Vriendinnen complimenteren elkaar, maar mij nooit...

01-09-2013 15:30 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik weet niet goed op welke pijler dit te zetten (beauty/psyche/relaties), maar deze lijkt me wel kunnen.



Ik kom met vrouwen/vriendinnen regelmatig in een bepaalde dynamiek. Ze geven elkaar gul complimenten over kleren, kapsel, lichaam enz..., maar zeggen niks tegen mij. En vaak hebben ze mij dan wel eerst van kop tot teen (en weer terug) bekeken, zelfs gescand soms.



Dit gebeurde bvb een paar keer toen ik me samen met twee vriendinnen klaar maakte voor een bruiloft, en een keer vlak voor een avondje uit op vakantie. Telkens werd ik hier enorm onzeker van. Dacht dat ik er niet uitzag of zo, de bal compleet had mis geslagen. (Terwijl ze wel elkaar de hele tijd zaten te bevestigen: oho, leuke sjaal zo bij die jurk, wat heb jij toch fantastisch haar, enzovoort).



Bij twee vriendinnen heb ik in zo'n geval wel eens (onzeker) gezegd: "Vinden jullie mijn jurk wel oké?" En één beet me zo'n beetje bozig toe: "Ik vind het een prachtige jurk.", en draaide zich weer om. Alsof het haar veel pijn deed dat te moeten toegeven. Bij dat duo denk ik dan aan jaloezie.

Maar ik heb het ook bij andere vriendinnen gehad, die helemaal niet zo jaloers van aard zijn. Ook zij waren vlak voor het uitgaan de hele tijd bezig van: "oh, wat een mooie oorbellen heb je, staat zo mooi bij je getinte huid enz..." En tegen mij zeiden ze niks. Waardoor ik me helemaal het lelijke eendje voelde, de mindere. Tot we dan op het feest aankwamen en ik raar genoeg veel meer aandacht van mannen kreeg dan zij. Dat had ik dan weer niet verwacht, en dat voelde wel goed natuurlijk.



Herkent iemand dit?



Ik denk soms: ik ben 'gewoon' een type dat niet aantrekkelijk gevonden wordt door vrouwen, maar eerder door mannen of zo...



Afijn, klein probleempje natuurlijk in vergelijking met de zwaardere dingen die je hier soms leest. Maar het overkwam me laatst weer, dus was benieuwd of nog meiden dit herkennen...
Alle reacties Link kopieren
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 september 2013 @ 17:00:

[...]





Wacht, ik app je even mijn nieuwe Gaastra winterjas. Die vind je vast wel mooi.Gezien. Mooie kleur en wat een mooi effect je lijkt zeker 25 kilo zwaarder. Vind ik altijd zo knap, dat een jas dat kan.
BGB Ik app je even een foto van mijn achterwerk. Vind jij dat ik een corrigerende slip nodig heb? Eerlijk zeggen
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 september 2013 @ 17:06:

[...]



Gezien. Mooie kleur en wat een mooi effect je lijkt zeker 25 kilo zwaarder. Vind ik altijd zo knap, dat een jas dat kan.Dank je wel!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:chanella1 schreef op 01 september 2013 @ 17:05:

Ik kan me juist best in Elizabeth vinden. Ik bloei altijd helemaal op van eerlijke complimentjes en ben van mezelf heel onzeker. Dus wanneer ik iets nieuws draag ben ik continu bezig met wat anderen ervan zouden kunnen vinden, of het me wel staat etc. En voel ik me pas echt op mijn gemak wanneer iemand bevestigt dat ik iets leuks draag. Inderdaad heel vermoeiend om zo in het leven te staan en met jezelf bezig te zijn maar helaas heel herkenbaar. Van mannen krijg ik veel vaker complimentjes dan van vriendinnen, waarom is mij ook een raadsel...Ik kan je er verder niet mee helpen maar lees wel mee :-)wat verschrikkelijk zeg. lijkt me heel vermoeiend
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 september 2013 @ 17:06:

BGB Ik app je even een foto van mijn achterwerk. Vind jij dat ik een corrigerende slip nodig heb? Eerlijk zeggenNee, ik vind het juist zo makkelijk dat ik mijn boodschappentas en een hele krat pils op je reet kan zetten als we samen boodschappen doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is best een mooie jas voor een Gaastra jas, mooie kleur. Kanarie geel laat het vaal groen van je ogen mooi uitkomen.



This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:chanella1 schreef op 01 september 2013 @ 17:05:

Dus wanneer ik iets nieuws draag ben ik continu bezig met wat anderen ervan zouden kunnen vinden, of het me wel staat etc. En voel ik me pas echt op mijn gemak wanneer iemand bevestigt dat ik iets leuks draag Dan zou ik voortaan met ál je vriendinnen, collega's, en (schoon)moeder tegelijk gaan winkelen. En dan doen zij " meeste stemmen gelden ".
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 01 september 2013 @ 17:09:

Het is best een mooie jas voor een Gaastra jas, mooie kleur. Kanarie geel laat het vaal groen van je ogen mooi uitkomen.



[afbeelding]





Ik voel mijn zelfvertrouwen groeien.



Dank je.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:chanella1 schreef op 01 september 2013 @ 17:05:

Ik kan me juist best in Elizabeth vinden. Ik bloei altijd helemaal op van eerlijke complimentjes en ben van mezelf heel onzeker. Dus wanneer ik iets nieuws draag ben ik continu bezig met wat anderen ervan zouden kunnen vinden, of het me wel staat etc. En voel ik me pas echt op mijn gemak wanneer iemand bevestigt dat ik iets leuks draag. Inderdaad heel vermoeiend om zo in het leven te staan en met jezelf bezig te zijn maar helaas heel herkenbaar. Van mannen krijg ik veel vaker complimentjes dan van vriendinnen, waarom is mij ook een raadsel...Ik kan je er verder niet mee helpen maar lees wel mee :-)



Ik zou eens bij mezelf nagaan of het nou echt uit narigheid is dat je vriendinnen niet exact precies zo doen, als jij wilt dat ze doen.



Doen ze dat express? Weet je dat zeker, dat ze het express doen?

Vind je dat mensen verplicht zijn om precies alles te doen zoals jij vind dat het moet?



En wat voor een gevoel geeft dat idee je? Dat mensen het uit narigheid niet doen, precies die complimentjes geven die jij vind dat ze moeten geven? en als je daar eens niet zoveel aan op zou hangen, zou het dan niet veel en veel leuker zijn, de omgang et je vriendinnen, maar ook de omgang met jezelf?



Als je zo erg opbloeid van complimentje, ben je een slaaf van die complimenten. Zou toch heerlijk zijn om gewoon op te bloeien omdat je dat gewoon een fijn gevoel vind, ongeacht wat anderen zeggen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Je hebt in ieder geval iets dat zij niet hebben.

En vaak is dat positief voor jou.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamayun schreef op 01 september 2013 @ 16:05:

Elizabeth, wellicht hebben ze gewoon een andere smaak qua kleding dan jij dan.Ik heb een hoop vriendinnen met verschillende smaak. Of we elkaar wel of niet genoeg complimentjes geven is nog nooit een issue geweest.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens wel gek worden van een vriendin die de hele tijd naar bevestiging zoekt en mij plaatjes van dingen zit te appen. "Mens, trek toch gewoon aan wat je leuk vindt" zou ik dan denken. Ik kan niet de hele dag op de knopjes van die telefoon drukken om het gat van onzekerheid van een vriendin te vullen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik zit eens te denken, ik zou ook niet zo snel complimenten geven aan iemand die een kledingsmaak heeft die heel ver buiten de mijne ligt. Ik ken een meisje (geen vriendin) die echt enorm truttig een saaie dingen draagt. We hebben één keer geshopt (met nog andere meiden) en toen paste ze een prachtig jurkje - helemaal niet truttig, het stond haar geweldig. Ja, er zat een klein beetje decollettee in maar het was echt verre van ordinair. (Ze heeft een fikse cupmaat.) Wij vonden het allemaal een geweldige jurk die haar geweldig stond - behalve zijzelf, zij vond het te bloot en ze wist niet of ze het wel aandurfde. Dus ze heeft 'm niet gekocht en heeft uiteindelijk een übertruttig jurkje gekocht. Wij waren dan weer wel zo eerlijk om te zeggen dat we de andere jurk echt mooier vonden dan deze, maar het is haar keus en ik kan me voorstellen dat ze dat toch niet zo leuk vond om te horen...

Ik zie haar bijna nooit, maar ik zou haar niet zo snel complimenteren met haar outfit omdat het echt mijn smaak niet is. Dus dan zeg ik liever niets, zolang ze er niet naar vraagt.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 september 2013 @ 17:07:

[...]





Nee, ik vind het juist zo makkelijk dat ik mijn boodschappentas en een hele krat pils op je reet kan zetten als we samen boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
Boebezoebe, een andere smaak - dat vind ik prima en daar kan ik ook oprechte complimenten over geven, maar een smaak dat ik echt niets vind, nee, dan geef ik geen ongemeende complimenten :-)
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Ik moet naar aanleiding van dit topic echt nadenken over hoe dat dan werkt. Ik heb nog nooit gelet op hoeveel complimenten mijn vriendinnen maken naar elkaar en of ook niet of ze die dan ook naar mij maken. Echt niet.



Hoe komt het dat het je begon op te vallen dat het zo was? Weet je de aanleiding nog?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 september 2013 @ 17:07:

[...]





Nee, ik vind het juist zo makkelijk dat ik mijn boodschappentas en een hele krat pils op je reet kan zetten als we samen boodschappen doen.dank voor het compliment. Ik stuur je nu een app van de andere kant
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamayun schreef op 01 september 2013 @ 17:18:

Boebezoebe, een andere smaak - dat vind ik prima en daar kan ik ook oprechte complimenten over geven, maar een smaak dat ik echt niets vind, nee, dan geef ik geen ongemeende complimenten :-)Oh, als ik zeg, "Wat leuk voor je!" Dan meen ik dat ook. Want die ander is er blij mee, dus ben ik blij voor hem of haar, dat ze er blij mee zijn.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 september 2013 @ 17:19:

[...]



dank voor het compliment. Ik stuur je nu een app van de andere kantNiets aan doen; ideaal die zwabberende dingen als we langs een hondendrol met vliegen lopen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij stuurt ook altijd plaatsjes van wat moet ik aan. Ik zeg dan dat is leuk...dat is...en vervolgens trekt ze gewoon iets heel anders aan LOL. De mens is nou eenmaal onzeker...ik wordt altijd gek wanneer ik denk dat mensen het vetrolletje op mijn buik kunnen zien, maar loop daar ook niet steeds naar te vragen.



Ik zou het allemaal niet zo serieus nemen. Zij werkt in de kleding en laatst werden we in een bar uitgenodigd voor een sale van allerlei duren merktassen, schoenen en sjaals. Ik luisterde maar half wat het boeit mij niet zo. Toen zag die dame mijn 8 euro schoenenreus tas aan voor een Birkin bag....ha ha ha...ze had ook al aardig wat wijntjes op.



Ik heb maar nix gezegd. Het is allemaal zo betrekkelijk, kleding en uiterlijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamayun schreef op 01 september 2013 @ 17:18:

Boebezoebe, een andere smaak - dat vind ik prima en daar kan ik ook oprechte complimenten over geven, maar een smaak dat ik echt niets vind, nee, dan geef ik geen ongemeende complimenten :-)

Ik heb hele fijne vriendinnen, met (in mijn ogen) gruwelijke smaak. Maar daarom kan ik ze wel heel gemeend zeggen, dat ik vind dat ze stralen. Of er gewoon goed uitzien etc.

En een raar model trui kan een geweldige kleur hebben die haar erg goed staat
Alle reacties Link kopieren
Het wordt me sowieso niet vaak gevraagd, kennelijk heb ik niet de reputatie van stijlicoon
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 01 september 2013 @ 17:24:

[...]



Ik heb hele fijne vriendinnen, met (in mijn ogen) gruwelijke smaak. Maar daarom kan ik ze wel heel gemeend zeggen, dat ik vind dat ze stralen. Of er gewoon goed uitzien etc.

En een raar model trui kan een geweldige kleur hebben die haar erg goed staat



Ja dat lukt me dan nog wel, iets aardigs zeggen over iets heel anders Maar TO vraagt specifiek naar kleding en ik kan me best voorstellen dat mensen niet automatisch complimenten over dingen geven als dat gewoon hun smaak niet is. Daarmee wil ik niet suggereren dat de smaak van TO stom is (ik heb geen idee hoe ze zich kleedt en smaken verschillen) maar ik zou het wel een uitleg vinden voor het gebrek aan complimentjes...

Anderzijds kunnen ze dan alsnog iets leuks zeggen over haar/ make-up/ sieraden/ schoenen/ whatever natuurlijk.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
geef je zelf eigenlijk weleens complimentjes aan je vriendinnen??? Als je jezelf nooit spontaan en oprecht een compliment geeft kan dat ook als arrogant worden opgevat door je vriendinnen (als in: "ze vindt zichzelf er zeker leuker uitzien?!") en krijg je posivititeit in de zin van complimenten ook niet terug... Ik wordt altijd superblij van oprechte complimentjes die ik krijg, met name van mijn vriendinnen, omdat ik aan hun mening de meeste waarde hecht. hetzelfde geldt voor complimentjes geven, geeft ook een goed gevoel als je iemand complimenteert en diegene dat leuk vindt omdat hij/zij waarde hecht aan jouw mening...

Misschien dat het hier aan ligt dus... want je geeft wel aan dat je er eigenlijk goed uitziet, en als je vriendinnen zo complimenteus zijn onder elkaar, jij eigenlijk ook wel een complimentje verdient af en toe..... conclusie: zelf dus oprecht en spontaan complimentjes geven, krijg je ze vanzelf terug :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven