Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier geeft iemand een tablet weg. Werkt goed, moet alleen een oplader bij. Meer dan 100 reacties.

Iemand reageert met: 'graag voor mijn dochter'. Komt er een reactie: 'hebben jullie wel een dochter?'.



Alle reacties Link kopieren
Op die tablet kwam op een gegeven moment de reactie van degene die hem weggaf, dat er genoeg reacties waren en dat ze ging loten en degene die uitgeloot was een pb kreeg. Daarna kwamen er nog zo'n 35 'graag!'s.



Alle reacties Link kopieren
quote:Globe83 schreef op 02 oktober 2016 @ 15:10:

Van dit soort berichten word ik zo verdrietig en boos.... deze mvr heeft soms zelfs een stuk of 5 "ik zoek en je moet t komen brengen" berichten op de weggeefgroep. Als men er wat op zegt (het moeten brengen) volgt een scheldpartij...



"Is er nischien iemand die een klein dekbedje heeft? Mn zoontje van 1jaar wil niet in slaapzak.maar t is koud snachts.graag brenge *buurt*"Tsss dan moet ze die slaapzak helemaal openritsen, dan heb je toch ook een 'deken'?
Met spoed hamsterkooi met spulletjes voor aanstaande dinsdag..:



Dan denk ik KOOP het zelf als je zo graag een hamster wilt hebben.
Alle reacties Link kopieren
De groepen waar ik lid van ben worden al weken gedomineerd door vrouwen die in zo'n multilevel marketing zijn getrapt, en dus overal hun afslank thee/druppels/shakes aan proberen te smeren. Ik heb er nog nooit een reactie op gezien
Alle reacties Link kopieren
Graag verloot ik een waardebon van 15 euro van bol.com. De gever (dus ik niet!) wil graag anoniem blijven.



'De gever wil anoniem blijven'. Komt over alsof er echt iets voor de mensheid gedaan is. Er zijn nu al bijna 300 reacties
Alle reacties Link kopieren
Iemand verloot haarverf. Tig reacties natuurlijk. En dan uiteindelijk heel plechtig: 'Gefeliciteerd X, met uw gewonnen prijs'
Alle reacties Link kopieren
Hier niet op een weggeefgroep maar marktplaats voor de regio:



Ik wil graag deze pokémonkaarten ruilen tegen een laptop.. dan dus een aantal foto's van pokemonkaarten met de 'waarde' erbij (ben benieuwd of dat ook echt de waarde is, of dat dat de waarde is als hij de superspeciale glinsterversie ofzo zou hebben). Totale waarde volgens de jongen (jaar of 12 gok ik) is 207 euro.

Daar wil hij dus een laptop voor hebben, waar hij ook nog wat eisen aan stelt (4gb RAM, intel core i7 of i5, moet werken, goede batterij, videoram:nvidia gtx/gt 1g/2g..)



Komt er een reactie: die en die is wel geinteresseerd. Kun je haar een pb sturen?

Jongen: ja, doe ik morgen wel

persoon: dan is ze druk met school dus dat kan niet

jongen: nou dan doet ze het morgen na school maar of ze moet mij nu een bericht sturen!

persoon: die en die is niet meer geinteresseerd..



xD
quote:Chocoladeaardbei schreef op 03 oktober 2016 @ 10:58:

Hier niet op een weggeefgroep maar marktplaats voor de regio:



Ik wil graag deze pokémonkaarten ruilen tegen een laptop.. dan dus een aantal foto's van pokemonkaarten met de 'waarde' erbij (ben benieuwd of dat ook echt de waarde is, of dat dat de waarde is als hij de superspeciale glinsterversie ofzo zou hebben). Totale waarde volgens de jongen (jaar of 12 gok ik) is 207 euro.

Daar wil hij dus een laptop voor hebben, waar hij ook nog wat eisen aan stelt (4gb RAM, intel core i7 of i5, moet werken, goede batterij, videoram:nvidia gtx/gt 1g/2g..)



Komt er een reactie: die en die is wel geinteresseerd. Kun je haar een pb sturen?

Jongen: ja, doe ik morgen wel

persoon: dan is ze druk met school dus dat kan niet

jongen: nou dan doet ze het morgen na school maar of ze moet mij nu een bericht sturen!

persoon: die en die is niet meer geinteresseerd..



xDZou best kunnen, dat ze zo veel waard zijn (als het originele zijn) mijn zoon verzameld ze en er zitten best waardevolle (lees: zeldzame) tussen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog interesse in 3 pakken karnemelk met een tht van 2-10? Ze hebben de hele tijd koel gestaan.
quote:minnimouse schreef op 02 oktober 2016 @ 18:56:

[...]





Tsss dan moet ze die slaapzak helemaal openritsen, dan heb je toch ook een 'deken'?Was ook idd een reactie van iemand...maar mvr wilde toch een dekbedje....
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft de beheerster van de pagina ook nogal vaak " interesse" om dan later hetzelfde weer op de site te zetten want: paste toch niet zo goed, werd eigenlijk toch niet gebruikt. Wel een manier om de boel in beweging te houden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:minnimouse schreef op 02 oktober 2016 @ 18:56:

[...]





Tsss dan moet ze die slaapzak helemaal openritsen, dan heb je toch ook een 'deken'?Nou nee, een Babyslaapzak is een soort lange bodywarmer. Dus die kan je wel openritsen maar dan heb je geen deken.
Ik zie hier op de gratis af te halen groep dat iemand voor hun vader van alles vraagt.

Ze willen echt alles van bankstel ,tafel,laminaat,keukenspullen,wasmachine,tv,etc.

Ze wil wel overal een foto van om te kijken of het wat is.

Ik heb zo iets je wilt alles gratis maar wees dan tevreden met wat je krijgt.Iemand bood laminaat aan

En ze wilden wel een foto om te zien wat voor kleur het laminaat was.

Als iemand dan zei dat er een winkel was waar je goedkoop laminaat kan kopen krijgt degene van de beheerders te horen het is een gratis site.
Ik zoek kein hond wel lief en voor kat graag gratis om drachten



quote:YellowDiamond schreef op 03 oktober 2016 @ 21:16:

Ik zoek kein hond wel lief en voor kat graag gratis om drachten



Wij zitten in dezelfde groep.
quote:ZombieQueen schreef op 03 oktober 2016 @ 21:24:

[...]





Wij zitten in dezelfde groep. O echt? haha grappig
quote:pink1966 schreef op 03 oktober 2016 @ 17:59:

Ik zie hier op de gratis af te halen groep dat iemand voor hun vader van alles vraagt.

Ze willen echt alles van bankstel ,tafel,laminaat,keukenspullen,wasmachine,tv,etc.

Ze wil wel overal een foto van om te kijken of het wat is.

Ik heb zo iets je wilt alles gratis maar wees dan tevreden met wat je krijgt.Iemand bood laminaat aan

En ze wilden wel een foto om te zien wat voor kleur het laminaat was.

Als iemand dan zei dat er een winkel was waar je goedkoop laminaat kan kopen krijgt degene van de beheerders te horen het is een gratis site.



Wij zitten in dezelfde groep

Wat ik me kan herinneren is dat ze ook vroeg naar de kleur oid en interesse had en iets later had haar vader ineens toch laminaat.

Toen kwam die discussie over de praxis geloof ik...
quote:YellowDiamond schreef op 03 oktober 2016 @ 21:27:

[...]



O echt? haha grappig ik ook dezelfde groep haha
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebeltje schreef op 03 oktober 2016 @ 12:57:

Iemand nog interesse in 3 pakken karnemelk met een tht van 2-10? Ze hebben de hele tijd koel gestaan.



Hier bied iemand gewone melk aan. Gooi weg zeg..



"Hoi, ik heb 2 x 2 liter pakken melk met de datum 03-10 kan ik daar iemand blij mee maken.

Ze zijn altijd gekoeld geweest en dicht."

Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:pink1966 schreef op 03 oktober 2016 @ 17:59:

Ik zie hier op de gratis af te halen groep dat iemand voor hun vader van alles vraagt.

Ze willen echt alles van bankstel ,tafel,laminaat,keukenspullen,wasmachine,tv,etc.

Ze wil wel overal een foto van om te kijken of het wat is.

Ik heb zo iets je wilt alles gratis maar wees dan tevreden met wat je krijgt.Beggars can't be choosers! Laat ze dat maar eens googlen
Alle reacties Link kopieren
Ik zag deze bij 'ik bied de helft'



Gezogt spiegel groote waar jeje ijgen helemaal op ziet



Zelfs als ik iets expres verkeerd zou willen schrijven, zou ik hier niet opkomen
Alle reacties Link kopieren
quote:winters schreef op 05 oktober 2016 @ 11:34:

Ik zag deze bij 'ik bied de helft'



[afbeelding]Zijn omschrijving vind ik dan wel weer grappig
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Waar ik me dan over verbaas..



Ik ben lid van minima groepen, en dan is er een spoed oproep voor kinderspulletjes etc.

Beheer van de groep doet dat op aanvraag.



Maar het moet allemaal wel gebracht worden naar 1 ophaalpunt en over 2 weken want ze is op vakantie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven