Gezondheid alle pijlers

Uitslag uitstrijkje

04-10-2016 10:50 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een uitstrijkje laten maken ivm bevolkingsonderzoek. Er was baarmoedermonderosie zichtbaar. Nu ben ik bang...bang voor de uitslag. Hoe lang duurde het voordat jullie de uitslag kregen? En wordt je eerder ingelicht als er iets aan de hand is?
Ik wacht hier ook al 2 maanden op een uitslag van een vervolgonderzoek op eigen kosten (180 euri). Vind belachelijk dat het zo lang duurt! Ik ga morgen maar weer bellen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom op eigen kosten wriemeltje?



Spannend Iris!
quote:Story-of-my-life schreef op 31 oktober 2016 @ 05:24:

Waarom op eigen kosten wriemeltje?



Spannend Iris!het wordt niet vergoed door de verzekering helaas..
Alle reacties Link kopieren
quote:wriemeltje schreef op 31 oktober 2016 @ 10:23:

[...]





het wordt niet vergoed door de verzekering helaas..Van eigen risico af? Inmiddels duidelijkheid gekregen over de uitslag?
Er blijkt een langere wachttijd te zijn dan normaal op de uitslag ivm het invoeren van een nieuw landelijk systeem kreeg ik te horen van mijn huisarts. Maar die zei ook dat het niet langer zou moeten duren dan 4 weken.
Alle reacties Link kopieren
Morgen ben ik 4 weken aan het wachten... ben benieuwd .
Alle reacties Link kopieren
Hèhè vandaag de uitslag ontvangen! Bijna 6 weken na het uitstrijkje.
quote:Iris29 schreef op 01 november 2016 @ 20:34:

Hèhè vandaag de uitslag ontvangen! Bijna 6 weken na het uitstrijkje.En goed dus?
Alle reacties Link kopieren
quote:Iris29 schreef op 01 november 2016 @ 20:34:

Hèhè vandaag de uitslag ontvangen! Bijna 6 weken na het uitstrijkje.Dat is nog snel, ik wacht al ruim 3 maanden
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Ik had net eindelijk de uitslag in de bus, geen afwijkingen gevonden
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
hehe eindelijk! Fijn dat alles goed is!
Alle reacties Link kopieren
Mijn uitslag is nog niet binnen. Kijkende naar de onderzoeksdata van uitslagen die ze nu binnen krijgen, verwachten ze 'm volgende week of de week erop. Dus dan zit ik op 5 a 6 weken wachttijd. Ik bel eind volgende week gewoon weer. Ik vind het zonde om onnodig lang in de stress te zitten doordat de brieven dan nog later binnenkomen. Het is ook eigenlijk niks voor mij: deelnemen aan zo'n onderzoek terwijl de uitslagen vertraging oplopen.



Ik hou mezelf maar voor dat een pap 4 of 5 uitslag er nu vast al wel tussenuit zou zijn gehaald .
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik had een afwijkende uitslag (pap 3b, cin III, hierna komt pap 4) en werd na 1 week gebeld door de huisarts. Het is ontzettend balen dat je zo lang moet wachten. Mocht er toch een afwijking worden gevonden dan nog is er geen reden tot hele grote paniek. Bij mij moesten de onrustige cellen weg gehaald worden maar dat moest ook niet per direct. Ik had 4 weken na de uitslag een vakantie staan en mocht nog lekker gaan en pas daarna geholpen worden. Ik wil daarmee aangeven dat mocht er toch iets aan de hand zijn, het nog een heel langzaam proces is de afwijkende cellen. De onrust in je hoofd begrijp ik heel goed ;).



Heel veel sterkte met afwachten en hoop dat snel de brief komt.



Groetjes Margriet
Alle reacties Link kopieren
Dank je Margriet voor je reactie .
Alle reacties Link kopieren
Sterkte nog even met wachten!
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Nou hé hé ik weet inmiddels ook wat meer. Ik had afgelopen week gebeld en de cellen zijn rustiger geworden (wat heel goed nieuws is), alleen is wel nog het virus in mijn systeem aanwezig dus ik moet ik augustus opnieuw onderzocht worden ter controle.



Wel debiel lang moeten wachten (10 weken!) en ik heb ook geen brief thuis gehad. Blijf dat niet oke vinden, maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Mooi nieuws wriemeltje! Die extreem lange wachttijden zijn echt vervelend. Bij je volgende controle in augustus zal het vast wel sneller gaan.
Alle reacties Link kopieren
Goh, wat een lange wachtijden zeg in Nederland! Hier in België had ik 'm binnen een week na het uitstrijkje. Hier zijn ook afwijkende cellen gevonden, de uitslag was LSIL, wel negatief op de HPV-test dus dat virus heb ik niet.



Ik moet in maart weer terug komen voor een nieuw uitstrijkje. Je lichaam moet immers de tijd hebben om afwijkende cellen, die je overigens ook van schimmel- of bacteriële infecties kan krijgen, weer op te ruimen.



Baarmoederhals kanker is iets dat zich heel langzaam ontwikkelt, geen reden tot paniek dus als je wat langer moet wachten en zelfs niet bij afwijkende cellen, je bent er immers heel vroeg bij. En wat hier boven ook al gezegd werd, een pap-4 of 5 uitslag wordt er vast eerder tussenuit gehaald.



Succes iedereen
Alle reacties Link kopieren
Pap 1
Alle reacties Link kopieren
quote:kindvandemelkboer schreef op 04 november 2016 @ 19:01:

Goh, wat een lange wachtijden zeg in Nederland! Hier in België had ik 'm binnen een week na het uitstrijkje. Hier zijn ook afwijkende cellen gevonden, de uitslag was LSIL, wel negatief op de HPV-test dus dat virus heb ik niet.



Ik moet in maart weer terug komen voor een nieuw uitstrijkje. Je lichaam moet immers de tijd hebben om afwijkende cellen, die je overigens ook van schimmel- of bacteriële infecties kan krijgen, weer op te ruimen.



Baarmoederhals kanker is iets dat zich heel langzaam ontwikkelt, geen reden tot paniek dus als je wat langer moet wachten en zelfs niet bij afwijkende cellen, je bent er immers heel vroeg bij. En wat hier boven ook al gezegd werd, een pap-4 of 5 uitslag wordt er vast eerder tussenuit gehaald.



Succes iedereen



Als ik dat zo hoor gaat het allemaal veel sneller in België...

Ik hoorde de donderdag dat uitstrijkje niet goed was, de dag erna zat ik al bij de gynaecoloog en de woensdag lag ik al op de operatietafel voor een conisatie.

6 dagen later had ik al de uitslag van de conisatie en nu 7 weken later heb ik vanmorgen mijn hysterectomie gehad.

Ben zo blij dat ik in België ga voor medische zorg!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
Fijn story of my life!
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Brief trouwens nog steeds niet binnen. Daar zit echt wel flink verschil tussen: het moment dat de huisarts de uitslag heeft en het moment dat de brief komt.
quote:kindvandemelkboer schreef op 04 november 2016 @ 19:01:

Goh, wat een lange wachtijden zeg in Nederland! Hier in België had ik 'm binnen een week na het uitstrijkje. Hier zijn ook afwijkende cellen gevonden, de uitslag was LSIL, wel negatief op de HPV-test dus dat virus heb ik niet.



Ik moet in maart weer terug komen voor een nieuw uitstrijkje. Je lichaam moet immers de tijd hebben om afwijkende cellen, die je overigens ook van schimmel- of bacteriële infecties kan krijgen, weer op te ruimen.



Baarmoederhals kanker is iets dat zich heel langzaam ontwikkelt, geen reden tot paniek dus als je wat langer moet wachten en zelfs niet bij afwijkende cellen, je bent er immers heel vroeg bij. En wat hier boven ook al gezegd werd, een pap-4 of 5 uitslag wordt er vast eerder tussenuit gehaald.



Succes iedereen



Hoi allemaal!

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als 'kindvandemelkboer'. Woon zelf ook in België en ben al maanden in zo'n 'wachtfase'. In maart dit jaar na een routineuitstrijkje kwam er ASCUS uit. Strijkje ging meteen op kweek maar er kwam geen hpv-virus uit, oef dus! Een half jaar nadien een vervolguitstrijkje (was dus in september dit jaar), dat was LSIL, ietsje 'erger' maar nog steeds laaggradig. Heb om een colposcopie gevraagd - welke ik kreeg - daar zag de gyn idd de lichte afwijking maar vond een biopsie niet nodig. Wel moet ik elke zes maand een uitstrijkje zolang deze afwijking er is, in maart 2017 moet ik dus terug. De kans is bij zulke afwijking groot dat het spontaan geneest. Bij mijn 'normale' uitstrijkjes moet ik maximaal 2 weken wachten op de uitslag. Bij een virustypering 4 weken (de pathologie ontvang je dus eerder). Bij het laatste vervolguitstrijkje gaf mijn gyn prioriteit an mijn strijkje en wist ik het al na 1 week. Wel spannend hoor moet ik zeggen, ben er soms wel wat angstig over. Maar mijn gyn, mijn huisarts en een andere gyn die het resultaat doorlas zeggen dat er geen reden tot paniek is maar wel blijven opvolgen natuurlijk. Er werd me nog verteld dat dit zo'n twee jaar kan duren eer het weer 'normaal' is. Veel moed allemaal!
Hoi.

Ik had op 4 okt mn uitstrijkje..afgelopen donderdag de huisarts aan de deur. Na dus ruim 2 maanden. Uitslag niet goed. Hij heeft meteen de hele dag onderzoeken gepland voor me op 19dec. Dat duurt dus nog je wel lang. Hoop dat je n goede uitslag krijgt! Gr
quote:Wenneke81 schreef op 13 december 2016 @ 07:36:

Hoi.

Ik had op 4 okt mn uitstrijkje..afgelopen donderdag de huisarts aan de deur. Na dus ruim 2 maanden. Uitslag niet goed. Hij heeft meteen de hele dag onderzoeken gepland voor me op 19dec. Dat duurt dus nog je wel lang. Hoop dat je n goede uitslag krijgt! Gr



Dag Wenneke

Veel moed morgen!

ik moet inderdaad nog even wachten maar ik had al een vervolgonderzoek, die colposcopie in september. Eigenlijk sta ik nu op 6 maandelijkse controle voor mijn LSIL oftewel laaggradig uitstrijkje. Moest het een HSIL (hooggradig letsel) geweest zijn of worden, dan zullen ze in mijn geval de afwijkingen wel weghalen. Leeftijd speelt ook een rol voor de behandeling, ben zelf 43 jaar. Een virus werd niet gevonden, 9 maanden geleden bij het eerste afwijkend uitstrijkje. Naar het schijnt hebben wel meer vrouwen zulke afwijkingen die zo'n 2 tot 2,5 jaar in hun lichaam blijven 'hangen' en dan plots is het weg! Zo zegt mijn gynaecoloog... Duimen maar! ????????????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven