double the trouble but twice the fun

30-12-2010 15:27 2677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het tweelingentopic!



De plek om vragen te stellen, tips en trucs te delen, of gewoon lekker te kletsen over je tweeling en alles wat daarmee te maken heeft!



Even voorstellen:

Ik ben Soezie, 33 jaar, en sinds eind september 2010 de trotse moeder van een jongen en een meid!



Kom er gezellig bij en klets mee!



Edit: Ik ben inmiddels niet meer actief op dit forum. Dit topic wordt door mij dus niet meer bijgehouden. Vandaar dat ik de tabel die hier stond inmiddels heb verwijderd op verzoek van een aantal dames. Voor een nieuw actief topic kunnen de actieve schrijvers dus beter een nieuw topic starten...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik ben nieuw op viva.nl en graag zou ik mee willen kletsen hier. Of zit het vol? Ik heb ook een tweeling (meisjes) die worden volgende maand 1 jaar. Ook heb ik 2 zoontjes, een van 6 en een van 3.



Groetjes Lola
Caramella

Herkenbaar! Al luisteren die van mij ietsje beter als ik het zo lees (vooralsnog ).

Wat ik doe als ik alleen ben:

Altijd de wagen meenemen. Anders kom ik nooit ergens, bovendien vind ik het te gevaarlijk.

Soepstengels om ze stil te houden achter de hand.

Van tevoren even lekker laten bewegen in huis, zodat ze al wat energie kwijt zijn. Onderweg tijdig een speeltuin of grasveldje opzoeken om ze even 'uit te laten'. Ik heb inmiddels mijn vaste stekjes gevonden.



Thuis: kleien, kleuren, wasco, met de treinbaan spelen (hier net gehaald via MP en met stip op 1 binnen gekomen), dansen op muziek, liedjes zingen.



Welkom Lola

Je kunt zeker meekletsen, het topic is alleen niet meer zo actief.
Hé weer wat leven hier wat leuk! Had je berichtje helemaal gemist Frutje. Hier gaat het redelijk. Nog max 2 weken en ze zijn er . Kan niet wachten. De afgelopen weken ziekenhuis in ziekenhuis uit geweest en nu ook dagelijkse controle, dus ben het aardig zat. Maar na een dreigende vroeggeboorte met 31 weken en opname in een academisch ziekenhuis, zitten ze wel nog veilig binnen en daar ben ik héél dankbaar voor. Het kamertje is inmiddels af! Na mijn week opname heeft mijn man samen met mijn vader hard gewerkt dus nu is het helemaal mooi . De box staat en de wagen komt volgende week. Ik ben vooral heel benieuwd nu naar de bevalling en naar hoe ze eruitzien! En of we ze uitelkaar kunnen houden! Maar wel spannend hoor



Welkom lola, leuk 2 meisjes en al bijna

jarig! Gaan jullie iets leuks doen?



Caramella: Heel leuk he die leeftijd rond de 2 maar ook wel ineens heel anders dan dreumesen (en dan spreek ik alleen uit ervaring met 1 haha). Frutje hetzelfde 'probleem' van wegrennen dus. Gebruiken jullie nog wel vaak de wagen? en praten jullie kindjes in eigen taal tegen elkaar? Dat lijkt mij zo cool!



Welkom Elzevier: hoe was de echo? Kunnen ze al zien of het een of 2 eiig is? Die vermoeidheid kan ik mij nog goed herinneren ja, ik ging elke avond tegelijk met mijn dochter op bed (tussen 19.00 en 19.30 dus al). Ging wel beter na een week of 18. Hoop dat dit voor jou ook geldt
Joehoeee! Is hier nog iemand?? Hoe gaat het met alle ervaren mama''s, net mama's en bijna mama;s?



Er waren een aantal dames uitgerekend deze periode geloof ik/ hoe gaat het en hoe is het met jullie? Ik hoorde daar ook bij en ben vorige maand bevallen van twee gezonde jongens! Het was een heftige tijd met opname in een academisch ziekenhuis en pre -eclampsie op het eind. Maar ze zijn er. En oh wat zijn ze mooi! En oh wat is het pittig! Mijn dochter vind haar broers gelukkig de liefdste die er zijn.



Voor de ervaren dames die jaren geleden mee scrhijvven. Ik zie dat jullie in die tijd een Facebook groep hebben opgezet. Is deze nog actief en zo ja, mag ik daarbij aansluiten?



Groetjes, Madiran
Alle reacties Link kopieren
...
Gefeliciteerd!



Tweeling is hier alweer 3 dus dit is voor mij heel lang geleden. Geniet ervan ookal is dit best een zware tijd!
Gefeliciteerd Madiran!

Hoe gaat het? Zijn jullie thuis? Ks of natuurlijke bevalling? Mooie gewichten? Nog veel last van de PE?



Ik ga je vraag bespreken.
Ha Madiran



Ben ik weer. Heb je verzoek in de groep gegooid maar ik moet je helaas melden dat we blij zijn met ons clubje zoals die nu is. We delen al jaren veel privé zaken met elkaar, van daar. Het is niets persoonlijks! Misschien is het een idee dat wat nieuwe tweelingmoeders hier een nieuw clubje beginnen?

Je zou verder nog lid kunnen worden van tweelingmoeders op Facebook. Leerzaam én vermakelijk en soms van niet zulk hoog niveau .

Ik wens je het allerbeste!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Madiran, en anderen.



Leuk dat je dit topic weer upt.

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontjes! Fijn dat alles nu goed gaat na een moeilijke periode. Met hoeveel weken zijn ze geboren? En was het voor jouzelf spannend, of voor je kinderen (of allebei)?



Oh, die eerste tijd, zo bijzonder twee van die kleine hummeltjes.

Op onze besloten FB-groep schrijven we inmiddels over zoveel meer dan 'welke buggy is handig, hoe geef je twee kindjes tegelijk de fles/de borst, en hoe doe je dat in hemelsnaam als je eropuit wilt gaan'.

Maar op de grotere (ook besloten) FB-groep 'Tweelingmoeders' worden wel veel van dit soort vragen gesteld. En heel veel schattige foto's en verhalen gedeeld. Ook veel onzin, maar daar moet je even doorheen scrollen.



En ik vind het ook leuk om hier weer wat te kletsen hoor!

Dus kom maar op net-bevallen en al ervaren moeders!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal binnenkort ook even een update schrijven, maar ga nu op de bank. Heerlijk dagje met twee rond rennende dreumessen, best vermoeiend ;)
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ook ik mag me bij het tweelingen topic voegen.

Nu 13 weken zwanger van een 1-eiige tweeling!

Spannennnnnd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd jetteketet
Loat goan!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nog even een upje proberen. Ik ben bijna 12 weken zwanger van een tweeling, onze eerste kinderen. Ik ben begin aug uitgerekend.



Zijn er (ervaren) tweelingmoeders of zwangeren die actief willen meekletsen? Ik zit al bij een andere leuke groep, maar hoop vooral hier wat te leren en ervaringen te delen over tweelingen.



Zoals:

- hoe gaat je zwangerschap?

- hoe loopt je traject bij het ZH?

- praktische tips en ideeën over spullen kopen

- hoe ga je straks bepaalde situaties aanpakken

- en alle overige ervaringen.



Ik zoek actieve schrijvers en hoop op respons!



Groetjes

Valentina
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Valentina82 met je zwangerschap😊



Heb zelf een 1 eiige jongens tweeling van nu 9 jaar.



In het begin waren het echt tropenjaren, en wist ik me vaak even geen raad.

Gelukkig had ik hulp van mijn ouders, dus tip 1 sla geen hulp of af en toe oppas af.



Moet er bij vermelden dat ik wel echt huil baby's had, dat hoop ik natuurlijk niet voor jou.

Als ik dingen over mocht doen dan had ik ze apart laten slapen, dat had mij vele vele uren meer slaap opgeleverd. Op 1 of andere manier vond ik dat raar alsof het onnatuurlijk is.

Maar heb hier al een paar keer gelezen dat meer ouders dit doen om dezelfde reden.



Voor de rest vind ik het vooral leuk dat ik een 2 ling heb, elkaars beste vrienden en ik heb er op zich de laatste paar jaar ook veel gemak van.

Denk aan het altijd een vriendje in de buurt hebben, was soms best een beetje jaloers op hun band waar je bijna niet tussen komt.



Oh ja trouwens ook bizar hoeveel bekijks je hebt op straat, iedereen wil een blik in de kinderwagen nemen en de opmerkingen wil je er 1 krijg je er 2 waren niet van de lucht, even naar het winkelcentrum was er daardoor niet bij.



Ik ben met schrijven niet zo heel actief omdat er hier toch meer zwangere moeders zitten of met kleinere kinderen.



Ik wens je veel lees en schrijf plezier hier en een fijne zwangerschap🌼
Alle reacties Link kopieren
Dank je Malfalda! Lief van je!



Mochten er nog wereldtips in je opkomen, ik hou me aanbevolen!



Ik kijk er met angst, beven en enthousiasme naar uit!
Alle reacties Link kopieren
Een jongenstweeling is trouwens stiekem wel mijn droom! Geniet van je 2!
Tweeling is inmiddels bijna 4 dus mijn ervaringen zijn alweer bijna bejaard.



Heb in een perifeer zkh gelopen dus controles en echo's bij 3 mensen gehad, een fijn vertrouwd team! Op een gegeven moment groeiecho's erbij, ik vond het nog maar weinig boeiend;-) Natuurlijk bevallen net voor de 37 wkn en 2 dgn later weer thuis. Toen begon het overleven dus neem inderdaad alle hulp aan en vraag erom. Ik ben nog nooit zo blij geweest met die pan soep en ovenschotel van m'n moeder. Bewaak je grenzen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Valentina82 knulletjes❤

Weet je al of het 1 of 2 eiig is, of heb ik daar overheen gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Jusa! Hulp vragen ga ik zeker doen. Heb een vriendin die net een tweeling heeft gekregen, dus heb al gezien hoe druk het is.



Mafalda: het is hoogstwaarschijnlijk 2 eiig. Bichoriaal Damniotisch, als ik het goed zeg. De terminologie is even wennen. Nu bijna 12 weken, vandaag combinatietest. Spannend, zeker omdat ik al een miskraam heb gehad. Ben heel benieuwd wat het wordt!



Nog gouden tips over materiaal?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond mijn babyfoon met camera ideaal.

Het heeft mij heel wat keren onnodig naar boven doen lopen om even te kijken of alles goed gaat.



In het begin zeker vond ik het toch spannend 2 van die kleintjes boven slapen en en wij beneden op de bank.



Met de camera zaten we beneden veel rustiger en meer ontspannen.



2 aankleedkussens voor boven en beneden.



Zitjes voor in bad, uiteraard moet je er bij blijven maar je hebt iets meer je handen vrij als je er 1 aan het wassen bent, dan zit de andere lekker in zijn zitje..

Was meer een ligstoeltje trouwens weet niet hoe ik eraan kwam, maar ze konden er al vrij snel in en vonden het heerlijk.



Ik had 1 grote box voor hun tweeën, bij mij geen succes dus had beter 2 boxen kunnen nemen, maar ik weet niet de ervaringen hierin met andere ouders.



Fijn een 2 eiige tweeling trouwens, ik heb het idee dat daar net iets minder complicaties aan vastzitten ivm verdeling van de placenta enzo.
Alle reacties Link kopieren
En succes vandaag met de test!😊
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor je tips! Heel aardig. Leuk om te lezen...

Het is 2 eiig met een dikke tussenwand, dus ze liggen mooi apart. Is idd minder kwetsbaar. Ik post wel als ik nieuws heb.
Alle reacties Link kopieren
Test was goed! Geweldig blij!
Top! Op naar de 20 wkn.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een tip Valentina: Tweelingmoeders op FB. Hele handige en leuke groep op FB, ontzettend veel adviezen en tips vandaan gehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven