Welke wijken in arnhem zijn leuk (en betaalbaar)

20-02-2011 13:54 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie woont er in Arnhem en kan mij vertellen wat een beetje leuke betaalbare wijken zijn in Arnhem?

Dicht bij het centrum hoeft niet ...(20-30 minuten fietsen vinden we best)

kindvriendelijk

veilig

betaalbaar (150-175K)

scholen/supermarkten in de buurt
Alle reacties Link kopieren
Ik persoonlijk zou voor rijkerswoerd gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik persoonlijk zou voor rijkerswoerd gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Schuytgraaf leuk, maar heb geen vergelijkingsmateriaal met andere wijken.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
't Duifje, lekker rustig, groen en nog ruimte om je heen!!
Alle reacties Link kopieren
o in schuytgraaf zie ik wel wat leuke nieuwbouwprojectjes....:) is dat een nieuwbouwwijk?



rijkerswoerd heeft niet zoveel voor ¤175k....alleen maar kleine eengezinswoninkjes...beetje te duur voor ons denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Schuytgraaf (en eigenlijk heel Arnhem-Zuid) vreselijk eerlijk gezegd, maar qua prijs os het daar stukken beter, dat wel. De Arnhemse Allee, heel klein wijkje tussen de Geitenkamp (is niet zo'n goede buurt) en de A12 in, is leuk en betaalbaar. Elsweide is ook nog wel ok en Het Broek is de laatste jaren enorm opgeknapt. Verder zijn bijvoorbeeld het Spijkerkwartier, Burgemeesterswijk, Klarendal, Alteveer en Heijenoord leuk. De laatste drie ook nog wel betaalbaar.

Heb je aan Velp gedacht? Twintig minuutjes fietsen naar het centrum, stukken goedkoper en kindvriendelijk!
Alle reacties Link kopieren
Zag nu pas het bedrag... Ik zeg: Velp!
Alle reacties Link kopieren
quote:gelukkigmeisje schreef op 20 februari 2011 @ 14:19:

o in schuytgraaf zie ik wel wat leuke nieuwbouwprojectjes....:) is dat een nieuwbouwwijk?



rijkerswoerd heeft niet zoveel voor ¤175k....alleen maar kleine eengezinswoninkjes...beetje te duur voor ons denk ik



Schuytgraaf is nieuwbouw idd, er wordt nog volop gebouwd. Er is een AH, maar nog wel in een tijdelijk gebouw. Een schoolgebouw is af (zitten 2 scholen in) en nog een gebouw als tijdelijke lokatie (ook met 2 scholen). Hema komt binnenkort. Kronenburg is een km of 5.



Ik kan me voorstellen dat je Schuytgraaf niets vindt, je moet houden van nieuwbouw en het niet erg vinden dat de wijk nog niet af is. Wij wonen er met veel plezier, ook veel kinderen in de buurt, dat is prettig voor onze eigen kinderen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Velp is toch juist duur, of niet?
Alle reacties Link kopieren
Voor dat bedrag kan je een leuke, grote eengezinswoning in een een goede buurt kopen in Zevenaar.



Voor een redelijke buurt in Arnhem moet je denk ik een iets groter budget hebben. Meer richting de 200.000.
Alle reacties Link kopieren
Velp Noord is heel duur! Maar delen van Zuid zijn erg leuk en heel betaalbaar! Je moet dan wel even goed kijken naar in welke straat je koopt.
Alle reacties Link kopieren
@velp dacht dat Velp juist stukken duurder was dan Arnhem...

zie daar weinig goedkoops...

vriendin van mij die in Arnhem woont zegt ook dat heel zuid niks is...maar ja...zij woont dan ook midden in het centrum in een studio...



Ja ons budget is niet zo groot...omdat we een huis op één salaris willen kopen...(we willen vanaf groningen verhuizen dus meer dan één baan zit er logistiek niet in)



Nieuwbouw vinden we best....we willen gewoon een kindvriendelijke gezellige wijk...met voldoende (toekomstige) speelmogelijkheden voor zoon...



Ga nog even kijken of de andere wijken haha, hoor zoveel wijken voorbij komen, alleen Geitenkamp is een slechte wijk?



afstand vind ik niet erg, maar fiets liever niet door niemandsland heen...richting centrum/station
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker heyenoord overwegen , En niet alleen de geitenkamp is een wat mindere wijk. De wijken Klarendal , Malburgen en Het broek zijn ook echt minder. Ondanks de grote opknapbeurt in het broek.

Velp kan leuk zijn , maar vooral in zuid heb je daar stukken waar ik ook liever niet zou wonen. & Velp noord is waarschijnlijk een stuk duurder.

Schuytgraaf heeft ook mooie huizen , Alleen zit je daar wel nog flink wat jaren in een wijk die nog lang niet "af" is.

Als je meer richting heyenoord/lombok/hoogkamp gaat zit je niet ver van de stad , dicht bij 2 mooie grote bossen en daar zitten een aantal goede scholen.
Hier staan huizen in Arnhem en omgeving tot 175.000 euro. Persoonlijk zou ik voor Velp gaan, vooral al je (kleine) kinderen hebt, je hebt net iets meer ruimte, voor hetzelfde geld.
Alle reacties Link kopieren
Heijenoord is leuk, maar voor het budget heb je een bovenwoning. Eengezinswoningen gaan weg voor 290.000.



Geitenkamp, Presikhaaf, Malburgen, Klarendaal, stukken van Eldenveldert zijn niet leuk om te wonen.



Tja, voor het budget kan je ook eigenlijk alleen maar in zuid terecht. Noord is wat dat betreft echt ver buiten budget (tenzij je gaat voor een klein flatje).



Als ik TO was zou ik kijken of ik ergens in de Schuytgraaf terecht kan.



Wat vind je belangrijk TO? Ik woon zelf niet in Zevenaar maar ken mensen die met jou budget een leuk huis hebben gekocht en daar met veel plezier wonen. Je hebt een redelijk centrum met leuke winkels, een station met goede verbinding naar Arnhem, goede voorzieningen enz.
quote:Bella1 schreef op 20 februari 2011 @ 14:16:

't Duifje, lekker rustig, groen en nog ruimte om je heen!!



't Duifje vind ik eerlijk gezegd nou niet echt kindvriendelijk.

hoop dak nu niet te direct word, maar de blue-bandbajes zit daar en er wordt nog wel es een moord gepleegd..oww en veel flatgebouwen. do I need to say more?



Ik woon zelf sinds 2,6 jaar in Rijkerswoerd. (heb geen kinderen)

idd. 20 minuten van stad en toch het platteland in de achtertuin. ik vind het perfect.....



arnhem-zuid is veel betaalbaarder dan Noord. voor de prijs waar ik hier een heel huis heb gekocht koop je in Noord een etage.
quote:gelukkigmeisje schreef op 20 februari 2011 @ 14:19:

o in schuytgraaf zie ik wel wat leuke nieuwbouwprojectjes....:) is dat een nieuwbouwwijk?



rijkerswoerd heeft niet zoveel voor ¤175k....alleen maar kleine eengezinswoninkjes...beetje te duur voor ons denk ik

????? weet je hoeveel verschillende woningen hier staan. groot, klein enz. nog een voordeel is dat de wijk nog niet zo oud is (betere huizen)

weet niet waar jij kijkt, maar er staat veel te koop hier (huis bij mij in de straat staat nu voor 190.000, staat al zo lang te koop dat je daar nog wel een paar euro's vanaf kan lullen )



als ik jou was zou ik ff op funda kijken, daar staat veel meer (weet niet hoe dat moet met linken)
In Arnhem Noord zijn er nog wel leuke huizen te vinden voor een redelijk budget. Denk aan: Vogelwijk, Sint Marten/Sonsbeek zuid, Omgeving Graaf Ottoplein en Onder de Linden, Spijkerkwartier, e.d. Hier is meer info over de wijken in Arnhem en hier een kaart van Arnhem met de wijken/buurten.
anoniem_97344 wijzigde dit bericht op 20-02-2011 16:08
Reden: foutje
% gewijzigd
Westervoort dan? Is ook dicht bij Arnhem.
Alle reacties Link kopieren
Klarendal heeft inmiddels echt wel

leuke stukken, Het broek ook. In Velp valt er vaak flink te onderhandelen over de prijs, is mijn, recente, ervaring tenminste. Zuid heeft echt veel leuke stukken, heel kindvriendelijk ook. Maar ik val in herhaling.



Eens met de wijken die Verli noemt, maar reken in jouw prijsklasse wel op een bovenwoning.



Edit: eens ook met phoebe trouwens als het gaat over de betaalbaarheid in zuid, maar persoonlijk zou ik er echt niet kunnen wonen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens ken ik niet alles in Arnhem zuid hoor en ieder zijn ding, maar ik val gewoon op oude wijken:-).
punkie ik was toen ik op huizenjacht ging absoluut niet van plan om het in zuid te zoeken.

Aangezien ik helemaal geen zin en ervaring heb met klussen enz. heb ik toch voor een wat nieuwere wijk gekozen.

woonde daarvoor in het centrum in een huurhuis en ben er qua rust en woonruimte nogal op vooruit gegaan.

ben ik wel blij mee, maar ieder zn smaak uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
@phoebe: ja, kan ik me voorstellen hoor:-). We hebben goede vrienden in Schuitgraaf en Malburgen. Mooie huizen, maar echt niet mijn ding qua wijk.
Alle reacties Link kopieren
nou ja, het punt is dat we het allemaal niet zo goed weten willen weg uit het noorden en willen ons goed oriënteren. Vriend komt uit Gelderland en wil er graag terug (ouders en zus wonen nog in Ede) Arnhem is dan nog relatief betaalbaar..en dicht bij Ede en heb een vriendin in Arnhem wonen....tsja dat is onze redenatie tot nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven