Whats-app

17-04-2024 08:16 202 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik erger mij dus lichtelijk aan het volgende.
Familie en vrienden die gewoon niet reageren op een appje.
Het niet eens lezen (terwijl ze een applewatch hebben).
En zo dus je appje een hele week ongelezen laten.
En als ik er nog een stuur, ook gewoon niet reageren.
Vervolgens, een week later, terug appen dat ze het zo druk hadden, maar wat leuk om samen.... (vul maar in).
Ik heb dan al geen zin meer.

Mijn kinderen zeggen dat dit nou eenmaal zo gaat bij de jongere generatie.
Maar de "ouderen" kunnen het dus ook.

Ergeren zich hier meer mensen aan?

*voor iedereen die berichtjes niet opent omdat hij bang is ze te vergeten als het bolletje weg is: je kunt dat bolletje terug zetten!
Open whatsapp, houd je whatsappcontact ingedrukt (zo selecteer je het), en klik rechts boven op de 3 puntjes. Je kunt nu markeren als ongelezen aanvinken!
thanx wijzigde dit bericht op 17-04-2024 11:21
21.79% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee erger me er niet.. toevallig ben ik dit gewoon.., soms app k mensen week of 1,5 later. Gewoon omdat er even niet aan toe kom. En dan verschuif op de lange termijn. En dan meestal antwoord ik de meeste even achterelkaar. En daarnaast hoef je ook niet meteen te reageren, dat vind ik ook raar als men dat van je verwacht. En soms heb ik daar ook geen zin in.

Ik verwacht dat van een ander ook niet trouwens.. omdat je whatsapp hebt betekent niet dat je constant aan hoeft te staan.
Selectief ben ik wel als zoon of partner appt.
I,m gonna keep on running.. cause winners never quit.
Alle reacties Link kopieren Quote
thanx schreef:
17-04-2024 13:38
Huh?
Begrijpend lezen is een kunst.
Ik weet niet eens of mijn bericht dan ongelezen blijft.
Het bericht wat jij hebt ontvangen houdt voor jouzelf een bolletje.
Handig voor mensen die appjes openen en vervolgens vergeten dat het geopend is en het bericht dus naar de achtergrond verdwijnt.
Je doet dit dus puur voor jezelf (staat er ook he)

Maar verder leg je misschien wel juist het probleem vast.
Iedereen voor zich, niets voor een ander over hebben.
Dat is zoals de maatschappij aan het veranderen is.
Ik ben zo zelf niet opgegroeid en dat zal dan ook wel mijn probleem zijn. Gewoon ervan uit gaan dat iemand anders iets voor iemand doet zonder dat hij daar zelf perse beter van wordt.

Dus je hebt gelijk. Misschien ben ik wel gekke henkie....
Dat geldt toch ook voor jou? In jouw ideale wereld past iedereen zich aan aan jouw normen en moet men wel heul snel reageren op jouw berichtjes. Niet iedereen heeft daar tijd voor, sommigen krijgen zo’n 30 ‘dringende’ apps per dag, anderen zijn snel overprikkeld en/of vergeten te antwoorden.

Verder ligt het er bij mij ook nog aan wat er in het bericht staat. Als mijn moeder apt dat zij zondag van 13-17 haar verjaardag viert, dan neem ik dat voor kennisgeving aan. Als zij vraagt of ik even kan laten weten of ik kom, dan doe ik dat.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren Quote
thanx schreef:
17-04-2024 13:41
Ik vraag mij ook af of die mensen die pas na 1,5 week reageren zelf wel sneller reactie krijgen?
En wat ze er van vinden als iemand pas zo laat terug reageert?
Ik vind 1,5 week in elk geval niet extreem lang. Staat iets weken open, dan denk ik ofwel dat iemand het is vergeten, of ik probeer na te denken of ik misschien de laatste keer dat we elkaar zagen iets verkeerds had gezegd ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
17-04-2024 08:34
ik ook hoor, heb een hekel aan bellen, dat doe je alleen als iemand op de IC ligt en je afscheid moet komen nemen
Ik associeer telefoontjes tegenwoordig ook al snel met slecht nieuws. Nogal veel sterfgevallen gehad de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig geen ervaring mee. Ik wacht zelf niet zo lang met reageren en vrienden en familie ook niet. Laat ons zeggen dat er telkens binnen de 24u wordt gereageerd.
Begrijp je compleet.
Maar ik overstelp niemand met berichten, groepen waar allerhande onzin in word gezet, verlaat ik. Is dat het geval? Dat er zo veel onzin in die groepjes wordt geplensd dat een deel van de leden ze op stil zet en niet meer opent?
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
17-04-2024 14:49
Mij stoort het dan weer dat je een soort gedwongen wordt te reageren in wat voor omstandigheid of gemoedstoestand dan ook, terwijl jij er niet om gevraagd hebt.

Ik ontvang de hele dag door appjes, die scanread ik en reageer een beetje zoals het uitkomt of op wat niet kan wachten.

En dan reageer je eindelijk en reageert die persoon meteen weer en ligt de bal wéér bij jou.

Ik doe dus vaak duimpjes en emojis als reactie. I see you, maar ik rond het gesprek hierbij af.

Ik heb maar weinig mensen waar ik intensief mee app.

Ik verwacht zelf zelden snel antwoord, en ik stuur meestal gesloten berichten die geen reactie vereisen. Hoop dat het goed met je gaat! Of; ik dacht aan je vanwege dit of dat. Kus!
Dit vind ik wel herkenbaar. Ik vind het heel irritant als mensen niet of pas na dagen op een berichtje reageren, maar ik vind het ook niet altijd leuk als mensen maar blíjven reageren. Whatsapp is in mijn ogen voor korte vragen, kattenbelletjes en mededelingen. Niet voor hele gesprekken. Soms reageren mensen meteen terug en blijven dat doen, tot jij zelf stopt met reageren. daar heb ik ook niet altijd zin in. Dat meteen reageren, zodat de bal weer bij jou ligt, herken ik dus en vind ik weer het andere uiterste. Maar goed, wel minder irritant, omdat ik dat gewoon zelf kan stoppen door niet meteen te reageren. Daar heb je dus controle over.

Wat voorbeelden van in mijn ogen irritant appgedrag:

mijn achttienjarige nichtje heb ik geappt. Ik had mijn voorraad beautyproducten uitgemest en had een hele berg om weg te geven. Of zij dat wilde. Na zes dagen reageert ze pas dat ze dat wel wil. Ik had de hele zwik al bijna aan iemand anders gegeven.
Mijn broer heeft altijd periodes van moeizame bereikbaarheid. Mijn laatste bericht aan hem (ik app hem om die reden niet vaak) is van afgelopen zondagochtend. Stond een duidelijke vraag in. Niet urgent op zich, maar toch een vraag. Tot op heden geen antwoord. Ook nog niet gelezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
17-04-2024 08:50
Ik heb 1 vriendin, die ik alleen kort en heel selctief antwoord. Voor je het weet zet je haar "aan", en krijg je van elk moment van haar dag een update
Zo een heb ik er ook. Dat houd ik kort met een emoji-reactie. Duimpje of lach-emoji. Maar geen tekst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Attraverso schreef:
17-04-2024 15:14
Gelukkig geen ervaring mee. Ik wacht zelf niet zo lang met reageren en vrienden en familie ook niet. Laat ons zeggen dat er telkens binnen de 24u wordt gereageerd.
Begrijp je compleet.
Maar ik overstelp niemand met berichten, groepen waar allerhande onzin in word gezet, verlaat ik. Is dat het geval? Dat er zo veel onzin in die groepjes wordt geplensd dat een deel van de leden ze op stil zet en niet meer opent?
Dat zou heel goed kunnen. Daar hou ik ook niet van, dan ben ik er zo uit weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
17-04-2024 15:05
Ik vind 1,5 week in elk geval niet extreem lang. Staat iets weken open, dan denk ik ofwel dat iemand het is vergeten, of ik probeer na te denken of ik misschien de laatste keer dat we elkaar zagen iets verkeerds had gezegd ofzo.
Ik vind anderhalve week niet reageren op een appje wel extreem lang.
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
17-04-2024 12:08
Dat vind ik dan weer gek. Waarom zou je moeten vragen of je kunt bellen? Als het niet uitkomt neemt degene die je belt toch gewoon niet op? Klinkt mij als een nodeloze extra handeling
Wat ik wel doe: als ik iemand dan toch eens casual heb gebeld en die nam niet op, dan app ik er achteraan: “niets dringends hoor, wilde gewoon even kletsen.” -Anders ben ik bang dat mensen schrikken en denken dat er iets ergs is gebeurd, of dat ik ze dringend nodig heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
17-04-2024 15:20
Ik vind anderhalve week niet reageren op een appje wel extreem lang.
Bij anderhalve week gaan er bij mij nog geen alarmbellen af. Mijn broers reageren vaak zelfs helemaal niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe soms 2 weken over het reageren op mijn vrienden en andersom ook. Maar als er noodzaak is om ‘snel te moeten’ reageren over een afspraak komend weekend, dan reageren wij binnen 2 dagen oid. Meestal heb ik ook al contact met vrienden via Snapchat waar we vluchtig praten en dan zegt de een ‘he check ff je whatsapp’ en dan is er een reactie. Niet iedereen is standaard bezig met WhatsApp of bedoelt het lullig of vergeet het gewoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
17-04-2024 15:18
Dit vind ik wel herkenbaar. Ik vind het heel irritant als mensen niet of pas na dagen op een berichtje reageren, maar ik vind het ook niet altijd leuk als mensen maar blíjven reageren. Whatsapp is in mijn ogen voor korte vragen, kattenbelletjes en mededelingen. Niet voor hele gesprekken. Soms reageren mensen meteen terug en blijven dat doen, tot jij zelf stopt met reageren. daar heb ik ook niet altijd zin in. Dat meteen reageren, zodat de bal weer bij jou ligt, herken ik dus en vind ik weer het andere uiterste. Maar goed, wel minder irritant, omdat ik dat gewoon zelf kan stoppen door niet meteen te reageren. Daar heb je dus controle over.

Wat voorbeelden van in mijn ogen irritant appgedrag:

mijn achttienjarige nichtje heb ik geappt. Ik had mijn voorraad beautyproducten uitgemest en had een hele berg om weg te geven. Of zij dat wilde. Na zes dagen reageert ze pas dat ze dat wel wil. Ik had de hele zwik al bijna aan iemand anders gegeven.
Mijn broer heeft altijd periodes van moeizame bereikbaarheid. Mijn laatste bericht aan hem (ik app hem om die reden niet vaak) is van afgelopen zondagochtend. Stond een duidelijke vraag in. Niet urgent op zich, maar toch een vraag. Tot op heden geen antwoord. Ook nog niet gelezen.
Veel jeugd zit nauwelijks meer op whatsapp, hoor ik van vrienden. Hun kinderen zitten vooral op Snap (omdat dat lekker snel verdwijnt, begreep ik) enzo, daar reageren ze snel. Whatsapp checken ze bij wijze van zoals je je postbus bij het postkantoor checkt; periodiek.
Alle reacties Link kopieren Quote
juliet64 schreef:
17-04-2024 14:36
Really? Gewoon helemaal niet reageren op een uitnodiging voor een feestje vind ik toch wel vrij lomp hoor.
Maar is het zoveel anders dan toen mensen elkaar nog kaarten met de post stuurden om uit te nodigen voor een feestje?

Het is voor veel mensen toch niet zo simpel als 'ja ik ben er'

Oppas regelen voor de kinderen, is het bereikbaar met het ov, met wie rijdt oma mee, zus van partner is dezelfde dag jarig gaat zij het vieren? Waar gaat partner heen naar het feest van mijn kant of van zijn kant?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
17-04-2024 15:19
Dat zou heel goed kunnen. Daar hou ik ook niet van, dan ben ik er zo uit weg.
Ik stap nooit uit het groepen, veel te nieuwsgierig. Maar ik reageer zelf zelden. Ik zit bijvoorbeeld in een festivalgroepje met 40 man, terwijl ik zelf dit jaar niet meega. Ik zie het allemaal zo’n beetje voorbij schuiven, een hoop geklets en onzin. Gezellig juist. Maar verstop er geen belangrijk bericht in, dat mis ik dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een appje vergeten te beantwoorden daar kan ik inkomen. Geen tijd om binnen 1,5 week te reageren op een appje is gewoon onzin. Dan vind je het niet belangrijk genoeg om te reageren. En dat vind ik niet netjes. En nee, je hoeft niet meteen te reageren maar binnen een paar dagen moet in mijn ogen echt wel lukken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sabine schreef:
17-04-2024 15:41
Een appje vergeten te beantwoorden daar kan ik inkomen. Geen tijd om binnen 1,5 week te reageren op een appje is gewoon onzin. Dan vind je het niet belangrijk genoeg om te reageren. En dat vind ik niet netjes. En nee, je hoeft niet meteen te reageren maar binnen een paar dagen moet in mijn ogen echt wel lukken.
Vaak ís het toch ook gewoon niet belangrijk genoeg? Waarom mag een mens niet even geen zin hebben. Dat komt dan toch wel weer?

Mensen hebben het over die goeie ouwe tijd, toen mensen nog zo beleefd waren. Maar toen had je niet met Jan en alleman zulk intensief telefonisch contact als je nu met iedereen op de app hebt. Ik heb in een week meer apps van mijn tantes dan ik ooit aan telefoontjes heb ontvangen. En ik zat vroeger ook niet te bellen met collega’s, of mensen uit mijn sportteam. Het is gewoon veel meer dat je te verstouwen hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
17-04-2024 15:34
Veel jeugd zit nauwelijks meer op whatsapp, hoor ik van vrienden. Hun kinderen zitten vooral op Snap (omdat dat lekker snel verdwijnt, begreep ik) enzo, daar reageren ze snel. Whatsapp checken ze bij wijze van zoals je je postbus bij het postkantoor checkt; periodiek.
Niet mijn beleving. Ik kon wel zien dat deze specifieke jongedame elke keer als ik de chat opende, online was. Zit constant op whatsapp.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
17-04-2024 15:45
Vaak ís het toch ook gewoon niet belangrijk genoeg? Waarom mag een mens niet even geen zin hebben. Dat komt dan toch wel weer?

Mensen hebben het over die goeie ouwe tijd, toen mensen nog zo beleefd waren. Maar toen had je niet met Jan en alleman zulk intensief telefonisch contact als je nu met iedereen op de app hebt. Ik heb in een week meer apps van mijn tantes dan ik ooit aan telefoontjes heb ontvangen. En ik zat vroeger ook niet te bellen met collega’s, of mensen uit mijn sportteam. Het is gewoon veel meer dat je te verstouwen hebt.
Je hoeft ook niet overal op te reageren. Maar als er een vraag aan je wordt gesteld dan vind ik dat wel zo netjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij totaal niet herkenbaar, ik reageer altijd snel, telefoon vaak binnen handbereik dus ff appje terugsturen is zo gepiept. En ik heb ook zelfden dat men niet terugappt. Heus niet gelijk binnen een half uur, maar toch altijd wel op de dag zelf. Ik begrijp ook niet goed waarom je pas na een week of langer terug zou appen. Ik heb naast mn werk, gezin en hobbies eigenlijk tijd genoeg even een appje terug te sturen. In de tijd dat je nu op het forum zit bijv kan je ook ff wat appjes terugsturen (naar mensen die je echt een vraag stellen. Als het zomaar onzin appjes zijn kan je dat prima laten gaan natuurlijk)
'Dan bellen ze maar'. Bellen vind ik super onhandig. Ik word echt zelden gebeld. Dat komt toch nooit goed uit? Ik ben aan het werk of loop in de winkel, zit op de fiets. Appen is zoveel handiger.
maar nee, als ik een vriendin zou appen of ze het leuk vindt uit eten te gaan ofzo en ze reageert pas na 2 weken.. ik persoonlijk vind dat echt onzin. Dan loopt ze dus blijkbaar niet over van enthousiasme. Geen tijd te reageren.. je kan toch altijd appen: lijkt me leuk, nu even geen tijd, kijk later welke dag voor mij schikt.
Komt heel anders over dan 2 weken geen teken van leven geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sabine schreef:
17-04-2024 15:41
Een appje vergeten te beantwoorden daar kan ik inkomen. Geen tijd om binnen 1,5 week te reageren op een appje is gewoon onzin. Dan vind je het niet belangrijk genoeg om te reageren. En dat vind ik niet netjes. En nee, je hoeft niet meteen te reageren maar binnen een paar dagen moet in mijn ogen echt wel lukken.
Dat appje staat toch niet op m'n hand gegraveerd? Dus inderdaad waren er in die week wel 100 momenten waarop het had gekund, maar precies op die momenten dacht ik er niet aan.

Denk jij wel op al jouw rustige momentjes aan alle mensen in je netwerk?

Niet iedereen heeft een heldere TO Do list in zijn hoofd. Bij mij is het meer een berg van 1000 gedachten waar er af en toe 1 uit plopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
17-04-2024 16:16
Denk jij wel op al jouw rustige momentjes aan alle mensen in je netwerk?

Niet iedereen heeft een heldere TO Do list in zijn hoofd. Bij mij is het meer een berg van 1000 gedachten waar er af en toe 1 uit plopt.
Ik wil niet dat mijn vrienden een to-do-llijst worden.
Dus zodoende.

Soms duurt het langer tot ik reageer. Dan heb ik het gek druk, of ik weet nog niet wat ik voor antwoord moet geven. Bijvoorbeeld omdat ik agenda moet kijken en die van man ook en dan nog moet bedenken wie wanneer de auto heeft en dat soort dingen. Kan zomaar gebeuren dat ik niet snel antwoord kan geven. En soms ook - eerlijk is eerlijk - omdat ik denk: oja dat moet ook nog, nou daar heb ik nu geen zin in. Van die appgroepjes met: maak jij een pan soep, dan doe ik de broodjes, nee ik maak een kwarktaart, wie lust er quiche, die laat ik helemaal links liggen. Als er een conclusie is, reageer ik wel een keertje.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
17-04-2024 16:16

Denk jij wel op al jouw rustige momentjes aan alle mensen in je netwerk?
Ja, ik maak dagelijks wel even moment vrij voor een mentale rondgang langs de mensen die ik ken. Omdat ik erg onattent was heb ik mezelf dat aangeleerd. Ik vond het zo opvallend hoe attent sommige mensen zijn dat ik dacht wat ben ik eigenlijk een hork, en dat wil ik niet zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
thanx schreef:
17-04-2024 10:58


Uitnodiging voor een feestje... niet eens dankje, we konen of we konen niet. Alles is teveel tegenwoordig.

Heb ik dringend iemand nodig, dan bel ik. En niemand hoeft voor mij "te springen" en meteen op een app te reageren.

Groepsapps van b.v. de sportvereniging, waarin je een vraag stelt, waar gewoon niemand reageert.

Ja deze herken ik wel. Ik merk wel vaker dat mensen niet laten weten of ze op een feestje komen. Dat vind ik echt niet netjes en onattent.

En ook vooral de sportvereniging: ik zit voor de sport van mijn kind in de WhatsApp groep voor de ouders omdat er veel ouderparticipatie gevraagd wordt. En er reageert gewoon niemand wanneer er een verzoek gedaan wordt voor een kantineshift, fruit snijden, ranja klaarzetten, etc. Ook als je niet kunt/wil is het netjes om even te reageren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spraakberichten luister ik wel af maar als ik reageer geef ik wel altijd aan dat ik de helft alweer vergeten ben omdat dergelijke berichten volzinnen met: euh, even denken, oh ik moet even opletten want ik zit in de auto hihi haha. Dan haak ik af.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven