Gezondheid alle pijlers

Uitslag uitstrijkje

04-10-2016 10:50 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een uitstrijkje laten maken ivm bevolkingsonderzoek. Er was baarmoedermonderosie zichtbaar. Nu ben ik bang...bang voor de uitslag. Hoe lang duurde het voordat jullie de uitslag kregen? En wordt je eerder ingelicht als er iets aan de hand is?
Alle reacties Link kopieren
Caribic, heb je inmiddels de uitslag of is het nog steeds wachten? Ik heb er inmiddels anderhalve week wachten opzitten. Wat gaat de tijd tot traag als je ergens op wacht...
Alle reacties Link kopieren
quote:Story-of-my-life schreef op 13 oktober 2016 @ 21:19:

Caribic, heb je inmiddels de uitslag of is het nog steeds wachten? Ik heb er inmiddels anderhalve week wachten opzitten. Wat gaat de tijd tot traag als je ergens op wacht...Nee nog altijd niks... gelukkig ben ik er verder niet zo mee bezig al ben ik altijd wel even benieuwd of de uitslag erbij zit als de post is geweest
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Krijg ik net de post binnen, mèt brief van het bevolkingsonderzoek... dus ik denk hèhè, eindelijk. Is het een nieuwe oproep omdat ik zogenaamd geen gehoor heb gegeven aan de eerdere
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
dat meen je niet! Zal het wel goed gegaan zijn met versturen ?
quote:Story-of-my-life schreef op 15 oktober 2016 @ 15:54:

dat meen je niet! Zal het wel goed gegaan zijn met versturen ?Eh, nee dus
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 15 oktober 2016 @ 16:06:

[...]





Eh, nee dusNou ja, er zijn misschien nog wel andere oorzaken te bedenken... Uitstrijkje niet goed verstuurd/ aangekomen, brief verkeerd verstuurd, uitstrijkje ligt nog ergens ongezien op het lab enz.
quote:Story-of-my-life schreef op 15 oktober 2016 @ 16:43:

[...]





Nou ja, er zijn misschien nog wel andere oorzaken te bedenken... Uitstrijkje niet goed verstuurd/ aangekomen, brief verkeerd verstuurd, uitstrijkje ligt nog ergens ongezien op het lab enz.Linksom of rechtsom zal het zeer waarschijnlijk (helaas) opnieuw moeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een hernieuwde oproep gekregen omdat 'Ik geen gehoor had gegeven'. Betekent wat mij betreft niets anders dan dat het nog niet is geregistreerd dat je bent geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebeltje schreef op 15 oktober 2016 @ 18:51:

Ik had ook een hernieuwde oproep gekregen omdat 'Ik geen gehoor had gegeven'. Betekent wat mij betreft niets anders dan dat het nog niet is geregistreerd dat je bent geweest.Dat denk ik inderdaad ook, al vind ik dat wel bizar na 2 maanden... zal volgende week de huisarts er wel even over bellen.
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Twee maanden nadat je voor het uitstrijkje bent geweest ?

Dan is er volgens mij iets niet helemaal goed gegaan nee... of ze zijn echt rete traag met verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Ja apart he? Sterker nog, het is al 3 maanden geleden, ik vergiste me net. De uitslag kon wel zo lang duren dus dacht ik dat dit was.. maar helaas. Hoop niet dat het opnieuw hoeft, zo leuk vond ik het nou ook weer niet
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Ik vind drie maanden wachten ook echt onmenselijk lang kijkende naar de stress die het kan geven (waar jij gelukkig geen last van hebt). Ik hoop voor je dat het niet opnieuw hoeft!
Alle reacties Link kopieren
quote:Story-of-my-life schreef op 15 oktober 2016 @ 22:06:

Ik vind drie maanden wachten ook echt onmenselijk lang kijkende naar de stress die het kan geven (waar jij gelukkig geen last van hebt). Ik hoop voor je dat het niet opnieuw hoeft!Bedankt 3 maanden is best lang inderdaad. Zou het daarom ook slimmer vinden als ze tijdens het onderzoek gewoon niks zeggen over wat ze zien. Als ze zoals bij jou zeggen dat ze iets afwijkends zien is het logisch dat je er nerveus van wordt. Als ze dan weten dat de uitslag zo lang kan duren.. zeg dan niks, geeft alleen maar meer, meestal, onnodige stress.
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Weet je inmiddels meer Caribic?

Ik wacht nu bijna 3 weken. Voor mijn gevoel is het "loze" wachten bijna voorbij en dan kan ik echt gaan wachten op de brief (ik hou nog maar de 3-5 weken aan...).
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog altijd niks... m'n moeder heeft inmiddels wel bericht, zij is iets eerder voor het onderzoek geweest, dus ik ga ervan uit dat het nu niet lang meer zal duren
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gebeld. Helaas heeft de huisarts nog niks binnen. Weet nu in ieder geval dat ik de komende dagen dus geen brief hoef te verwachten. Ik bel eind volgende week gewoon nog een keer.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend.. hier ook nog steeds niks
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Na 3 maanden mag het wel een keer . Als iemand een afwijkende uitslag heeft zullen ze je vast niet zolang laten wachten toch? Dat is medisch gezien niet verantwoord meer? Op naar een goede uitslag .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat gaat. Zou kunnen dat het onderzoek al wel afgerond is maar dat de berichtgeving langer duurt als de uitslag goed is, maar het kan ook zijn dat geen bericht betekent dat het uitstrijkje nog niet beoordeeld is. Iemand die dat weet toevallig?
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zullen die afgenomen cellen "houdbaar" zijn ?
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk lang genoeg om de wachttijden te overleven
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op 15-9 een uitstrijkje laten maken. Toen er na 4 weken nog geen uitslag was, heeft de assistente van de huisarts gebeld voor de uitslag. Blijkbaar zijn er achterstanden maar de uitslag was al wel bekend. Helaas niet goed in mijn geval, pap3b. Klopt dus niet dat je de uitslag snel ontvangt als het niet goed is. Nu op 30-10 heb ik de uitslag per post nog steeds niet ontvangen, gelukkig is het vervolgtraject al wel in werking gezet. Die herinnering heb ik ook ontvangen, ik heb nog gebeld om te vragen of dat wel klopt. Medewerker gaf aan dat in de brief stond als je wel geweest bent, de brief als niet verzonden kan worden beschouwd.



Als het je niet lekker zit, aan de huisartsassistente vragen of ze wil bellen!
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat vervelend voor je zeg! Geen bericht is dus niet automatisch goed bericht, was wel mooi geweest natuurlijk. Ik zit er verder niet zo mee hoor, dat het lang duurt, wacht nog wel even af
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Ow sterkte Iris29 met het vervolgtraject! Weet je al of/ wat voor behandeling je krijgt? Was jouw uitslag bij de huisarts bekend of heeft je huisarts het lab gebeld? Onder welke regio val je? Ik vind het wel slordig hoor, dat de brieven pas zo laat de deur uitgaan terwijl de afwijkende uitslag gewoon bekend is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Story-of-my-life schreef op 30 oktober 2016 @ 21:25:

Ow sterkte Iris29 met het vervolgtraject! Weet je al of/ wat voor behandeling je krijgt? Was jouw uitslag bij de huisarts bekend of heeft je huisarts het lab gebeld? Onder welke regio val je? Ik vind het wel slordig hoor, dat de brieven pas zo laat de deur uitgaan terwijl de afwijkende uitslag gewoon bekend is.Regio midden, de assistente heeft het lab gebeld. Ja ik vind het ook raar dat de uitslag wel bekend is maar de correspondentie daarover zo lang duurt. Ik ben bij de gynaecoloog geweest voor microscopisch onderzoek en er is een biopt genomen. Donderdag de uitslag maar ze gaf al aan dat ik rekening moet houden met een behandeling waarbij de slechte cellen worden weggehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven