double the trouble but twice the fun

30-12-2010 15:27 2677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het tweelingentopic!



De plek om vragen te stellen, tips en trucs te delen, of gewoon lekker te kletsen over je tweeling en alles wat daarmee te maken heeft!



Even voorstellen:

Ik ben Soezie, 33 jaar, en sinds eind september 2010 de trotse moeder van een jongen en een meid!



Kom er gezellig bij en klets mee!



Edit: Ik ben inmiddels niet meer actief op dit forum. Dit topic wordt door mij dus niet meer bijgehouden. Vandaar dat ik de tabel die hier stond inmiddels heb verwijderd op verzoek van een aantal dames. Voor een nieuw actief topic kunnen de actieve schrijvers dus beter een nieuw topic starten...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Jusa en Pop77!



Hi Madiran, spannend he! Ik ben ook in verwachting van een eeneiige tweeling. Ik heb ook om de week controle met de bijbehorende echo en ben steeds zo zenuwachtig. Ik probeer ook zoveel te genieten en leuke spulletjes te kopen. Op internet heb ik al veel horror verhalen gelezen en daar werd ik niet blij van dus probeer nu positief te blijven. Is voor iedereen beter! Maar net wat jij zegt vind ik het soms ook lastig hiermee om te gaan. Hopelijk kunnen we steun hebben aan elkaar!



Ik ben nu 14 weken. Leuk, we schelen dus niet zoveel! Bij mij is de misselijkheid ook beter maar de moeheid ook niet echt..

Voor mij zijn dit mijn eerste twee kindjes en dus ook mijn eerste zwangerschap.



Leuk dat er weer gekletst wordt op het topic!



Liefs, Vivian
Alle reacties Link kopieren
Hai Madiran Ik vind je helemaal niet paniekerig hoor, echt niet



Het is alleen zo zonde om je veel zorgen te maken, terwijl je het verloop toch niet ermee kunt beïnvloeden, dat bedoelde ik eigenlijk geloof ik. Bij mij werkte het precies andersom… (geen zorgen en vol vertrouwen maar toch dramatische toestanden op het laatst) terwijl ik genoeg tweelingenzwangerschappen ken die helemaal volgens het boekje liepen. Daar hoor je vaak weinig over, je hoort alleen de drama's als je online gaat lezen.



Ik heb overigens een bugaboo donkey, een rib uit je lijf maar nog enigszins te tillen en er is bijna geen deur waar we niet doorpassen. Hij rijdt soepeler en is wendbaarder dan de goedkope eenkindbuggy die we hebben, kan je nagaan.



Succes zwangeren met alle echo's en controles, probeer te genieten van de vele kijkjes op je kindjes - vooral in het begin wanneer ze nog allebei samen helemaal in beeld zijn! Zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Vivian, wij zijn erachter gekomen bij de eerste echo, ik was toen 7 weken zwanger. Dus we weten het nu alweer bijna 12 weken en we zijn inmiddels helemaal aan gewend. We praten altijd over "ze" of "onze kindjes" :D



Jusa en Pop dank je wel.



Madiran, gezellig dat je ook meeschrijft! We schelen dus allemaal niet superveel van elkaar, leuk!

Het enige waar ik bang voor ben is dat ze veeeel te vroeg worden geboren. Van de week hoorde ik van iemand dat hun tweeling met 30 weken geboren is. En jullie tweeling dus ook te vroeg geboren Caramella. Maar wat je ook zegt: wat gebeurt, gebeurt en je hebt er geen invloed op.

En de andere tweelingmoeders: met hoe veel weken is jullie tweeling geboren?

En de gyn heeft gezegd dat ik vanaf week 30 met verlof moet. Moesten jullie dit ook?



Ik ga ook een bugaboo donkey twin kopen. Van de week naar een babyzaak geweest en meerdere wagens geprobeerd en bekeken (er zijn er eigenlijk zo weinig in vergelijk met eenlingwagens), maar we vinden de bugaboo toch echt het fijnste. Je kan hem ook heel makkelijk inklappen en heel klein (handig voor als je een kleine auto hebt)

En we hopen hem dan over een paar jaar nog voor een leuk prijsje te kunnen verkopen op marktplaats.

En idd wat Caramella zegt geniet van de echos waar je ze met zijn tweeen in beeld ziet. Bij mij kan dat namelijk al niet meer en dat vind ik best jammer want het is zoo een leuk gezicht :D

In mijn ziekenhuis laten ze trouwens nooit de hartjes horen, bij jullie wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bevallen met 38 weken en 5 dagen.

Dus ik geloof dat dit een gemiddelde is voot een 2ling zwangerschap.

Wat vreemd dat je de hartjes niet krijgt tenhoren, was bij mij wel.

Ik ben vanaf week 22 thuis gebleven vanwege de tts, dus ik weet niet wat normaal is.

Een goede kinderwagen is een belangrijke investering.

2ling ouders gebruiken veel langer de kinderwagen dan gewoon bij 1 kind.

1 kind neem je makkelijker even aan de hand mee, bij 2 kom je ogen tekort.
Alle reacties Link kopieren
Soms ben je dingen aan het overdenken.

Mijn kinderen hebben nu vakantie, maar staan tussen 5 en 6 uur op.

Het zijn altijd slechte slapers geweest.

Nu ik zo beneden zit bedacht ik me hoe dat slechte slapen mij heeft opgebroken toen ze nog klein waren.

Ze sliepen heel licht en waren om de haverklap wakker, met als gevolg dat ze elkaar wakker maakte.

Als ik maar 1 piepje hoorde stoof ik al naar hun kamer om te troosten ter voorkoming dat de ander wakker werd.

Vaak was ik te laat. Probeer maar 2 babys s nacht weer in slaap te krijgen.

Het stomme is dat het nooit in mij is opgekomen om ze apart te laten slapen.

Op 1 of andere manier voelde dat onnatuurlijk ofzo.

Als ik het over kon doen had ik dat geloof ik wel gedaan...

Hoe denken jullie daarover om een 2ling aparte kamers te geven?
Alle reacties Link kopieren
Dames, hier een berichtje van een meelezer. Ik herken veel van jullie posts, en wil graag even reageren.

Ik ben vandaag 35 weken & een dag zwanger van een twee-eiige tweeling. Mijn zwangerschap verloopt tot nu toe best wel goed, alleen blaasontsteking gehad en te laag ijzer, maar dat kan bij 1 ook. Nu wat last van bekken, maar dat hoort erbij. Kleintjes ook goed op gewicht tot nu toe. Vorige week zijn ze geschat op 2000 en 2200 gram en dat schijnt netjes te zijn.

Kinderwagen: donkey twin. Goed te horen dat ie goed bevalt.

Slaapkamers: wij hebben gelijk besloten om 2 aparte kamers in te richten vanwege de genoemde reden. Misschien dat we ze alsnog samenvoegen, maar eerst niet verwacht ik.

Echos met 2 erop zijn inderdaad geweldig! Nu zien we alleen nog lichaamsdelen, niet meer fotomomentjes zeg maar.



Succes met jullie zwangerschappen!
Wat spannend weer al die baby in de buik verhalen. De mijne, nu ruim 2,5, kwamen met 36,5 week. Ik was 2 dagen later thuis met ze. Verlof was al met 18 weken.



Wat betreft kamertjes. Ze slapen nog steeds samen. Wel apart geprobeerd maar veel gedonder. Zochten ze elkaar op zodra ze wakker werden, roepen (gillen) en brief wakker. Tweeling is sowieso nogal ondernemend dus nu 1 tweelingproof kamer. Kamer 2 is zeer snel op te leveren dus als het moet kan het. Overigens vond ik het in de babytijd wel heel praktisch om ze samen te hebben. Ergens is het toch een beetje lopende band werk en dan is het fijn om alles dicht bij elkaar te hebben.
Alle reacties Link kopieren
@Sarah, grappig is dat he, wij praten ook al steeds over 'ze' of 'onze kindjes'. Als ik nu iets koop doe ik het automatisch ook al in tweevoud bij mij laten ze overigens de hartjes wel horen in het ziekenhuis. Heel snel maar even..

Over wanneer met verlof hebben ze nog niet zoveel gezegd in het ziekenhuis maar ik heb al met mijn werkgever overlegd dat ik rond 25 weken ga stoppen. En daarvoor wil ik eigenlijk afbouwen (halve dagen of 1 dag vrij in de week ofzo). Wat voor werk doe je op het moment?



@Madiran ik wil ook de Bugaboo donkey twin kopen. En ben blij dat er hier positieve verhalen over zijn, is idd toch een grote uitgave.



@Mafalda dat zijn zeker vroege vogels! Wij zijn overigens wel van plan ze samen op 1 kamer te laten slapen. Meer uit praktische overwegingen maar mocht het nou echt niet gaan dan kan het altijd nog in 2 aparte kamertjes. Al moet ik daar dan wel wat rommel voor gaan opruimen

Als ik het goed begrepen heb, heb jij tts gehad? Dan zijn de kindjes nog wel lang blijven zitten! Das wel super fijn.



@formidable Wauw, spannend. De laatste loodjes. Succes nog even en hou je ons op de hoogte?



De echo's met z'n waarop je ze alle twee ziet zijn idd super. Alleen laten onze dames/heren zich niet meer zo leuk samen op de foto zetten mijn familie ziet iig niet dat het er twee zijn haha. Heb nu steeds 2 losse foto'tjes van baby a en baby b



Wat ik mij verder nog afvroeg, groeiden jullie kindjes vanaf het begin af aan gelijk? Ik had gister weer een echo en het zag er allemaal goed uit, al is 1 kindje net iets kleiner (maar nog wel binnen de curve) dus voor nu hoefde ik mij nog geen zorgen te maken (maar dat doe ik soms wel n beetje). Pas als het verschil tussen beide steeds groter wordt..maar de komende weken gaan ze dat dus steeds in de gaten houden. Vind het toch wel spannend. Maar probeer me nog geen zorgen te maken! Dacht eigenlijk dat het wel normaal was dat eentje iets kleiner is..overigens heeft ze ook naar de bloedstromen in beide navelstrengen gekeken en dat zag er verder goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi meiden, ik wil me ook graag bij jullie aansluiten. Ik ben nu bijna 17 weken zwanger van een twee eiige tweeling. Gister weer een echo gehad en alles zag er goed uit. Hartje laten ze bij mij ook niet standaard horen inderdaad...alleen als ik erom vraag. Ook is mijn baarmoedermond gemeten en die was lang dus ik hoef geen ring. Is dat bij jullie ook al opgemeten? Ik moet het met 20 weken nog een keertje laten opmeten. Ik voel me vanaf het begin af aan heel erg goed, niet misselijk geweest. Wel ben ik eerder moe. We hebben al een zoontje van ruim 2 jaar. Vanaf wanneer wisten jullie wat de geslachten waren? Bij mij kon ze het gister nog niet zien jammer genoeg. Bij ons zoontje wisten we het niet..maar nu willen we het wel graag weten. Wij gaan ook de donkey twin kopen. Fijne wagen. Krijgen jullie vrij voor bezoekjes bij de gynaecoloog? Ik werk 3 dagen en soms komt het voor dat ik op een dag moet als ik werk omdat er maar 2 gynaecologen zijn die tweelingzwangerschappen doen. Ik moet hier vrij voor nemen...wel een beetje raar want ik ben nog een dag thuis gebleven verder. Bij mij zeggen ze nog niks over wanneer ik met verlof moet..ja sowieso met 34 weken. Ik werk in de kinderopvang dus zal best wel pittig worden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met 37 weken bevallen van een tweeeige tweeling. Ze zijn nu alweer driekwart jaar. Mijn kinderen slapen apart. Samen op een kamer is alleen maar donder jagen en niet slapen. 'S nachts til ik wel 1 van onze kamer naar hun kamer. Wij kunnen niet slapen met een baby op onze kamer. Veel gesmak en gesnurk.

Wij hebben een kinderwagen van toppi. Ze zitten achter elkaar. Hierdoor kan ik overal langs. De stoepen hier zijn niet zo breed. Hij heeft een klein draaicirkel en rijdt soepel. Ik ben er heel tevreden over.
Hallo allemaal,



Hoe is het met iedereen? Aan het genieten van de allereerste koningsdag? Wij zijn al even over de kleedjesmarkt gegaan met dochter, ze heeft zelf een poppenbadje uitgezocht en betaald uit haar tasje met wat geld. Te schattig. Nu verder met opruimen, sausen, spullen op marktplaats zetten. Moeten jullie veel doen in huis? Wij gaan boven nu een volwaardige kamer maken en er wordt over een paar weken een nieuwe vaste trap geplaatst. Dan krijgen wij de zolderkamer en de tweeling de grote kamer op de eerste verdieping. Hier geen mogelijkheid om ze op een aparte kamer te leggen, dus ze liggen de eerste jaren samen en dan is het hopen dat dat een beetje goed gaat!



We hebben vorige week de donkey twin (zwart) gekocht. Wordt in augustus geleverd. Een flinke aanschaf, maar de rest van de wagens vond ik te groot. Ik heb al goede ervaring met bugaboo, twee jaar geleden voor dochter gekocht (en nu helaas weer verkopen). Dus het gaat vast niet tegenvallen.



Leuk dat er ook tweelingmoeders komen binnenvallen waarvan de kinderen al wat ouder zijn. Ik ben erg benieuwd hoe het straks gaat zijn.



Aan de zwangere dames: voelen jullie de kindjes al ? Ik voelde ze al heel snel een beetje schuifelen in mijn buik en nu heb ik af en toe een klein plopje (17 wk), maar nog niet zo heel hard en actief.



Fijn weekend!
Oja, een vraagje voor de ervaren twinmama's; hebben jullie een enkele box, tweelingbox of twee boxen naast elkaar gebruikt? Wij hebben een zgan enkele box boven staan en eigenlijk wil ik het daar gewoon eerst mee proberen. Welke keus hebben jullie gemaakt en hoe is dat bevallen?
Alle reacties Link kopieren
ik had een tweelingbox.

Maar ze gingen aan elkaar trekken en plukken na een paar maanden dus ik vond het geen succes.
Vond je de box überhaupt dan geen succes ? Had je er liever twee naast elkaar gehad? Ik dacht zelf, als ze dan na een paar maanden gaan vechten om een plekje dan kan er ook al wel 1 op het speelkleed spelen en de ander in de box.. Mijn dochter was ook nooit zo'n boxfan.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn begonnen met 1 eenling box. Dat ging prima. Toen ze gingen rollen is er een 2e box bijgekomen. Nu zijn ze 1,5 jaar oud en staan de boxen nog. Ze hebben graag een rust momentje alleen met eigen speelgoed zonder duwen en trekken. Haha.



We hebben de easywalker duo. Geweldig ding.



Hier slapen ze vanaf het begin al samen. Gaat super. Zijn ze wakker spelen ze samen en kunnen papa en mama nog ff blijven liggen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Mafalda, nooit zo over na gedacht dat je bij een tweeling de kinderwagen meer gebruikt dan bij een eenling. Maar je hebt helemaal gelijk, nog een goede reden dus om niet te besparen op de kinderwagen!

Over slapen. Ik hoopte altijd dat ze na een tijd wel door elkaar huiltjes heen sliepen, maar waarschijnlijk niet dus. Helaas hebben wij maar 1 extra slaapkamer, dus geen mogelijkheid voor aparte kamers. Hopen dat ze net zo goed slapen als mijn vriend en ik, wij sliepen allebei al vroeg door.

Vraag aan alle tweelingmoeders: vonden jullie de slaapperikelen het allerzwaarst van een tweeling hebben? Of zijn er nog andere dingen die erg zwaar zijn met een tweeling?



Formidable, jij bent al erg ver, spannend! En fijn dat alles zo goed gaat! Met hoe veel weken ben je met verlof gegaan?



Jusa, waarom was je al met week 18 met verlof? Fijn dat je al zo snel weer naar huis mocht! Lijkt me ook niet fijn als je nog weken in het ziekenhuis moet blijven.



Vivian, ik ga ook gewoon vragen of ze de hartjes kunnen laten horen. Ik heb het nog nooit gehoord, dus lijkt me erg leuk!

Fijn dat je werkgever zo relax is! Ik werk gelukkig op kantoor dus ik zit veel, wel fijn want van staan word ik soms duizelig. Wat voor werk doe jij?

Mijn kindjes gaan kwa groei gelijk op gelukkig. Ik heb nog niet zo een hele grote buik en jij? Sommige mensen zeggen dat je niet aan mijn buik ziet dat het een tweeling is haha. Komt nog wel denk ik.



Dubbel geluk, gefeliciteerd! Ook twee eige tweeling dus en we schele ongeveer 2 weken, leuk! Mijn baarmoeder is volgens mij nog nooit opgemeten. Waar is de ring voor? Nooit van gehoord..

Ik hoef trouwens nooit vrij te nemen voor de bezoekjes aan de gyn. Alles mag omder werktijd. Ook al ben ik een dag vrij in de week.. Maar het ziekenhuis heeft het erg druk dus ik heb helaas niet veel inspraak in wanneer de afspraken zijn. Ik probeer het wel in het begin van de ochtend te plannen of eind van de middag. Ziekenhuis loopt altijd uit dus meestal ben ik nog steeds pas een paar uur later op kantoor..

En kinderopvang, pfoe pittig inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Asta, ook netjes wanneer jij bevallen bent. Fijn dat de kinderen bij jullie apart kunnen slapen!



Madiran, wij moeten ook een en ander verbouwen. We gaan verhuizen naar de kleine slaapkamer zodat de kinderen de grote slaapkamer krijgen. Wij slapen er toch alleen. We gaan binnenkort beginnen, want wil alles echt op tijd af hebben en geen stress. Ik voel de kinderen nu sinds een paar dagen, zo leuk!! Eerst twijfelde ik, dacht zijn het nou mijn darmen of niet haha. Maar nu weet ik het zeker. Een soort kriebeltje in mijn buik voel ik dan, precies op de plekken waar ze zitten zo leuk!



Wij willen een tweelingbox aanschaffen. Niet echf ruimte voor twee boxen. Maar als ik jullie verhalen lees is een tweelingbox dus niet zo heel handig. Hm lastig.



Pandajet, dat is dan wel weer echt een voordeel dat ze samen kunnen spelen, handig!!



Met mij gaat alles goed. Merk wel dat het iets zwaarder wordt. Ik doe het maar rustig aan. Weten jullie al hoe jullie het gaan doen met opvang en creche?

Ik ga 3 dagen werken. Ze gaan 2 dagen naar de creche en 1 dag naar opa en oma. Ik heb wel tegen opa en oma gezegd dat als ze het te zwaar vinden ze het vooral eerlijk moeten zeggen want 2 kindjes is natuurlijk weer heel anders dan 1.
Alle reacties Link kopieren
Verlof: ik ben vanaf week 20 minder gaan werken. Vooral ivm rugpijn. Eerst terug naar 5x6 en toen naar 5x5. Bij 24 weken raadde de gyn mij preventief aan om met 28 weken met verlof te gaan. Dus toen afgebouwd naar 3x5 en inderdaad met 28 weken met verlof gegaan. Ik moest eerst aan t idee wennen toen ze het zei, maar ben er erg blij mee eigenlijk! Ik kreeg al snel last van ijzertekort en ik heb heerlijk geluierd de afgelopen weken. Heb me ook niet verveeld.
Alle reacties Link kopieren
@sarah 14

Je vroeg wat het zwaarst was.

Bij mij huilde ze heel veel, en.ze waren erg onrustig, dus de nachten waren hetzelfde als de dagen, troosten voeden verschonen dat vond ik erg zwaar.

Ook vond ik het zwaar dat ikzelf nergens meer aan toe kwam. Bende in de huishouding, dagen met dezelfde joggingbroek en ongekamde haren in huis.

Ik had daar in het begin de rust niet voor.

Moest ontzettend wennen.aan mijn rol als moeder.

Had voor de kinderen een heel druk en sociaal leven en had er moeite mee om het in te leveren.

Het was ook niet zo dat als man thuiskwam ik de hort op ging.Wel boodschappen doen ofzo maar niet een avond naar vriendinnen, wilde mijn man ook niet thuis laten tobben.

Wij hadden gelukkig wel een goede oppas aan opa en.oma waar ze iedere week 1 nachtje gingen slapen.

Ik kon dan het huishoudelijk werk even doen en even bijkomen samen met mijn partner.



Dus advies van mij sla hulp en oppas niet af.
Hallo mede-tweelingmama's



Ik heb een j/m-tweeling van 17 maanden, geboren na 36w1d zwangerschap via een keizersnede omdat ik zwangerschapsvergiftiging had. Ik geef even een reactie op de onderwerpen die jullie aan het bespreken zijn.



Tweelingbox.

Check. Ik vond het een fijn ding, ze zaten elkaar niet in de weg. Met 13 maanden de deur uit gedaan (voor 10 euro minder dan het aankoopbedrag, gekocht en verkocht via MP) omdat we onze woonkamer weer terug wilden.



Samen slapen op 1 kamer.

Check. We hadden maar één extra kamer dus er was niet echt sprake van een keuze. Het is van begin af aan prima gegaan. Eerst samen in een ledikantje, later ingebakerd (lang leve Pacco!) in de eigen bedjes. Onze zoon is altijd als eerste wakker, ons dochtertje pakt dan haar tutdoekje en gaat nog wat liggen tutten. Ze slapen vaak door elkaars gehuil heen (terwijl ik dan wel wakker word) en ze hebben lol met elkaar. Samen heen en weer zwaaien terwijl ze in bed staan of allebei alle knuffels uit bed gooien. Dan horen we ze lachen.



verlof

Ik ben ZZP'er en dacht het wel vol te houden tot 32 weken aangezien ik vanuit huis werkte en veel achter de pc zat. Ik kon het dus al best rustig aandoen. Niet dus. Met 28 weken ben ik opgenomen vanwege een verkorte baarmoedermond en bloedverlies. Daarna moest ik bedrust houden en was ik dus klaar met werken. Bedrijfsartsen hebben een richtlijn geschreven waarin staat dat tweelingmoeders bij 28 weken moeten stoppen met werken (en daarvoor al minderen). Helaas is dat 'maar' een richtlijn, maar ga er vanuit dat je bijtijds zal stoppen met werken en in de ziektewet terecht komt. Hoeft niet, maar de kans is erg groot.



Wat vond ik het zwaarst?

Mijn eigen conditie na acht weken bedrust, een keizersnede, borstvoeding geven aan twee kleintjes tegelijk en weinig slaap. Wat voelde ik me belabberd. Sorry, maar dat was gewoon zo. Het is weer goed gekomen hoor.

In het begin vond ik het ook moeilijk wanneer ik alleen was en ze allebei huilden. Dat wordt makkelijker als ze groter worden, je ze beter leert kennen en ze steeds meer kunnen. Het begin vond ik vooral overleven, 95% zorgen en 5% genieten. Na drie/vier maanden werd dat een stuk beter. Nu is het heel erg leuk, maar soms ook pittig. Bijvoorbeeld wanneer ik in mijn eentje naar de speeltuin ga met ze, het druk is en ze steeds onderaan de glijbaan gaan staan of dichtbij de schommel lopen, allebei op de enige schommel willen etc. Dan moet ik wel eens zuchten. Maar ach.
O en wat betreft hulp: doen! Zeg ja!

Ik ben eigenlijk een heel onafhankelijk persoon maar heb door mijn tweelingszwangerschap en de eerste tijd na de geboorte echt geleerd dat je hulp moet accepteren. Zo fijn als iemand de boodschappen voor je doet, je huis poetst, eten kookt, even met de kinderen gaat wandelen zodat jij een dutje kan doen etc. Dat scheelt enorm.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, deze (eerlijke) ervaringsverhalen! Ik ben bijna 11 weken zwanger van een tweeling en onze dochter is net 1 geworden. Drukke tijden voor de boeg dus straks. Wat ik zo van jullie lees, stel ik me er vrij realistisch op in (vooral heel veel zorgen in het begin en veel minder genieten, waar ik bij m'n dochter nog alle tijd voor had).

Gelukkig hebben we een huis gekocht bij m'n moeder in de straat en bij m'n zusje om de hoek, dus 1x hard gillen straks en de hulptroepen komen aangerend haha.

Ik blijf meelezen hier
Alle reacties Link kopieren
Vraagje aan de mama's met de donkey twin: passen daar universele parasols op?
Alle reacties Link kopieren
@vivianfn

Ja ik ben zeker lang zwanger geweest.

Het is nog opgewekt ook.

Anders had ik nog langer gelopen.
Alle reacties Link kopieren
@Sarah14 mijn buik valt ook mee, al merk ik wel dat het nu echt met de week begint te groeien. Nu ook last af en toe van groeipijnen enzo.

Ik ben ook nog helemaal niet veel aangekomen. Maar dat komt vast nog, haha ;)

Ik doe ook kantoorwerk, dus gelukkig zittend. Al loop ik regelmatig een rondje want van lang zitten krijg ik wat rugpijn. Ook lang staan vind ik nu overigens nu prettig meer. Probeer alles wat af te wisselen.

Eigenlijk wil ik met mijn werkgever overleggen dat ik al minder mag gaan werken. Merk dat ik toch last krijg met concentratie van mijn werk en m'n collega's was t ook al opgevallen dat ik wat slomer ben..(kan ik niet ontkennen )



Ik hoef ook geen vrij te nemen voor mijn bezoekjes aan het ziekenhuis. Gelukkig daar ook veel begrip voor. Ik dacht eigenlijk dat werkgevers je niet mogen verplichten om voor specialisten bezoek een vrije dag op te nemen..



Toekomstige tweelingmama's, hebben jullie al veel gekocht?



Aan de tweeling mama's: ik heb een uitzetlijst gekregen voor de twins en daar stonden vooral veel hydrofiel doeken op. Nu zijn er zoveel verschillende merken.. dus ik vroeg mij af welke jullie het fijnste vinden? Ik had ooit een hydrofiel washandje van de Prenatal maar die vond ik na het wassen erg hard worden (niet fijn).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven