Gek op Amerikaanse producten

20-08-2015 15:04 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er net als ik gek op Amerikaanse producten?



Mijn favorieten:

- Betty Crocker Peanutbutter cookies mix

- Reese's Peanutbuttercups

- Maple Syrup

- SKIPPY
Alle reacties Link kopieren
quote:Lorelai schreef op 20 augustus 2015 @ 17:56:

Ik mis uit mijn Amerikaanse tijd niet zozeer producten, maar wel het winkelen bij Whole Foods, wat een geweldige winkel is dat.



Yep. En ik vond Trader Joe's ook wel te doen. Mijn favoriete snack was chips gemaakt van erwtjes (die lagn bij de groente, want was voor in de salade).



WBT Fast food was In 'n Out favoriet. Keek ik wel even over de gequote bijbeltekst op de verpakking heen
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 20 augustus 2015 @ 19:37:

Het lijkt me wel leuk om al die vette bek happen een keer te proeven. Van kennissen die om het jaar naar de VS gaan hoor ik altijd dat je met je ontbijt de rest van de dag makkelijk doorkomt als je een doggybag vraagt maar er zijn ook hotels waar je geen enorme stukken cheesecake of andere zware happen vindt. Zal eraan liggen waar je bent. Ik ben er nooit geweest, hoor het alleen van anderen. Ik zou het heel vervelend vinden als ik voor de lunch vier broodjes, twee ons beleg, een fles mineraalwater en wat fruit wil halen en niets anders kan krijgen dan tien broodjes, een pond beleg, een gallon mineraalwater en twee kilo fruit, met dat laatste kan ik dan nog wel leven.Ik haalde (in het noordwesten) ook vaak gewoon iets te lunchen bij de supermarkt. Veel broodjes en dingen als cinnemon roll of donut hebben ze ook per stuk. En ik was verslaafd aan de Pepper Jack kaas. Uiteraard moet je als chipsjunkie ook de lokale chips proberen, daar kun je je ook mee uitleven.
Shoot first, ask questions later!
Ah, bah Boebezoebe... Toen we bij Danny's waren, waren er de 'bacon weken'. Bacon brownie, bacon rootbeer float (ja, met stukjes bacon 'on top' en ook... Bacon ijs. Moeders, man en ik zaten zowat over onze nek te gaan van het idee. KAN gewoon niet lekker zijn.



Verbaasde mij toen ineens een stuk minder dat Amerika een gigantische obesitas epidemie aan zijn broek heeft hangen. De serveerder bij Danny's lachte ons gewoon uit (hij kon het echt niet geloven) omdat wij amper een kwart van ons bord op hadden gekregen...
Alle reacties Link kopieren
Bacon ijs! Ik heb een nieuw doel in mijn leven
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:fleetfox schreef op 20 augustus 2015 @ 19:46:

Verbaasde mij toen ineens een stuk minder dat Amerika een gigantische obesitas epidemie aan zijn broek heeft hangen. De serveerder bij Danny's lachte ons gewoon uit (hij kon het echt niet geloven) omdat wij amper een kwart van ons bord op hadden gekregen...

Dat begrijp ik ook wel hoor. Als je alleen al kijkt hoe duur verse groente is tov een Mac maaltijdje, dan ben jij bij de Mac goedkoper uit.

Ik vroeg standaard na de maaltijd een "box".

Volgende dag in de magnetron opwarmen en je had voor nog een dag avondeten
Alle reacties Link kopieren
O, donuts vind ik wel lekker maar ik ken ze natuurlijk alleen van hier. Kan er zo zes achter elkaar wegwerken maar dan is dat wel genoeg voor de komende maanden.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 20 augustus 2015 @ 19:50:

O, donuts vind ik wel lekker maar ik ken ze natuurlijk alleen van hier. Kan er zo zes achter elkaar wegwerken maar dan is dat wel genoeg voor de komende maanden.



Hoeveel??!!!

Hang je daarna niet korend over de wc pot?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat er op zich echt wel lekkere dingen in de VS te krijgen zijn. Mijn ervaring is dat vooral de extremen extremer zijn. Of zeg maar een dieet van supergrassmoothies a 16 dollar met alles vers en biologisch dynamisch in een zaakje waar je een glutenvrij veganistisch cakeje koopt van handgemalen graan, of gewoon echt crap. Vieze chocolade waarvan je de pindaolie proeft (Hershey's yuk), of inderdaad zoet brood met weet ik hoeveel suiker dat stijf staat van de conserveringsmiddelen. Heb het idee dat we in NL veel meer de middenweg gewend zijn.



Lekkere gerechten vind ik bijvoorbeeld clam chowder, of gumbo of echt lekkere fried chicken. Lekkre bleuberrie pancakes met maple syrup (wel echte siroop), of goeie pulled pork die iamnd al noemde.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Moiren_ schreef op 20 augustus 2015 @ 19:49:

[...]



Dat begrijp ik ook wel hoor. Als je alleen al kijkt hoe duur verse groente is tov een Mac maaltijdje, dan ben jij bij de Mac goedkoper uit.

Ik vroeg standaard na de maaltijd een "box".

Volgende dag in de magnetron opwarmen en je had voor nog een dag avondeten Ook dat, maar ik geloof ook gewoon dat je, als je de hele dag fastfood om je heen hebt, dat het heel moeilijk is de keuze te maken om gezond te eten. Het is gewoon heel verslavend. Ik moest er zelf dus niet aan denken, maar ik denk als je genoeg bij Danny's komt (en dus gewend bent aan de suiker, het vet, de hoeveelheden) dat het een heel aantrekkelijke keuze is. Ik denk als je eenmaal over die drempel heen bent (ik had na 2 weken VS echt weer behoefte aan gezond bijvoorbeeld) dat het heel moeilijk wordt weer terug te gaan naar de basis van gezond eten.
quote:boebezoebe schreef op 20 augustus 2015 @ 19:52:

Lekkere gerechten vind ik bijvoorbeeld clam chowder, of gumbo of echt lekkere fried chicken. Lekkre bleuberrie pancakes met maple syrup (wel echte siroop), of goeie pulled pork die iamnd al noemde.

Oh, vergeten! Voor de clam chowder van Boudin in San Francisco zou ik een moord doen! Dat zuurdesembrood er om heen, oh, zó lekker!



Alle reacties Link kopieren
In veel kleine plaatsen is er ook gewoon geen keus. Je hebt fastfood en een supermarkt met jumboverpakkingen bewerkt voedsel. En thats it.
.
quote:fleetfox schreef op 20 augustus 2015 @ 19:55:

[...]



Oh, vergeten! Voor de clam chowder van Boudin in San Francisco zou ik een moord doen! Dat zuurdesembrood er om heen, oh, zó lekker!



[img]https://chiarahaswanderlust.files.wordp ... g_4414.jpg[/img]*kwijl..*
Alle reacties Link kopieren
Het viel mij bij de supermarkten op dat ze er geen voorgesneden groentes hebben. Dus nog 'n extra handicap voor de locals die gezond willen koken. Wij kopen tenslotte ook meestal zakken gewassen/gesneden spinazie of sla, schoongemaakte worteltjes en voorgekookte krieltjes. Daar moet je echt alles from scratch doen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Een goede key lime pie, ook heerlijk. Ik vind dat ze in de VS wel goed aan pies mt fruitvulling (kunnen) doen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Er zijn best dingen die lekker zijn in amerika maar over het algemeen vind ik het eten in Nederland stukken beter. Het eerste jaar hier kon ik ook echt mijn draai niet vinden en at ik onbewust heel veel onzin.



Ik was mij bijvoorbeeld niet bewust van hoeveel suiker of highcorn fructose syrop er aan dingen worden toegevoegd (Tegenwoordig spender ik een extra 15minuten in een supermarket aan etiketten lezen)

Ik heb eindelijk een betaalbaar brood gevonden wat redelijk te eten is, maar het is niet te vergelijken met brood thuis...alleen al het feit dat je het rustig 2 weken op het aanrecht kan bewaren is voor mij al reden tot paniek.



Laatst toch weer een keer poging gedaan karnemelk te kopen hier, ook laatste keer, gatverdamme en om over hun obsessie met pindakaas maar niet te spreken haha. Maar goed om het positief te houden, wat vind ik wel heel lekker hier:



- Cheetos (ze zijn zoooo slecht maar wat zijn ze hier heerlijk groot en kazig!)

- Chicken wings...dat is echt wel mijn favo snack als ik op vrijdagavond na werk een borrel doe

- Buttermilk pancakes...ik moest er even aan wennen maar ze zijn zo fluffy en zoo lekker met idd..maple syrup..al maak ik thuis altijd gewoon nog nederlandse pannekoeken met nederlandse stroop



Overigens kan je wel gezond eten in amerika maar je moet er gewoon wat meer moeite voor doen, wat ik wel een groot voordeel vind is dat ze veel bereider zijn om aanpassingen te maken als je iets besteld en 8 vd 10 plekken bieden tegenwoordig ook 'below 500 calorie meals' aan wat ik echt een pre vind. Als je dan naar een menu kaart kijkt en je ziet dat iets 1800 calorieen is vergaat de trek mij wel namelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 20 augustus 2015 @ 19:56:

In veel kleine plaatsen is er ook gewoon geen keus. Je hebt fastfood en een supermarkt met jumboverpakkingen bewerkt voedsel. En thats it.Nog wat bacon bits er bij... (grapje, het ziet er heerlijk uit)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:redbuIIetje schreef op 20 augustus 2015 @ 18:26:

Pepper Jack kaas

Onion Rings

RelishI Love Relish, er staat er weer 1 in de koelkast ! Wij zijn pas bij de bovenburen geweest en ik neem altijd Bulls Eye en Relish mee naar huis. Ik las pas in de Allerhande dat er bij AH ook relish in het assortiment komt maar ik heb het nog niet gevonden.
quote:ana_isabel schreef op 20 augustus 2015 @ 19:57:

[...]





*kwijl..*

De zaak ook. Kwam het zuurdesembrood in manden aan het plafond voorbij gegleden.



Wel enorme spijt dat ik geen blik soep heb meegenomen naar huis. Die kon je daar namelijk kopen.



quote:redbuIIetje schreef op 20 augustus 2015 @ 19:58:

Het viel mij bij de supermarkten op dat ze er geen voorgesneden groentes hebben. Dus nog 'n extra handicap voor de locals die gezond willen koken. Wij kopen tenslotte ook meestal zakken gewassen/gesneden spinazie of sla, schoongemaakte worteltjes en voorgekookte krieltjes. Daar moet je echt alles from scratch doen.Wat lopen ze daar achter dan. Zouden ze dat echt nog niet zelf hebben bedacht?
Alle reacties Link kopieren
En pumpkin pie!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:fleetfox schreef op 20 augustus 2015 @ 19:59:

[...]



De zaak ook. Kwam het zuurdesembrood in manden aan het plafond voorbij gegleden.



Wel enorme spijt dat ik geen blik soep heb meegenomen naar huis. Die kon je daar namelijk kopen.



[img]http://media-cdn.tripadvisor.com/media/ ... bakery.jpg[/img] echt...voor mij zijn dit soort winkels als een speelgoedwinkel voor een kind...zit letterlijk te watertanden hier..hou op met fotos plakken!!!!
quote:redbuIIetje schreef op 20 augustus 2015 @ 19:58:

Het viel mij bij de supermarkten op dat ze er geen voorgesneden groentes hebben. Dus nog 'n extra handicap voor de locals die gezond willen koken. Wij kopen tenslotte ook meestal zakken gewassen/gesneden spinazie of sla, schoongemaakte worteltjes en voorgekookte krieltjes. Daar moet je echt alles from scratch doen.Dit dus. ik wou het nog typen in mijn bericht maar ik vergat het. Als je bij ons in NL naar de supermarkt gaat heb je veel meer keus qua voorgesneden /voor gekookt etc gedoe. Daarom koop ik nu vaak groenten uit de diepvries voor als ik een snelle soep wil maken of een stir fry of iets dergelijks maar het ligt dus niet in het versvak zoals bij de AH.
quote:ana_isabel schreef op 20 augustus 2015 @ 20:01:

[...]





echt...voor mij zijn dit soort winkels als een speelgoedwinkel voor een kind...zit letterlijk te watertanden hier..hou op met fotos plakken!!!!

Je weet me te vinden voor meer.



Wat ik toch wel een enorme topwinkel vond... De Whole Foods. Kreeg nog net geen orgasme daar van het aanbod. Gezond eten werd daar echt super aantrekkelijk gemaakt. Die mag hier in mijn dorp ook wel komen!
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt vonden wij ook erg slecht in Amerika. Vaak was er helemaal geen ontbijt, alleen koffie en koekjes en soms van die per stuk verpakte muffins e.d. Soms eieren maar dat waren van die stuiterbaleierenvan de groothandel. Ik had zakjes havermout gekocht dus 's ochtends aten we vaak havermout (met water uit waterkoker) en banaan.

Avondeten vond ik wel ok. Paar keer Thais gegeten, 2x sushi, paar keer in een lokaal restaurantje in een stadje, een keer Italiaans (en ok, een paar keer burgers).
quote:fleetfox schreef op 20 augustus 2015 @ 20:04:

[...]



Je weet me te vinden voor meer.



Wat ik toch wel een enorme topwinkel vond... De Whole Foods. Kreeg nog net geen orgasme daar van het aanbod. Gezond eten werd daar echt super aantrekkelijk gemaakt. Die mag hier in mijn dorp ook wel komen!



Aah je mag plakken hoor

Ik kan ook zo gelukkig worden van dat soort winkels. Ik ga dan heeeel langzaam door alle gangpaden en wil alles rustig bekijken, het liefste nog aanraken ook...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven