Whats-app

17-04-2024 08:16 202 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik erger mij dus lichtelijk aan het volgende.
Familie en vrienden die gewoon niet reageren op een appje.
Het niet eens lezen (terwijl ze een applewatch hebben).
En zo dus je appje een hele week ongelezen laten.
En als ik er nog een stuur, ook gewoon niet reageren.
Vervolgens, een week later, terug appen dat ze het zo druk hadden, maar wat leuk om samen.... (vul maar in).
Ik heb dan al geen zin meer.

Mijn kinderen zeggen dat dit nou eenmaal zo gaat bij de jongere generatie.
Maar de "ouderen" kunnen het dus ook.

Ergeren zich hier meer mensen aan?

*voor iedereen die berichtjes niet opent omdat hij bang is ze te vergeten als het bolletje weg is: je kunt dat bolletje terug zetten!
Open whatsapp, houd je whatsappcontact ingedrukt (zo selecteer je het), en klik rechts boven op de 3 puntjes. Je kunt nu markeren als ongelezen aanvinken!
thanx wijzigde dit bericht op 17-04-2024 11:21
21.79% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren Quote
Mwa. Dit is volgens mij gewoon hie het gaat. Als iemand appt voor een afspraak moeten mensen vaak even kijken enzo. Als je snel antwoord wil kan je ook even bellen toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, geen last van. Als ik wat wil regelen, dan bel ik gewoon i.p.v. gebruik te maken van (onpersoonlijke) whatsapp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sommige mensen hebben whatsapp op stil staan, of bepaalde mensen of groepen, en dan krijg je geen melding op je apple watch.

Wanneer ik mijn appje op mijn apple watch lees, dan blijft deze als ongelezen staan.

En nee, ik beantwoord mijn appjes ook niet direct. Ik bepaal zelf wanneer ik dit doe, en het is niet aan de verstuurder om te bepalen dat ik deze direct moet beantwoorden. Is het belangrijk, dan kan je ook gewoon bellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ik erger me daar niet aan.
Ik word namelijk zelf nogal gek van de hoeveelheid apps die binnenkomen en heb groepen en veel appende mensen daarom helemaal op stil staan. Deze komen dus ook niet op mijn watch binnen!
Ik reageer wanneer het mij uitkomt. Als je een app/sms of mail stuurt ga ik er niet van uit dat je direct antwoord wilt hebben. Als dat zo zou zijn zou ik wel gebeld worden, en zelfs dan kan ik kiezen om de telefoon op te nemen of niet en of ik op een later tijdstip terug bel of niet.

Ik zou niet weten waarom ik direct in de houding zou moeten springen van een berichtje van iemand, en waarom ik altijd zou moeten reageren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ik erger mij daar niet aan. Ik erger mij wel aan mensen die een 2e app sturen als ik nog niet heb gereageerd. En überhaupt aan mensen die er iets van vinden dat ik reageer wanneer ik daar zin en tijd voor heb.
Anderen kunnen je app al wel lezen zonder het te openen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom heb jij dan geen zin meer?
Alle reacties Link kopieren Quote
Getver 'liever bellen' no thanks ieuw. Ik ben ouder en ik vind het appen echt beter dan moeten bellen.
Ik vind later op de dag reageren niet zo erg maar ik deel je verbazing to, over mensen die pas dagen later reageren op een concreet voorstel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je gedraagt je als een minnares die door haar getrouwde lover 2 weken op een zijspoor is gezet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is maar net waar je je aan ergert.
Ik vind niets ergerlijker dan mensen die te pas en te onpas op andermans appjes moeten antwoorden omdat ze de rust niet hebben dit op een later moment te doen. Of ze nu op werk zijn, of ergens op bezoek of in de winkel lopen.
Zelf zal ik nooit mijn appjes openen als ik bij een ander op bezoek ben bijv. En heb ik ook gerust dagen dat ik geen zin heb om te pas en te onpas sociaal te moeten zijn en te reageren op gestuurde appjes/foto's/vragen etc.
Jij zal vast niet de enige zijn die die persoon appt, misschien hebben ze per dag wel een hele lijst aan mensen die ergens antwoord op willen.
Erger nog, ik lees de appjes soms wel maar reageer pas wanneer het mij uitkomt o_o Dus dan staat iemand een paar dagen op gelezen en neem ik later pas de tijd om te reageren.

Als je zin hebt om af te spreken, en je ziet dat je appje niet gelezen is dan bel je toch even?

Overigens weet mijn omgeving dit, en zullen mensen die dichtbij staan mij altijd bellen wanneer ze sneller antwoord op hun vraag willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het voordeel van appen vind ik juist dat je kunt reageren wanneer het je uitkomt.

Ik maak eigenlijk nooit mee dat mijn appje een week lang op ongelezen blijft.
Maar als het een voorstel is om af te spreken, dan laten ze het waarschijnlijk op ongelezen staan, omdat ze hun agenda nog moeten checken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flipflop schreef:
17-04-2024 08:20
Nee, geen last van. Als ik wat wil regelen, dan bel ik gewoon i.p.v. gebruik te maken van (onpersoonlijke) whatsapp.
Ik bel echt nooit meer. En vind het ook best irritant om gebeld te worden, vaak ben ik net bezig ofzo.

TO: ik zou me hier ook wel aan storen. Ik merk zelf dat contact met vriendinnen die niet/ weinig appen verwaterd is. Misschien ligt de oorzaak wel andersom hoor en hebben ze weinig behoefte aan contact (en appen ze daarom niet), maar het is zeker uitgefilterd bij mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
17-04-2024 08:27
Getver 'liever bellen' no thanks ieuw. Ik ben ouder en ik vind het appen echt beter dan moeten bellen.
ik ook hoor, heb een hekel aan bellen, dat doe je alleen als iemand op de IC ligt en je afscheid moet komen nemen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt er een beetje aan hoe lang. Ik vind enkele dagen niet reageren prima, maar een week of langer wel irritant. Zeker als je dan na 1,5 week een reminder stuurt en het weer drie weken duurt. Dan gaat bij mij de lol er ook wel af

Bellen heeft bij veel van mijn vrienden geen zin, die hebben hun telefoon standaard op ‘stil’.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat betreft app-groepen: Sommige mensen zijn actief in posten en reageren, anderen minder en sommigen negeren de hele groep. Ik reageer wel, maar post zelf weinig. En als er iemand wil afspreken dan zijn er altijd genoeg reacties om tot een datum, plaats en tijd te komen. Soms begint er dan iemand die de chats negeert tegen de tijd van de afspraak moeilijk te doen over de datum, plaats of tijd (ik kan die zaterdag niet, ik vind dat een stom restaurant, ik zou liever 's middags gaan). Die persoon heeft dan pech.

Wat betreft persoonlijke berichten: Graag of niet. Als ik niks hoor, neem ik aan dat iemand geen zin heeft om te reageren. Ook goed.
gemberthee wijzigde dit bericht op 17-04-2024 08:41
14.80% gewijzigd
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik herken het wel. Ik ben iemand die snel reageert, maar legde mezelf extra druk op als iemand zag dat ik het gelezen had. Daarom heb ik de blauwe vinkjes uitgezet en neem ik iets meer de tijd om te reageren. Ik reageer alsnog vrij snel en al helemaal als het om een voorstel voor een afspraak gaat.
Andersom vind ik het dus ook irritant als anderen mensen enorm lang de tijd nemen. Toen ik nog blauwe vinkjes had, zag ik dat deze binnen enkele seconden of minuten blauw werden nadat ik een bericht had gestuurd. Maar reageren... Ho maar.
Ik heb nu veel meer rust, omdat ik mezelf dus minder druk op leg maar ook lagere verwachtingen heb van een ander.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een week niet terug appt kom ik daar pas achter als je wel appt. Ik vergeet zelf wie ik app en waarom; veel te druk met allerlei andere dingen. En als je me dan appt met een voorstel denk ik; ha leuk!

Ik ben zelf wel een ‘brave’ apper, ik reageer altijd snel. Maar ik heb iemand in mn kring die houdt van lange spraakberichten, nou… voor ik tijd heb om die te luisteren én er aan denk, pfff.

Als je last heb van dergelijke app gedrag mbt afspraken maken zou ik zelf toch even bellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vergeet het gewoon en niet omdat het me niet boeit maar omdat ik problemen heb met zulke dingen onthouden. Blijkt dat veel ADHD-ers dat hebben. 8-)

Maar ook mensen die een drukker leven hebben, kinderen, werk ect hebben dat ook, ze lezen het, willen later reageren en er komt van alles tussen.
Ik vind een paar dagen later toch reageren niet raar.

Als iets belangrijk is en meteen een antwoord behoeft, kan je beter even bellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een week niet terug appt kom ik daar pas achter als je wel appt. Ik vergeet zelf wie ik app en waarom; veel te druk met allerlei andere dingen. En als je me dan appt met een voorstel denk ik; ha leuk!

Ik ben zelf wel een ‘brave’ apper, ik reageer altijd snel. Maar ik heb iemand in mn kring die houdt van lange spraakberichten, nou… voor ik tijd heb om die te luisteren én er aan denk, pfff.

Als je last heb van dergelijke app gedrag mbt afspraken maken zou ik zelf toch even bellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
17-04-2024 08:42
Als je een week niet terug appt kom ik daar pas achter als je wel appt. Ik vergeet zelf wie ik app en waarom; veel te druk met allerlei andere dingen. En als je me dan appt met een voorstel denk ik; ha leuk!

Ik ben zelf wel een ‘brave’ apper, ik reageer altijd snel. Maar ik heb iemand in mn kring die houdt van lange spraakberichten, nou… voor ik tijd heb om die te luisteren én er aan denk, pfff.

Als je last heb van dergelijke app gedrag mbt afspraken maken zou ik zelf toch even bellen.

Spraakberichten zijn horror. Ik luister die dus ook bijna nooit af en zeg dat ook als ze ernaar vragen, heb je berichtje niet gehoord? Nee, ik haat spraakberichten.
De meeste mensen zijn ook gestopt met ze sturen naar me. :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
17-04-2024 08:42

Ik ben zelf wel een ‘brave’ apper, ik reageer altijd snel. Maar ik heb iemand in mn kring die houdt van lange spraakberichten, nou… voor ik tijd heb om die te luisteren én er aan denk, pfff.
oooh spraakberichten, de gruwel
Vaak ingesproken door mensen achter het stuur, die zelf geen zin hebben om stil te gaan staan om te te appen en dus 'moet' jij hun hele geblaat maar even aanhoren
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet wel zeggen, dat ik selectief ben. Mijn kinderen antwoord ik eigenlijk altijd zsm, dus ik kan het wel
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik erger me daar niet aan. Mensen zijn soms druk, zijn ergens waar ze niet kunnen appen, hebben andere prioriteiten op dat moment en denken later eens: oh ja, ik zou X nog terug appen. Ik vind dat alleen maar logisch eigenlijk. Sterker nog, als ik merk dat iemand moeilijk doet omdat ik niet snel genoeg terug app, word ik zenuwachtig van het contact met die specifieke persoon en wil ik eigenlijk helemaal niet meer afspreken.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook kinderen en een drukke baan, maar vind het appen daarom juist fijn. Veel beter dan dat ik tussendoor gebeld word. Terugappen kan prima tussendoor of als ik in de trein zit, savonds op de bank, etc. Meteen reageren hoeft helemaal niet, maar steeds een week ertussen zou voor mij wel een teken zijn dat je het voorstel niet interessant vindt.

Die spraakberichten kan ik ook niks mee inderdaad. Ook het geduld niet om af te luisteren, maar even tussendoor beantwoorden is ook onhandiger. Ik zie dat overigens bij mijn puber wel veel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee ik erger mij er niet aan. Ik lees soms berichten ook als hij net binnenkomt, maar ik scan altijd het bericht, moet ik meteen reageren (is het urgent) of is het iets wat ik ook later kan beantwoorden.

Een vraag zoals "zullen we een keer afspreken" zou ik ook schuiven naar later en dat kan dan s avonds zijn of soms pas in het weekend. Heeft niks met die persoon te maken maar met tijdsplanning.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven