Noise cancelling en het verkeer.

28-04-2024 00:57 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het altijd leuk om naar een podcast te luisteren als ik ga wandelen maar heb dan altijd het probleem dat ik vaak niet goed kan horen wat er gezegd wordt door het omgevingsgeluid.

Ik wil noise cancelling oordopjes aanschaffen zodat ik hopelijk de podcasts beter kan volgen als ik aan de wandel ben maar ik lees dat het afgeraden wordt om noise cancelling in het verkeer te gebruiken omdat je niks meer hoort. Hierdoor twijfel ik toch een beetje. Wil me niet helemaal afsluiten van omgevingsgeluid en ging er eigenlijk vanuit dat je altijd nog wel iets hoort. Wat is jullie ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
02-05-2024 22:46
Vandaag wandelde ik met mijn noise cancelling koptelefoon en ik kon de vogeltjes in de bomen horen fluiten terwijl ik een podcast luisterde.

Klopt en nu hoor ik ook nog mijn kids kletsen, twee verdiepingen hoger, maar het gebrom van de koelkast valt helemaal weg. Het zal per situatie verschillen wat je wel en niet hoort, noise cancelling haalt, ondanks dat er vaak het tegenovergestelde wordt beweerd, nooit al het geluid weg.

Het is aan de gebruiker om per situatie te bepalen of hij/zij nog veilig z'n ding kan doen met zo'n koptelefoon op. Persoonlijk zou ik niet snel fietsen met een koptelefoon op. Met of zonder ANC.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het meeste hoor ik nog gewoon maar het overheerst niet meer waar ik naar aan het luisteren ben en de oordopjes blijven gewoon zitten zonder uit mijn oren te vallen. En ik heb mijn geluid ook nooit hard staan en staat sinds ik deze oordopjes heb nog wat zachter. Gisteren was ik aan de wandel en wilde iemand even iets vragen, daar kon ik gewoon op antwoorden. Wel raar om je eigen stem te horen met oordopjes in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het volume omlaag kan dan doet het in ieder geval iets en voor die 15 euro mag je niet klagen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
04-05-2024 05:04
Als het volume omlaag kan dan doet het in ieder geval iets en voor die 15 euro mag je niet klagen!
Nee precies. Voor die 20 euro klaag ik niet, zelfs de oordopjes van Lidl zonder noise cancelling zijn duurder en het geluid is prima. Ze zijn nu in de aanbieding zag ik gisteren maar de Action hier heeft ze nog nooit gehad en had ze nu dus ook niet hangen zag ik gister.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op de fiets zou ik geen ANC gebruiken, maar ik ben ook niet Roomser dan de Paus; als voetganger laat ik het afhangen van de omstandigheden. Als ik ergens moet lopen waar het heel druk is (bijv. gracht in centrum A’dam) dan wil ik sowieso geen oortjes in vanwege de afleiding. Rustig op de stoep, met plekken waar ik veilig kan oversteken, dan gaat de ANC wel aan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven