Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:blond09 schreef op 13 oktober 2016 @ 21:44:

[...]





Aha ja ik weet wat je bedoelt, is redelijk in de buurt maar dan is ze best breed aan het zoeken hahaha het is volgens mij wel dezelfde persoon, 1 november mocht ze in het huis.

Haha wow! Het is vast heel dringend
quote:ringaroundtherosie schreef op 13 oktober 2016 @ 11:31:

[...]



Denk dat het verschil m zit in het dan reageren van een sloeber met: jammer dat het ver weg Is.

Voegt namelijk helemaal niets toe, waarom zou je die reactie plaatsen? Tenzij je ergens hoopt dat diegene dan zegt, zal ik het dan brengen?



Dat impliceert zo'n nutteloze reactie voor mij namelijk een beetje. En als dat het geval Is, vind ik dat inderdaad een slappe mentaliteit.Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Gaat hier op de regionale pagina voor gezocht/aangeboden even aardig los



Een vrouw zoekt een schoonmaakster voor 2 keer 3 uur per week, in die tijd moet degene dan werkelijk een waslijst aan taken verrichten (ALLES poetsen, wassen-strijken-opvouwen, vuilnis regelen, bedden verschonen en zelfs 'achter hun aan opruimen' om maar wat te noemen)..voor 10 euro per uur



Inmiddels meer dan 70 reacties waarvan het merendeel bestaat uit: 'Denk dat je een slaaf of een werkezel zoekt' 'ben je wel helemaal lekker' 'vanaf 15 euro wil ik er over nadenken' en mensen die elkaar taggen om de advertentie belachelijk te maken

Adverteerder verdedigt zich zwakjes dat het maar een appartement is en ze alleen 15 euro wil betalen als ze een factuur ontvangt.
Alle reacties Link kopieren
Even een berichtje over de postings over de doppen voor KNGF. Zelf ben ik ook inleverpunt voor deze doppen en eergister zijn er zo'n 3 vuilniszakken gebracht. En ja, die kijk ik na want niet alle doppen/deksels mogen, in de doppen van kannen melk zit een kartonnetje dat er vaak niet uit gehaald is, etiketten moeten eraf (even in een sopje) en die heb ik dus donderdagavond nagekeken, in zakken gedaan en die gaan bij mij in de berging. Ik wist geen kiloprijs maar per 20.000 kg doppen kan 1 pup een basisopleiding krijgen. Dit jaar zal het ongeveer 80.000 kg doppen opleveren en het streven voor 2017 is de 100.000 voorbij te gaan.

Ook mogen tegenwoordig statiegeldflessen ingeleverd worden zonder dop.



En een aanvulling over 'de restjes van de chinese maaltijd'. Hier is ook zo'n groep en daar zie ik dit soort dingen ook wel voorbij komen. Als je veel over hebt en het zelf niet wilt bewaren vind ik het niet gek om het dan (direct natuurlijk) aan te bieden. Best veel mensen die dit ook wel een x lusten maar er geen geld voor hebben. Hier wordt in deze groep ook vaak door mensen extra gekookt (bijv. voor 6 terwijl ze met 3 zijn) en dat kan dan opgehaald worden.
Jeetje Thee, wat een werk. Mijn complimenten dat je dat doet en ze ook nog allemaal nakijkt. Hier in Belgie loopt die actie ook en ik doe er ook al een paar jaar aan mee. In de ziekenhuizen hier wordt gratis plat en bruiswater flessen aangeboden aan patienten en die doppen worden ook opgespaard. Dus voor diegene die denken dat het niets oplevert, dan gaat het best hard. Ik zal eens letten op de melkdoppen en inderdaad de doppen een sopje geven. Dat scheelt weer voor diegene van het inleverpunt
Alle reacties Link kopieren
Prada, ik kwam bij de doppenactie door een topic dat MV vorig jaar september opende. Toen ben ik gaan sparen en zet soms een update in dat topic.

Hier bij mijn AH heb ik gevraagd of ze in de kantine willen sparen, flyer gebracht en zal eens informeren of ik al kan gaan halen daar.
quote:thee schreef op 16 oktober 2016 @ 00:32:

Prada, ik kwam bij de doppenactie door een topic dat MV vorig jaar september opende. Toen ben ik gaan sparen en zet soms een update in dat topic.

Hier bij mijn AH heb ik gevraagd of ze in de kantine willen sparen, flyer gebracht en zal eens informeren of ik al kan gaan halen daar.Leuk dan zul je altijd aan MV blijven denken al zal dat zonder die doppen ook wel het geval zijn. En inderdaad als bedrijven daar ook aan meedoen dan loopt het snel op. Vele handen enz...
Alle reacties Link kopieren
Hier is iemand die een duidelijk afgeragd bankstel heeft aangeboden,ook hier reageert er 1 met jammer dat je zo ver weg woont ik heb geen vervoer. Weggeefster biedt daarop aan om de bank te komen brengen voor 10 euro en dat wordt ook zo gedaan. Nu zet degeen die het bankstel gekregen heeft de gever te kijk als oplichter omdat hij blijkbaar nu pas ziet dat de bank afgeragd is en de geefster weigert hem weer op te halen en de 10 euro terug te geven
Alle reacties Link kopieren
Op onze weggeefhoek mogen geen kapotte en vieze spullen geplaatst worden. Geldt dat niet voor jullie weggeefhoek?

Wel lullig voor de verkoper als ze zich van geen kwaad bewust was..Neem je de moeite om zo'n bank te vervoeren, krijg je dit..



Ik weet niet hoe de foto's van de bank eruit zagen maar misschien had ze zich beter kunnen indekken door een waarschuwing te geven over de staat van de bank? En dan vooral voor zichzelf natuurlijk, om dit soort gedoe te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 15 oktober 2016 @ 23:55:

Jeetje Thee, wat een werk. Mijn complimenten dat je dat doet en ze ook nog allemaal nakijkt. Hier in Belgie loopt die actie ook en ik doe er ook al een paar jaar aan mee. In de ziekenhuizen hier wordt gratis plat en bruiswater flessen aangeboden aan patienten en die doppen worden ook opgespaard. Dus voor diegene die denken dat het niets oplevert, dan gaat het best hard. Ik zal eens letten op de melkdoppen en inderdaad de doppen een sopje geven. Dat scheelt weer voor diegene van het inleverpunt



Niet in alle ziekenhuizen blijkbaar... Op mijn factuur stond toch echt vermeld hoeveel flessen water ik gekregen had.



Ik spaar ook de doppen maar de melkdoppen hebben ze onlangs veranderd. Die gooi ik nu gewoon weg.

Ook de kleine flesjes water hebben geen draaidoppen meer maar een soort klepjes.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Alle reacties Link kopieren
quote:chanella1 schreef op 16 oktober 2016 @ 09:44:

Op onze weggeefhoek mogen geen kapotte en vieze spullen geplaatst worden. Geldt dat niet voor jullie weggeefhoek?

Wel lullig voor de verkoper als ze zich van geen kwaad bewust was..Neem je de moeite om zo'n bank te vervoeren, krijg je dit..



Ik weet niet hoe de foto's van de bank eruit zagen maar misschien had ze zich beter kunnen indekken door een waarschuwing te geven over de staat van de bank? En dan vooral voor zichzelf natuurlijk, om dit soort gedoe te voorkomen.Ik zag zonder bril nog dat de bank oud en afgeragd was en degeen die het bankstel gekregen heeft heeft meegeholpen uitladen en op de plek zetten, ik zou denken dat je dan echt wel de staat van de bank kunt zien als je het dan echt niet op de foto hebt gezien. We praten hier overigens over een afstand van 40 km dus de geefster , heeft er echt wel moeite voor gedaan. Bij andere dingen zou ik er overigens wel een probleem mee hebben dat iets kapot is maar hier word regelmatig gevraagd om oude banken voor de cross, de keet of wat dan ook en dan is zo'n bank prima. Die word uiteindelijk meestal toch in de fik gestoken
Alle reacties Link kopieren
Doppen verzamelen deden ze bij mijn kinderen op school een tijdje maar er gaat enorm veel tijd inzitten voor wat het oplevert dus ze zijn ermee gestopt. Als je bekijkt dat er dit jaar tot nu toe 70.000 kilo opgehaald is en er 68.000 kilo nodig is voor 1 hond dan houd het in dat honderden mensen uren aan het werk zijn om 1 hond per jaar te betalen. Aan de ene kant is alles natuurlijk mooi meegenomen maar aan de andere kant klinkt dat voor mij toch eigenlijk niet zo rendabel..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
"Ik heb nog steeds lp.s. 's te koop onderanderen jams last nana maascouri en veel Duitse platen hoop dat er mensen zijn die er van houden graag zeerrenjeuzen reacties graag via pb"



Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel, zoals ik al zei, 20.000 kg voor 1 pup. Maar geloof dat dat hier off topic is dus ik plaats een evt. update wel in dat topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 16 oktober 2016 @ 14:53:

"Ik heb nog steeds lp.s. 's te koop onderanderen jams last nana maascouri en veel Duitse platen hoop dat er mensen zijn die er van houden graag zeerrenjeuzen reacties graag via pb"







Nana Maascouri is ook heel zeerenjeuz hoor.
Beheer verveelde zich duidelijk weer eens en heeft werr een nieuwe regel verzonnen.



Je mag nu alleen nog reageren met Lootje, geen graag of alstublieft zelfs, elke langere reactie wordt verwijderd. Want ze worden steeds langer, alsvoorbeeld geeft ze "graag een lootje a.u.b." vond ik persoonlijk een stuk vriendelijker als "lootje"
quote:renate73-nw schreef op 17 oktober 2016 @ 10:21:

Beheer verveelde zich duidelijk weer eens en heeft werr een nieuwe regel verzonnen.



Je mag nu alleen nog reageren met Lootje, geen graag of alstublieft zelfs, elke langere reactie wordt verwijderd. Want ze worden steeds langer, alsvoorbeeld geeft ze "graag een lootje a.u.b." vond ik persoonlijk een stuk vriendelijker als "lootje"







In de groep waar in ik zit is gewoon de eerste die reageert mag het hebben of ophalen moet zeggen dat ik dat niet eerlijk vind want zo geef je werkende mensen weinig kansen.
quote:renate73-nw schreef op 17 oktober 2016 @ 10:21:

Beheer verveelde zich duidelijk weer eens en heeft werr een nieuwe regel verzonnen.



Je mag nu alleen nog reageren met Lootje, geen graag of alstublieft zelfs, elke langere reactie wordt verwijderd. Want ze worden steeds langer, alsvoorbeeld geeft ze "graag een lootje a.u.b." vond ik persoonlijk een stuk vriendelijker als "lootje"





Ik heb zo een hekel aan LOOTJE pfff !
En als je loodje schrijft wat gebeurt er dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Globe83 schreef op 17 oktober 2016 @ 16:10:

[...]







Ik heb zo een hekel aan LOOTJE pfff !



Inderdaad.

Of mensen die zo heel overdreven gaan reageren op iets normaals. Bijvoorbeeld iemand die een paar schoenen weggeeft en dan reageren mensen met:



'Wowwwwwwwwwww echt super vette schoenen, geweldig!!'

'Echt te gek!! Hier ben ik altijd naar op zoek geweest'



Of nog erger:



'Graag voor me zoontje wand ben aleenstaande moeder'

'In de bijstand heb je nie veel dus denk ook eens aan mij'
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 17 oktober 2016 @ 16:31:

En als je loodje schrijft wat gebeurt er dan? Dan krijg je een hengel cadeau
Hahaha! Idd!



Snappen mensen niet dat gewoon normaal reageren veel beter over komt?
Alle reacties Link kopieren
Bankgiroloterij Like als je dit leuk vindt. Reactie Ja dat wil ik wel winnen. (Toelichting, het is dus geen winactie, pirjsvraag of wat dan ook. Het is gewoon reclame voor een tentoonstelling
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:MonicaG schreef op 17 oktober 2016 @ 18:41:

[...]





Dan krijg je een hengel cadeau
Leeggoedticket gevonden bij de Colruyt. Wie heeft er maandag rond het middaguur zijn ticketje op de kar laten zitten en kan mij precies vertellen wat er op staat?



Ik woon denk ik in het meest veilige en sociaalste dorp van Belgie. Een bonnetje van de lege flessen gevonden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven