Oude liefde herboren?

18-08-2014 11:17 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
UPDATE OP PAGINA 3 (klik hier om naar de update te gaan)

Hallo allemaal ,



Ik ben een man/jongen en heb een vraag die mij al enige tijd bezighoudt. Ik heb een tijdje geleden via social media contact gehad met een meisje dat ik al anderhalf jaar niet meer heb gezien. Gesprek liep lekker en we konden het 'vroeger' al goed met elkaar vinden. Ik realiseerde mij door terug te denken dat ik jaren geleden echter alle signalen heb gemist die zij mij destijds gaf. Ik was toen erg onzeker en wist niet wat ik moest doen.



Na wat berichtjes heen en weer heb ik haar gevraagd om weer eens af te spreken. We gaan nu binnenkort 's avonds wat drinken. Nu heb ik een paar dingen die ik mij af vraag.



Denken jullie dat dit een date is of puur vriendschappelijk? Haar berichtjes op Facebook zijn enthousiaster dan normaal en ze reageert ook erg uitgebreid. Ik gok dus op het eerste, maar zoals ik al zei ben ik soms onzeker op dit gebied.



Daarnaast vraag ik mij of hoe ik haar moet begroeten? Ik heb haar lang niet gezien en gesproken maar daarvoor waren we wel goede vrienden. Bovendien wil ik haar natuurlijk de hint geven dat er meer kan ontstaan dan alleen vriendschappelijk wat drinken.



Ik heb weinig ervaring dus alle tips zijn welkom!



Alvast bedankt!

Thomas
Alle reacties Link kopieren
Ach, lieverd toch. Begroet haar gewoon blij spontaan met 3 dikke zoenen, heb een leuke avond en zie verder wel.



(tip: als ze je lacherig gaat aanraken af en toe weet je genoeg)



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je dan gewoon vraagt om gezellig wat te gaan drinken!

Qua begroeting zou ik gewoon 3 zoenen doen, als je elkaar van vroeger kent. En als je merkt dat zij echt een hand wil geven, merk je dat vast optijd. Maar jullie generatie denk ik dat dat wel meevalt.



En of t een date of gewoon wat drinken is , merk je denk ik ook vanzelf. Gewoon uitgaan van gezellig wat drinken, en als die klik er nog van beide kanten is, je gevoel volgen. Zij zal vast net zo nerveus zijn als jij;-). Gewoon de gentleman zijn en gezellig herinneringen ophalen en niks verwachten van de afspraak.



Vertrouw op je eigen gevoel!
Eens met tantejo; gewoon 3 zoenen en zelfverzekerd op haar afstappen. Je merkt vanzelf wel hoe de "date" verloopt. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Probeer er ontspannen naar toe te gaan. Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar probeer toch zoveel mogelijk ontspannen te zijn.



Ga ook niet van tevoren teveel in je hoofd halen. Ga gewoon een leuk gesprek aan over de tijd (1,5 jaar) geleden dat jullie elkaar gezien hadden.



Je zou kunnen laten vallen dat je inmiddels wel wat wijzer bent geworden en dat je vroeger t.o.v. vrouwen een beetje verlegen was. Probeer in je eigen woorden voorzichtig aan te geven dat je haar eigenlijk altijd al stiekem een beetje (erg) leuk hebt gevonden.

En dan kijken hoe ze reageert. Op deze manier laat je haar subtiel weten dat er wat jou betreft zeker een vervolg in zit.



Uit hoe zij reageert moet jij zien te halen of zij dat wel- of niet zit zitten. Goed opletten, vrouwen zeggen niet altijd precies wat ze bedoelen maar draaien er om heen. In de hoop dat de man het wel snapt. Dat is lang niet altijd makkelijk om dat te achterhalen. Maar aan het verloop van het gesprek kan je ook een hoop halen. Loopt het stroef en vallen er gaten in het gesprek dan is het foute boel.

Loopt het soepeltjes en gezellig dan zit het meestal wel goed.



Laat het gewoon over je heen komen. Maar 1 ding is heel belangrijk. Zorgt dat zij weet dat je haar wel ziet zitten. Die kans krijg je anders misschien nooit meer. En of ze daar nu positief- of negatief op reageert. Er is dan in ieder geval duidelijkheid. En jij hebt het haar kenbaar gemaakt.

Als je er om heen draait of niet durft uit te spreken kan het zijn dat ze het niet doorheeft. En heb je nog je boodschap niet overgebracht.



Sterkte man, en succes.
quote:rob_uit_zeist schreef op 18 augustus 2014 @ 11:48:

Uit hoe zij reageert moet jij zien te halen of zij dat wel- of niet zit zitten. Goed opletten, vrouwen zeggen niet altijd precies wat ze bedoelen maar draaien er om heen. In de hoop dat de man het wel snapt. Dat is lang niet altijd makkelijk om dat te achterhalen. Maar aan het verloop van het gesprek kan je ook een hoop halen. Loopt het stroef en vallen er gaten in het gesprek dan is het foute boel.

Loopt het soepeltjes en gezellig dan zit het meestal wel goed.







Verder eens hoor. Leg het er alleen niet te dik bovenop dat je meer wilt, dat kan afschrikken. Als het gezellig is, maak je gewoon een volgend afspraakje.
quote:rob_uit_zeist schreef op 18 augustus 2014 @ 11:48:



Sterkte man, en succes.Hee, hij gaat niet naar de slachtbank hoor, hij gaat iets leuks doen!
Alle reacties Link kopieren
Ah ik vind het zo schattig! Ik hoop dat er iets leuks uit voortkomt.



Succes!
Ik zou het in elk geval niet zo gaan over analyseren. Ga er gewoon relaxed in en zie wat er komt. Je titel is wel een beetje voortvarend
Alle reacties Link kopieren
Leef lekker in het nu!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Waardeer het erg dat jullie er tijd voor nemen. Het laten vallen dat ik haar vroeger leuk vond is misschien wel een goed idee, al denk ik dat ik er op dat moment niet de ballen voor heb.



Ik wil de 'date' uiteraard niet helemaal vooruit plannen maar ik wil dit gewoon goed laten verlopen. Ik heb haar een lange tijd niet gezien maar heb wel vaak aan haar gedacht. Een kans als deze droomde ik alleen maar van en als ze dan na maar een paar berichtjes op Facebook al vertelt dat het haar ook leuk lijkt om elkaar weer te zien, wil ik het nu natuurlijk niet verpesten.



Ik klink volgens mij echt wanhopig .
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 18 augustus 2014 @ 12:43:

Ik zou het in elk geval niet zo gaan over analyseren. Ga er gewoon relaxed in en zie wat er komt. Je titel is wel een beetje voortvarend Tijdens het schrijven van het bericht heb ik de titel denk ik 5 keer veranderd, maar inderdaad, ik moet er uiteraard vanuit gaan dat het gewoon vriendschappelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Komt haast niet voor. Zal wel heimwee zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt niet wanhopig hoor, je klinkt lief en ik wens je alle succes.



Verder eens met alle bovenstaande reactie's.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:thomas1992 schreef op 18 augustus 2014 @ 13:53:

Het laten vallen dat ik haar vroeger leuk vond is misschien wel een goed idee, al denk ik dat ik er op dat moment niet de ballen voor heb.

Ik begrijp heel goed dat dat wel een drempeltje voor je is. Maar laat toch even in het gesprek ergens vallen dat je haar altijd al leuk gevonden heb.



Die boodschap moet je echt overbrengen. Als jullie de hele tijd maar over koetjes en kalfjes praten kan zij de indruk krijgen dat het alleen om vriendschap gaat. Terwijl jij eigenlijk best wel een (behoorlijk beetje) gek op haar bent.



Je laat echt een kans liggen als je die niet benut hoor. En natuurlijk ga je niet te diep. Maar gewoon ergens in het gesprek laten weten dat je haar leuk vind. En dan gelijk door met het gesprek.

Hoef je nooit bang te zijn dat je voor paal staat of zo.

Ik vind je nu al schattig!



Geef haar gewoon 3 zoenen en kijk hoe de date loopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 18 augustus 2014 @ 14:03:

Komt haast niet voor. Zal wel heimwee zijn.

Heimwee waarnaar?



quote:doornroosje9 schreef op 18 augustus 2014 @ 14:06:

Je klinkt niet wanhopig hoor, je klinkt lief en ik wens je alle succes.



Verder eens met alle bovenstaande reactie's.

Dank je! Ik weet niet of ik zo zeer echt lief ben, maar weet wel hoe ik een meisje met respect moet behandelen en hoe ik haar laat lachen!



quote:rob_uit_zeist schreef op 18 augustus 2014 @ 14:27:

[...]



Ik begrijp heel goed dat dat wel een drempeltje voor je is. Maar laat toch even in het gesprek ergens vallen dat je haar altijd al leuk gevonden heb.



Die boodschap moet je echt overbrengen. Als jullie de hele tijd maar over koetjes en kalfjes praten kan zij de indruk krijgen dat het alleen om vriendschap gaat. Terwijl jij eigenlijk best wel een (behoorlijk beetje) gek op haar bent.



Je laat echt een kans liggen als je die niet benut hoor. En natuurlijk ga je niet te diep. Maar gewoon ergens in het gesprek laten weten dat je haar leuk vind. En dan gelijk door met het gesprek.

Hoef je nooit bang te zijn dat je voor paal staat of zo.

[img]http://2.bp.blogspot.com/-6jRbMvAIavA/U ... ley-63.gif[/img]

Bedankt voor je uitgebreide reacties, dat waardeer ik zeker ;). We deden vroeger ook al best veel samen, maar ik zag toen haar signalen niet. Misschien dat ik het ook eens over die tijden moet hebben en dat ik dan moet zeggen dat ik haar toen leuk vond maar niets durfde te zeggen ofzo.



Ik denk dat ik het in die richting in ieder geval moet zoeken. Het gewoon ineens zeggen gaat niet lukken denk ik.



quote:kiki1987 schreef op 18 augustus 2014 @ 14:29:

Ik vind je nu al schattig!



Geef haar gewoon 3 zoenen en kijk hoe de date loopt.

Ik ga er vanuit dat je eerste opmerking positief is!





Ik zie wel hoe het loopt, ik moet me denk ik realiseren dat zij ook maar een mens is en waarschijnlijk ook wat gezonde spanning zal hebben. Als ze helemaal niets in me zag, had ze denk ik niet zo snel enthousiast gereageerd op mijn uitnodiging (ook al was het via Facebook).



Nogmaals bedankt voor alle reacties!
Alle reacties Link kopieren
Laat je nog wel even weten hoe het is gegaan?



Veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
quote:millennial schreef op 18 augustus 2014 @ 15:12:

Laat je nog wel even weten hoe het is gegaan?



Veel plezier alvast!Dank je! Dat zal ik uiteraard doen . Eind deze week kan ik wel een update geven.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier met je afspraakje!

Maak er iets gezelligs van!
Alle reacties Link kopieren
Dank je!



Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat lopen. Hoe dichterbij het komt hoe meer de spanning toeneemt. Ik ben zo bang dit te verpesten...
Alle reacties Link kopieren
Heb er nog een beetje over na zitten denken. Eigenlijk wel meer dan een beetje. Ik moet haar laten weten dat ik haar vroeger leuk vond. Maar als zij vertelt dat dat ook van haar kant is sta ik denk ik met mijn vol tanden.



Iemand tips hoe ik haar laat weten dat ik meer zie dan alleen vriendschap? Ik kan best wat signalen geven maar het echt zeggen heb ik nog nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
geef haar een compliment - dus zeg in woorden iets over haar, wat je leuk vindt aan haar uiterlijk en iets over wat je leuk vindt aan haar karakter.



bv eerst: je bent nog net zo leuk spontaan als ik me je herinnerde.



en wat later in het gesprek bv je viel me indertijd al gelijk op omdat je zulk prachtig blond haar hebt.



niet teveel, 1 of 2 complimenten, daar krijg je vast wel de gelegenheid toe.



en wees een gentleman: hou de deur open, neem haar jas aan, zorg dat ze goed kan zitten, betaal de rekening. zorg dat ze op tijd en veilig thuis komt.



toon interesse in haar, vraag haar naar hobby's, werk, familie, vrienden et cetera. en natuurlijk of ze al verkering heeft, maak duidelijk dat jij single bent. subtiel doen.



zorg voor een goede, positieve presentatie van jezelf, dat je kunt vertellen over dat je zelf leuk werk hebt, etc, kortom, laat haar weten dat jouw leven op orde is, dat je lekker bezig bent met van alles. en nee niet zeggen dat er nog iets mist natuurlijk, cliches vermijden.



en uiteindelijk, tis maar een date dus ontspan en ga gewoon voor de gezelligheid, wordt het niks dan heb je iig geoefend



succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:thomas1992 schreef op 18 augustus 2014 @ 22:22:





Iemand tips hoe ik haar laat weten dat ik meer zie dan alleen vriendschap? Ik kan best wat signalen geven maar het echt zeggen heb ik nog nooit gedaan.nee, niet doen, niet in dit stadium, je weet zelf ook nog niet hoe leuk je haar vindt, neem eerst de tijd om haar te leren kennen en vice versa.
Alle reacties Link kopieren
Zo lief!



Lekker 3 zoenen ter begroeting en heerlijk daten.



Zucht. Ik wou dat ik nog zo lekker jong was..
Rien du tout, ou out de suite?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven