Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ow goeie IBI! Ga het even doorgeven aan de mods!



En de ava ga ik ff regelen Dreamer, hopelijk komt het niet tot een gevecht ;)
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niet genoeg di voor de gouden ballen, 1x gedaan. Ach ik heb de stallen en de bomen en sv binnen, en de rest moet ik nog even zien. Aan de wolkenrij ben ik maar niet begonnen, daar zijn zoveel punten voor nodig. Ik had een ijsvogel uit de stal, en een sleedoorn
Alle reacties Link kopieren
IJsvogel, daar hoop ik ook op! Ik heb helemaal geen wolkenrij gezien Hoop genoeg te krijgen nog voor die 5 gouden bananen. Ik heb hibiscus, koffie en gember nodig, tenslotte. Ik heb bijna alles gevuld, qua quest, dat ik kan..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel lastig hoor. Krijg maar weinig dropitems waardoor ik die gouden bollen niet echt veel kan maken. Moeilijk event merk ik.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Maar je hebt een avatar



Ja, dat gebrek aan DI heb ik dus ook. Jammer.
Later is nu
Ow sneep met een top moto!



We zijn wel into harry he?!?
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hier met al die Harry Potter fans Ik hou ervan haha. En Snape vind ik gewoon cool...één van de meest interessante karakters uit de hele serie.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen farmers,......

Wat leuk Severus op de farm

Hoe vinden jullie de bonenstaak-uitbreiding, wat een pracht hè,

heel overzichtelijk en met een paar klikjes klaar.

En vanavond om 18.00 is er weer myst.stallen met het gordeldier als nieuwkomer.

En wat gezellig, dat Rose er ook weer is, jippieieieieee !!!!!

Nu nog een goedwerkende bios, en het farmen wordt weer een feest
Alle reacties Link kopieren
Oh.. mysteriestallen.. ik heb natuurlijk geen TG of.. ik heb net hibiscus en bij het laatste level van het schateiland krijg je 9 TG.

Gelukkig dat ik de baha-uitbreiding heb Maar weer een nieuwkomer.. pff.. heb nog een heleboel dieren niet. Bij de laatste mysteriestallen van dat event kreeg ik weer een wolf, een kiwi (waar ik in een volgend level pas voer voor kan maken, heul handig NOT) een visvijver en nog zo'n dier dat ik alláng in meervoud in m'n opslag heb staan. En terwijl ze op het land stonden geheimzinnig te zijn, vlogen er zo lief ijsvogeltjes omheen. Ik snel voer gemaakt, hielp niets *snif*



Oh.. en ik dacht woensdag nog dat een knecht voor de wolkenrijen wel handig zou zijn, vandaag is ie er!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je toch attent, wiesje! Leuk hoor!



Ik heb er weer zin in.
Alle reacties Link kopieren
Maar Dreamer, voor de kiwi kun je wel voer kopen op de markt, ook als je nog niet het vereiste level hebt.

Jammer, dat je niet blij kunt zijn met de dieren, die je al WEL hebt

Rose..... ik heb er ook zin in.... de bios laat het op dit ogenblik weer behoorlijk afweten (ik probeer het wel regelmatig)

Laatst was ik een poosje in Duitsland en alle dagen kon ik achter elkaar al mijn biospunten binnenharken, waarom is dat voor de nederlandse versie nu zooooo moeilijk.....
Alle reacties Link kopieren
Wiesje, je hebt gelijk, ik moet gewoon blij zijn met wat ik heb. Maar ik vind het dan weer zonde als ik straks voor mijn moeizaam bijeengespaarde TG wéér een oranje schaaphok krijg, terwijl er zoveel is, wat ik nog niet heb



En het kiwivoer is ongeveer even duur als een kiwi, dus dat laat ik even aan me voorbij gaan. Indertijd kreeg je bij het kiwi-event 100x voer, dat heb ik opgebruikt en vervolgens kwam ik er achter dat het nog ongeveer een jaar zou duren voordat ik nieuw kon maken. Daar zijn alweer maanden van voorbij, dus dat scheelt alweer



bios doet het hier (momenteel) dan weer wel, maar die vergeet ik té vaak. Ik ben een tijd heel actief ermee geweest voor m'n wac recept.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De bios werkt bij helemaal niet. Waar ik woon wil niemand reclame maken, denk ik.



Het is lastig om al die dieren en werkstallen te ontcijferen, maar ik ben ws weer een beetje update.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog aan het twijfelen of ik een mysteriestal koop. Ik heb nog heel veel dieren niet, maar ook niet heel veel TG.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maar 7 TG, stallen zijn 15! Dat gaat 'm niet worden, ben ik bang.



Heb je een adblock op je internet, Rosetrea? Dan doet de film het niet. Ik heb speciaal bij farmerama de adblock uitstaan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een adblock, maar die heb ik uitgeschakeld voor farmerama. Toen hij het nog wel deed, hadden ze voor waar ik woon ook niet echt veel reclames. Het zal per land verschillen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb problemen met het wisselen van de velden. Als ik van baha naar het gewone veld wil dan werkt het niet. Dan moet ik eerst uitloggen en dan gaat het weer. Iemand anders ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Nee, daar heb ik gelukkig geen last van, Rosetrea. Het is wel zo dat ik farmerama in chrome speel, omdat ik bij explorer steeds foutmeldingen heb.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goed, ik kreeg een oranje geitenstal. Jammer hoor.



Nu druk bezig met een horrorquest. Dat is wel leuk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie mee aan het nieuwe event?
Ja ik doe zeker mee, gisteravond pas begonnen ivm. afspraken. Ik heb nog even bomen staan op het regenwoud en de baha om wat meer DI te krijgen. Het is erg jammer dat de DI onverwachts niet uit stallen kwamen gelukkig had ik ook veel bomen staan dus kreeg toch nog wel aardig wat DI.



Is jouw probleem met laden van pagina's inmiddels al verholpen rose?
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet, IBI. Ik wissel vaak al af tussen chrome en firefox maar maakt bij beide niet uit.



Mijn internet is nogal langzaam, misschien komt het daardoor, lijkt mij wel apart.



Ik zag ook pas te laat het event, ik had nog wel gekeken van de week of er iets aankwam, heb er ws overheen gekeken. Jammer van de geiten. Kijk, dreamer, nu komt je oranje hok geit , goed uit.

En toen had ik nog griezelgewassen staan en heel veel stallen. Dus ook pas laat begonnen. Ik zie het wel, doe in ieder geval de eerste van alles en dan op naar de mysteriestallen en stekjes. Dat vindt ik wel leuk. Met een wolkenrij heb ik weinig.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb wel ingezaaid. Verder nog niet zo gekeken
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net begonnen, ik zie wel weer hoe ver ik kom.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Moet gaan lukken severus! Ik heb 1-6 de eersten ingeleverd en van 6 ook goud. Dus mijn myst. stallen staan op het land. Een paar stekjes op baha. Morgen nog de molen draaien voor diamant van 6 en dan ga ik kijken hoever ik kom voor de rest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven