Gezondheid alle pijlers

Meer bewegen. Wie doet mee?

05-02-2017 13:49 225 berichten
Hallo allemaal!



In de tijd dat ik in een depressie zat, bewoog ik ineens niet meer, ik was alleen nog maar thuis en zat de hele dag aan de zoete koffie en nu heb ik dus diabetes en om dat van me af te vechten moet ik niet alleen op mijn dieet letten, maar ook bewegen, maar dat rondhangen in huis is een ding geworden waar ik niet meer van af lijkt te komen.

Het is me tot nu toe niet gelukt om mezelf uit de stoel te hijsen en erop uit te gaan en dat terwijl wandelen een levenslange hobby van me is geweest.



De afgelopen tijd las ik op het forum dat er meerdere van jullie zijn die moeten bewegen maar ook de fut niet op kunnen brengen en zichzelf moeten dwingen om het huis te verlaten. Vaak gaat het dan om een depressie of burnout of een andere oorzaak dat de moed in de schoenen doet zinken bij het idee naar buiten te gaan en te bewegen, dus dacht ik zo...



Als we elkaar nu stimuleren om lekker te gaan douchen en dan een wandeling te gaan maken, dan komen we allemaal aan ons trekken en we hebben elkaar om het in stand te houden, daar worden we gezonder en actiever van, door elkaar op te peppen en te stimuleren en misschien achteraf elkaar te vertellen wat we hebben gedaan. Lijkt me een stuk gezelliger dan het allemaal maar alleen te moeten doen, dus, wie doet mee?
Alle reacties Link kopieren
Heb inmiddels de fiets opgehaald.. met 27 versnelling..



Ben in plus min in een half uurtje nar huis gefiets
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Alle reacties Link kopieren
Bikkel!

Rest is angstvallig stil... Zijn wij vandaag de enige die bewogen hebben of is de rest zo druk met bewegen dat ze geen tijd hebben om hier te komen?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Moet zeggen ging makkelijker dan gedacht.. het adem halen is nog even een dingetje hopelijk dat ook snel onder de knie



Koud was het niet echt t regende en sneeuwde wel
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik ben net weer begonnen met wandelen.



Zal proberen het kort uit te leggen. Heb een jaar achter de rug waarin veel veranderd is en ik heb het gevoel dat ik nog niet helemaal 'geland ben'. Op zich is het meeste goed gekomen, leuke nieuwe baan, etc. Maar ik voel me vaak niet happy en ik ben nog helemaal niet gewend aan alles. Niet depressief hoor (daar ben ik ook bekend mee, maar dat voelt anders), meer een beetje ontheemd.



En nou had ik bedacht dat ik misschien wat beter in mijn vel zou komen te zitten als ik weer ging wandelen. Ik deed het een jaar of 3 geleden veel maar ging andere dingen doen in de weekenden en toen kwam het er zomaar niet meer van.



Ben afgelopen zondag gaan wandelen (loop zelf met weekendhike) en dat was lekker! Idd het was niet elke minuut leuk, vond er zelfs een half uur ff helemaal niks aan... maar het hoeft niet de hele tijd leuk te zijn. Donderdag ga ik weer! En ik voel me echt nu al beter, misschien ook door het oppakken van een 'oude' hobby en het terugzien van oude bekenden.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond gewandeld.

Goed bezig al zeg ik het zelf: vierde dag op rij



Cateautje...?! Is t gelukt vandaag?!
Ik zou eigenlijk mee moeten schrijven 2maanden niks mogen doen door een blessure. Nu mag ik weer bewegen maar krijg ik het niet opgepakt in de weekenden lukt het meestal nog wel maar door de weeks is een ander verhaal. Als ik heb gewerkt heb ik meestal geen zin meer.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren stuk gefietst. Vandaag nog niets. Wacht op een aantal afspraken waardoor ik niet echt weg kan. En het regent...
Alle reacties Link kopieren
Net weer zn 20 minuten gefiets kan het nu beter merken als gisteren toen ik hem ophaalde haha. zullen de spieren wel zijn die er nu wat van merken
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Alle reacties Link kopieren
Vandaag even niet wandelen, morgen wel weer. Ik ben bij de fysio onder behandeling en daar moet ik zo naar toe.

Cateautje hoe gaat het met het bewegen van jou?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Vandaag nog iemand aan de wandel geweest? Ik vond het KOUD!



Morgen ga ik wel wandelen. Heb al een warme broek klaargelegd. Vind het best vies weer zo, maar ben toch wel toe aan buitenlucht en beweging.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een legging onder de broek is met de kou voldoende
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Ik ga zometeen zwemmen en lopend naar het zwembad. Heb mijn auto noodgedwongen in de volgende wijk geparkeerd dus ik heb vandaar ook al 6000 stappen gelopen. Dus ik schat uit te komen op 10000 stappen en een half uur zwemmen..
Alle reacties Link kopieren
12 km gewandeld. Ik wandel liever met een paar graden vorst dan met een temp van 1 a 2 graden boven nul. En vond de kou minder vervelend voelen dan gisteren.
Je kunt méér.
Telt een thuis work out van 15 min ook? (die heb ik wel gedaan) Ik ben moe en heb geen zin om te wandelen
Alle reacties Link kopieren
De meesten toch goed bezig.! Ik heb binnen buikspieroefeningen gedaan en ben het hele huis aan het opruimen. Is dat ook bewegen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien had ik ook beter kunnen gaan opruimen

Ik vind wel dat het telt
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer een (klein) uurtje gewandeld, 5,3 km. Ik vond het vooral koud aan mijn benen, 'k was vergeten om mijn thermostaat aan te trekken. Ik ben net 20 minuten thuis maar m'n benen doen nu zeer van de kou. Na het journaal maar effe onder een warme douche!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag lui geweest met hoofdpijn haha..wil straks nog wel een stukje gaa lopen.. en morgen moet ik totaal 10 km fietsen
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Alle reacties Link kopieren
Woensdag/donderdag ook beetje lui geweest.



Vandaag vroeg gestopt met werken en al gaan zwemmen.

Morgen wandelen en zondag hopelijk tijd (en redelijk weer) om een uurtje te fietsen.



Maar onze to is ondergedoken

Cateautje, hoe lukt het?

Lekker aan de wandel of duwtje in de rug nodig?
quote:aliva schreef op 10 februari 2017 @ 17:32:

Woensdag/donderdag ook beetje lui geweest.



Vandaag vroeg gestopt met werken en al gaan zwemmen.

Morgen wandelen en zondag hopelijk tijd (en redelijk weer) om een uurtje te fietsen.



Maar onze to is ondergedoken

Cateautje, hoe lukt het?

Lekker aan de wandel of duwtje in de rug nodig?

Duwtje in de rug? Wat dacht je van een enorme schop onder m'n hol!!!

Zit te bingen en tegen de tijd dat ik eens in beweging kom, is de zon al onder.

De moed zit me in de schoenen, zelfs boodschappen doen stel ik uit tot het niet anders meer kan. Ik denk dat dat komt omdat ik het steeds zo koud heb en ja, ik weet het, als ik beweeg krijg ik het warm. Een duivelse vicieuze cirkel.

Dit topic was nog wel mijn idee.
Lief Cateautje wees lief voor jezelf maar spreek eens af met jezelf dat je morgen om 11.00 buiten ben. Warm aankleden en gaan en bij terug komst lekker warme thee of iets.

Ga anders lekker banen zwemmen dat is lekker warm daarna lekker een bubbelbad in?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag al met al bijna 1 uur gefiets 24 minuten naar mijn werk en 24 minuten van werk naar huis.. was best zwaar vooral bij aankomst maar jeetje wat was het gevoelsmatig koud brrr tenen deden gewoon zeer hahah verder had ik het helemaal warm...



Moest daarna nog op de scooter weg mijn vader ophalen van de scooterzaak zijne staat daar nu.. maar warm word ik nu voorlopig niet koud koud
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
quote:single1985 schreef op 10 februari 2017 @ 19:03:

Lief Cateautje wees lief voor jezelf maar spreek eens af met jezelf dat je morgen om 11.00 buiten ben. Warm aankleden en gaan en bij terug komst lekker warme thee of iets.

Ga anders lekker banen zwemmen dat is lekker warm daarna lekker een bubbelbad in?

Morgen moet ik naar buiten. As we speak ligt de allerlaatste kipkarbonade te sudderen, dus morgen ga ik gelijk vanuit mijn bed de douche in en stap ik naar buiten, wie weet bevalt het me goed, zo ben ik dan ook wel weer.

Dankje, voor je bemoedigende woorden.
Alle reacties Link kopieren
En misschien zorgen voor een reden om minimaal eens per 2 dagen naar buiten te moeten? Zorg dat je onvoldoende eten in huis hebt, dan moet je wel!



Ik heb vandaag ook niet gewandeld hoor, meestal loop ik op mijn vrije dag 10 km, heen en terug naar zee. Maar ik kon het niet opbrengen vandaag, ik vond het zó koud! Maar morgen ga ik wel, ik heb het mezelf beloofd!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Ik ben beetje moe, vrijdag is altijd een lange dag met eerst werk en dan hobby...



Vandaag een verjaardag waar ik op de fiets heen ga. 2 x 6 km ongeveer. Denk dat dat voor vandaag wel even genoeg is.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven