Vriendinnen complimenteren elkaar, maar mij nooit...

01-09-2013 15:30 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik weet niet goed op welke pijler dit te zetten (beauty/psyche/relaties), maar deze lijkt me wel kunnen.



Ik kom met vrouwen/vriendinnen regelmatig in een bepaalde dynamiek. Ze geven elkaar gul complimenten over kleren, kapsel, lichaam enz..., maar zeggen niks tegen mij. En vaak hebben ze mij dan wel eerst van kop tot teen (en weer terug) bekeken, zelfs gescand soms.



Dit gebeurde bvb een paar keer toen ik me samen met twee vriendinnen klaar maakte voor een bruiloft, en een keer vlak voor een avondje uit op vakantie. Telkens werd ik hier enorm onzeker van. Dacht dat ik er niet uitzag of zo, de bal compleet had mis geslagen. (Terwijl ze wel elkaar de hele tijd zaten te bevestigen: oho, leuke sjaal zo bij die jurk, wat heb jij toch fantastisch haar, enzovoort).



Bij twee vriendinnen heb ik in zo'n geval wel eens (onzeker) gezegd: "Vinden jullie mijn jurk wel oké?" En één beet me zo'n beetje bozig toe: "Ik vind het een prachtige jurk.", en draaide zich weer om. Alsof het haar veel pijn deed dat te moeten toegeven. Bij dat duo denk ik dan aan jaloezie.

Maar ik heb het ook bij andere vriendinnen gehad, die helemaal niet zo jaloers van aard zijn. Ook zij waren vlak voor het uitgaan de hele tijd bezig van: "oh, wat een mooie oorbellen heb je, staat zo mooi bij je getinte huid enz..." En tegen mij zeiden ze niks. Waardoor ik me helemaal het lelijke eendje voelde, de mindere. Tot we dan op het feest aankwamen en ik raar genoeg veel meer aandacht van mannen kreeg dan zij. Dat had ik dan weer niet verwacht, en dat voelde wel goed natuurlijk.



Herkent iemand dit?



Ik denk soms: ik ben 'gewoon' een type dat niet aantrekkelijk gevonden wordt door vrouwen, maar eerder door mannen of zo...



Afijn, klein probleempje natuurlijk in vergelijking met de zwaardere dingen die je hier soms leest. Maar het overkwam me laatst weer, dus was benieuwd of nog meiden dit herkennen...
Ik geef zelf héél veel complimenten. Mijn vriendinnen zijn allemaal super mooi en ze zien er prachtig en stijlvol uit (kledingstijl, schoenen, make-up, haar, nagels), dat benoem ik eigenlijk altijd naar ze. Ze zijn ook nog eens ontzettend lief, dus ik krijg heel regelmatig complimentjes van ze terug. Over bijvoorbeeld mijn figuur maar ook over nieuwe schoenen en kleren enzo. Nu moet ik zeggen dat wij allemaal wel ongeveer dezelfde smaak hebben.



Ik denk dat dit een héél belangrijke factor is: hoe bescheiden je je opstelt. Ik ben zelf heel bescheiden (op het forum klinkt dat veel minder zo maar IRL sta ik bekend om mijn bescheiden karakter) en zal mezelf nooit de hemel in prijzen. Mensen zijn een stuk minder geneigd om bij een ander iets te bevestigen wat diegene toch alláng weet en dubbel en dwars van zichzelf vindt. Mijn vriendinnen reageren altijd stralend en bedanken me als ik ze complimenteer. Andersom ook.



Eén voormalige vriendin van me had het nogal hoog in haar bol. Erg veel kapsones en ze had de overtuiging dat alle vrouwen jaloers zijn op de aandacht die zij van mannen krijgt. Ze heeft een vrij tenger figuur en hele grote borsten (silliconen) die ze altijd accentueert met zo laag mogelijke decolletés. Ook draagt ze meestal zo kort mogelijke jurken en zo hoog mogelijke hakken. Niet mijn ding maar ik vond toch dat ze er meestal goed uitzag (erg uitdagend en sexy maar wel mooi en aantrekkelijk) dus dat benoemde ik ook naar haar. Maar ze deed ook weleens dingen aan die ik echt heel fout vond. In het begin zei ik dat eerlijk tegen haar, want andersom waardeer ik dat. Ik gaf haar dan tips hoe ze het m.i. beter kon combineren. De eerlijkheid werd meestal niet gewaardeerd: er werd dan namelijk met een behoorlijke attitude op gereageerd. Hoewel ze de tips wel gebruikte, omdat ze merkte dat ze er inderdaad veel mooier door uitzag. Maar als ze dan toch een hele nette top met steentjes op een tennisbroekje aan deed (bijvoorbeeld), gaf ik haar geen complimenten eerlijk gezegd. Mijn tweelingzus gaf ons ooit allebei een compliment voordat we ergens naartoe vertrokken en toen reageerde ze zo uit de hoogte dat dat meteen de laatste keer was. Dat is nou echt het type vrouw dat over haar uiterlijk inderdaad alleen complimenten krijgt van mannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven