Wat vinden jullie hiervan?

21-04-2014 11:23 429 berichten
Even een update in mijn OP. Mede door alle lieve berichtjes die ik hier gekregen heb ben ik in gaan zien dat ik in een hele ongezonde relatie zat. Inmiddels ben ik bij mijn partner weggegaan
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik niet alleen van de vriend van TO die valt over 7 (!) kilo, na ziekte notabene! Echt een harteloze kwal, die kerel!

Maar ik schrik ook van de reacties van sommigen van jullie.

Die het blijkbaar reeel vinden te vragen of TO zich nog wel verzorgt, of ze in een joggingbroek voor de tv zit.

Of van iemand die trots vertelt dat manlief en zij elkaar "scherp houden"" op gewichtsgebied/uiterlijk.

Ik vind dit erg oppervlakkig. Liefde gaat toch om veel meer dan alleen een aantrekkelijk uiterlijk ?

Stel: een van jullie krijgt een huidziekte, brandwonden, moet een amputatie ondergaan, komt in een rolstoel terecht, komt kilo's aan door een depressie of medicijngebruik, enz. enz. Is dat dan voor jullie een reden om minder van iemand te houden ?

Ik spreek jullie nog wel over een jaar over 25 als je het een en ander hebt meegemaakt in je relatie.
Lieve TO,



Wat fijn om te lezen dat je oogkleppen echt zijn afgevallen. Jij verdient zoveel meer. Gelukkig heb je nog heel wat jaren waarin je nog gelukkig kunt worden, met jezelf en misschien in de toekomst wel met een man die van jou houdt zoals jij bent.



Deze man houdt niet van jou. Als hij van jou zou houden dan zou hij jou niet "dwingen" om af te vallen. Dan zou hij jou steunen als je zelf de strijd tegen de kilo's aan zou willen gaan.



Normaal gesproken zou ik zeggen dat je partner als eerste hoort te weten dat je de relatie wilt beëindigen. In dit geval zou ik zeggen; zorg ervoor dat je ouders en eventueel wat vrienden (of misschien heb je broers en zussen) ervan op de hoogte zijn. Dan kun je daarna naar hen toe om even lekker uit te kunnen huilen.



Ik hoop dat je zelf heel goed beseft dat je nu in een hele korte tijd enorm gegroeid bent. Je hebt nu een duidelijke grens en na jullie laatste gesprek is hij daar weer overheen gegaan. Je gaat nu eindelijk voor jezelf opkomen, hartstikke goed!



Twijfel niet meer aan jezelf, jij bent prima zoals je bent!



Alle reacties Link kopieren
Wanneer je het uitmaakt, hoeft hij het daarmee niet eens te zijn. Ook al protesteert hij, vindt hij dat hij je aanstelt, overdrijft enzovoort, zegt hij je niet serieus te nemen of dit niet te accepteren, dan zijn dat allemaal reacties waarmee je verder niets hoeft te doen. Vroeger dacht ik dat de aanstaande ex akkoord moest gaan met mijn "nee", dat heeft me een keer veel gedoe opgeleverd. Daarna snapte ik pas dat ik zoiets ook zonder zijn instemming kon beslissen en dat het dan ook waar was.



Jij hebt een (goed!!!) besluit genomen. Dat deel je hem mee. Daarna gaat jouw leven fijner worden.
Alle reacties Link kopieren
Heel knap van je TO, dat je dit besluit hebt genomen. Ik hoop ook dat je het kan doorzetten. Je verdient echt beter. Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat er iemand bij je is als je het vertelt.



Zo'n

Saddam Hoessein

dictator

man als die van jou kan nog wel eens gewelddadig worden als hij de controle verliest.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Eens met Bella. En breng alvast zonder dat hij het weet al je belangrijke spullen/dingen die je echt niet wilt missen zonder zijn medeweten naar je ouders.



Ik voorzie nl ook enige moeilijkheden als je het hem verteld, hij gaat zijn controle over jou kwijtraken en daar zou hij nog wel eens vreemd op kunnen reageren. Hou voet bij stuk!! En kies voor jezelf. Sterkte!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik ben ook bang voor zijn reactie.





Ik denk dat ik mijn zus en haar man vraag of ze erbij willen zijn op het moment dat ik het ga zeggen. Mijn belangrijkste spulletjes liggen inmiddels bij mijn ouders, ik denk dat ik het dit weekend ga vertellen.



Heel erg bedankt voor jullie meedenken, tips en knuffels
Wat een sterke en moedige beslissing van je om de relatie te verbreken! En een goede beslissing, dat ook. Veel sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmesas schreef op 24 april 2014 @ 11:33:





Ik heb in het verleden wel is gevraagd of hij zijn excuus voor iets (vreemdgaan) wilde aanbieden aan mij daardoor ging hij helemaal door het lint. Hij had toen zo hard de deur dicht gesmeten dat de ruit eruit vloog. Daarna heb ik maar nooit meer gevraagd of hij zijn excuus wilde aanbieden, angst voor als hij het nog een keer zo door het lint zou gaan, als ik daar aan denk krijg ik er nog koude rillingen van.



Goed dat je weg gaat.

Deze man is gewoon een klerelijer.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat dapper dat je besloten heb weg te gaan.

Deze man spoort beslist niet. Hij denkt alleen aan zichzelf.

Veel sterkte !
Alle reacties Link kopieren
quote:esmesas schreef op 24 april 2014 @ 11:33:

Ik ben ook bang voor zijn reactie.



Ik heb in het verleden wel is gevraagd of hij zijn excuus voor iets (vreemdgaan) wilde aanbieden aan mij daardoor ging hij helemaal door het lint. Hij had toen zo hard de deur dicht gesmeten dat de ruit eruit vloog. Daarna heb ik maar nooit meer gevraagd of hij zijn excuus wilde aanbieden, angst voor als hij het nog een keer zo door het lint zou gaan, als ik daar aan denk krijg ik er nog koude rillingen van.



Ik denk dat ik mijn zus en haar man vraag of ze erbij willen zijn op het moment dat ik het ga zeggen. Mijn belangrijkste spulletjes liggen inmiddels bij mijn ouders, ik denk dat ik het dit weekend ga vertellen.



Heel erg bedankt voor jullie meedenken, tips en knuffels





Heel verstandig TO!



Ga ervoor dappere dodo!



Je kunt het. En daarna verdrietig zijn, verwerken en genieten van je vrijheid.

Het komt echt goed.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Esmesas, wat ben je goed bezig! Heel sterk van je dat je eindelijk bij hem weg gaat en je maakt hele verstandige beslissingen om dat zo goed mogelijk te laten verlopen. Heel veel sterkte gewenst
Alle reacties Link kopieren
Heel goed van je TO en dapper!!

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 24 april 2014 @ 08:45:

Ik schrik niet alleen van de vriend van TO die valt over 7 (!) kilo, na ziekte notabene! Echt een harteloze kwal, die kerel!

Maar ik schrik ook van de reacties van sommigen van jullie.

Die het blijkbaar reeel vinden te vragen of TO zich nog wel verzorgt, of ze in een joggingbroek voor de tv zit.

Of van iemand die trots vertelt dat manlief en zij elkaar "scherp houden"" op gewichtsgebied/uiterlijk.

Ik vind dit erg oppervlakkig. Liefde gaat toch om veel meer dan alleen een aantrekkelijk uiterlijk ?



Liefde gaat zeker om meer dan alleen uiterlijk. Dat neemt niet weg dat uiterlijk en verzorging wel degelijk ook deel uitmaakt van de liefde. Een onverzorgde partner hebben is echt vreselijk en gaat wel degelijk ten koste van je gevoel.



quote:Stel: een van jullie krijgt een huidziekte, brandwonden, moet een amputatie ondergaan, komt in een rolstoel terecht, komt kilo's aan door een depressie of medicijngebruik, enz. enz. Is dat dan voor jullie een reden om minder van iemand te houden ?



Nee, want dan kan je partner er niets aan doen. Ziektes e.d. zijn geen keuze; persoonlijke hygiëne en aankleding is dat wel.



quote:Ik spreek jullie nog wel over een jaar over 25 als je het een en ander hebt meegemaakt in je relatie.O ja, want als je al het nodige hebt meegemaakt is het wel ok als je partner zich verslonst. Je kan al die goede jaren natuurlijk niet zomaar weggooien. De rest van je leven weggooien is natuurlijk geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 24 april 2014 @ 13:45:

[...]





Liefde gaat zeker om meer dan alleen uiterlijk. Dat neemt niet weg dat uiterlijk en verzorging wel degelijk ook deel uitmaakt van de liefde. Een onverzorgde partner hebben is echt vreselijk en gaat wel degelijk ten koste van je gevoel.





[...]





Nee, want dan kan je partner er niets aan doen. Ziektes e.d. zijn geen keuze; persoonlijke hygiëne en aankleding is dat wel.





[...]





O ja, want als je al het nodige hebt meegemaakt is het wel ok als je partner zich verslonst. Je kan al die goede jaren natuurlijk niet zomaar weggooien. De rest van je leven weggooien is natuurlijk geen probleem.



TO was door medicijngebruik 7 kilo aangekomen. Niet omdat ze met een zak chips op de bank zat en "verslonsde".



Ja, ik vind het liefdeloos als je je afkeert van een partner die zich, door omstandigheden, (tijdelijk) minder verzorgt of van uiterlijk verandert.



En al zijn die verzachtende omstandigheden er niet, je mag toch weleens een weekend in joggingpak voor de tv zitten en een zak chips leegeten zonder de angst dat je partner je niet meer aantrekkelijk vindt?
Alle reacties Link kopieren
Wow.



Dumpen, dan afvallen, en met een prachtig slank lijf voor zijn neus paraderen.



Wat een stuk vreten.
Alle reacties Link kopieren
Net alles gelezen



vrouwen kunnen soms Echt bitchen zijn hier op forum. Maar ik ben nu zo trots op ze!

Want ze hebben je oogkleppen afgedaan! en je gaat weg..



Meis wat jij leest herken ik helemaal. En denk ook je bang was weg te gaan omdat hij je geestelijk in je macht had.

Wat heb jij veel moeten slikken zeg



Heel veel

Sterkte het weekend



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Dapper!
Alle reacties Link kopieren
Hey TO, kom je nog een keer sterkte wensen; snap dat het ondanks alles moelijk is maar hou vol. Hij zal ongetwijfeld álles uit de kast halen om je te blijven vasthouden, daar lijkt hij me echt het type voor. Maar echt, ook al voel je nog niet zo met je hart, neem het gewoon aan met je verstand: er is een leven na hem. En pak alle steun die je kunt krijgen. Ga leuke nieuwe dingen doen, activiteiten, ook al heb je er (nog) geen zin in, al doende kan je er zomaar blij van worden. Neem het stap voor stap. Je komt uit een soort verslaving.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO, echt enorm knap van je om nu, binnen hele korte tijd, de knoop te willen doorhakken! Wat zul je straks een vrijheid hebben/ genieten.. Je kan trots op jezelf zijn
Alle reacties Link kopieren
Esmesas, wat ben je enorm dapper!!! En wat zal er straks een wereld voor je opengaan na 20 jaar met deze prutser..



Verstandig dat je mensen vraagt om erbij te zijn wanneer je het hem gaat vertellen en wat goed dat je de belangrijkste spulletjes al bij je ouders hebt gebracht!! Ben zo blij dat je oogkleppen nu af zijn!
Alle reacties Link kopieren
voor vandaag!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat dapper van je.

Klinkt als de juiste beslissing.

Ga voor jezelf
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig. Je bent knettergek als je nog 1 dag langer van je leven verspilt aan deze egoïstische narcistische bezitterige eikel. Het kost moeite om tot zo'n stap te komen, maar het klinkt als een wijs besluit. Wegwezen en je leven weer inrichten rondom de persoon die er echt toe doet: jezelf.
Alle reacties Link kopieren
chappeau voor TO!

Heel veel sterkte, dat je inziet dat jij meer waard bent is een hele grote stap! Goed gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven