Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Aaah dat is inderdaad heel triest, arme beestjes!!

Hoe hebben ze daar nou zo laks mee om kunnen springen?

Je krijgt niet zomaar een nestje, dat zie je aankomen..

Waarom hebben ze moederpoes niet gesteriliseerd?

Een poes steriliseren kost 50 euro bij kat in nood..

Snap zulke mensen echt niet hoor
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijke uitspraak: wij vangen. Maar dat is meer voor het onbenullige ergernissentopic.
Alle reacties Link kopieren
quote:chanella1 schreef op 18 september 2016 @ 09:53:

Aaah dat is inderdaad heel triest, arme beestjes!!

Hoe hebben ze daar nou zo laks mee om kunnen springen?

Je krijgt niet zomaar een nestje, dat zie je aankomen..

Waarom hebben ze moederpoes niet gesteriliseerd?

Een poes steriliseren kost 50 euro bij kat in nood..

Snap zulke mensen echt niet hoor



Ze hebben al verschillende nestjes gehad lees ik. Soms is het afstaan van je kat omdat je er niet voor kunt zorgen en een vlooienplaag niet kunt bestrijden misschien wel de beste optie.



Maar dat mag je niet tegen haar zeggen van het beheer..

Het schijnt dat ze vorige week ook al een dergelijke oproep heeft gedaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Inderdaad heel erg triest deze oproep.



Het valt mij trouwens heel vaak op dat mensen die geen cent te makken hebben een heel arsenaal aan huisdieren hebben vaak.



Vind dat geen slimme keuze. Als het beest in nood is is er geen oplossing. En ik vraag me af wat voor voer te krijgen.
quote:miss_h schreef op 18 september 2016 @ 10:54:

Het valt mij trouwens heel vaak op dat mensen die geen cent te makken hebben een heel arsenaal aan huisdieren hebben vaak.



Vind dat geen slimme keuze. Als het beest in nood is is er geen oplossing. En ik vraag me af wat voor voer te krijgen.Dat valt mij inderdaad ook op ... Dat je niet meteen al je huisdieren wegdoet snap ik dan weer wel - wij hielden ons (gesteriliseerde) konijn ook toen er schulden waren, en het beestje is inmiddels overleden, dus ik heb gelukkig nooit de keus hoeven maken om haar weg te doen. Maar juist veel mensen zonder een cent te makken lijken tien katten en vijf honden rond te hebben lopen, en steeds nestjes te krijgen en zo. Voer is niet altijd een probleem (al is het dat volgens mij wel als je niet eens een paar euro aan ontvlooispul uit kunt geven), maar dierenartskosten dan weer wel. En sowieso, als je geen cent te makken hebt, en je hebt twee kleine kinderen, dan heb je toch andere prioriteiten dan een huisdier? Luiers en zo?
Alle reacties Link kopieren
Hier op de weggeefhoek/marktplaats in de buurt een advertentie voor verhuren/reserveren van een sinterklaas + pieten die langs komen op 5 december. Met daaronder een serie foto's van bang kijkende en huilende kinderen op de schoot bij Sinterklaas
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Op de vraaghoek,



2910 Wildert: iemand in de buurt die nog een beetje wijn kan missen, zou me goed doen deze moment
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_h schreef op 18 september 2016 @ 10:54:

Inderdaad heel erg triest deze oproep.



Het valt mij trouwens heel vaak op dat mensen die geen cent te makken hebben een heel arsenaal aan huisdieren hebben vaak.



Vind dat geen slimme keuze. Als het beest in nood is is er geen oplossing. En ik vraag me af wat voor voer te krijgen.Valt mij ook op idd. Ik zit op een soort weggeefhoek waar ook voedsel wordt aangeboden dat over is, een vrouw daar reageert echt overal op en stelde laatst de vraag waarom er zo weinig gratis op te halen eten werd geplaatst. Kleine blik op haar profiel leert dat ze 2 kinderen, 2 ponies en een ren vol konijnen heeft. Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid tatoeages. Ze post dan dat ze speelgoed is gaan kopen voor haar zoon bijvoorbeeld, en zelfs vrienden van haar reageren daarop waarom ze daar geld aan uitgeeft in haar positie. Bijzondere prioriteiten..
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 18 september 2016 @ 21:00:

Op de vraaghoek,



2910 Wildert: iemand in de buurt die nog een beetje wijn kan missen, zou me goed doen deze momentJij woont bij mij in de buurt? ;) over de grens
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 18 september 2016 @ 22:10:

[...]





Jij woont bij mij in de buurt? ;) over de grensIk weet niet waar jij woont maar ik woon inderdaad net over de grens. In E. En jij dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:neweve schreef op 18 september 2016 @ 16:07:

Hier op de weggeefhoek/marktplaats in de buurt een advertentie voor verhuren/reserveren van een sinterklaas + pieten die langs komen op 5 december. Met daaronder een serie foto's van bang kijkende en huilende kinderen op de schoot bij Sinterklaas
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 18 september 2016 @ 22:24:

[...]





Ik weet niet waar jij woont maar ik woon inderdaad net over de grens. In E. En jij dan?de eerste plaats die je tegenkomt met de trein uit België Roosendaal dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oh echt! Wat leuk. Dus als ik op mijn balkon ga staan dan kan ik naar je zwaaien. Ik kom daar wel een paar keer per week. Misschien zijn we elkaar wel eens tegen het lijf gelopen ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 18 september 2016 @ 22:51:

Oh echt! Wat leuk. Dus als ik op mijn balkon ga staan dan kan ik naar je zwaaien. Ik kom daar wel een paar keer per week. Misschien zijn we elkaar wel eens tegen het lijf gelopen ook.heb in jouw woonplaats cursussen gedaan, karren gekeken , als zuinige Hollander op de trein naar Antwerpen gestapt, en volgens mij is er in een van de buurt gemeentes, ik dacht zelfs Wildert een spellenclub die nog op mijn bezoeklijstje staat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oh wat leuk, ja het is maar een klein dorp maar het heeft aardig wat activiteiten. Ik snap wel dat je hier op de trein naar Antwerpen stapt, scheelt toch het grensbedrag en parkeren is gratis. Welke cursussen heb je gedaan hier? De spellenclub in de Wildert heb ik nog nooit van gehoord, ik woon in het Centrum.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 18 september 2016 @ 23:46:

Oh wat leuk, ja het is maar een klein dorp maar het heeft aardig wat activiteiten. Ik snap wel dat je hier op de trein naar Antwerpen stapt, scheelt toch het grensbedrag en parkeren is gratis. Welke cursussen heb je gedaan hier? De spellenclub in de Wildert heb ik nog nooit van gehoord, ik woon in het Centrum.



Heel lang geleden Liers kant maken, paar jaar geleden paleografie en tussendoor nog Reiki.

Spellenclub is de dobbeltoren in Wildert
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zal morgen een pb sturen, anders blijven we off topic gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 19 september 2016 @ 00:02:

Ik zal morgen een pb sturen, anders blijven we off topic gaan.Zat ik me net ook te bedenken, ik zal de box in de gaten houden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
"Ik ben op zoek naar die kärtjea van de krijg had die kom ik graag op hallen"



Dit werd dus gisteren gevraagd op de 'ophalen zonder gezeur' groep bij ons in het dorp. Heb mijn hoofd erover gebroken wat er nou eigenlijk gevraagd wordt, maar tevergeefs....
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavanf schreef op 20 september 2016 @ 15:17:

"Ik ben op zoek naar die kärtjea van de krijg had die kom ik graag op hallen"



Dit werd dus gisteren gevraagd op de 'ophalen zonder gezeur' groep bij ons in het dorp. Heb mijn hoofd erover gebroken wat er nou eigenlijk gevraagd wordt, maar tevergeefs....



Kaartjes voor de ??

Ik ben geen taalpurist en maak zelf ook fouten, maar wat er soms op Facebook voorbij komt. Echt tenenkrommend soms. En onbegrijpelijk....
Alle reacties Link kopieren
Niet echt weggeefpagina, maar de bankgiroloterij houdt acties op hun pagina. Iedere dag een ander uitje winnen en je hoeft alleen maar A, B of C te noemen, maar nee hoor hele verhalen waarom die prijs zo leuk zou zijn en goed van pas komt. Zo ongeveer alles van ingegroeide teennagels tot beenamputaties
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:mamavanf schreef op 20 september 2016 @ 15:17:

"Ik ben op zoek naar die kärtjea van de krijg had die kom ik graag op hallen"



Dit werd dus gisteren gevraagd op de 'ophalen zonder gezeur' groep bij ons in het dorp. Heb mijn hoofd erover gebroken wat er nou eigenlijk gevraagd wordt, maar tevergeefs....Wat ik ervan begrijp zou ze van iemand een kaartje krijgen en wil ze die ophalen. Denk ik dan maar hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het was dus een kaartje van het Kruidvat... Gelukkig was ik niet de enige die er niets van kon maken.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavanf schreef op 20 september 2016 @ 15:17:

"Ik ben op zoek naar die kärtjea van de krijg had die kom ik graag op hallen"



Dit werd dus gisteren gevraagd op de 'ophalen zonder gezeur' groep bij ons in het dorp. Heb mijn hoofd erover gebroken wat er nou eigenlijk gevraagd wordt, maar tevergeefs....Klinkt net als iets uit de Ikea. Die hebben ook zo'n rare namen.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavanf schreef op 20 september 2016 @ 15:17:

"Ik ben op zoek naar die kärtjea van de krijg had die kom ik graag op hallen"



Dit werd dus gisteren gevraagd op de 'ophalen zonder gezeur' groep bij ons in het dorp. Heb mijn hoofd erover gebroken wat er nou eigenlijk gevraagd wordt, maar tevergeefs....Ben je er inmiddels achter ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven