ Mevrouw75



Moet je op Facebook eens zoeken naar: henk's fashion blog oid..



T stikt ervan, heus echt waar!!!Maar die heeft ze verzameld. Weet je hoeveel vrouwen tussen de 35 en 60 er rond lopen?
Haha, leuk topic, heb ook er eens over gedacht om deze te openen. Ik blijf me verbazen. In de trein, in de stad, in het bos. Grijze muizen. Met bloemkoolkapsel. Geen porem.
Alle reacties Link kopieren
Ok Ok..



Misschien heb ik me vergist in een generatie..



Maar jullie weten dus wel over wat voor soort mensen (generatie) ik het wel heb..



Ze bestaan dus wel!!
Alle reacties Link kopieren
9 van de 10 oudjes van die leeftijd hebben Setter Lady aan
Ik denk altijd dat wat zij dragen in de mode was toen ze zelf rond de 20 waren. Inclusief krulspelden.

En dat ze daarna niet meer meegegroeid zijn :-)
Alle reacties Link kopieren
Maar Celista



Wat deden ze dan op hun 30e en 40e en 50e?



Toch ook niet jezelf kleden als toen je 20 was??
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma is gelukkig kleurrijk gebleven, ik vind het ook een mysterie.
ik geloof dat het permanent praktisch is als je haar dunner wordt... wat dus ook al vrouw vaak gebeurd.

maar het beige, tja, nooit zo gesnapt.
Alle reacties Link kopieren
Terwijl felle kleuren juist zo leuk staan als je grijs bent.
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik me nou dus ook al heel lang af. En in welke winkels verkopen ze dat beige-greize-vaal gele nietszeggende, oudmakende jasjes en broeken.



Wat me ook opvalt zijn de jasjes die oude mannen dragen. Uiteraard in beige, maar dan zonder mouwen. Over de blouse. Een soort zomerjack-meets bodywarmer.

Ik werk in de detailhandel, en bij ons is het op maandag altijd oude mensen dag. Vorige week heb ik het aantal zomerjack-zonder-mouwen geteld....van de 12 bejaarde mannen droegen er 9 (!) zo'n ding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 16 september 2013 @ 17:28:

Ok Ok..



Misschien heb ik me vergist in een generatie..



Maar jullie weten dus wel over wat voor soort mensen (generatie) ik het wel heb..



Ze bestaan dus wel!!



Dit beeld bedoel je?









Zoals gezegd, dat zijn de kinderen van de jaren 20. Hele andere tijden. Ter illustratie: mijn oma droeg nog een zwarte jurk op haar trouwdag.



Geen idee waarom ze zo vaak een beige jas en broek hebben. Dat vinden ze waarschijnlijk een nette zondagse kleur die overal bijpast
Wat een grappig onderwerp. Ik had het er deze week nog over met mijn man. Ik vroeg me af of wij over 30-40 jaar ons ook zo kleden.
Alle reacties Link kopieren
En wat ik me ook afvraag, gaan oude mensen bewust op pad voor zulke jasjes in betreffende kleur? Of adviseert iemand ze dat? Of is het omdat Piet van het biljarten ook zo'n ding heeft.

Dit vraag ik me ook af bij de auto keuze van oudere mensen. Echt, er zijn toch geschiktere auto's te vinden dan de nissan micra? (de WagonR snap ik dan nog wel, vanwege de hoge instap...maar lelijk, lelijk, lelijk)
Misschien komt het nog van vroeger "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg" en dat het de bedoeling was dat alles een beetje sober en ingetogen was?
quote:viennas schreef op 16 september 2013 @ 17:48:

En wat ik me ook afvraag, gaan oude mensen bewust op pad voor zulke jasjes in betreffende kleur? Of adviseert iemand ze dat? Of is het omdat Piet van het biljarten ook zo'n ding heeft.

Dit vraag ik me ook af bij de auto keuze van oudere mensen. Echt, er zijn toch geschiktere auto's te vinden dan de nissan micra? (de WagonR snap ik dan nog wel, vanwege de hoge instap...maar lelijk, lelijk, lelijk)De gemiddelde bejaarde zoekt toch vooral comfort en veiligheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 16 september 2013 @ 17:50:

[...]



De gemiddelde bejaarde zoekt toch vooral comfort en veiligheid.Waarom kopen ze dan een Nissan Micra?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 16 september 2013 @ 17:14:

[...]





Waar dan? Ik ken ze niet en zie ze niet. Alleen in parodieën, maar da's niet echt.



Hier in het Westland wemelt het er werkelijk van.

Ik heb een nieuwe buurvrouw: kort rood haar, brilletje, net Ipie uit Koefnoen. Ik dacht al een paar keer haar bij de super gezien te hebben, maar dan was het toch weer een andere. Ik kan ze niet uit elkaar houden.



Alle reacties Link kopieren
Nog even over het korte rode haar. Ik als 40+ vrouw heb ook kort haar, al sinds m'n 35ste of zo.En ja het is praktisch maar het staat me ook gewoon veel beter dan lang haar. Lang is leuk als het mooi is en het je staat.

Nu is m'n haar weer blond maar ik heb het ook regelmatig roodbruin of kastanjebruin. Omdat ik dat een mooie kleur vind en het me mooi staat. De kekke paarse bril heb ik dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
En je ziet ze heel veel op de Huishoudbeurs:



http://www.youtube.com/watch?v=cUf17Z4A23A

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven