Nieuwe bekentenis Joran van der Sloot

26-02-2010 08:29 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
'Natalee snoof cocaïne en viel van het balkon'

door John van den Heuvel en Bert Huisjes



AMSTERDAM - Joran van der Sloot blijkt in zijn nieuwe bekentenis emotioneel en zeer gedetailleerd te hebben verklaard over zijn aandeel in de dood van Natalee Holloway.



Oud-politiechef Gerald Dompig, die onderzoek deed naar de verdwijning, stelde gisteren dat de lezing wel degelijk past in de bevindingen van het eerste onderzoek. De Telegraaf heeft gisteren integraal kennis genomen van het op video opgenomen gesprek van 2,5 uur. De nieuwe bekentenis vond plaats in een hotel in Düsseldorf en wordt zondagavond door RTL 5 uitgezonden.



Nieuwe versie



Joran komt door zijn heftige emoties overtuigender over dan in zijn eerste onvrijwillige tv-biecht. Justitie op Aruba zou de bekentenis te snel afdoen als weer een nieuwe versie 'fantasie en leugens', althans zo stelt ex-politieman Dompig in een reactie op de conclusie van hoofdofficier Peter Blanken.



De voormalig onderzoeksleider zegt dat de bekentenis serieus onderzoek vraagt. Volgens hem past de lezing in de tijdslijn. Ook is Van der Sloot volgens hem ditmaal specifiek. Zo noemt Joran het exacte huisadres waar Natalee stierf, de naam van de medeplichtige en omschrijft hij de auto waarmee haar lichaam werd vervoerd.



Van der Sloot handhaaft in zijn nieuwe bekentenis de belangrijkste onderdelen die hij toegaf tijdens een undercoveroperatie van Peter R. de Vries: dat hij aanwezig was bij haar dood en haar lichaam liet verdwijnen. Joran noemt naam en toenaam van een medeplichtige vriend, A. Joran stelt dat hij Natalee die nacht samen met deze, toen 20-jarige, Arubaan meenam naar diens ouderlijke woning, waar ze op het balkon cocaïne gebruikten en whisky dronken.



"A. had de muziek net aangedaan. En, eh, hun twee hadden allebei net wat coke op." Natalee en A. snoven de drugs van de rand van een huissleutel, stelt hij. Volgens Joran klom Natalee op de rand van het balkon. "Ze was denk ik behoorlijk bezopen, dus ze ging gewoon een beetje half striptease dansen, net als ze op stage bij Carls & Charlies aan het doen was."



Gespannen bij verklaring



"Toen liep ik naar haar toe om een beetje met haar te dansen... Enneh, ik pakte haar bij haar heupen. Toen ik losliet, viel ze van het balkon af..."



Tijdens de verklaring toont Joran van der Sloot zich stressvol en hevig geëmotioneerd. "We keken naar beneden en zagen haar daar liggen. Ja, er was bloed. Ik denk dat ze met haar hoofd eerst op de grond is gevallen." Daarop stormden beiden naar beneden, verklaart hij. "Haar kin was naar een kant en die draaide ik naar de andere kant. Er was op de grond ook bloed. Er was geen leven meer." De vermeende medeplichtige A. is onlangs een alibi verschaft door zijn moeder.





Is het echt of gespeeld? Joran van der Sloot zegt voor de RTL-camera's dat hij schoon schip wil maken en verklaart dat hij het lichaam van Natalee Holloway in een moeras heeft laten verdwijnen.





Wat denken jullie. Is het nu echt, of weer een nieuwe leugenachtige stuiptrek? Of zou hij, nu zijn vader dood is, toch berouw krijgen?

Ik had het net al in het andere topic geplaatst maar die heeft een bug
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 26 februari 2010 @ 08:54:

Nee, dat zou geen zin meer hebben (zegt de politie).



Flauw hoor.Waarom niet eigenlijk? Als er botten oid gevonden worden, kunnen ze toch kijken of die van Natalee zijn of zeg ik nou iets heel doms?
Ongeloofwaardig! En dat hij zo geëmotioneerd z'n verhaal vertelde: Hij dacht gewoon even aan z'n overleden vader.



Puur nep allemaal!
- Peter R. heeft het trouwens met Susan Smit(nee, geen familie van) gedaan, hij heeft een open huwelijk -
quote:Liv schreef op 26 februari 2010 @ 08:56:

[...]





Waarom niet eigenlijk? Als er botten oid gevonden worden, kunnen ze toch kijken of die van Natalee zijn of zeg ik nou iets heel doms?De politie op Aruba gelooft geen bal van zijn bekentenis, daarom.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 26 februari 2010 @ 08:57:

- Peter R. heeft het trouwens met Susan Smit(nee, geen familie van) gedaan, hij heeft een open huwelijk -Die van de boekjes bedoel je?? He bah gatver, dat vond ik best een leuk mens eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 26 februari 2010 @ 08:59:

[...]





De politie op Aruba gelooft geen bal van zijn bekentenis, daarom.Oh ja, logisch!
Erg voor de ouders van Natalee dat deze zaak iedere keer weer word opgerakeld ter meerdere eer en glorie van een pathologische leugenaar.
Alle reacties Link kopieren
Wie is Susan Smit ?



Verder, eens met Floor. Opsluiten die jongen. Geef hem een RM, verkaar hem ontoerekeningsvatbaar en een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving en laat hem de rest van zijn leven kleien en figuurzagen.

En een mediaverbod. Ook nog.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Yup, die van de boekjes. Tijdens hun affaire was z'n snor gelukkig al verdwenen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ie meer verdriet om zijn vader heeft dan om Nathalie, ik ben nog niet vergeten hoe ie met die verborgen camera actie over vrouwen spreekt, gewetenloze uberkwal.



misschien verklaart ie snel dit omdat ie bang is dat er een beerput opengaat nu zijn paps is overleden, misschien wil ie iets voorkomen???? Voor zijn??? de boel bezig houden om dat te verdoezelen???



engerd, wat heeft ie trouwens een dikke kop gekregen,
Dìt is Susan...(hahahaha, de titel van d'r boekje)

Alle reacties Link kopieren
quote:borodini schreef op 26 februari 2010 @ 09:00:

Wie is Susan Smit ?



Verder, eens met Floor. Opsluiten die jongen. Geef hem een RM, verkaar hem ontoerekeningsvatbaar en een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving en laat hem de rest van zijn leven kleien en figuurzagen.

En een mediaverbod. Ook nog.Opsluiten op basis van wat dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 26 februari 2010 @ 09:02:

Dìt is Susan...(hahahaha, de titel van d'r boekje)

[afbeelding]Ik heb dat boekje
quote:sarah2ndlife schreef op 26 februari 2010 @ 09:01:

Ik denk dat ie meer verdriet om zijn vader heeft dan om Nathalie, ik ben nog niet vergeten hoe ie met die verborgen camera actie over vrouwen spreekt, gewetenloze uberkwal.



misschien verklaart ie snel dit omdat ie bang is dat er een beerput opengaat nu zijn paps is overleden, misschien wil ie iets voorkomen???? Voor zijn??? de boel bezig houden om dat te verdoezelen???



engerd, wat heeft ie trouwens een dikke kop gekregen,Joran zegt dat hij dit vantevoren heeft afgesproken met die andere vent die de vragen stelde. Zo konden ze beiden veel geld verdienen aan de interviews die op deze uitspraken gingen volgen.
quote:Liv schreef op 26 februari 2010 @ 09:03:

[...]





Ik heb dat boekje En....hoe spiritueel is ze??
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 26 februari 2010 @ 09:05:

[...]





En....hoe spiritueel is ze?? Nou, in dat boekje is ze best spiritueel. Maar geen idee hoe zich dat dan weer vertaalt naar het bed delen met Peterrrrrr
Met Patrick van der Eem zou hij onder 1 hoedje hebben gespeeld.
quote:Liv schreef op 26 februari 2010 @ 09:07:

[...]





Nou, in dat boekje is ze best spiritueel. Maar geen idee hoe zich dat dan weer vertaalt naar het bed delen met Peterrrrrr Ieuuuuwwww, ik zie het opeens voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liv schreef op 26 februari 2010 @ 09:02:

[...]





Opsluiten op basis van wat dan?



Op basis van zeer enge jongen



( Ik snap ook wel dat je niet zomaar iemand kan opsluiten hoor . Het lijkt me alleen zo mooi als het bij hem wel zou kunnen )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Zijn vader is overleden, vorige week geloof ik? Misschien toch een aanleiding om schoon schip te maken? Of in elk geval emotioneel flink in de war te zijn. Hoe dan ook, ik geloof 'm niet, hij zal inderdaad veel preciezer moeten zijn.

Ik denk wel dat de grote lijn van het gebeurde is dat er een ongeluk gebeurd is, niet dat Natalee vermoord is. Om een of andere reden is Joran in paniek geraakt, wellicht dus omdat er drugs in het spel waren en hij bang was dat men niet zou geloven dat het om een ongeluk ging. En omdat hij niet belast is met een normaal geweten etc, heeft hij haar lichaam volgens mij mee in zee genomen. Ze had aan kunnen spoelen, en dan zouden veel sporen gewist zijn. Maar ze is nooit aangespoeld. Dat dat kan, ook als je niet heel ver van het strand dood in zee ligt, is een feit (iemand die ik ken is daar in zee verdwenen en nooit meer teruggevonden).

Volgens mij is het zo gegaan, en ik denk ook niet dat er anderen bij betrokken zijn geweest.

Maar dat is voor mij puur een gevoel.

xYella.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ie nu opeens een geweten?



Ik hoop voor de ouders van Natalee dat er duidelijkheid komt. En als dat ook nog betekent dat Joran dan eindelijk es opgesloten kan worden is dat mooi meegenomen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:borodini schreef op 26 februari 2010 @ 09:10:

[...]





Op basis van zeer enge jongen



( Ik snap ook wel dat je niet zomaar iemand kan opsluiten hoor . Het lijkt me alleen zo mooi als het bij hem wel zou kunnen )Op basis van zeer enge jongen vind ik best een goeie hoor!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me een mooie toevoeging aan de strafwet: zeer enge jongen. Dan kunnen we gelijk nog een paar zeer enge jongens opsluiten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nog even en hij haalt alle leugens door elkaar...
Alle reacties Link kopieren
Dit interview is toch lang voordat zijn vader overleed opgenomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven