Noise cancelling en het verkeer.

28-04-2024 00:57 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het altijd leuk om naar een podcast te luisteren als ik ga wandelen maar heb dan altijd het probleem dat ik vaak niet goed kan horen wat er gezegd wordt door het omgevingsgeluid.

Ik wil noise cancelling oordopjes aanschaffen zodat ik hopelijk de podcasts beter kan volgen als ik aan de wandel ben maar ik lees dat het afgeraden wordt om noise cancelling in het verkeer te gebruiken omdat je niks meer hoort. Hierdoor twijfel ik toch een beetje. Wil me niet helemaal afsluiten van omgevingsgeluid en ging er eigenlijk vanuit dat je altijd nog wel iets hoort. Wat is jullie ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen ervaring met noise cancelling oordopjes. Wel met verkeersdeelnemers die niets van de omgeving horen. En ja, die gedragen zich volstrekt onoplettend en zorgen voor gevaarlijke situaties. Ik zou het niet doen.

Als je moeite hebt met de verstaanbaarheid, zou ik kiezen voor bv luisterboeken of podcasts waar steeds 1 spreker aan het woord is. Dat is beter verstaanbaar dan gesprekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hoort niets meer en mensen die dat in het verkeer ophebben zijn een gevaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je gaat toch niet op straat lopen in het verkeer met je oren dicht?

In het bos zou ik mij kunnen voorstellen of thuis op de bank, maar toch niet in verkeer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de wat duurdere oordopjes zit meestal een app. Ik de app kun je dan bepaalde dingen aanpassen waaronder de noise cancelling. Die van mij kan ik in 3 stapjes instellen. Transparantie, ruisonderdrukking, uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.nu.nl/tech/6310657/koptelef ... fiets.html
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote