Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Ooooh kom ik weer eens een kijkje nemen op dit topic val ik gewoon met mijn neus in de boter.

Het poezenbeest van Splinter ligt op het gazon!

Cool!



En wat een leuk koppie heeft ie...!
Ja hè, het is zo'n lekker ding. En hij heeft wel 20 minuten daar gelegen, helemaal uit zichzelf. Hopelijk heeft hij nu het licht gezien.
Twintig minuten en uit zichzelf?!?! Wat knap!



Hij heeft het licht gezien en het gras geroken!
Alle reacties Link kopieren
Ik praatte vandaag wat met onze buren (we wonen in een appartement, begane grond, dus de buren zijn overal om ons heen. Het is nogal een kattenbuurt) en kennelijk komt Monster overal gewoon binnen gelopen. Het is absoluut geen stoere kat, hij rent nog regelmatig naar binnen met dikke staart om tegen mijn benen aan te gaan zitten, maar hij vindt het kennelijk leuk om overal naar binnen te rennen . Iedereen die ik sprak heeft hem al een keer in huis gehad.
quote:antiope schreef op 26 juli 2014 @ 21:31:

Ik praatte vandaag wat met onze buren (we wonen in een appartement, begane grond, dus de buren zijn overal om ons heen. Het is nogal een kattenbuurt) en kennelijk komt Monster overal gewoon binnen gelopen. Het is absoluut geen stoere kat, hij rent nog regelmatig naar binnen met dikke staart om tegen mijn benen aan te gaan zitten, maar hij vindt het kennelijk leuk om overal naar binnen te rennen . Iedereen die ik sprak heeft hem al een keer in huis gehad.





Haha ik heb ook ooit zo'n kat gehad. Ik woonde ook in een benedenwoning en had overal om mij heen dus buren. En' s zomers werd er regelmatig door een buur geroepen dat ik niet naar mijn kat hoefde te zoeken omdat die bij hen op bed lag. Voornamelijk door (schuin)bovenburen. Ze zocht het voornamelijk wat hogerop.

Gelukkig vond geen enkele buur het erg.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn hier inderdaad allemaal katten overal, dus ze lopen allemaal wel eens ergens naar binnen. Onze bovenburen hebben twee katertjes van dezelfde leeftijd ongeveer, die staan ook wel eens hier in de slaapkamer met een verbijsterd gezicht.
Jeeee, ik heb zomaar een heleboel leuke berichten gemist!



Maxi, wat een prachtig koppie heeft jouw poezenbeest! Vroeger vond ik rooien niet zo leuk, maar bij de laatste zoektocht heb ik er toch wel een paar bijna in mijn mandje gestopt.



Antiope, die arme mollen en meerkoeten! Je weet toch niet wat je ziet, elke dag een meerkoetje

Mijn vroegere kat, bij mijn ouders, is wel eens heel stoer naar een kip toe geslopen. Die zat soms in de tuin. Maar toen hij op zo'n 5 meter genaderd was en zijn oogjes nog eens goed uitwreef, droop poes toch weer af. De kip was toch iets te groot.



Runningbaleys, wat schattig, zo'n kleine stuiterbal erbij! Groete poes zal er best aan wennen hoor. Maar zorg er wel voor dat hij zich ook speciaal blijft voelen en een veilig plekje houdt voor zichzelf!



Grappig trouwens, die poezels die gewoon overal binnen wandelen. Gelukkig vinden de buren het goed!
quote:Splinter_ schreef op 26 juli 2014 @ 21:57:

Jeeee, ik heb zomaar een heleboel leuke berichten gemist!





Runningbaleys, wat schattig, zo'n kleine stuiterbal erbij! Groete poes zal er best aan wennen hoor. Maar zorg er wel voor dat hij zich ook speciaal blijft voelen en een veilig plekje houdt voor zichzelf!



Ze spelen inmiddels al samen. En kater is alweer bijna zichzelf. Hij kan gewoon op zijn vertrouwde plek op de kledingkast gaan slapen, daar wordt hij niet gestoord door kleine stuiterballen ;)
Wat is de langste tijd dat je de kat gezocht hebt in huis?



1 X 2uur Madame was in een rugzak gekropen!





Zojuist een half uur. de slaapkamerdeur stond open en de kat was nergens te vinden. Vriend trekt de dekens recht en ziet een bewegende bobbel onder de dekens.
Runningbaleys, wat leuk! Fijn dat het goed gekomen is.



Mijn eigen kat ben ik nooit lang kwijt geweest. Wel een keer een katje waar in op paste. Ik zat daar in hun flat en kwam 's avonds thuis. Poes nergens te vinden. Ik ben echt een uur aan het zoeken geweest, zelfs nog beneden aan de flat, ze woonden 1 hoog en je weet maar nooit. Uiteindelijk kwam ik in een kamer die ik niet gebruikte (die had ik wel al helemaal doorzocht) en toen was het net als wat jij beschrijft: een bewegende bobbel in het dekbed. Het dekbed lag opgerold op het voeteneinde van het bed en poes had zich dus helemaal in de overtrek gewurmd.

Men, wat voel je je dan rot zeg. En wat een opluchting toen ze gevonden was.



Eigen poes kan ik soms wel lopen zoeken en dan zit ie ineens midden in de kamer, alsof hij daar al de hele tijd heeft gezeten.
De kat kwijt zijn. Dat ken ik ook erg goed.



Ik weet nog van vroeger, lang lang geleden, toen ik voor mijn eindexamen een kitten had gekregen. (Perfect cadeau natuurlijk .)

Het was een prachtig zwart wit katertje. Wij woonden toen in het bos. Het katje kwam ook buiten en in die tijd vlogen er altijd veel grote roofvogels in de buurt. We waren dan ook altijd ongerust dat de kleine zou worden gepakt door een roofvogel. En we bleven ook altijd bij hem in de buurt als hij naar buiten ging.



Maar op een bepaald moment waren we hem dus kwijt. Echt zoeken zoeken zoeken en maar roepen. Maar hij kwam niet tevoorschijn. We waren thuis ten einde raad en we waren overtuigd dat hij gepakt was door een roofvogel.



Toen we 's avonds in mineur stemming (en ik was zwaar over mijn toeren) zaten te eten klonk er ineens wat geritsel in de ladenkast die naast de eettafel stond. En dat bleek de kleine te zijn. Hij had blijkbaar de hele middag midden in de woonkamer liggen pitten (tussen de bankafschriften) terwijl wij druk in het bos aan het zoeken en roepen waren.



Maar diezelfde avond waren we hem dus wéér kwijt. Maar redelijk snel hoorden we een paniekerig gemauw. Ook dit keer was hij gelukkig niet gepakt door een roofvogel. Maar hij hing wel in het prikkeldraad! Ik stond er in grote paniek bij, want hij zat echt vast.

We hebben' m er uit geknipt met een tang en zijn vervolgens naar de dierenarts gegaan die het prikkeldraad uit zijn vacht heeft verwijderd.



Ik vond het wel een hele coole kater. Ik noemde hem Kurt (op z'n Duits) dat vond ik wel bij hem passen.

Een paar jaar later is hij zomaar verdwenen. Nooit meer gezien. En ik heb nog zo naar hem gezocht. :(



Gelukkig heb ik nu voor mijn zwarte panter een afgeschermd balkon. Das wel een geruststelling!
Jeetje, wat een wildebras! En vreselijk dat hij uiteindelijk echt verdwenen is. Hopelijk heeft Het Grote Avontuur gelokt en heeft hij lekker het bos onveilig gemaakt.

De enige die ik ooit uit het prikkeldraad heb moeten plukken, was ikzelf Met een prachtige jaap (nu een stoer litteken) over mijn kuit als gevolg.

Arme poes, die zal wel in paniek geweest zijn!
Ja het was zeker een wildebras! Haha. Hij had ook littekens (net als jij ;) ).



Ook in zijn spel was hij erg wild. Ik herinner me nog dat hij mijn mouw vast beet en dat ik hem dan zo door de hele kamer kon sleuren. En hij liet pas los als iemand anders een blikje openmaakte, de kleine pitbull.
Wow, da's een echte!
Alle reacties Link kopieren
Het regent dat het giet. Ik denk dat kan nooit dat Jessy nog buiten is. Ik sta in de stromende regen te roepen. Ik draai me om en vlak achter me staat ze, mag joost weten waar ze was in huis. Maar dit soort zaken gebeurt nog wel eens.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier gebruikelijk om de boodschappen tassen van te voren grondig te controleren of er toevallig geen kitten in zit, het is namelijk wel eens voorgekomen dat mijn broertje met zijn rugzakje naar de lidl is gegaan, en Minoes er uiteindelijk in zat. Of dat de tassen toch wel verdomd zwaar aanvallen en onze oudste kat er in lag te slapen. En beledigd dat ze dan kunnen kijken....
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn een van hun katten wel eens een aantal dagen kwijt geweest. Briefjes opgehangen, dierenasiel gebeld alles. Mevrouw kwam na een paar dagen (!) van de zolder af, had daar ergens achter/in gezeten .
Alle reacties Link kopieren
Het Monster wil zoooooo graag naar buiten maar het regent . Dan gaat hij mij verontwaardigd staan aankijken voor het open raam. Ik heb er wel een foto van, maar kan geen plaatjes plakken helaas.
Haha, alsof jij iets aan de regen kunt doen!

Ga je wel plaatjesplakrechten aanvragen straks? Dat moet wel hoor, bij dit topic!

En je kunt je foto wel uploaden en dan de internetlink hier plakken, maar ik weet niet precies hoe dat werkt. Via picasa if tiny pictures ofzo? Het moet een site zijn waarbij je niet gelijk in een pivé-album terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het later wel aanvragen ja, ik ben een veel te trotse "moeder" om het niet te doen . Tinypic kan wel ja, ik zal even snel uploaden.



http://nl.tinypic.com/r/2lauc15/8
Wat een droppie! Hij ziet er nog heel jong uit.

Is het ene oogje nou ook gevlekt? Dat kan ik net niet goed zien.
Oh wat een mooierd! Heerlijk ondeugend koppie ook!
Haha Antiope. Net of hij zegt "zet dat water nou es uit!"



Vandaag in The middle of nowhere de scooter geparkeerd en een dikke kilometer over een onverharde weg gelopen om bij de ezel opvang op Corfu te komen.

Begin van die weg kwam een iets te dikke (!) Griekse poes uit de bosjes ons luid miauwend welkom heten.

Ze heeft een kwartier schreeuwend naast me gelopen vriend zei al.. Dus het ligt aan het soort. Mijn Griekse monster is ook zo lawaaiig



http://www.corfu-donkeys.com/Dutch/HomePage.htm

Geweldig om te zien daar.

We zijn rondgeleid door een Franse student diergeneeskunde, die deed daar soort van vrijwilligerswerk en tegelijkertijd moest hij voor zijn studie iets in het buitenland doen.
Oh en de poes woonde daar ook. Met nog een paar poezen. Waaronder ook eentje met één oog en 10 honden en pups
quote:antiope schreef op 28 juli 2014 @ 11:36:

Ik ga het later wel aanvragen ja, ik ben een veel te trotse "moeder" om het niet te doen . Tinypic kan wel ja, ik zal even snel uploaden.



http://nl.tinypic.com/r/2lauc15/8



Wat een leuk en guitig ding.



En als trotse moeder kun je er toch wel voor zorgen dat het niet gaat regenen als hij naar buiten wil?! Duh!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven