Gek op Amerikaanse producten

20-08-2015 15:04 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er net als ik gek op Amerikaanse producten?



Mijn favorieten:

- Betty Crocker Peanutbutter cookies mix

- Reese's Peanutbuttercups

- Maple Syrup

- SKIPPY
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het in de VS in motels en hotel ketens gewoon geen traditie is van 'normaal' ontbijt aanbieden. Die gaan er gewoon vannuit dat je even naar een diner gaat als je op road trip bent.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:Wintertime16 schreef op 20 augustus 2015 @ 20:07:

Ontbijt vonden wij ook erg slecht in Amerika. Vaak was er helemaal geen ontbijt, alleen koffie en koekjes en soms van die per stuk verpakte muffins e.d. Soms eieren maar dat waren van die stuiterbaleierenvan de groothandel. Ik had zakjes havermout gekocht dus 's ochtends aten we vaak havermout (met water uit waterkoker) en banaan.

Avondeten vond ik wel ok. Paar keer Thais gegeten, 2x sushi, paar keer in een lokaal restaurantje in een stadje, een keer Italiaans (en ok, een paar keer burgers).Dat ze in goedkope motelketens 'n 'ontbijt' aanbieden wil niet zeggen dat je die rommel ook moet eten he. Daar heb je diners voor waar ze verse eieren of pancakes voor je bakken met ingredienten naar keuze. Vind dat wel iets Nederlands om het maar te eten omdat je er nu eenmaal voor betaald hebt.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Elliot schreef op 20 augustus 2015 @ 16:11:

Peanutbutter M&M's! Zo vreselijk lekker, ik snap niet dat ze hier in Nederland niet te krijgen zijn. Ik heb zelfs nog een bedelbrief naar M&M gestuurd, helaas zonder resultaat En dat ze bomvol suiker zitten is natuurlijk helemaal waar maar je hoeft het toch niet iedere dag te eten?Ik zal wel enorme mosterd zijn, want het topic verder nog niet gelezen, maar M&M's peanutbutter hebben ze nu bij Jamin.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 20 augustus 2015 @ 20:08:

Ik denk dat het in de VS in motels en hotel ketens gewoon geen traditie is van 'normaal' ontbijt aanbieden. Die gaan er gewoon vannuit dat je even naar een diner gaat als je op road trip bent.Ja dit dus.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Oh het ihop ontbijt, 1x gedaan en om 8 uur s'morgens en we zaten om 16.00 nog vol.

Wel lekker maar pannenkoeken met slagroom en stroop en chocoladesaus s'morgensvroeg is niet iets voor elke dag.

Wij gingen meestal ergens voor toast met wat ei en/of bacon. Of een bagel.

Later op Maui gelukkig een fijne supermarkt gevonden met normaal beleg en redelijk normaal stokbrood.

Ontbijtbuffet bij sbarro in NY viel ontzettend tegen. Vet,zout en zoet. Maar dat vond ik van veel dingen daar.



De blooming onion bij Outback was zeker lekker! Volgens mij had ik dat hier op het forum gelezen en dus geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 20 augustus 2015 @ 19:51:

[...]





Hoeveel??!!!

Hang je daarna niet korend over de wc pot?Nee, ik kan ook met gemak een hele mokkaschnitt wegwerken of anderhalf ons schimmelkaas, net waar ik trek in heb. Ik heb geen vreetbuien of zo maar zo nu en dan heb ik gewoon zin om lekker te snoepen en dat doe ik dan ook heel bewust en zonder schuldgevoel. Ik blijf toch wel op m'n gewicht.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 20 augustus 2015 @ 19:59:

[...]





I Love Relish, er staat er weer 1 in de koelkast ! Wij zijn pas bij de bovenburen geweest en ik neem altijd Bulls Eye en Relish mee naar huis. Ik las pas in de Allerhande dat er bij AH ook relish in het assortiment komt maar ik heb het nog niet gevonden.

In Amerika hebben ze 'm ook gewoon van Heinz, waarom brengt Heinz het hier niet gewoon op de markt?

Ik vind het ook heerlijk. Op hotdogs bijv!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 20 augustus 2015 @ 20:10:

[...]



Dat ze in goedkope motelketens 'n 'ontbijt' aanbieden wil niet zeggen dat je die rommel ook moet eten he. Daar heb je diners voor waar ze verse eieren of pancakes voor je bakken met ingredienten naar keuze. Vind dat wel iets Nederlands om het maar te eten omdat je er nu eenmaal voor betaald hebt.



Daarom aten we het ook niet maar regelden we zelf een ontbijt. We deden een rondreis waarbij we elke dag veel moesten reizen dus we hadden niet altijd tijd/zin om uitgebreid ergens te gaan zitten eten.

1x trouwens bij Ihop gegeten maar dat was er bij ons allebei uit voordat we de deur uit waren.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 20 augustus 2015 @ 20:10:

[...]



Dat ze in goedkope motelketens 'n 'ontbijt' aanbieden wil niet zeggen dat je die rommel ook moet eten he. Daar heb je diners voor waar ze verse eieren of pancakes voor je bakken met ingredienten naar keuze. Vind dat wel iets Nederlands om het maar te eten omdat je er nu eenmaal voor betaald hebt.



Inderdaad, diners



Sowieso wordt er in de VS meer buiten de deur gegeten omdat het goedkoper kan dan in Nederland en voor sommige dingen het bijna meer kost om zelf te koken. Ik vind dat in diners ontbijten een van de leukste dingen aan een Roadtrip in de VS!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:MarianneDavids schreef op 20 augustus 2015 @ 20:13:

[...]





Nee, ik kan ook met gemak een hele mokkaschnitt wegwerken of anderhalf ons schimmelkaas, net waar ik trek in heb. Ik heb geen vreetbuien of zo maar zo nu en dan heb ik gewoon zin om lekker te snoepen en dat doe ik dan ook heel bewust en zonder schuldgevoel. Ik blijf toch wel op m'n gewicht.Heerlijk dat je jezelf zo te buiten kunt gaan en niks aankomt. En misselijk wordt je ook niet?(daar doelde ik meer op)
quote:redbuIIetje schreef op 20 augustus 2015 @ 19:46:

[...]



Ik haalde (in het noordwesten) ook vaak gewoon iets te lunchen bij de supermarkt. Veel broodjes en dingen als cinnemon roll of donut hebben ze ook per stuk. En ik was verslaafd aan de Pepper Jack kaas. Uiteraard moet je als chipsjunkie ook de lokale chips proberen, daar kun je je ook mee uitleven.Wij hadden standaard zo'n doos honeybuns in de auto liggen
quote:boebezoebe schreef op 20 augustus 2015 @ 19:52:

Ik vind dat er op zich echt wel lekkere dingen in de VS te krijgen zijn. Mijn ervaring is dat vooral de extremen extremer zijn. Of zeg maar een dieet van supergrassmoothies a 16 dollar met alles vers en biologisch dynamisch in een zaakje waar je een glutenvrij veganistisch cakeje koopt van handgemalen graan, of gewoon echt crap. Vieze chocolade waarvan je de pindaolie proeft (Hershey's yuk), of inderdaad zoet brood met weet ik hoeveel suiker dat stijf staat van de conserveringsmiddelen. Heb het idee dat we in NL veel meer de middenweg gewend zijn.



Lekkere gerechten vind ik bijvoorbeeld clam chowder, of gumbo of echt lekkere fried chicken. Lekkre bleuberrie pancakes met maple syrup (wel echte siroop), of goeie pulled pork die iamnd al noemde.Owja! Clam chowder gegeten bij Barney's Beanery in Santa Monica! Dat was heerlijk! En daarna fish and chips ik heb nog wel iets anders op dan fastfood
Alle reacties Link kopieren
Het stomme vind ik foodcourts, eerst dacht ik "he wat handig " maar na dat man iets Aziatisch had en ik iets Mexicaans en dat je niet kon proeven wat wat was want het smaakte gewoon zowat hetzelfde was ik er klaar mee.



Wel heel lekker (en goedkoop) Thais gegeten en dat midden in NY. En Indiaas en Grieks.



Vond Taco bell ook tegen vallen.
Alle reacties Link kopieren
Voor ontbijt vind ik ook breakfast burrito's fantastisch. Heb er nu al zin aan eentje!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik mis de Wholefoods & Trader Joe hier in Nederland! En de lunch burrito, van de burrito cart. En heel fout, maar met halloween hadden we snoepjes in de vorm van een worteltje of zo, die waren zooooo lekker! Maar alleen met de feestdagen, daarna niet meer....

Wat heb ik mij in het begin verbaasd over de supermarkten, wilde nassi maken en kwam met 2 kg groente thuis ipv zakje roerbakmix...
Alle reacties Link kopieren
Candy Corn! Waren dat geen maiskorrels, Kris? Ik vond ze niet te eten trouwens.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, dat was het Boebezoebe! Mierzoet. En ik kocht altijd slechts 1 zakje, mijn guilty pleasure. Peanut butter M&M's vond ik dan weer niets...
Alle reacties Link kopieren
Ik vond deze dingen dus zo lekker: https://healthyeatingrock ... 2012/08/snapea-crisps.jpg
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Lifesavers, die vind ik lekker qua snoepjes! En die had je vroeger ook gewoon hier...
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 20 augustus 2015 @ 20:33:

Voor ontbijt vind ik ook breakfast burrito's fantastisch. Heb er nu al zin aan eentje!Dat vond ik verbijsterend, die dingen. Als je de dag daar al mee begint is het eind toch zoek, qua calorieën en vet/zout ?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 20 augustus 2015 @ 21:14:

Lifesavers, die vind ik lekker qua snoepjes! En die had je vroeger ook gewoon hier...

Die zag ik ook bij Jamin.

Net als Oreo's birthdaycake. Witte Oreo's met een witte vulling met kleurtjes erdoor. Leken me erg lekker, maar allemachtig; 7 euro voor een pak!



La maar.
You don't have to fit into the format
Jamin is idd zo duur! Dat is jammer. Ga binnenkort wel toch even shoppen daar mag eens in de zoveel tijd hè
Pizza's van W*gner??? Nee, bedankt!!!!
quote:Desperate_Housewive schreef op 20 augustus 2015 @ 21:14:

Lifesavers, die vind ik lekker qua snoepjes! En die had je vroeger ook gewoon hier...Heerlijk, ik heb nog een halve zak liggen!
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 20 augustus 2015 @ 21:21:

[...]





Dat vond ik verbijsterend, die dingen. Als je de dag daar al mee begint is het eind toch zoek, qua calorieën en vet/zout ?Ligt er aan waar je em koopt, ik nam een klaintje bij een tentje vlakbij het motel. En als ik in de VS ben maak ik veel lange hikes (naast het roadtrippen), dus die callorieen komen wel op hoor.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven