Meisje (15) zwaar mishandeld

19-09-2014 01:28 531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf 19.09.14

IJMUIDEN -

De politie heeft twee jongens van 14 en 15 jaar opgepakt voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje uit Beverwijk. Het slachtoffer werd donderdagmiddag door jonge mannen toegetakeld in IJmuiden. Meerdere schokkende beelden van de mishandeling verschenen nog dezelfde dag op internet.



Het filmpje is op o.a. de Telegraaf te vinden. Ik vind het te misselijkmakend om te plaatsen hier.

Ik ben blij dat de daders snel opgepakt zijn.

Ik werd er helemaal eng van om meerdere redenen. Het onbegrijpelijke misselijkmakende geweld dat gebruikt wordt door beide (zo jonge) daders. Het feit dat mensen gaan staan filmen zonder die kl... daders aan te pakken of zonder het proberen te stoppen. Onbegrijpelijk, hoe kan je? De taal die ze uitslaan tijdens de mishandeling.



Wat wil ik met dit topic? Mijn walging en bezorgdheid delen/uiten denk ik. Ik vraag me dan altijd af, wat bezielt deze jongeren dit te doen en het schijnbaar normaal te vinden dit te doen?

En wat kunnen wij als maatschappij eraan doen dit te voorkomen?



TOEVOEGING Telegraaf 19.09.14



Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten zou hebben aangereden.



19.09.14

Interessante aanvulling
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 19 september 2014 @ 07:26:

[...]





Filme oké, op social media zetten niet.

Oh nee, waarom niet? Er zijn al heel wat daders opgespoord op deze manier. Ze schamen zich ook niet iemand het ziekenhuis in te slaan in de openbare ruimte. Dat je daar gefilmd kunt worden is beroepsrisico.

.
Alle reacties Link kopieren
Ze zullen wel via het jeugdrecht berecht worden, en moeten dus 20 uur op een bladhark keunen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 19 september 2014 @ 07:22:

[...]





Eén jaar?



Ik ken een slachtoffer van zoiets. Kind heeft operatie aan zijn kaak gehad. Moest opnieuw een beugel, naar een psycholoog. Ik vind dat daar wel meer tegenover mag staan. Hoewel geld niets oplost!



Dit moet verhaald worden op de aansprakelijkheidsverzekering van de ouders.



Jaar kinderbijslag als immateriële schadevergoeding voor het meisje, want dat zit niet in de WA-verzekering. Meer jaren mag natuurlijk ook.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 19 september 2014 @ 07:46:

Ik heb niet gekeken en zal dat ook niet doen, maar laat me raden; de daders zijn van 'Noord-Afrikaanse afkomst'?Bij de reacties op Powned worden een Noordafrikaanse en een Turkse naam genoemd. Bron: een dorpsgenoot.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 19 september 2014 @ 07:26:

[...]





Filme oké, op social media zetten niet. En met die telefoon kun je ook bellen hè, naar de politie of zo. Ik noem maar iets geks. En je kunt meerdere voorbijgangers mobiliseren om gezamenlijk de jongeren aan te pakken! Je hoeft het niet alleen te doen!Juist wel op social media zetten! Bah, wat een smerig laf tuig!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
We krijgen het werkelijk op een presenteer blaadje aangereikt. En weer een Marokkaan die zijn poten niet thuis kan houden. Minder, minder , minder. Ben ik het zeker wel mee eens. Dit soort gasten voegen niets toe aan onze samenleving. Gek he , dat geen enkele baas ze wil hebben. Zo langzamerhand begin ik erg veel moeite te hebben met dit soort gasten in dit land. Is niet zo gek toch als je ziet wat er elke dag weer voorbij komt. Deze gasten hebben hier alle kansen om iets te maken van hun leven, school, vervolgopleiding en als ze zich gedragen een baan.. Maar de ouders hebben hun kinderen niet opgevoed. Ja, te vreten gegeven, maar dan ben je er nog lang niet.. Normen en waarden is dit volk blijkbaar vreemd. Ik neem het die ouders erg kwalijk dat ze te beroerd zijn geweest om dat tuig aan te pakken. Respectloze schoften zijn het als je op deze laffe manier een meisje in elkaar beukt. Dus ja, we hebben wel degelijk een :" Marokkanen probleem".
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 19 september 2014 @ 07:51:

[...]





Bij de reacties op Powned worden een Noordafrikaanse en een Turkse naam genoemd. Bron: een dorpsgenoot.Je verwacht het niet! Zeker omdat een klein deel maar de rotte appels zijn volgens onze politici.
Alle reacties Link kopieren
Jee erg. Volgens mij is ze haar mobieltje ook kwijt. Met zekerheid kun je het nooit zeggen, maar mezelf kennende zou ik daar tussen gesprongen zijn, met het risico om zelf ook geslagen te worden, dus niet slim. Ik kan gewoon niet tegen onrecht en zinloos geweld.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Snoezekind heb ik het filmpje laten zien, en ik heb hem beloofd zijn beide poten te breken als hij zoiets ooit flikt. Daarna breng ik hem alsnog naar het politiebureau.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 19 september 2014 @ 06:21:

Ik hoop dat deze 2 toekomstige uitkeringstrekkers hun straf niet ontlopen.

Misschien heeft het meisje wel een paar broers of vrienden.....En dan? Die broers en vrienden moeten het terugdoen? Dan doe je toch hetzelfde? Rare gedachtengang.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 19 september 2014 @ 07:10:

[...]





Nee, straks komt er een huilende moeder / tante in beeld die verklaart dat het meisje het vast verdiend heeft en dat het zulke lieve, brave jongens zijn, nooit een grote mond, ijverig, juweeltjes voor de maatschappij......



Weetje, ik hoop maar dat ik mijn zoon goed opgevoed heb, en dat het geen meeloper zal zijn. Maar ik ben bang dat ook goede opvoeding niet alles tegen kan houden. Heel bang soms.

Want je zal je best maar gedaan hebben en je zoon zo terugzien op het nieuws/internet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 19 september 2014 @ 07:38:

Ik zou het zeker gefilmd hebben én ook daar zoveel mogelijk aandacht voor willen, op social media plempen dus. Ik hoef dat achterlijke gedrag toch niet te belonen door het stil te houden?

Dan maar aan de schandpaal zodat iedereen weet dat dit tuig is.Maar dat meisje komt dus net zo goed steeds weer in beeld
Later is nu
Waarom is het op social media zetten niet OK, en het filmpje kijken wèl ok?

Iedereen die het filmpje kijkt, werkt eraan mee dat dit soort filmpjes op social media komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer, 4 minuten geleden

quote:



Weetje, ik hoop maar dat ik mijn zoon goed opgevoed heb, en dat het geen meeloper zal zijn. Maar ik ben bang dat ook goede opvoeding niet alles tegen kan houden. Heel bang soms.

Want je zal je best maar gedaan hebben en je zoon zo terugzien op het nieuws/internet.Precies. Je kunt niet altijd voorkomen dat je kind ontspoort. Zelfs al heb je hem/haar nog zo goed opgevoed.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Omstanders zie ik filmen en niet gelijk ingrijpen? Afschuwelijk zo ook het filmen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 19 september 2014 @ 08:08:

[...]





Weetje, ik hoop maar dat ik mijn zoon goed opgevoed heb, en dat het geen meeloper zal zijn. Maar ik ben bang dat ook goede opvoeding niet alles tegen kan houden. Heel bang soms.

Want je zal je best maar gedaan hebben en je zoon zo terugzien op het nieuws/internet.

"Volgende keer neuk ik je!", roept hij tegen het meisje als hij klaar is met de mishandeling.

Dat is precies wat die jongens van hun ingepakte moeders meekrijgen, 'ongelovige' meisjes zijn hoeren, en sowieso zijn 'ongelovigen' inferieur aan moslims.

Geloof maar niet dat hij een moslima met hoofddoek tegen de vlakte gewerkt zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit zo verschrikkelijk om te zien. Als Derpje zoiets ooit doet is hij zelfs na de waarschijnlijk taakstraf nog niet klaar met mij.



En meelopers die er om heen staan eigenlijk zijn ze net zo erg. Met 10 man kun je heus wel 1 zo'n ventje pakken. Ik snap niet dat jeugd dit leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 19 september 2014 @ 08:04:

Jee erg. Volgens mij is ze haar mobieltje ook kwijt. Met zekerheid kun je het nooit zeggen, maar mezelf kennende zou ik daar tussen gesprongen zijn, met het risico om zelf ook geslagen te worden, dus niet slim. Ik kan gewoon niet tegen onrecht en zinloos geweld.Ik heb wel een keer twee puberTs met hun koppen tegen elkaar aan geslagen, omdat ze een hoogbejaarde man in een hoek dreven en met ijsballen bekogelden. De man kon verder, hij wilde niet door mij naar huis gebracht worden, maar mijn boodschappen ben ik elders gaan doen, omdat de knullen hun mobieltjes grepen. Ik ga trammelant niet afwachten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 19 september 2014 @ 08:13:

Waarom is het op social media zetten niet OK, en het filmpje kijken wèl ok?

Iedereen die het filmpje kijkt, werkt eraan mee dat dit soort filmpjes op social media komen.





Ik kijk dat soort filmpjes dus ook niet. Ik lees er hier pas over, overigens, maar ik woon niet in die buurt, zal dus niemand kunnen herkennen, geen reden voor mij om zo'n filmpje te kijken.



En dit filmpje wordt door bepaalde mensen, die niet naar data kijken, volgend jaar nog steeds gedeeld met de boodschap "help ons deze daders pakken"



Ooit krijg ik 'm dus misschien wél onder ogen, ook doordat Facebook fimpjes ongevraagd afspeelt. Maar, zoals ik al zei, ook dat meisje blijft dus zo in beeld komen..
Later is nu
Begrijp echt niet waarom er niet door omstanders ingegrepen werd.
Alle reacties Link kopieren
De filmpjes in de nieuwsites zijn inmiddels geblurd, maar Powned zond gisteravond kristalheldere beelden uit.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
zware mishandeling.....? Bij mij thuis gebeurde zoiets vroeger ook. Wie niet horen wilde moest maar voelen. Weet niks van de situatie en weet dat het ook niet normaal is.



Begrijp me niet verkeerd. Die jongens hebben geen recht om haar aan te raken.. maar ik vind t fysiek gezien allemaal wel meevallen
Alle reacties Link kopieren
quote:xbird schreef op 19 september 2014 @ 08:26:

zware mishandeling.....? Bij mij thuis gebeurde zoiets vroeger ook. Wie niet horen wilde moest maar voelen. Weet niks van de situatie en weet dat het ook niet normaal is.



Begrijp me niet verkeerd. Die jongens hebben geen recht om haar aan te raken.. maar ik vind t fysiek gezien allemaal wel meevallenDit meisje wordt tegen de grond geslagen, twee keer nagetrapt en bedreigd. Dat valt mee?
quote:Noesa schreef op 19 september 2014 @ 08:17:

[...]



"Volgende keer neuk ik je!", roept hij tegen het meisje als hij klaar is met de mishandeling.

Dat is precies wat die jongens van hun ingepakte moeders meekrijgen, 'ongelovige' meisjes zijn hoeren, en sowieso zijn 'ongelovigen' inferieur aan moslims.

Geloof maar niet dat hij een moslima met hoofddoek tegen de vlakte gewerkt zou hebben.+10.
Alle reacties Link kopieren
Fysiek valt het wel mee ???

Geschopt worden door een lafbek terwijl je op de grond ligt ?



Dus omdat jou dit thuis gebeurde hebben we het maar te accepteren, want het valt wel mee ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven