Gezondheid alle pijlers

Onbegrepen blaas- en maag-darmklachten

29-04-2009 15:16 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben een jonge vrouw van in de 20 en kwam er een paar dagen geleden achter dat ik niet meer kon plassen. Er zat toen ongeveer 1,5 liter in mijn blaas. Volgens de uroloog is het waarschijnlijk dat ik nooit meer zal kunnen plassen omdat de blaas zo uitgerekt is geweest en het virus wat waarschijnlijk het probleem veroorzaakt heeft er te lang gezeten heeft. Ik moet nu 2 weken mezelf gaan catheteriseren en als ik niet meer spontaan ga plassen de beslissing nemen of ik doorga met zelfcatheterisatie of een sp-catheter nemen.



Ik vind dit een moeilijke beslissing omdat het beide een enorme belasting is.... Zeker op zo'n jonge leeftijd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de UDO gehad. Bleek dat er totaal geen blaasfunctie meer is. Krijg nu 19 oktober een proefstimulatie van een week om te kijken of ik aanmerking kom voor een neurostimulator. De uroloog was echter niet heel hoopvol omdat er totaal geen gevoel en beweging meer inzat. Afwachten maar weer.....



Sta inmiddels wel op de wachtlijst voor psychische hulp, want momenteel de ene tegenslag na de andere.....
Alle reacties Link kopieren
Hallo Sneeuwprinses, ik heb je verhaal niet helemaal gelezen, maar wilde je even heel veel sterkte komen wensen. Ik heb na beide zwangerschappen een catheter gehad, dus ik weet dat het vervelend is en dat was tijdelijk. Ik hoop voor je dat je je in ieder geval snel beter gaat voelen en hulp krijgt.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Bugzy, ik hoop het ook. Ben wel helemaal ondersteboven van het bericht. Had gehoopt een goede kans te hebben dat de neurostimulator zou gaan werken. Maar die hoop heeft de uroloog gisteren wel de grond in geboord.....
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve SP



IK lees nog steeds mee Ik vind ook dat je best kan vragen om psychische begeleiding. Je krijgt zoveel voor je kiezen..daar kom je niet alleen door lijkt me zo.

Heb je wel een partner die voor je zorgt? Of woon je ook alleen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben getrouwd pannetje. Maar mijn partner heeft het er ook wel moeilijk mee. Die ziet me al binnen 10 jaar onder de grond liggen. Ik heb gezegd dat mijn levensverwachting normaal is, maar dat gelooft hij niet. Wel moet natuurlijk die catheter eruit, anders heb je wel verhoogde kans op allerlei dingen die gevaarlijk zijn...



Ben erg nerveus voor de stimulatortest. Hoop zo dat het gaat werken en ik weer een normaal leven krijg. Voor mijn huidige baan is het waarschijnlijk te laat, vooral omdat ik 6 weken na een eventuele plaatsing niet mag werken... Anders kunnen de draden verschuiven. Met de test mag ik een week lang ook niet in de zorg staan ivm het uitvallen of verschuiven van de draden.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dat je in de zorg zo weer een andere baan hebt toch? Jij gaat voor nu..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk Pannetje. Ik ga nu eerst aan mijn gezondheid denken. Heb trouwens ook psychologische hulp ingeschakeld anderhalve week terug. Kan morgen terecht omdat ik op een spoedlijst ben gekomen. Trek het even niet meer ivm allerlei dingen die ook op mijn werk spelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwprinses schreef op 13 oktober 2009 @ 11:55:

Je hebt gelijk Pannetje. Ik ga nu eerst aan mijn gezondheid denken. Heb trouwens ook psychologische hulp ingeschakeld anderhalve week terug. Kan morgen terecht omdat ik op een spoedlijst ben gekomen. Trek het even niet meer ivm allerlei dingen die ook op mijn werk spelen.



Goed zo! En knap dat je dat gewoon toe geeft. Ik trek het even niet en ik wil hulp!

Geweldig.

Ik wens je veel sterkte en blijf met je meele(v)zen.

Dikke knuffel voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Pannetje. Ik heb gisteren besloten de beslissing te nemen om niet meer te vechten voor mijn contract, maar mijn baan op te geven voor mijn gezondheid. Zo valt er al weer een stuk spanning en stress af de komende tijd. Wat er na 1 april gebeurt zie ik dan wel weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwprinses schreef op 16 oktober 2009 @ 12:29:

Dank je Pannetje. Ik heb gisteren besloten de beslissing te nemen om niet meer te vechten voor mijn contract, maar mijn baan op te geven voor mijn gezondheid. Zo valt er al weer een stuk spanning en stress af de komende tijd. Wat er na 1 april gebeurt zie ik dan wel weer.Goed zo! Ben trots op je!
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week de testweek van de neurostimulator gehad. Na de eerste dag zat hij al niet goed. Urodynamisch onderzoek liet ook niet echt verbetering zien. Ik krijg van de week te horen of het nu klaar is of dat ze de test misschien nog een keer willen doen. Dat moest de arts even met mijn eigen uroloog overleggen.



Plaatsen was erg vervelend, het bot kunnen ze niet verdoven dus iedere keer voelde je die prikjes en toen de verdoving in mijn rug uitgewerkt was voelde die ook een flink aantal dagen beurs aan. Omdat ze de juiste plek niet konden vinden hebben ze flink moeten zoeken met de naald....



Weer een paar dagen afwachten dus..... Wordt gek van al dat gewacht. Van de GGZ zou ik ook al bericht gehad moeten hebben, maar ook nog steeds niets gehoord.... Ook weer een blaasontsteking, maar nog niet zo erg dat er wat aan gedaan moet worden.....
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels weer een week verder.

Vrijdag krijg ik mijn adviesgesprek bij de GGZ. Ben benieuwd wat ze precies gaan adviseren.



Op de foto was inderdaad te zien dat de draad van de neurostimulator wat verschoven was. 23 november krijg ik de test nog een keer.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer catheterwissel gehad. Wat een ramp zeg. Ik heb het maar omgedoopt tot de 2-maandelijkse ramp. Hij zat weer heel vast. Eerst ging hij er bijna niet uit en toen bijna niet in. Maar het is gelukt. Het bloedt nog flink na, dus extra veel gedronken vandaag. Als het morgen nog zo bloed maar even thuis blijven en rustig aan doen. Volgens uroloog spande ik mijn buikspieren te veel aan, maar probeer maar eens te ontspannen als ze aan dat ding lopen trekken en het zeer doet. Tranen stonden weer in mijn ogen. Maar wel raar dat hij er niet weer in ging, waarschijnlijk zit er toch een soort van vernauwing zei de assistente. Zie nu alweer op tegen de volgende wissel. Hoop dat ze voor die tijd in Nijmegen wat meer weten.
Alle reacties Link kopieren
Is er dan geen makkelijke manier om zoiets om te wisselen? Er moet toch iets aan te doen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Nee, voor zover ik weet is er niets aan te doen. Maar zal het er in Nijmegen ook nog even over hebben. Moet maandag weer heen voor de tweede stimulatietest. Ben erg benieuwd en hoop dat het plaatsen wat makkelijker gaat als de vorige keer. Misschien ben ik dan ook minder beurs. Heb er alleen niet veel vertrouwen in dat het gaat werken.



Voor de depressie ga ik groepstherapie krijgen, waarschijnlijk aangevuld met persoonlijke gesprekken ivm de gezondheidsproblemen. Verder ga ik vanavond beginnen met medicatie. De groepstherapie gaat alleen waarschijnlijk nog een tijdje duren voor er plaats is, dus weer wachten.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt wel goede stappen hoor SP. Je maakt nogal wat door en je staat er toch maar he?

Wees trots op jezelf!



Ik hoop dat die test goed voor je uitvalt. Hou me (ons) op de hoogte ajb
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Pannetje. Ik ben blij met je steun. Is ook een goed gevoel dat het topic nog gelezen wordt. Is soms zo lekker om even van je af te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je voor jezelf kiest SP...Werk is belangrijk...tuurlijk....maar uiteindelijk is het maar werk. Gezondheid gaat voor...en als je ook nog geen steun/medeleven ontvangt waar je eigenlijk wel een beetje recht op hebt...dan konden ze van mij ook de boom in..



Hoop dat ze je in Nijmegen verder kunnen helpen. Veel sterkte met alles!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Enigme. Ik hoop ook dat ze me in Nijmegen verder kunnen helpen.



Gisteravond begonnen met de antidepressiva, nu flink last van bijwerkingen. Wel nog even gewerkt omdat ik naar de loopbaancoach moest. Daar weer een erg prettig gesprek gehad. Ze heeft me ook laten zien hoeveel goede punten ik heb. Maar ben zweverig, misselijk en erg duf. Voel me dus gewoon niet happy. Heb al gezegd dat ik morgen niet kom werken als ik me nog zo voel.



Ben ook wel nerveus aan het worden voor maandag. Hoop zo dat het plaatsen makkelijker gaat dit keer.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwprinses schreef op 19 november 2009 @ 14:27:

Dank je wel Enigme. Ik hoop ook dat ze me in Nijmegen verder kunnen helpen.



Gisteravond begonnen met de antidepressiva, nu flink last van bijwerkingen. Wel nog even gewerkt omdat ik naar de loopbaancoach moest. Daar weer een erg prettig gesprek gehad. Ze heeft me ook laten zien hoeveel goede punten ik heb. Maar ben zweverig, misselijk en erg duf. Voel me dus gewoon niet happy. Heb al gezegd dat ik morgen niet kom werken als ik me nog zo voel.



Ben ook wel nerveus aan het worden voor maandag. Hoop zo dat het plaatsen makkelijker gaat dit keer.Dat hoop ik ook voor je. En ik hoop dat je zelfvertrouwen weer terug gaat komen SP. Natuurlijk heb je veel goede punten..tssssk...
Alle reacties Link kopieren
hahah, dat is niet zo gewoon als je depressief bent hoor pannetje. Dan zie je alles door een donkere bril. Maar voel me al beter als donderdag. Ben vrijdag inderdaad niet gaan werken, lekker thuis gebleven en zielig doen. In het weekend ging het al weer een stukje beter en sinds gisteren geen last meer van de medicijnen.



Maandag plaatsen ging weer zeer moeizaam. Ze zijn anderhalf uur bezig geweest met prikken en verdoven. Maar hij zit er weer in. Gisterochtend was het gevoel weer helemaal weg en later op een andere plek, maar vandaag zit hij al bijna de hele dag op de goede plaats. Helaas nog geen aandrang gevoeld. Morgen het urodynamisch onderzoek weer en dan wordt beslist of hij uitgehaald wordt of dat hij tot maandag blijft zitten. Dan weet ik ook of ik kans maak op een implantatie of niet. Spannend dus allemaal
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor je!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Urodynamisch onderzoek liet geen verbetering zien. Ze gaan nog even overleggen of ik in een ander ziekenhuis nog een stimulatietest laat doen waar ze een eventuele draad meteen definitief inbrengen zodat deze niet kan verschuiven (hij was inderdaad weer wat verschoven nu). Maar de uroloog gaf me weinig kans en ik heb er eigenlijk ook geen vertrouwen meer in. Anders gaan ze overleggen over het verdere beleid want ik wil die catheter eruit hebben. Volgende week donderdag heb ik een belafspraak met de arts en hoor ik weer hoe en wat. Weer afwachten dus.



Ben nu erg moe, van het heen en weer reizen en een lange dag ziekenhuis (alles duurde erg lang en liep uit) en natuurlijk weer een bericht dat ik moet wachten en er weinig hoop is. Heb ook aangegeven dat ik er mentaal een beetje doorheen zit. Dit begrepen ze wel en hier zouden ze proberen rekening mee te houden.



terug voor jou pannetje, voor je steun en natuurlijk voor iedereen die verder op dit topic gereageerd heeft tot nu toe
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat er dan nog kan zonder katheter? Die heb je toch nodig? Of wil je het zelf weer gaan doen?



Kut dat die test op niets is uitgelopen. (excuse my french)

Sinds ik dit topic volg let ik steeds op hoe ik plas...want ik benijd je niet SP...lijkt me vreselijk...op onze leeftijd zulke problemen hebben.



Zijn er voor jou nu nog andere opties?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren uit Nijmegen telefoon gehad. De stimulatie heeft dus geen enkele zin. Dat is gewoon einde verhaal. Ze verwijzen me nu terug naar mijn eigen ziekenhuis. Maar daar heb ik eigenlijk ook geen zin meer in omdat ik niet zo goed met de nieuwe uroloog overweg kan.



Ze hadden het in Nijmegen ook nog even gehad over een catheteriseerbaar stoma, maar daar vinden ze het toch nog veel te vroeg voor. Ze willen nu dat ze gaan kijken wat er nog aan het catheteriseren verbetert kan worden. Maar heb er weinig vertrouwen in als ik eerlijk ben. Maar ga wel even met hem om tafel zitten in januari, als ik daar weer heen moet.



Voor nu zijn er even geen andere opties Pannetje. Helaas maar waar..... Thuis loopt het daardoor ook een beetje slecht, want mijn man die kan het ook allemaal niet meer aan. We gaan dus ook samen waarschijnlijk relatietherapie doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven