Gezondheid alle pijlers

Meer bewegen. Wie doet mee?

05-02-2017 13:49 225 berichten
Hallo allemaal!



In de tijd dat ik in een depressie zat, bewoog ik ineens niet meer, ik was alleen nog maar thuis en zat de hele dag aan de zoete koffie en nu heb ik dus diabetes en om dat van me af te vechten moet ik niet alleen op mijn dieet letten, maar ook bewegen, maar dat rondhangen in huis is een ding geworden waar ik niet meer van af lijkt te komen.

Het is me tot nu toe niet gelukt om mezelf uit de stoel te hijsen en erop uit te gaan en dat terwijl wandelen een levenslange hobby van me is geweest.



De afgelopen tijd las ik op het forum dat er meerdere van jullie zijn die moeten bewegen maar ook de fut niet op kunnen brengen en zichzelf moeten dwingen om het huis te verlaten. Vaak gaat het dan om een depressie of burnout of een andere oorzaak dat de moed in de schoenen doet zinken bij het idee naar buiten te gaan en te bewegen, dus dacht ik zo...



Als we elkaar nu stimuleren om lekker te gaan douchen en dan een wandeling te gaan maken, dan komen we allemaal aan ons trekken en we hebben elkaar om het in stand te houden, daar worden we gezonder en actiever van, door elkaar op te peppen en te stimuleren en misschien achteraf elkaar te vertellen wat we hebben gedaan. Lijkt me een stuk gezelliger dan het allemaal maar alleen te moeten doen, dus, wie doet mee?
Kun je jezelf motiveren door het maken van lijstjes en na voltooiing van een activiteit deze door te strepen? Dit werkt voor mij als een malle. Ik ben gezegend met een lange zomervakantie maar als ik geen lijstjes maak hang ik dagen lamlendig in huis (nadat ik ben uitgeraast van alle stress). Als een lijstje maak dan ga ik ineens wel een stukje wandelen of fietsen. Succes! Echt een naaiestreek van dat logeeradres trouwens.
He Cateautje, hier nog zo'n bankhanger.



Ik ben nooit actief geweest, heb nog nooit gesport en waar ik woon doe je alles met de auto.

Het is de laatste jaren echt niet normaal hoe weinig ik buiten kom.

Het liefst zit ik de hele dag thuis, zonder veel contact met de buitenwereld.



Jouw idee is heel positief! Mekaar oppeppen om even naar buiten te gaan.

Hopelijk werkt het!
Alle reacties Link kopieren
Gaat het je om naar buiten gaan of om bewegen?

Ik doe mee met Nederland in Beweging, duurt maar een kwartier en je hoeft er de deur niet voor uit.
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
Hé Cateautje, mag ik met je meeschrijven? Ik was vorig jaar al begonnen met wandelen maar soms liep ik 2 of 3 keer per week en dan zo weer weken niet.

Sinds 1 januari wandel ik sowieso 5 x per week, meestal 6 x. Op mijn werkdagen een vast rondje van 5,3 km en daar doe ik iets minder dan een uur over. En op mijn PT dag wandel ik naar zee, dat is heen en terug iets meer dan 10 km. En ik zal je zeggen, ik vind het echt fijn om te doen. Ik heb een schurfthekel aan de sportschool, moet mezelf daar echt heen sturen maar dit wandelen vind ik heerlijk! Ik denk dat ik eindelijk een vorm van bewegen heb gevonden die ik leuk vind!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Wat mij trouwens motiveert om elke dag te lopen is mijn stappenteller. Ik probeer dagelijks aan de 10.000 stappen te komen (maar je kunt natuurlijk je eigen doel stellen als 10.000 teveel is). Zelfs als ik echt geen zin heb om iets te doen ga ik toch maar een rondje lopen, omdat ik anders een dag mijn stappen niet gehaald heb. Misschien werkt het niet voor iedereen, maar voor mij wel in ieder geval.
quote:chicha schreef op 05 februari 2017 @ 18:06:

He Cateautje, hier nog zo'n bankhanger.



Ik ben nooit actief geweest, heb nog nooit gesport en waar ik woon doe je alles met de auto.

Het is de laatste jaren echt niet normaal hoe weinig ik buiten kom.

Het liefst zit ik de hele dag thuis, zonder veel contact met de buitenwereld.



Jouw idee is heel positief! Mekaar oppeppen om even naar buiten te gaan.

Hopelijk werkt het!We kunnen er morgen mee beginnen als je wilt, dan kunnen we afspreken om zeg tien uur, dan hebben we ontbeten en kunnen we aan de dag beginnen.
quote:doemediema schreef op 05 februari 2017 @ 18:08:

Gaat het je om naar buiten gaan of om bewegen?

Ik doe mee met Nederland in Beweging, duurt maar een kwartier en je hoeft er de deur niet voor uit.Het gaat echt om naar buiten gaan, een wandeling maken en een frisse neus pakken.
quote:takkentrol schreef op 05 februari 2017 @ 18:12:

Hé Cateautje, mag ik met je meeschrijven? Ik was vorig jaar al begonnen met wandelen maar soms liep ik 2 of 3 keer per week en dan zo weer weken niet.

Sinds 1 januari wandel ik sowieso 5 x per week, meestal 6 x. Op mijn werkdagen een vast rondje van 5,3 km en daar doe ik iets minder dan een uur over. En op mijn PT dag wandel ik naar zee, dat is heen en terug iets meer dan 10 km. En ik zal je zeggen, ik vind het echt fijn om te doen. Ik heb een schurfthekel aan de sportschool, moet mezelf daar echt heen sturen maar dit wandelen vind ik heerlijk! Ik denk dat ik eindelijk een vorm van bewegen heb gevonden die ik leuk vind!Je bent van harte welkom. Zo te lezen weet jij alles van oppeppen, dus ik hou me graag aan je vast als je dat niet erg vindt.
Cateautje, doen we!

Ik zal je lezen en laat me inspireren. Goed begin. X
quote:chicha schreef op 05 februari 2017 @ 18:29:

Cateautje, doen we!

Ik zal je lezen en laat me inspireren. Goed begin. XAfgesproken! Morgen om tien uur.
succes dames!
Alle reacties Link kopieren
Hou je maar vast aan mij Cateautje! Ik houd van stevig doorstappen (wordt bijna hysterisch op markten en braderieën en zo, dat getreuzel! ) dus je mag in mijn zuiging lopen!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
quote:takkentrol schreef op 05 februari 2017 @ 19:07:

Hou je maar vast aan mij Cateautje! Ik houd van stevig doorstappen (wordt bijna hysterisch op markten en braderieën en zo, dat getreuzel! ) dus je mag in mijn zuiging lopen! Mooi, dat houdt me uit de wind.
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik heb morgen een wandeling gepland (te voet heen, per bus terug).



Het plan is vroeg te vertrekken, maar ik zal om 10u hier eens komen checken



O wee als jullie dan online zijn
quote:aliva schreef op 05 februari 2017 @ 19:19:

Dames, ik heb morgen een wandeling gepland (te voet heen, per bus terug).



Het plan is vroeg te vertrekken, maar ik zal om 10u hier eens komen checken



O wee als jullie dan online zijn

Maar we hebben om tien uur afgesproken.



Wandelse! Misschien heb je het er zo mee naar je zin dat je ook de terugweg gaat wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga pas morgenmiddag wandelen, rond 16:15 uur, moet eerst werken. Ja ik vind het ook stom.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
De herinnering verteld me dat als ik in de morgen ga wandelen dat ik de rest van de dag dan veel fitter ben en meer doe, dus ik daar hou ik me aan vast.

Maar goed, als je moet werken dan ben je de hele dag toch wel actief, toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 05 februari 2017 @ 19:33:

[...]



Maar we hebben om tien uur afgesproken.



Wandelse! Misschien heb je het er zo mee naar je zin dat je ook de terugweg gaat wandelen.



Ok, 10 na 10 dan



Heen en terug is wat veel, het is best een flink eind.
quote:aliva schreef op 05 februari 2017 @ 19:44:

[...]





Ok, 10 na 10 dan



Heen en terug is wat veel, het is best een flink eind.Ach mens, stel je niet zo aan! Lopen zal je, is goed voor je.
Het plan is om morgen naar de stad te gaan om daar shampoo te kopen en dan verder een ronde door de stad te maken. Dat kan ook wel om de hoek, shampoo kopen, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Punt bij mij is dat ik wel iets te doen moet hebben en een doel, zomaar doelloos ronddwalen zonder dat ik weet waar ik terechtkom is niets voor mij.

Overmorgen neem ik dezelfde route voor douchegel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 05 februari 2017 @ 19:50:

[...]





Ach mens, stel je niet zo aan! Lopen zal je, is goed voor je. Ik zal je morgen met veel plezier aan dit statement herinneren.
quote:aliva schreef op 05 februari 2017 @ 20:50:

[...]





Ik zal je morgen met veel plezier aan dit statement herinneren. Oh dear, mercy me.
Alle reacties Link kopieren
Haha



Maar je hebt al een concreet plan voor morgen, lees ik.

goed zo!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze week een andere fiets kopen en heb voorgenomen om dan elke dag een stuk te gaan fietsen



Heb alleen vrijwilligerswerk waar ik dan ook op de fiets heen kan

Door een beperking waar ik spuiten voor heb ben ik een paar kilo aangekomen wat ik niet wil vermeerderen naar nog meer kilos..



De sportschool is voor mij veelste duur 27 euro per maand en zou er dan 12 maand aan vast zitten na een uitrekening zou ik dan voor een jaar op 350 euro zitten voor fitness daar zit aanmeldkosten bij in.



Mijn conditie is van veel naar niks gegaan omdat ik 2 jaar alleen een bed zag door chronische clusterhoofdpijn...



Daarom neem ik mij voor om met fietsen en wandelen weer van niks naar veel te gaan
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Richelle, zit er geen IFHC bij je in de buurt? Mijn abonnement was €195,- voor een jaar inclusief inschrijfgeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven