Gezondheid alle pijlers

Meer bewegen. Wie doet mee?

05-02-2017 13:49 225 berichten
Hallo allemaal!



In de tijd dat ik in een depressie zat, bewoog ik ineens niet meer, ik was alleen nog maar thuis en zat de hele dag aan de zoete koffie en nu heb ik dus diabetes en om dat van me af te vechten moet ik niet alleen op mijn dieet letten, maar ook bewegen, maar dat rondhangen in huis is een ding geworden waar ik niet meer van af lijkt te komen.

Het is me tot nu toe niet gelukt om mezelf uit de stoel te hijsen en erop uit te gaan en dat terwijl wandelen een levenslange hobby van me is geweest.



De afgelopen tijd las ik op het forum dat er meerdere van jullie zijn die moeten bewegen maar ook de fut niet op kunnen brengen en zichzelf moeten dwingen om het huis te verlaten. Vaak gaat het dan om een depressie of burnout of een andere oorzaak dat de moed in de schoenen doet zinken bij het idee naar buiten te gaan en te bewegen, dus dacht ik zo...



Als we elkaar nu stimuleren om lekker te gaan douchen en dan een wandeling te gaan maken, dan komen we allemaal aan ons trekken en we hebben elkaar om het in stand te houden, daar worden we gezonder en actiever van, door elkaar op te peppen en te stimuleren en misschien achteraf elkaar te vertellen wat we hebben gedaan. Lijkt me een stuk gezelliger dan het allemaal maar alleen te moeten doen, dus, wie doet mee?
Heb jij dat ook Moon, dat je je vaker neutraal voelt dan vrolijk of, hoe moet ik dat stellen, meer positief ingesteld?

Ik kan wel weer lachen als de situatie erom vraagt, maar die echte levensvreugde die ik altijd heb gehad, die lijkt wel voorgoed verdwenen en ik baal daar vreselijk van, want ik ben van nature een heel positief ingesteld mens.

Om een voorbeeld te geven van het forum. Die zaterdagmorgentopics waren altijd heel gezellig en ik typte me een ongeluk om het allemaal zo leuk mogelijk te maken, maar de inspiratie is volledig weg, weet soms niet eens hoe ik moet reageren en dat is echt niets voor mij, sta altijd klaar voor een praatje, maar dat lukt nu niet meer, ook niet in mijn omgeving, daar vinden ze me ook heel erg veranderd en er wordt ook regelmatig gevraagd waarom ik zo stil ben, want dat zijn ze niet gewend. Tja...
Geen last van een depressie gelukkig maar sterkte er mee dames



Ik ben wel iemand die snel overprikkeld kan raken ik werk in een sociaal beroep en zal dus altijd vrolijk moeten reageren en dat breekt mij soms wel eens op zeker als ik het druk heb. Wandelen is dan een goeie uitlaatklep om die emoties weer onder controle te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat een beetje met periodes bij mij. Maar er zijn echt periodes en activiteiten waar ik echt van geniet en die ik echt gezellig vind, gelukkig. Niet anders dan vroeger, eigenlijk.

Soms ook een aantal weken dat ik 'er wel ben' maar niet zo vrolijk ben. Nergens echt zin in, ook niet mega-tegenzin maar gewoon ff beetje last van de blues. Maar lang niet zo erg als een depressie, immers ik functioneer nog wel ik vind er dan alleen even niks aan.



Hoelang geleden was je depressief?



Ik ken wel meer mensen met wie het na verloop van tijd weer echt goed gaat. Echt goed als in, genieten, met big smile rondlopen.

Kan me trouwens wel voorstellen dat je lichaam een extra klap krijgt met de diabetes. Dat alles dan nog wat meer van slag is.
Je kunt méér.
quote:Moon-Alisa schreef op 12 februari 2017 @ 22:02:

Het gaat een beetje met periodes bij mij. Maar er zijn echt periodes en activiteiten waar ik echt van geniet en die ik echt gezellig vind, gelukkig. Niet anders dan vroeger, eigenlijk.

Soms ook een aantal weken dat ik 'er wel ben' maar niet zo vrolijk ben. Nergens echt zin in, ook niet mega-tegenzin maar gewoon ff beetje last van de blues. Maar lang niet zo erg als een depressie, immers ik functioneer nog wel ik vind er dan alleen even niks aan.



Hoelang geleden was je depressief?



Ik ken wel meer mensen met wie het na verloop van tijd weer echt goed gaat. Echt goed als in, genieten, met big smile rondlopen.

Kan me trouwens wel voorstellen dat je lichaam een extra klap krijgt met de diabetes. Dat alles dan nog wat meer van slag is.

Tot zo'n zes tot acht weken geleden.

Misschien wil ik teveel te snel, dat kan ook.

Ik mis mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel kort geleden idd Wil je niet ontmoedigen maar ben jaren van slag geweest



Vaker naar buiten is dan een goede eerste stap toch? Niet alleen de beweging maar ook het daglicht doet wonderen.

Van mijn tante moet ik tijdens middaguur naar buiten, meerste licht
Je kunt méér.
Zo! Ik heb een ronde door de wijk gemaakt een gelijk even gekeken in wat winkels in de winkelstraat bij mij in de buurt. Ben lekker opgewarmd en voel me beter.
Alle reacties Link kopieren
Wow goed bezig!



Ik ben de deur nog niet uit geweest. Maar omdat ik gisteren zoveel buiten geweest ben, voel ik me niet 'schuldig' over mijn binnen zitten.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Net toch maar even op de fiets gestapt naar de winke voor fruit... kan het zo slecht opbrengen om te gaan fietsen ben veelste moe.. toch verzin in elke keer wel iets om even een stukje te moeten fietsen ookal is het maar 10 minuten.. lopen wil ik ook weer elke avond op gaan pakken... met deze kou heb ik er al snel geen zin aan...



Waar ik zo moe door kom is een angst van gaan slapen om een angst te hebben om snachts wakker te worden met zware hoofdpijn... binnenkort helpen ze me die angst te overwinnen en leren ze me omgaan met de pijnen die ik heb op het roessingh



Wil en ben zowiezo van plan om elke vrijdag op de fiets te gaan naar mijn vrijwilligerswerk
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer lekker mijn rondje gelopen, eerste 5,3 km van vandaag zijn weer een feit. Plus nog even naar de fysio gewandeld. Toch alles bij elkaar 11101 stappen gezet vandaag.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
quote:takkentrol schreef op 13 februari 2017 @ 18:29:

Vandaag weer lekker mijn rondje gelopen, eerste 5,3 km van vandaag zijn weer een feit. Plus nog even naar de fysio gewandeld. Toch alles bij elkaar 11101 stappen gezet vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof oprecht dat ik voor het eerst van mijn leven een vorm van bewegen heb gevonden die ik écht leuk vind! Ik ga echt braaf (bijna) iedere dag een uur lopen, zelfs als manlief zegt dat ik gek ben. Omdat het regent bijvoorbeeld of omdat het te koud is. Maar regen en kou maken me niets uit, als ik thuis kom spring ik onder de douche en dan ben ik weer warm.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Weer heerlijk een uurtje gewandeld, moest zelfs mijn zonnebril op! Ik houd er zo van!

Wie is er nog meer aan de wandel geweest vandaag?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Ik ben wel even buiten geweest, maar maar een minuutje of 20, dus dat telt niet echt mee.
Alle reacties Link kopieren
Heb vandaag bijna 6 km gefiets waarop t snelste punt 19 km per uur was... wil elke dag gaan fietsen na een goede lunch
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Alle reacties Link kopieren
Helaas hele dag gewerkt. Wel klein stukje moeten lopen naar een klant maar daarna weer binnen gezeten...
Je kunt méér.
Wat een weertje hè?

Helaas moet ik wachten op twee pakjes en kan ik voor 3en de deur niet uit. Ik maak nu wel gebruik van mijn loggia en ik zweer het, ik ben al zo bruin als een chocoladereep.

Het zonnetje is al heel lekker.



Zijn jullie al buiten geweest?
Alle reacties Link kopieren
Overdag was het 11 graden bij ons! Was helaas aan t werk... t was prachtig weer, echt voorjaar-in-de-lucht-weer.

Nu vieze regen. Was op de fiets naar een MP-afspraak, zou wat ophalen. Vond die regen niet zo boeiend, wilde gewoon de koop graag hebben, zsm. Doen die stomme mensen niet open. Ook geen afdakje en terwijl ik daar 5 x stond aan te bellen begon het te plenzen.

Ben maar weer naar huis gefietst... helemaal chagrijnig. Wel mijn beweging gehad maar was er niet happy mee
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga maar ff Jinek terugkijken, met La Paay. Zo van: het kan altijd nog erger
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag even 10 km geloen totaal mijn beentjes zijn en en was mij wat in de linker been verkeerd geschoten... nu na even te hebben gezeten gaat t weer beter....



En tussen het lopen pokemon go gespeeld haha het loopt daarmee zooo lekker weg





Iemand anders nog actief geweest vandaag?
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Nou Richelle, dat is ook vervelend, bah!



Ik ben rond een uur of 12 even buiten geweest, was wel even lekker, maar ik verlang wel heel erg naar de lente hoor en hogere temperaturen, dan loop ik veel gemakkelijker naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
Da's niet fijn Richelle!

Ik heb 11,5 km gelopen vandaag in 2 uur dus ik had een lekker tempo te pakken

Deze week, tot op heden, 27,5 km gelopen. Gisteren had ik geen tijd om te lopen dus tot nu toe 4X gewandeld. Denk dat ik morgen ook nog wel een rondje doe.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp er helemaal niets van dat ik dit topic niet eerder gezien heb.



Ik loop tegenwoordig ongeveer 50 a 60 km per week. Meestal een lange ronde van een kilometer of 6 overdag en een korte ronde van 1,5 km voor het slapen gaan.



De vorige keer dat ik thuis was heb ik een rondje Kralingseplas gelopen en de volgende dag een rondje Zevenhuizerplas, lijkt mij dat TO dan best mee zou kunnen lopen. Zijn ook beiden ongeveer 6 km.



Is het, voor de motivatie, misschien een optie om tijdens het wandelen de app Endomondo te gebruiken en de resultaten te delen ?



Helaas zit ik een groot deel van de tijd niet thuis anders zou ik TO met alle plezier dagelijks op sleeptouw nemen.



Misschien nog wandelaars in de omgeving van Ede ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de app s healt zit op de samsung standaard...





Nou het was inderdaad inkomen ookal liep t lekker weg begin mijn benen aardig te voelen momenteel... denk dat ik morgen geen been over heb om op te lopen hahaha



Het busje kwam niet opdagen en moest en zou bij vrijwilligerswerk komen vandaar de benenwagen gebruikt... toch te veel kilometers voor zo even ineenkeer



De typ fouten komen door mijn telefoon het beschermglaasje pakt niet meteen alle letters
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Alle reacties Link kopieren
Bite dat zijn flinke afstanden Idd goed om als gewoonte soms een uurtje te lopen. Ik streef er soms naar om na t werk nog hard te lopen maar t lukt niet vaak. Gewoon laat, te snel na het eten, het idee dat ik dan ook weer klaarwakker ben wat niet handig is omdat ik er vroeg weer in moet... Rondje wandelen is misschien beter, zeker nu het wat lichter is s avonds.



Oh ik ben moe... Moe maar voldaan, haha. Donderdag begin middag had een jeugdvriend van me opening van zijn eigen zaak (zo omschrijf ik het maar even). Hele dag praten, mensen van vroeger, nieuwe mensen. Superleuk. En toen wilde ik rond 19.30 weggaan en was er iets niet goed gegaan met bitterballen van de stagiair en was het zomaar 21 uur voor ik mijn bitterballen had. En toen ging ik herinneringen ophalen met de zus van de vriend en was het 23.45 en was ik beetje dronken.

Gisteren werken, muziekgroep, ook op- en afbouwen... dus ik heb vandaag en soort uitgestelde kater.



Vandaag had ik al een dagje niks gepland (misschien wat rommelen, boodschappen en klein rondje lopen). Morgen staat er wandeling van 14 km gepland hier in de buurt. Nog even kijken of dat lukt, niet zozeer de inspanning maar om weer een dag 'gezellig te doen'. Merk dat het ff teveel geweest is.

Denk dat ik vanavond de knoop doorhak.



Anderen nog leuke wandelplannen?
Je kunt méér.
quote:Bitje93 schreef op 17 februari 2017 @ 20:04:

Ik begrijp er helemaal niets van dat ik dit topic niet eerder gezien heb.



Ik loop tegenwoordig ongeveer 50 a 60 km per week. Meestal een lange ronde van een kilometer of 6 overdag en een korte ronde van 1,5 km voor het slapen gaan.



De vorige keer dat ik thuis was heb ik een rondje Kralingseplas gelopen en de volgende dag een rondje Zevenhuizerplas, lijkt mij dat TO dan best mee zou kunnen lopen. Zijn ook beiden ongeveer 6 km.



Is het, voor de motivatie, misschien een optie om tijdens het wandelen de app Endomondo te gebruiken en de resultaten te delen ?



Helaas zit ik een groot deel van de tijd niet thuis anders zou ik TO met alle plezier dagelijks op sleeptouw nemen.



Misschien nog wandelaars in de omgeving van Ede ?

Wat een leuk aanbod, voor als je thuis zou zijn.

Je hebt het lekker in de beentjes zitten, ik doe je dat graag na.

Komt wel goed met mij, ik ga nu bijna dagelijks een stuk naar buiten, maar ben wel snel weer terug. Misschien is het een kwestie van weer opbouwen.

Ik snap het allemaal ook niet zo, want wandelen is altijd mijn hobby geweest en ik liep vaak de halve dag overal naartoe, die rotdepressie heeft echt roet in het eten gegooid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven