Gezondheid alle pijlers

Uitslag uitstrijkje

04-10-2016 10:50 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een uitstrijkje laten maken ivm bevolkingsonderzoek. Er was baarmoedermonderosie zichtbaar. Nu ben ik bang...bang voor de uitslag. Hoe lang duurde het voordat jullie de uitslag kregen? En wordt je eerder ingelicht als er iets aan de hand is?
quote:LouiseLove schreef op 02 maart 2017 @ 15:22:

Ik heb het gevraagd. Het antwoord was: "We testen het niet, want we doen toch niks met de uitslag." Behandeld wordt het toch niet. Ik loop nu weer mee in het reguliere bevolkingsonderzoek. En dat is in NL onlangs veranderd, nu testen ze alleen op HPV en is dat aanwezig dan wordt ook naar afwijkende cellen gekeken geloof ik. Dat was eerder andersom.



Ik denk dat ik altijd wel een beetje onzeker hierover blijf. Ook als het niet aangetoond zou worden,... wie weet sluimert het,... met zo'n diagnose en ingreep was het toch best even schrikken.



Gezondheid is toch een belangrijk iets.



Ik begrijp je volkomen Louise!

Wat betreft dat testen... ik denk dat het andersom is



Ook nog wat betreft jouw bezorgdheid dat het zou sluimeren kan ik je dit zeggen (heb het van mijn gyn). Ik zei hem over enkele weken - toen ik de volledige uitleg kreeg over mijn afwijkingen - 'Wow dokter, wat een ingewikkelde materie hé? Die virussen en die celafwijkingen...'

En hij zei: 'Eigenlijk is dat in zekere zin normaal, cellen zijn een dynamisch iets en zijn wel eens vaker wat minder normaal. Moest je weten hoeveel cellen in ons lichaam 1 of andere afwijking hebben (die ook spontaan genezen) door een banaal virus waarvan we niet eens weten dat we het hebben, je zou er nog van op kijken! Maar goed, de baarmoederhals leent zich makkelijk tot onderzoek en dus zijn we daar mogelijk onherstelbare letsels voor...'

Zijn uitleg leek me aannemelijk

Probeer gezond alert te blijven en als je veranderingen opmerkt, gewoon effe jouw arts contacteren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven