Wat vinden jullie hiervan?

21-04-2014 11:23 429 berichten
Even een update in mijn OP. Mede door alle lieve berichtjes die ik hier gekregen heb ben ik in gaan zien dat ik in een hele ongezonde relatie zat. Inmiddels ben ik bij mijn partner weggegaan
Zo'n partner moet je heel snel uit je leven gooien. Echt, kies voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Hij is een 100% lul.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:esmesas schreef op 21 april 2014 @ 13:12:

[...]

We hebben wel veel gesprekken samen maar de enige boodschap die hij voor me heeft is dat als ik afgevallen ben alles weer koek en ei is.



Wist je al dat hij zo oppervlakkig was voordat je ziek was?



quote:In die tijd dat ik zo ziek was was hij er ook niet echt voor mij, hij vond het maar lastig en vervelend dat ik niet kon doen wat ik normaal altijd deed.Jij houdt wel van hem, maar hij blijkbaar niet van jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmesas schreef op 21 april 2014 @ 16:18:

Jaren terug heeft hij een tijd een affaire gehad met een vrouw en zelfs dat heb ik hem vergeven. Waarom houd je zoveel van deze man?
quote:hannah1980 schreef op 21 april 2014 @ 18:25:

[...]





Waarom houd je zoveel van deze man?



Wist ik maar waarom ik nog steeds zoveel van hem hou.

Als ik nadenk dat weet ik ook niet waarom ik nog steeds van hem hou, blijkbaar zit mijn gevoel voor hem heel erg diep
Alle reacties Link kopieren
Het is een eikel, dat valt niet goed te praten. Jij bent degene die de keus moet maken of jij die 20 jaar verkiest boven de rottige dingen die hij nu zegt of dat je er samen wil proberen uit te komen.



Wees echter wel duidelijk tegen hem. Misschien is dit zijn (uiteraard belachelijke, maar misschien goedbedoelde) manier van jou motiveren om af te vallen?

Wees duidelijk hoe je je voelt en dat dit voor jou misschien een reden kan zijn om er een punt achter te zetten. Als hij dan nog steeds zo lomp reageert; I'd say dump that ass ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:esmesas schreef op 21 april 2014 @ 18:05:

[...]





Het heeft heel lang geduurd, het is dat mijn ouders me keer op keer vertellen dat het niet ok is wat hij doet. Daardoor ben ik gaan inzien dat er dingen niet kloppen. En als ik eerlijk ben klopt het al heel wat jaartjes niet. Het is alleen hard om voor mezelf toe te geven dat het al jaren niet klopt

Wat rot voor jouw ouders dat die toezien hoe jij 20 jaar ophangt aan zo´n lamlul.

Het is misschien hard voor jou om het toe te geven, maar het is nog veel harder dat het zo lang heeft moeten duren. Laat het niet nóg langer duren.
TO



20 jaar is lang, maar je hoeft niet langer in zo'n ongelijkwaardige relatie te blijven zitten. Deze man gaat niet meer veranderen. Gun jezelf een gelukkig leven en een kans op een betere relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je, niet echt aardig van je man..

Zoals al eerder gezegd, heeft hij moeite met onderscheid houden van / aantrekkelijkheid?



Toch vind ik het niet kunnen om het zo te zeggen. Vooral als het door medicijnen komt.



Dat hij geen respect voor je heeft vind ik ronduit klootzakkerig gedrag. Prednison heeft inderdaad een aantal vervelende bijwerkingen, aankomen is er daar een van. Ook liefde uitdrukken in procenten vind ik nogal apart.



Ik denk dat het belangrijk is dat je aangeeft dat je het vervelend vind en dat het je heel erg kwetst als je partner zulke dingen zegt. Misschien kan hij zelf meer hebben kwa woorden? Is die zelf niet exht gekwetst door zulke dingen en denkt hij dat je door deze woorden extra gemotiveerd raakt om af te vallen.
Ach meid, wat moet dat pijn doen. Juist vanwege de liefde zijn we ook allemaal bereidt om onaangename trekjes door de vingers te zien.



Wat het bij jou moeilijker makt is dat we allemaal ouder worden en last van mankementjes krijgen en elke keer dat je wat mankeert laat hij je in de steek. Als je bij hem blijft zal je nooit de vrijheid hebben om ook maar iets te mankeren of aan te komen en die 2 dingen komen automatisch met ouderdom.



Hij houdt waarschijnlijk echt wel van je maar alleen op zijn voorwaarden en als je daar niet aan voldoet mag hij de loer met je aanvegen. Je keuze is bij hem blijven en hopen dat hij nooit meer vreemdgaat of dat jij ziek wordt of je voorbereiden op nu een lange periode van verdriet maar je zelf iemand gunnen die je je zelf laat zijn. Je leeft nog statistisch gezien nog een jaar of 30, hoe wil je dat invullen. Vraag het je zelf af, beide zullen je een offer vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmesas schreef op 21 april 2014 @ 18:05:

[...]





Het heeft heel lang geduurd, het is dat mijn ouders me keer op keer vertellen dat het niet ok is wat hij doet.Je ouders zijn niet 24/7 bij jullie, dus je vertelt ze zelf over situaties waarvan je al weet dat ze niet kloppen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2014 @ 19:24:

[...]





Je ouders zijn niet 24/7 bij jullie, dus je vertelt ze zelf over situaties waarvan je al weet dat ze niet kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Esmesas, ga maar na hoe lang jij je ogen hebt gesloten voor zijn gedrag... Denk je dan dat hij gaat inzien dat hij je anders moet gaan behandelen?



Liefde is niet logisch. En ik denk, als jij de stap zet om voor jezelf op te komen, dat het dan eerst veel pijn doet, maar dat je dan pas kan voelen wat echte liefde is. Want die krijg je nu niet (ook niet van jezelf zolang je in deze situatie blijft zitten).

Veel sterkte.
What a nuanced anxiety
Lieve TO, hoe oud zijn jullie? En hebben jullie ook kinderen?
ik ben 39 en mijn partner is 41, we hebben geen kinderen
Alle reacties Link kopieren
quote:esmesas schreef op 21 april 2014 @ 20:13:

ik ben 39 en mijn partner is 41, we hebben geen kinderen



Waarom belt jouw vader je man dan op na een operatie? Waarom zit je eigen vent niet in het ziekenhuis?



Wat een zorgen zullen je ouders om jou hebben, zeg.



En heel lullig gezgegd; je wordt behandeld zoals je je láát behandelen. Als jij dit altijd redelijk normaal/ acceptabel/ goed genoeg voor jou hebt gevonden, waarom zou je man dan op een dag van uit zichzelf bedenken dat het allemaal veel liefdevoller kan, tov jou?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmesas schreef op 21 april 2014 @ 18:32:

[...]





Wist ik maar waarom ik nog steeds zoveel van hem hou.

Als ik nadenk dat weet ik ook niet waarom ik nog steeds van hem hou, blijkbaar zit mijn gevoel voor hem heel erg diep



Wat versta jij onder houden van?





Denk jij/ voel jij dat hij van jou houdt?

( uitgaande van JOUW definitie van houden van ).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je emotioneel meer afhankelijk van hem denkt te zijn, dan dat je van hem houdt. Hoe kun je nou van iemand houden die je zo beroerd behandelt?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2014 @ 20:16:

[...]





Waarom belt jouw vader je man dan op na een operatie? Waarom zit je eigen vent niet in het ziekenhuis?



Wat een zorgen zullen je ouders om jou hebben, zeg.



En heel lullig gezgegd; je wordt behandeld zoals je je láát behandelen. Als jij dit altijd redelijk normaal/ acceptabel/ goed genoeg voor jou hebt gevonden, waarom zou je man dan op een dag van uit zichzelf bedenken dat het allemaal veel liefdevoller kan, tov jou?



Misschien lullig, maar e hebt wel gelijk.

Liefde maakt blind dat blijkt wel. Ik heb alles jaren lang goed gevonden, maar nu zijn mijn ogen wel geopend.
quote:esmesas schreef op 21 april 2014 @ 20:13:

ik ben 39 en mijn partner is 41, we hebben geen kinderen



Dat betekent dus dat je nog heel wat jaren gelukkig kunt zijn zonder hem, of misschien zelfs ooit wel met iemand anders.



Dat er geen kinderen in het spel zijn maakt het wel iets makkelijker. Als er kinderen zouden zijn dan zou ik zeggen maak het hem duidelijk en vecht er dan nog 1 keer hard voor. In dit geval zeg ik, kies voor jezelf; deze man heeft jou al zo vaak laten vallen, zo vaak pijn gedaan, zo vaak gekleineerd en toont zo weinig respect voor jou.



Je verdient zoveel meer
Nu ik alle berichten zo is van jullie zit te lezen (heel erg bedankt voor het meedenken en jullie adviezen) heb ik een besluit genomen, ik ga nog 1 keer een goed gesprek met hem aan, kijken of hij het van mijn kant wil en kan zien en inziet dat hij fout zit dan wil ik hem nog 1 kans geven. Zo niet dan maak ik een einde aan onze relatie, hoe pijnlijk het ook is, hoeveel ik ook van hem hou. Zo kan en wil ik me niet meer laten behandelen.
Esmesas, ik kan bijna niet geloven wat ik hier allemaal lees. Jouw man is wel jouw echtgenoot maar hij is niet jouw partner. Een partner steunt je, is bij je, staat achter je. En wij kunnen allemaal heel hard zeggen dat je hem buiten moet schoppen en nog meer van dat soort teksten...maar het begint met het feit dat je dit niet meer moet willen. Het gaat om jou, jouw wil, jouw kracht, jouw leven. Niemand in jouw leven, maar dan ook niemand is zo belangrijk als jij. En als je het zo niet voelt, dan heb je hulp nodig in de vorm van een persoon waar je je verhaal aan kwijt kan. Misschien wel een psycholoog. Je hebt de eerste stap hier gezet, goed gedaan.
Oh. Ik ben net te laat met posten zie ik ;). Goed zo TO, zet 'm op!
quote:topdropje schreef op 21 april 2014 @ 20:33:

Oh. Ik ben net te laat met posten zie ik ;). Goed zo TO, zet 'm op!Dankje, ik zit nu te huilen. Het voelt ook wel als een opluchting dat ik een deel van mijn verhaal van me af getypt hebt en dat er ook nog lieve mensen op dit forum zitten die de moeite nemen om mijn verhaal te lezen en me ook nog advies willen geven.
Alle reacties Link kopieren
Esmesas,

Ik denk dat je inderdaad voor jezelf moet kiezen. Dat je na 20 jaar nog een keer wil proberen te praten begrijp ik, maar laat je alsjeblieft niet op andere gedachten brengen.

Je ogen zijn open en je weet heel goed wat wel en niet goed voor je is. Laat je niet op andere gedachten brengen, zeker niet door iemand die je zo behandeld!



Heel erg veel sterkte en zet 'em op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven