Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog een gore kattenbak? Blijkbaar wel want er heeft iemand interesse in. Bah
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:MwTheelepel schreef op 05 oktober 2016 @ 15:18:

Iemand nog een gore kattenbak? Blijkbaar wel want er heeft iemand interesse in. BahIk zie het probleem niet zo. Sopje erover en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Die urine aanslag is niet met een sopje weg..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 05 oktober 2016 @ 15:18:

Iemand nog een gore kattenbak? Blijkbaar wel want er heeft iemand interesse in. BahVies.
quote:MwTheelepel schreef op 05 oktober 2016 @ 15:55:

Die urine aanslag is niet met een sopje weg..



Wel met een beetje Antikal.



En urineaanslag heb je heel snel in een kattenbak. Hier een bak van nog geen jaar oud die dat ook heeft. Soit. Ik kan daar niet vies van zijn hoor. Ik hoef er niet uit te eten.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp

Lachen dit zeg
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
quote:Globe83 schreef op 02 oktober 2016 @ 15:10:

Van dit soort berichten word ik zo verdrietig en boos.... deze mvr heeft soms zelfs een stuk of 5 "ik zoek en je moet t komen brengen" berichten op de weggeefgroep. Als men er wat op zegt (het moeten brengen) volgt een scheldpartij...



"Is er nischien iemand die een klein dekbedje heeft? Mn zoontje van 1jaar wil niet in slaapzak.maar t is koud snachts.graag brenge *buurt*"

Pffft.... koop een goedkope fleecedeken bij de action, ledikantlakentje erbij, klaar.

Maar nee, dat is te min, het moet een dekbed zijn. (Kosten ook geen drol volgens mij)



Echt irritant, van die mensen die allerlei eisen hebben die ze zich eigenlijk niet kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog een leuke jurk met een gat van 15 cm? Blijkbaar wel.. Geen idee wat je ermee moet want dat kun je nooit mooi maken.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Hahaha deze kwam ik tegen op een pagina die pareltjes van internetberichten verzamelt



Alle reacties Link kopieren
Heerlijk om mee te lezen!
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 08 oktober 2016 @ 11:29:

Hahaha deze kwam ik tegen op een pagina die pareltjes van internetberichten verzamelt



[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5875B1EC[/img]Welke pagina? Niet ik bied de helft, want daar kwam ik hem niet tegen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 09 oktober 2016 @ 00:33:

[...]





Welke pagina? Niet ik bied de helft, want daar kwam ik hem niet tegenInternetjuweeltjes volgens mij. Want ik heb hem ook voorbij zien komen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe heet het ook al weer waar je plaatjes voor hier kunt uploaden? Tinypics ofzo?

En moet je daar een account voor aanmaken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:papayas schreef op 07 oktober 2016 @ 20:41:

Tvpwat betekend dat ?
Alle reacties Link kopieren
quote:bommetjebom schreef op 09 oktober 2016 @ 23:07:

[...]



wat betekend dat ? Terug vind post
Alle reacties Link kopieren
Hier zoekt iemand allerlei gratis spullen (want niks te besteden) want zij en haar 2-jarige hebben een woning gekregen. Ze wil wel minimaal 2 TV's en graag ook nog even foto's sturen.

Als je dan op d'r profiel kijkt zie je allemaal foto's die gemaakt zijn in een vliegtuig, op vakantie, in de Efteling, op de kermis. Het kan natuurlijk, maar beetje vreemd komt het wel over.
quote:minnimouse schreef op 10 oktober 2016 @ 06:35:

Hier zoekt iemand allerlei gratis spullen (want niks te besteden) want zij en haar 2-jarige hebben een woning gekregen. Ze wil wel minimaal 2 TV's en graag ook nog even foto's sturen.

Als je dan op d'r profiel kijkt zie je allemaal foto's die gemaakt zijn in een vliegtuig, op vakantie, in de Efteling, op de kermis. Het kan natuurlijk, maar beetje vreemd komt het wel over.Wij zitten in dezelfde groep
Alle reacties Link kopieren
Welke groep, Blond? Het is de groep van mijn vorige woonplaats
Alle reacties Link kopieren
koffiekan, theepot, suikerpot en een aantal kopjes (5) en schoteltjes (3). Van 3 kopjes is het oortje stuk

Alleen voor iemand die het goed kan gebruiken!



Hier rest maar 1 ding:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ellenlange berichten op verschillende groepen mbt een doppenactie ...



Iemand had doppen gespaard voor weer een iemand. Die hoefde het niet meer en ze had dus een hele tas vol voor iemand anders. Genoeg mensen die het wilde.



Blijkt een inzameling te zijn waarvoor 20 cent per kilo word gegeven en dat gaat dan nr hulphonden. Een KILO!!!
Alle reacties Link kopieren
Hier zie ik die doppenactie ook regelmatig voorbij komen. Ik wist niet dat het zó weinig opleverde.



Hoe lang duurt het wel niet voor je een kilo bij elkaar hebt? En wassen mensen die doppen ook nog af van te voren, of zit je met een tas vol melk/yoghurt/sap in huis?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja weet het ook niet... zou dan liever gewoon 20 cent geven hahaha!

Leuk dat mensen dat doen hoor maar niks voor mij ;) Trouwens zou me jaren kosten om zoveel doppen te verzamelen haha!
quote:minnimouse schreef op 10 oktober 2016 @ 11:40:

Welke groep, Blond? Het is de groep van mijn vorige woonplaats De groep van woonplaats V tegen E aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven